Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-2008-C03
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството в "МИЛЕДА ОПТИКАЛ" ЕООД
Бенефициент 204870989 МИЛЕДА ОПТИКАЛ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 23.08.2019
Дата на стартиране 23.08.2019
Дата на приключване 16.07.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана, гр.Монтана

Описание

Кратко описание на проекта
За да се запази възможно най-дълго време в добра кондиция зрението на хората, те трябва да се грижат за него с редовна профилактика и правилна корекция. При наложителното носене на очила е препоръчително да се използват възможно най-комфортните очила, не само като грижа за очите, а и като грижа за цялостния естетически облик на лицето. 
От голяма важност е за хората, носещи очила освен да виждат добре, това да допринася и за самочувствието им без да изпитват дискомфорт.
Окото е най-важният сетивен орган, благодарение на който човек възприема почти 90% от околният свят, но за това се появява и необходимостта коригиращите зрението и предпазващите очила да бъдат удобни, функционални и естетически спрямо лицевите характеристики. 
Около 66% от хората посетили оптика не са удовлетворени от съветите на специалиста в оптиката за това кой дизайн на очила са точно за тяхното лице. Причините са, че съществуват основни принципи и детайли, които се пренебрегват при предлагането на очила в оптиките и онлайн, тъй като предлагането е ограничено по отношение на дизайн и конструкция спрямо размер.
Поради тази причина, и поради това, че предприемачът и екипът по проекта имат значителен опит и реализирани идеи в областта на диагностиката на зрението, извършването на проучвания, инсталация, пуск и приемни изпитания на оптично оборудване, е разработен настоящият проект, с цел  създаване и реализиране на пазара на иновативна технология - система от свързани процедури, софтуер и хардуер (в т.ч. 3D принтер) за проектиране и изработка на очила, включваща софтуер за проектиране на очила и изработването на очилата с 3D принтер, като се обхваща целия процес по диагностикана зрението, определяне на пропорциите на лицето на клиента, следствие на което се прави филтриране и предлагане на подходящи форми за лицевите характеристики на клиента и с възможности за дизайн по негово желание и контрол, подаване, приемане на заявката от 3D интерфейс и изработване на очилата от 3D принтер.
Дейности
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи : Предметът на настоящия проект е да се създаде и реализира на пазара на модерна и иновативна система от свързани процедури, софтуер и хардуер (в т.ч. 3D принтер) за индивидуално проектиране и изработка на очила, включваща софтуер за проектиране на очила и изработването на очилата с 3D принтер, като се обхваща целия процес по диагностика, определяне на най-комфортната конструкция кояро е с най-добър дизайн за лицевите характеристики на клиента и с възможности за дизайн по негово желание и контрол, подаване, приемане на заявката от 3D интерфейс и изработване на очилата от 3D принтер. Системата освен, че ще бъде използвана от "МИЛЕДА" ЕООД за изработване на очила за клиенти, ще бъде предлагана чрез лицензиране за ползване и от други фирми, които изработват и/или предлагат очила. В най-общ вид системата ще работи по следния начин: Първо задължително се на клиента се извършва преглед с Авторефлетокератометър за диагностика на зрението и се определя дали зрението му има нужда от корекция. След това се провежда интервю какви очила би искал да ползва: 1. Дали да са по-стандартни от базата данни на Миледа или 2. Дали иска индивидуални очила специално за него изпринтирани на 3Д принтер Ако желаните очила са от базата данни те се избират и се наслагват автоматично на лицето и се прави най-добрият избор от софтуера, клиента и консултанта правят. Ако клиента иска персонализирани очила за него интервюто е по-задълбочено. Разработва се специален модел очила за клиента като се стартира отново от базата данни на Миледа, но всичко се променя според изискванията, желанията като форма, цветове, размери и най-вече според особеностите на лицето на клиента. Като първа стъпка за изпълнение на проекта, която ще бъде направена е да бъдат осигурени работни помещения и да бъде назначен експертния персонал. За да бъде реализирана системата следва да бъдат закупени Авторефлетокератометър, 3D принтер и База данни съдържаща модели, форми, цветове на очила. След като имаме тези компоненти от системата е необходимо да бъде разработен софтуер, които да интегрира възможностите на 3D принтера и базата данни, като същевремнно предостави възможности за конструктивни корекции според лицевите характеристики, като същевременно дава възможности за изцяло нов дизайн, съобразен с искането на клиента. Предвижда се изготвянето на Пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея за да може максимално бързо и всеобхватно системата да бъде представена по най-правилния и достъпен начин на пазара, за да могате бъдещите клиенти - както крайни потребители, така и търговци и производители на очила, да се възползват от предимствата на новата системата. В този аспект се предвиждат и участия в събития в страната и чужбина - семинари, конференции, изложения за представяне на "МИЛЕДА" ЕООД и на новата система с цел разширяване и развитие на дейността и привличане на нови клиенти. Участията ще бъдат определени съобразно резултатите и изводите, които ще бъдат направени в Пазарния анализ и маркетинговия план. Дейността ще бъде изпълнена в следните действия: - Осигуряване на работни помещения (през 1-ви месец); - Сключване на трудови договори с посочения в т. 9 квалифициран персонал - 4 бр. ( двама в т.ч. предприемача през 1-ви месец, двама през 3-ти ); - Избор на доставчик и сключване на договор за доставка на 3D принтер 1 бр. (от 1-ви до 4-ти месец); - Избор на доставчик и сключване на договор за доставка на Авторефлетокератометър (от 5-ти до 8-ти месец); - Провеждане на процедура за избор на доставчик и сключване на договор за доставка на База данни с модели очила (от 5-ти до 9-ти месец); - Избор на разработчик на Софтуер за коригиране на модел очила или разработване на нов спрямо лицеви характеристики 1 бр. (от 5-ти до 8-ми месец); - Избор на изпълнител за изготвянето на Пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация (6-ти - 9-ми месец); , Договорена стойност: 247 949.00 , Отчетена стойност: 239 501.66
  • Дейност: Дейност за визуализация на проекта: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени 2 броя информационни табели (временна и постоянна) и 2 броя стикери, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Информационите табели ще бъдат разположени в мястото на изпълнение на проекта, а именно гр.Монтана, ул. "Славянска" № 1, ап. 1. Също там ще бъдат залепени и стикерите след доставката за закупеното по проекта оборудване - Авторефлетокератометър и 3Д принтер. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: “КОШИН“ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 38 000.00 , Отчетена стойност**: 47 500.00
  • Изпълнител: "БИЗНЕС ЕНД ТЕХНОЛОДЖИ ИНОВЕЙШЪНС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 400.00 , Отчетена стойност**: 23 000.00
  • Изпълнител: Камелия, Договорена стойност по проекта*: 9 600.00 , Отчетена стойност**: 12 000.00
  • Изпълнител: "ОПТОМЕДИКАЛ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 400.00 , Отчетена стойност**: 23 000.00
  • Изпълнител: АГМА Студио ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 40 000.00 , Отчетена стойност**: 50 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 58.39 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 261 949.00 BGN
БФП 209 559.20 BGN
Собствено финансиране 52 389.80 BGN
Общо реално изплатени суми 191 601.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация по проекта, Прогнозна стойност: 2 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ДМА за изпълнение на дейностите по проекта - 3D принтер 1 бр. и Авторефлетокератометър 1 бр., Прогнозна стойност: 72 273.00
  • Обособена позиция 1: 3D принтер - 1 бр
    Изпълнител: “КОШИН“ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 000.00
  • Обособена позиция 2: Авторефрактокератометър - 1 бр.
    Изпълнител: "ОПТОМЕДИКАЛ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 400.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ДНА за изпълнение на дейностите по проекта - База данни с модели очила - 1 бр. и Софтуер за коригиране на модел очила или разработване на нов спрямо лицеви характеристики - 1 бр., Прогнозна стойност: 50 000.00
  • Обособена позиция 1: База данни с модели очила - 1 бр.
    Изпълнител: АГМА Студио ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 000.00
  • Обособена позиция 2: Софтуер за коригиране на модел очила или разработване на нов спрямо лицеви характеристики - 1 бр.
    Изпълнител: АГМА Студио ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наем на работни помещения за 12 месеца., Прогнозна стойност: 12 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работни помещения за 12 месеца.
    Изпълнител: Камелия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 600.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Пазарен анализ и маркетингов план, Прогнозна стойност: 24 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Участие в събития в страната и чужбина, Прогнозна стойност: 10 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN