Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.009-0053-C01
Наименование на проекта Организационно-административно укрепване, коопериране и интернационализация на „Кооперативен клъстер“
Бенефициент 177071751 СДРУЖЕНИЕ КООПЕРАТИВЕН КЛЪСТЕР
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.11.2017
Дата на стартиране 09.11.2017
Дата на приключване 09.10.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на проекта е създаване и конкурентно интернационално развитие на Кооперативен клъстер
Специфичните цели на проекта са:
1. Създаване и развитие на капацитета на Кооперативен клъстер, чрез изграждане и ресурсно обезпечаване на административното тяло на клъстера, организиране и участие в обучения
2. Насърчаване на клъстерния маркетинг, интернационалното стратегическо развитие  на дейността на клъстера и неговите членове, чрез изграждане на експертен капацитет, извършване на проучвания и разработване на стратегия
3. Популяризиране, коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация на клъстера за повишаване на конкурентоспособността му и бизнес развитието на неговите членове, чрез организиране и участия в събития, обучения и обмен на опит и добри практики

Дейностите по проекта включват:
- Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера
- Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове
- Насърчаване на клъстерния маркетинг
- Публичност и визуализация на проекта

Целевите групи по проекта са клъстера и неговите членове.

Очакваните резултати от изпълнението на проекта е удовлетворяване на следните потребности:
- Създадено административно тяло на клъстера, изграден капацитет и ресурсно обезпечаване на дейността му
- Насърчени клъстерен маркетинг и интернационално стратегическо развитие на клъстера и неговите членове
- Популяризиране и повишаване степента на интеграция и сътрудничество на клъстера и неговите членове в посока максимално използване на техния капацитет за разработка на конкурентни бизнес продукти и услуги и насърчаване на активното присъствие на регионалния, националния и външния пазари.
Дейности
  • Дейност: Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера: Целта на дейността е осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности, ресурсно обезпечаване, закупуване на компютърно оборудване за нуждите на административното тяло на клъстера. С изпълнението й ще се изградят 2 офиса за целите на по-широкия географски обхват на дейността на клъстера - в гр. София и гр. Бургас. В гр. София ще бъдат наети на трудови договора 6 експерта, а гр. Бургас - 1. Така ще се постигне по-добра комуникация и координация с всички фирми членове на клъстера, ще се спомогне за привличането на нови членове и за развитието на клъстера като цяло. Административното тяло ще бъде отговорно за цялостното управление на дейността на клъстера и ще докладва пред Общото събрание. Дейността му също така ще бъде ангажирана в предоставянето на услуги и на клиенти на клъстера и ще работи за постигане на неговите цели. Етапите на изпълнение на дейността са: 1. Подбор на персонал - 1-ви месец от проекта 2. Период на заетост на персонала - от 1-ви до 18-ти месец на проекта 3. Наемане на работно помещение и осигуряване на режийни разходи - от 1-ви до 18-ти месец на проекта 4. Закупуване на компютърно оборудване - 1-ви месец от проекта 5. Закупуване на офис консумативи за обезпечаване дейността на клъстера - 1-ви месец от проекта 1. Осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности 1.1. в гр. София - Изпълнителен директор 4-ч. трудов договор: 1300лв.х 18 месеца=23400лв. - Ръководител направление координация 8-часов трудов договор: 2883,11лв.х 18 месеца=51896лв. - Финансов експерт 4-ч. трудов договор: 1428,52лв.х 18 месеца=25713,36лв. - Експерт по качеството 4-ч. трудов договор: 1584,58лв. х 18 месеца=28522,44лв. - Технически сътрудник - 8-ч. трудов договор: 1529,50лв. х 18 месеца=27531лв. 1.2. В гр. Бургас - Технически сътрудник в гр. Бургас - 8-ч. трудов договор: 1529,50лв. х 18 месеца=27531лв. 2. Ресурсно обезпечаване на клъстера: 2.1. В гр. София 1) Режийни разходи: - Електричество - 18 м х 72лв.=1296лв. - Телефон - 18 м х 268лв.=4824лв. - Интернет - 18 м х 60лв.=1080лв 2) Офис консумативи: - Тонер10бр. х 240,00 лв.=2400лв. - Комплект: перфоратор, телбод, антителбод, тиксорезачка, ножица5бр.х20,00 лв.=100 лв. - Органайзер за бюро5бр.х20,00лв.=100 лв. - Хартиени кубчета със самозалепващи листчета20 бр. х 2,5 лв.=50 лв. - Копирна хартия 150 бр. х 10,00 лв.=1500 лв. - Папки с рингове (класьори) 50 бр. х 4,20 лв.=210 лв. - Папки PVC 500 бр. х 0,35 лв.=175 лв. - Найлонови папки (тип джоб) 100 бр. х 5,00 лв.=500 лв. - Химикалки 100 бр. х 1,00 лв.=100 лв. - Кламери 50 бр. х 1,00 лв.=50 лв. - Телчета за телбод 50 бр. х 0,80 лв.=40 лв. - Пощенски пликове големи 40 бр. х 4,00 лв.=160 лв. - Пощенски пликове 50 бр. х 0,30 лв.=15 лв. ..., Договорена стойност: 266 465.80 , Отчетена стойност: 238 078.69
  • Дейност: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Целта на дейността е да подпомогне развитието на клъстера и привличането на нови членове. Дейността се състои в изпълнението на две поддейности: 1) Организиране на 3 семинара за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги, разширяване и развитие на дейността на клъстера, привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера и създаване на мрежи между членовете на клъстера Предвижда се да бъдат проведени 3 еднодневни семинари в гр. София, гр. Бургас и гр. Плевен с оглед информиране и обхващне на по-широка общественост - лица и организации от Югозападен, Югоизточен и Северен централен район. На семинарите ще участват членовете на административното тяло на клъстера, както и членовете на клъстера. На тях ще бъде осигурено както на представянето на дейността/услугите на клъстера, така и на фирмите, институциите и организациите, които той представлява. Също така ще бъдат осъществени работни контакти с организации - потенциални клиенти и нови членове на клъстера, както и с оглед осъществяване на сътрудничества с тях. 2) Организиране и участие в специализирани обучения в страна и чужбина за повишаване на капацитета на клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация Предвижда се провеждането на едно 3-дневно обучение в България и едно 4-дневно обучение в Италия, поради традициите на страната в областта на текстилната индустрия. Темите на обученията ще бъдат свързни с развитието на клъстерите и текстилната индустрия, вкл. технологиите и иновациите, инфраструктурата, инвестициите, регионални инициативи и др., сходни с направленията на клъстерните дейности. На обучението в Италия ще бъдат организирани отделни модули - обучение, уъркшопи и посещения на място. Целта е освен провеждането на обучение, да бъде извършена и обмяна на опит и добри практики в областта на клъстерите и текстилната индустрия, както и да бъдат оранизирани уъркшопи за провеждане на срещи с други клъстерни организации и провеждане на отворени делови срещи за представяне на членовете на клъстера на други организации, и накрая посещение в Милано за обмяна на опит и добри практики на място. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител - от 2-ри до 3-ти месец на проекта 2. Сключване на договор - 4-ти месец 3. Изпълнение на дейността - от 4-ти до 15-ти месец, Договорена стойност: 106 120.89 , Отчетена стойност: 98 343.07
  • Дейност: Насърчаване на клъстерния маркетинг: Целта на дейността е да насърчи маркетинга на клъстера. Предвижда се изпълнението на следните поддейности: 1) Разработване на стратегия за интернационализация на клъстера Стратегията има за цел да спомогне на клъстера и неговите членове за развитие на дейността им на международно ниво. Тя ще очертае визията, основните приоритети, цели, мерки и задачи за популяризиране, коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация на клъстера за повишаване на конкурентоспособността му и бизнес развитието на неговите членове 2) Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, вкл. изследвания и информация за таргeтираните пазари; Консултантските услуги ще бъдат извършени слез изготвяне на Стратегията за интернационализация и ще се състоят в проучване и анализ на таргетираните пазари и изследване на основните моменти за стъпването на тези пазари от страна на клъстера и неговите членове, на основата на което ще бъде . В резултат, освен проучването и анализа на таргетираните пазари, ще бъде подготвено и практическо ръководство за стъпването на тях. 3) Популяризиране на името (марката) на клъстера и на неговите продукти/услуги, чрез изготвяне и отпечатване на информационни материали и изграждане на собствена интернет страница Популяризирането цели утвърждаване на името и ролята на клъстера, както и мястото му в текстилната индустрия на България. Предвижда се да бъдат изготвени информационни материали - брошура и листовка на български и английски език, които да бъдат разпростанявани на срещи, семинари, панаири и друти събития, както и да бъде изготвен интернет страница на клъстера на българсски и английски език, която да включва информация за клъстера, неговите членове и проекта. 4) Участие на клъстера в международни изложения и панаири Предвижда се участие на клъстера в международно изложение с тематична насоченост мода и стил. На него ще бъде представена дейността клъстера и неговите членове, както и готови продукти. В зависимост от периода на провеждане и периода на изпълнение на проекта, ще бъде осигурено участие в едно от следните изложения: Изложение в Дюселдорф - CPD DUSSELDORF SUMMER Изложение Във Франкфурт - THE LEADING INTERNATIONAL TRADE FAIR FOR PROCESSING TEXTILE AND FLEXIBLE MATERIALS Изложение в Берлин - PANORAMA BERLIN Изложение в Рига, Латвия - BALTIC FASHION AND TEXTILE. Ще бъде осигурен наем на щанд и транспорт на експонати, както и командировъчни на пътуващите. 6) Осигуряване на Експерт създаване на сътрудничества и интернационализация; Експертът ще бъде назначен с цел да управлява, организира и координира отношенията и сътрудничеството с чуждестранни фирми и организации. Ще осъществява контакти с цел обмен на информация и разработване на решения по реализацията на съвместни задачи, консултации, проучвания, съгласувания. Основните задължения на Експерта ще бъдат: 1. Да планира и организира международната дейност на клъстера. 3. Да организира работни срещи на клъстера и членове на клъстера с техни колеги от чужбина и участва активно в тези срещи. 4. Обезпечава пълноценното участие на клъстера и членовете му в международни мероприятия. 5. Оказва всестранно съдействие на клъстера и членовете за установяване на преки контакти с чуждестранни фирми и организации 8. Придружава чуждестранни делегации при посещението им в България по покана на клъстера и др. Етапи на изпълнение: 1. Подбор и избор на външен изпълнител - от 1-ви до 3-ти месец на проекта 2. Сключване на договор - 1-ви до 4-ти месец 3. Изпълнение на дейността - от 1-ти до 18-ти месец, Договорена стойност: 112 483.19 , Отчетена стойност: 102 776.31
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е изпълнение на дейностите по публичност и визуализация на проекта. Дейността ще бъде изпълнена с оглед спазване на изискванията за осигуряване на визуализация и публичност към бенефициенти по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020г. и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020г. Материалите ще бъдат изготвени в началото на проекта, а разпространението им ще продължи през целия период на изпълнението му. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител - 1-ви месец от проекта 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата - 1-ви месец от проекта 3. Дейности по разпространение на информационните материали (от 1-ви до 18-ти месец), Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 960.80

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КЛИО ТРАВЕЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 103 105.63 , Отчетена стойност**: 101 862.44
  • Изпълнител: МОБИЛТЕЛ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 6 566.40 , Отчетена стойност**: 4 435.24
  • Изпълнител: Ваня, Договорена стойност по проекта*: 6 450.00 , Отчетена стойност**: 6 450.00
  • Изпълнител: ПРИМА ПРИНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 416.80
  • Изпълнител: ВИРТУАЛНА ЗОНА ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 22 900.80
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 6 544.96 , Отчетена стойност**: 8 031.26
  • Изпълнител: ОКРЪЖЕН СЪЮЗ НА ТРУДОВО ПРОИЗВОДИТЕЛНИТЕ КООПЕРАЦИИ - БУРГАС, Договорена стойност по проекта*: 13 479.84 , Отчетена стойност**: 17 058.25
  • Изпълнител: ЕВРОКОНСУЛТАНТС БЪЛГАРИЯ С.А. АД, Договорена стойност по проекта*: 31 999.68 , Отчетена стойност**: 39 999.60
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 97 413.97 , Достигната стойност: 45 292.48

Финансова информация

Обща стойност на проекта 463 300.64 BGN
БФП 370 640.52 BGN
Собствено финансиране 92 660.12 BGN
Общо реално изплатени суми 354 163.90 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърно оборудване, Прогнозна стойност: 23 060.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютърно оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на офис консумативи, Прогнозна стойност: 8 100.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на офис консумативи
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 546.46
  • Обособена позиция 2: Доставка на офис консумативи (тонери)
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 998.50
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги по разработване на стратегия за интернационализация и за стъпване на друг пазар, включително изследвания и информация за таргетираните пазари , Прогнозна стойност: 33 333.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на стратегия за интернационализация на клъстера
    Изпълнител: ЕВРОКОНСУЛТАНТС БЪЛГАРИЯ С.А. АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 999.84
  • Обособена позиция 2: Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, включително изследвания и информация за таргeтираните пазари
    Изпълнител: ЕВРОКОНСУЛТАНТС БЪЛГАРИЯ С.А. АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 999.84
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение (офис), Прогнозна стойност: 16 920.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение (офис)
    Изпълнител: ОКРЪЖЕН СЪЮЗ НА ТРУДОВО ПРОИЗВОДИТЕЛНИТЕ КООПЕРАЦИИ - БУРГАС
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 479.84
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Организиране на провеждане и участие в мероприятия , Прогнозна стойност: 104 162.41
  • Обособена позиция 1: Организиране на семинари, обучения и участие в изложение/панаир в България и чужбина
    Изпълнител: КЛИО ТРАВЕЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 775.58
  • Обособена позиция 2: Осигуряване на транспорт в чужбина за участия в обучение и изложение/панаир
    Изпълнител: КЛИО ТРАВЕЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 183.65
  • Обособена позиция 3: Осигуряване на настаняване за участие в семинари, обучения и изложение/панаир в България и чужбина
    Изпълнител: КЛИО ТРАВЕЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 146.40
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на гориво за транспорт на лица за участие в събития в България, Прогнозна стойност: 6 250.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на гориво за транспорт на лица за участие в събития в България
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Популяризиране на клъстера и осигуряване на публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 5 500.00
  • Обособена позиция 1: Популяризиране на клъстера и осигуряване на публичност и визуализация
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на телефонни и интернет услуги, Прогнозна стойност: 8 388.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Изпълнител: МОБИЛТЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 855.00
  • Обособена позиция 2: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Изпълнител: МОБИЛТЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 040.26
  • Обособена позиция 3: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Изпълнител: МОБИЛТЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 288.74
  • Обособена позиция 4: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Изпълнител: МОБИЛТЕЛ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 382.40
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Разработване на интернет страница, Прогнозна стойност: 6 500.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на интернет страница
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN