Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1635-C01
Наименование на проекта Осигуряване на добри и безопасни условия на труд в "Мебелисимо" ЕООД
Бенефициент 130928511 МЕБЕЛИСИМО ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 13.06.2017
Дата на стартиране 13.06.2017
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, с.Мало Бучино

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване условията на труд и превенция на риска при извършване на работните дейности в "Мебелисимо" ЕООД, гр. София. Основната му дейност е търговия с мебели, собствено производство. Дружеството изпълнява поръчки за широк кръг клиенти като се фокусира върху работа по индивидуални проекти и такива
на водещи дизайнерски фирми. В него работят 14 служители на различни длъжности. Потребностите, които проектът ще задоволи са свързани с осигуряване на безопасни условия на труд и повишаване на качеството на работните места в дружеството. Предвижда се разработване на стратегия за човешките ресурси, фокусирана върху лицата на възраст над 54 г.Съгласно предписанията на Служба "Трудова медицина" ще бъдат осигурени ЛПС, колективни предпазни средства и специално работно облекло по утвърден списък. Проектът предвижда осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване и ремонт на помещение за отдих.
Целевата група по проекта обхваща всички заети лица и е описана в т. 11 от настоящия формуляр. Цел на проекта: подобряване на работната среда и качеството на работните места,  осигуряване на добри и безопасни условия на труд за заетите в дружеството лица. Очаквани резултати: осигурени безопасни условия на труд и превенция на риска от трудови злополуки; повишена сигурност при работа; подобрена организация на работа; повишено качество на работните места и като съвкупно следствие, повишена удовлетвореност и ниво на устойчива заетост за персонала; нарастанала производителност и кокурентоспособност на дружеството.
Дейности: разработване на стратегия за човешките ресурси; закупуване на специално работно облекло, ЛПС и колективни предпазни средства; оборудване и ремонт на стая за почивка; управление и визуализация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1.Разработване, адаптиране и въвеждане на стратегия за иновативно обучение на заетите лица, както и за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот и удължавне на трудовия живот на по-възрастните работници и служители в дружеството.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси.Включването й в проекта има за цел подобряване на работната среда в предприятието, чрез осигуряване на ефективна и иновативна форма на обучение и организация на труд . Предвидената за разработване стратегия ще обхване целия персонал на дружеството, но същевременно ще бъде фокусирана върху работниците над 54 години. Идеята на мениджмънта е разработване на система за периодично обучение на всички лица, работещи в "Мебелисимо" ЕООД, като обучителите да бъдат служителите над 54 г. В предприятието работят 2 такива лица. Те са най - старите служители на фирмата и съответно притежават най - богат практически опит. За управителя на дружеството инвестирането в човешкия ресурс, като най-ценен негов капитал, винаги е било водещ приоритет. Практиката показва, че с наемането на лицензирани ЦПО организации за провеждане на необходимите обучителни курсове не се постига търсения резултат- хората остават теоретично обучени, но практически неподготвени. Това води не само да лошо качество на крайния продукт, но може да бъде опасно за здравето им- дейността на дружеството предполага наличие на знания в областта на произвидството на мебели и боравенето с различни машини, изискващи специфична подготовка и теоретична, и практическа. В предвидената за разработване стратегия ще бъдат идентифицирани нуждите на дружеството по отношение на знания, умения и организация на труд на персонала. Ще бъде направен анализ на действителната ситуация, ще бъдат набелязани цели , които следва да бъдат постигани и начини за достигането им. Същервеменно стратегията ще разглежда обстойно нуждите на конкретната целева група от хора над 54 г. С оглед посочената възраст, за тях става по-трудно, а в определени случаи и физически невъзможно, да изпълняват конкретни практически дейности. Успоредно с това обаче, натрупаният богат професионален опит ги прави изключително ценни за дружеството. В тази посока стратегията ще предложи мерки за облекчаване на физическото натоварване на посочените лица и частичната му замяна с теоретична обучителна дейност. Целта е удължаване на професионалния живот на повъзрастните служители, възможността за по-добра компилация между работа и личен живот; предаване на ценен професионален опит на останалата част от екипа и особено на новонаетите служители в дружеството. Това би решило в голяма степен проблема с намиране на обучени кадри-дружеството ще разполага с наставници на необучени нети лица, които ще ги ръководят обучават и наставляват до израстването им на необходимото професионално ниво. , Договорена стойност: 8 000.00 , Отчетена стойност: 7 950.00
  • Дейност: Дейност 2.Осигуряване на добри и безопасни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства, специално работно облеко и колективни предпазни средства.: Дейността ще бъде изчерпана след изпълнение на две поддейности: закупуване на работно облекло и ЛПС и закупуване на колективни предпазни средства. В "Мебелисимо" ЕООД работят 14 служители, назначени на различни длъжности. Във връзка с ежедневните им дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички заети, съобразно възможните рискове, предвид функционалните характеристики на заеманите от тях длъжности . Закупуването на ЛПС, колективни предпазни средства и специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на риска от трудови злополуки, травми, професионални заболявания и опазване на здравето на работниците. Специално работно облекло и ще бъде закупено за всички заети лица, съобразно индивидуалните условията на труд и утвърдения Списък на специално работно облекло и ЛПС, изготвен съгласно чл.17 от Наредба №3/19.04.2001 г. на МТСП и МЗ. Колективните предпазни средства са определени, съобразно посоченото в Оценката на риска на дружеството. Към момента ръководството на дружеството осигурява за своя сметка изискуемото работно облекло и ЛПС, които служат за защита на работещите. Кандидатстването по настоящата схема ще позволи закупуване на по- висококачествено, функционално и модерно специално рабтно облекло, отговарящо на международно признати стандарти за качество и задоволяващо по-пълно нуждите на работниците. Артикулите са определени в изпълнение на предписания от службата по трудова медицина, съобразно спецификата на работа и длъжността на служителите. Цели се свеждане до минимум на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Основните рискови фактори за всички работниците в дружеството, класифицирани по време на работния процес от службата по трудова медицина са: студ, прах, инциденти с машини; удар, пробождане; прегряване, шум, хвърчащи частици, претриване, порязване; допълнително за длъжности "Мебелист" и "Мебелист - бояджия" - вдишване на ЛОС; защита от разтворители; допълнително за слъжности "Управител" и "Ръководител особено производство" и "Проектант" - зрително натоварване при работа с видео дисплей. Служба "Трудова медицина" препоръчва закупуване на очила антирефлексни за работа с видеодисплей над 4 часа дневно. Преди закупуването им, работодателят ще осигури за своя сметка медицински преглед при очен лекар за лицата , назначени на тези длъжности. Предвидените бройки работни облекла, включени в проектното предложение са изчислени на база срок на износване/годност на артикулите, посочен в Утвърдения списък за специално работно облекло и ЛПС. Налага се осигуряване колективни предпазни средства за: 1.Защити от топлина или студ - климатик; 2. за защита от прах при работа с ръчни или малки настолни режещи, пробиващи и фрезоващи инструменти - промишлени прахосмукачки; 3. За защита от прах, образувана при машинно рязане и фрезоване - мобилни аспирации; 4. За предпазване от топлина, студ, вятър се налага смяна на дограма. , Договорена стойност: 70 458.00 , Отчетена стойност: 75 387.84
  • Дейност: Дейност 3. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включващи оборудване на помещения за отдих, хранене и почивка.: Дейността предвижда обновяване и оборудване на помещенията за почивка и за хранене на заетите лица. Към настоящия момент работниците използват рационално само частта, обособена като гардеробна от помещението за почивка. Постройката, в която се намира фабриката е стара едноетажна сграда, разделена на две части - производствена част и част, предвидена за помещени за хранене и почивка. Тя представлява голяма Г-образна стя 100м2 и коридор през който се стига до съблекалнята, единствената, използваема към момента. Липсата на необходимия финансов ресурс е причина за лошото състояние на помещението - изгнилата дограма е причина за студ и влага в помещението, което е довело до разрушаване на подовото покритие и мухъл по стените му. Санитарният възел към него е неизползваем. Това обстоятелство се отразява неблагоприятно и по отношение на организацията на работа – фабриката се намира в края на с. Мало Бучино. В близост около нея няма заведения за хранене и това води след себе си негативни последици в две посоки – служителите на дружествто остават гладни или нарушават работното време, закъсняват за началото на работния процес и нарушават организацията на работа. С оглед решаване на проблема, в проектът се предвижда: смяна на дограмата на помещението; поставяне на ново подово покритие; ремонт на стени и таван; поставяне на осветителни тела; смяна на фаянс и оборудване /поставяне на врата, душ и тоалетна чиния в санитарния възел към помещението за хранене/. Помещението за хранене ще бъде оборудвано с необходимите уреди и мебели. В частта, която ще бъде обособена като помещение за отдих, се предвижда поставяне на тенис - маса. , Договорена стойност: 28 272.03 , Отчетена стойност: 1 196.68
  • Дейност: Дейност 4. Визуализация.: Дейността за информация и публичност ще бъде изпълнена съгласно Указанията за кандидатстване по настоящата схема. Целта на дейността е даване на широка гласност и информираност за изпълнението на проекта и съфинансирането му от страна на ЕСФ на ЕС. При изпълнение на всичи мерки и действия по визуализация на проекта "Мебелисимо" ЕООД ще спазва изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз и ЕСФ, който оказва подкрепа на проекта. Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като включи на подходящо място на своята интернет страница /при наличие на такава/ подробна информация за одобрения за финансиране проект. Публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. Материалът ще съдържа минимум следната информация: емблемата на ЕС: упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на фонда; общото лого за програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. Дружеството ще упомене финансовия принос, предоставен от ЕСФ чрез ОП “РЧР 2014-2020” във всяка информация, предоставяна на целевата група и широката общественост, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да е документи, свързани с изпълнението на проекта и при всякакви контакти със средствата за масово осведомяване. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще бъде посочено, че финансиращата го ОП "РЧР" 2014-2020 се осъществява с подкрепата на ЕСФ. При публични изяви и интервюта на представители на дружеството, свързани с проекта, ще се подчертаят ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОП "РЧР" 2014-2020, както и стойността на безвъзмездната финансова помощ. При отчитане изпълнението на проекта, както и при проверки на място, "Мебелисимо" ЕООД ще предостави на УО доказателствен материал за предприетите от него мерки за информация и комуникация снимки, екземпляри от произведени и разпространени информационни материали (брошури, листовки, плакати и др.), присъствени списъци от публични събития и др. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от страна на всички заинтересовани страни и обществото за своевременно информиране и активизиране на гражданското участие и диалог, както и ще спомогнат за постигане на висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския Социален Фонд., Договорена стойност: 1 583.96 , Отчетена стойност: 1 563.80
  • Дейност: Дейност 5. Управление на проекта.: Дейността е основополагаща за успеха на проекта с оглед осигуряване на коректно и срочно изпълнение на проектните дейности, успешното им отчитане, постигане на заложените цели и устойчивост на резултатите. Цялостният цикъл за управление на проекта, включва няколко основни етапа: планиране, изпълнение и приключване. Планирането обхваща периода, в който, след идентифициране на нуждите на дружеството, е направен преглед на критериите за допустимост, на съществуващите възможности за получаване на безвъзмездно финансиране, както и на възможностите на дружеството да отговори на изискванията за получаване на такова. Изготвено е проектно предложение в изискуемата форма съобразно всички изисквания за допустимост на дейности и разходи по настоящата схема. Етапът на изпълнение включва подготовка на план за изпълнение на конкретните дейности, план за осигуряване на финансиране, план за разходване на финансовите средства за реално изпълнение на дейностите по проекта в рамките на заложените времеви параметри при стриктно съблюдаване на правилата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и изисквания, заложени в Условията за кандидатстване, Общите условия към договора за предоставяне на безвъзмездна помощ; приложимото национално законодателство; принципите за предоставяне на финансова помощ на ЕС. Етапът по приключване и отчитане на проектните дейностите: подготовка на изискуемите технически и финансови отчети, цялостна оценка и анализ на постигнатите резултати; оценка на ефекта от изпълнението на проекта, с оглед заложените цели; създаване на план за постигане на устойчивост на постигнатите резултати; архивиране на цялата документация по проекта. Във всеки един от етапите на управление са заложени определени дейности. Рационалното структуриране, ясната формулировка и точното изпълнение на конкретните задачите ще обезпечи постигането на проектните цели съгласно правилата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и добрите практики, установени в ЕС. Работата по организацията и управлението на проекта ще бъде изпълнявана от формиран екип за управление. Екипът ще носи отговорност за цялостното провеждане на дейностите по проекта, ще следи за начина на изпълнението им, коректността на плащанията и издадените счетоводни документи; ще изготвя цялостната документация по проекта графици, месечни отчети, искания за плащане, технически и финансови отчети, финален отчет по проекта, ще създаде и поддържа в изрядност досие на проекта. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за последователното изпълнение на предварително утвърден график. Дейността ще продължи през целия период на изпълнение на проекта, при спазване разпоредбите на ПМС № 118/27.05.2014 г.; максимална ефективност при изразходването на финансовите средства; стриктно водене на счетоводни документи, с оглед предоставяне на точна и вярна информация; осигурена публичност за популяризиране на безвъзмездните помощи по линия на ЕС, както и за целите, дейностите и постигнатите резултати от проекта в изпълнение на правилата за визуализация и публичност, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Работата по проекта ще протича в дух на партньорство и при непрекъснат обмен на информация с Договарящия орган по ОП „РЧР” 2014-2020г., Договорена стойност: 8 878.20 , Отчетена стойност: 5 553.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Промо Принт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 563.80
  • Изпълнител: ДИАНА КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПАЛАДИУМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 38 992.84 , Отчетена стойност**: 38 992.84
  • Изпълнител: СИНЕРГИЯ 1 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 950.00
  • Изпълнител: Мебели за всеки ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 9 701.68
  • Изпълнител: Павлин, Договорена стойност по проекта*: 2 960.40 , Отчетена стойност**: 2 487.00
  • Изпълнител: ТЕКА ООД, Договорена стойност по проекта*: 27 890.00 , Отчетена стойност**: 27 890.00
  • Изпълнител: Данчо, Договорена стойност по проекта*: 3 697.80 , Отчетена стойност**: 3 066.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 22.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 117 192.19 BGN
БФП 117 192.19 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 67 822.80 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Неправомерни срокове 10.00 1 684.93 0.00 1 684.93 ПАЛАДИУМ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на колективни предпазни средства необходими по Дейност 3“, Договор №BG05M9OP001-1.008-1635-C01, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд“, Прогнозна стойност: 31 410.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 Наименование: Доставка на прахосмукачка – 6 бр. и аспирации 2 бр.
    Изпълнител: ТЕКА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 890.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 Наименование: Доставка на офис столове
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на специално работно облекло и лични предпазни средства необходими по Дейност 3“, Договор №BG05M9OP001-1.008-1635-C01, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд“, Прогнозна стойност: 39 048.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 Наименование: Доставка на специално работно облекло
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 Наименование: Доставка на лични предпазни средства
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 1 Наименование: Доставка на специално работно облекло
    Изпълнител: ПАЛАДИУМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 992.84
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 2 Наименование: Доставка на лични предпазни средства
    Изпълнител: ПАЛАДИУМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 992.84

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN