Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-3.017-0022-C03
Наименование на проекта "Различни, но заедно".
Бенефициент 176972771 Сдружение "У.Т.Р.Е. - уважение, толерантност, разбирателство, единство"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 14.12.2020
Дата на стартиране 14.12.2020
Дата на приключване 21.07.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313)
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314)

Описание

Кратко описание на проекта
Проект "Различни, но заедно" се състои от два основни, взаимосвързани и надграждащи се етапи. 

Етап 1 – Създаване (актуализиране) на индивидуална и съобразена с нуждите на учебното заведение стратегия и план за работа в мултикултурна среда, като целта е да се подобрят уменията на образователните специалисти за самооценка на собствените ресурси за работа в такава среда, както и за планиране и изпълнение на подходящи мерки спрямо идентифицираните в стратегията търсени резултати. Специалистите ще обогатят уменията си за стратегическо планиране и изпълнение на стратегията за работа в мултикултурна среда. Новосъздадените документи ще бъдат заложени като част от вътрешния ред на учебното заведение и е предвидено да се актуализира ежегодно с прякото участие на целия екип. В дългосрочен план това ще допринесе за навременното и адекватно обезпечаване на основни елементи, необходими за формирането на една благоприятна и насърчаваща среда, както за специалистите, така и за учениците и техните семейства. 

Етап 2 – Обогатяване знанията и уменията на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда посредством участие в обучения. В основата си тези обучения ще дадат допълнителна теоретична информация за културното многообразие и необходимите фактори за образователна интеграция на ученици от различен етнос. В допълнение, обученията ще насърчат участниците да разглеждат и преосмислят нагласите си спрямо многообразието, което могат да срещнат в класната стая, като посоката на този процес е създаване и поддържане на приобщаваща среда, която отчита различията и адаптира средата и процесите спрямо индивидуалните нужди на учениците. Не на последно място образователните специалисти ще овладеят техники за работа със семейства от етническите малцинства, с което да се повиши родителската отговорност и мотивация за оказване на подкрепа на обучението на своите деца, което от своя страна да благоприятства не само образователната, но и социална адаптация и израстване на децата.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 - Създаване на модел за оценка и усъвършенстване на капацитетa за работа в мултикултурна среда (създаване и внедряване на стратегия и план): Цел: да се изгради цялостен модел за оценка на капацитета на институцията за качествена работа в мултикултурна среда, въз основа на който образователната институция да разработва и прилага регулярни планове за усъвършенстване Насърчаващите култура и климат в класната стая/занималнята са от съществено значение както за академичните постижения на учениците, така и за тяхното социално, емоционално и физическо развитие и благосъстояние. Средата в училище/детската градина трябва да се разглеждана като взаимосвързана система от: - физическа и социално-емоционална сигурност; - процес на преподаване и усвояване на нови знания; - междуличностни взаимоотношения; - връзка на образователната институция с общността; - институционална среда (например, лидерство, професионални взаимоотношения). В допълнение трябва да отбележим, че все по-ясно се наблюдава тенденцията класната стая/занималнята да е среда, в която децата са носители на различни етнически, религиозни, културни и езикови особености. В този смисъл, тази взаимосвързана система трябва да е в постоянен процес на самоактуализация и адаптация спрямо нуждите и характеристиките на децата, чието балансирано развитие е в центъра на образователните и социалните грижи. Образованието в мултикултурна среда не е крайна цел, която се постига еднократно, а по-скоро подход, който цели включването на всички ученици и отчита тяхната индивидуална стартова точка и житейски контекст, запознава всички деца и изгражда у тях уважение и приемане на различните култури. При разработването на настоящия модел за оценка на капацитета за работа в мултикултурна среда ще се обърне внимание на конкретни аспекти на междукултурното взаимодействие и до каква степен те са отразени както в нормативната уредба на образователната институция, така и в практиките и процесите, в които участват децата и учениците. Ще бъдат разгледани както физическата среда, така и обичайните взаимоотношения и образователен процес в учебното заведение наред с връзката и взаимодействието с родителите (общността) на учениците като другите значими възрастни в живота на едно дете. В този смисъл моделът ще предложи инструменти на ниво: - образователна институция – какви политики и програми са налични и какво е необходимо за ефективна работа в мултикултурна среда; - педагогически и непедагогически специалисти – каква оценка поставят самите те на работата си в мултикултурна среда, какви са техните нагласи и как разбират своята роля; - ученици – какво смятат самите ученици за културата и климата в образователната институция и как се чувстват в нея; - общност – как общността, и в частност родителите на учениците, оценяват образователната среда на техните деца. Сдружение "У.Т.Р.Е." ще приложи модела с деветте партньора с цел събиране на входяща информация както за съществуващите политики, практики и ресурси за работа в мултикултурна среда, така и за идентифициране на пропуски и нужда от допълнителна подкрепа и обучения на педагогическия и непедагогическия персонал. Въз основа на данните от приложените инструменти, сдружението ще изготви анализ на резултатите и съвместно с партниращите образователни институции ще създаде (или обнови там, къде вече съществува) стратегия и краткосрочен план за усъвършенстване на капацитета за всяка една образователна институция. Всеки план ще разполага със следното съдържание: - анализ на действителното състояние на дейността на образователната институция; - анализ на настоящия капацитет на специалистите за работа в мултикултурна среда; - анализ на средата в образователната институция от страна на учениците; - анализ на средата в образователната институция от страна на родителите (важи както за училището, така и за детските градини партньори по проекта); - препоръки за повишаване капацитета на персонала за работа в мултикултурна среда; - препоръки за подобряване средата в образователната институция, с цел повишаване капацитета на работа в мултикултурна среда., Договорена стойност: 18 616.00 , Отчетена стойност: 20 849.92
  • Дейност: Дейност 2 А - Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити: Цел: 142 педагогически специалисти от деветте партниращи образователни институции успешно преминават краткосрочни обучения с присъждане на квалификационни кредити, които да повишат компетентностите им – знания, умения и отношения за работа в мултикултурна среда. Изпълнението на тази дейност се предвижда да се реализира от външен кандидат (обучителна организация) избран по установения законов ред. Заложени са две обучителни програми, по които да бъде обучен всеки от педагогическите специалисти и директори от партниращите образователни институции: - Методи и подходи за работа в мултикултурна среда; - Ефективно управление на мултикултурната образователна среда. Избраните обучителни програми ще разглеждат същностните характеристики, стратегии и подходи за ефективно управление в условията на мултикултурна среда, в предучилищното и училищното образование. Ще се представят модели и технологии за работа със семейства от етнически малцинства, които биха повишили родителската отговорност и мотивация за оказване на подкрепа на обучението, възпитанието и социализацията на техните деца и ученици. Разглеждат се начини за стимулиране ученето в мултикултурна среда. Участниците в обученията ще получат практически насоки за работа в посока успешна образователна и социална интеграция за представителите на етническите малцинства, както и за прилагане на конкретни иновативни подходи, методи, средства и техники за ефективна работа с родители. Ще се постави акцент върху функционалните стратегии за изграждане и управление на мултикултурната образователна среда, ролята на учителя, който мотивира, насърчава и подпомага личността на детето и ученика, съобразно индивидуалните му особености, интереси и постижения. Внимание се отделя на лидерството в класната стая, делегирането и споделянето на отговорности, ефективните взаимоотношения между децата и учениците, основани на взаимно доверие и уважение. По време на обученията, обучаемите се предвижда да решават различни практически казуси и дидактически задачи с помощта, на които да развиват своята интеркултурна компетентност. Ще се конструират и представят иновативни модели за работа в мултикултурна среда. За успешното реализиране на обученията ще се приложи комбинация от различни обучителни методи, съобразени със спецификата на обучението на възрастни. Методите се основават на автономност, рефлексия и тестване на различни инструменти и техники създаващи вътрешна мотивация и включващи фронтални лекции, презентации, дискусии, индивидуална и групова работа и др. Предвижда се да се редуват активни (практически) дейности с теоретични модели, които да правят връзка с практиката и опита на педагогическите специалисти. Обученията ще се базират и на методите за самостоятелно учене, самооценяване и консултиране. В Дейност 2 А - Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити са предвидени две обучения, които покриват следните тематични направления: - "Методи и подходи за работа в мултикултурна среда – обучение, което завършва с присъждане на три квалификационни кредити и в което ще се включат 142 педагогически специалисти от деветте партниращи учебни заведения. - "Ефективно управление на мултикултурната образователна среда" – обучение, което завършва с присъждане на три квалификационни кредити и в което ще се включат 142 педагогически специалисти от деветте партниращи учебни заведения., Договорена стойност: 133 196.00 , Отчетена стойност: 137 360.72
  • Дейност: Дейност 2 Б - Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити: Цел: Педагогическите специалисти и образователните медиатори утвърждават уменията си за съвместна ефективна работа в мултикултурна среда Изпълнението на тази дейност се реализира от екип лектори на Сдружение „У.Т.Р.Е.“. На първо място обучението предоставя възможност на педагогическите специалисти и образователните медиатори да осмислят важността на съвместната си работа по отношение на мотивацията и образователните постижения на учениците, с които работят. В тази част се разглежда цялостния институционален климат в учебното заведение и ролята на всички значими за децата възрастни. Дори и най-квалифицираните преподаватели, които се стремят да осигурят равнопоставеност и качествено образование за всички, срещат затруднения в работата си, ако именно този включващ и приветлив институционален климат и сътрудничество не са налични. Ще се обърне внимание на разработените в началото на проекта документи за усъвършенстване на капацитета за работа в мултикултурна среда и до каква степен те отразяват системен подход и участие на различни специалисти. Обучението ще предостави на преподавателите и на другите експерти практически насоки и идеи за ежедневната им работа към изграждане на атмосфера на уважение към многообразието и включването. Преподавателите и образователните медиатори ще разгледат различни практически похвати как да: - поощряват индивидуалната и групова идентичност на учениците (включително майчин език, семейни традиции, особености на общността); - помогнат на учениците да изградят критично мислене по отношение на предубежденията и да отстояват себе си в такава среда; - включват членовете на семейството в съвместно вземане на решения относно ученето, развитието и социалния живот на техните деца в класната стая. В последната част на обучението участниците ще разгледат различни практики в подкрепа на продължаващото професионално развитие в областта на приемане на многообразието. Придобитите знания и умения се разглеждат не само като самоцел, която специалистите да „копират“ в ежедневната си работа, но и като началната точка на един непрекъснат процес на себеусъвършенстване. Педагогическите специалисти и образователните медиатори ще разгледат начини за критичен анализ на собствената си работа и взаимодействие с учениците, споделяне на конкретни идеи за подобряване процеса на учене и мотивиране на другите специалисти за подобряване качеството на работа. , Договорена стойност: 47 867.00 , Отчетена стойност: 47 550.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Основно училище "Христо Ботев", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 8 933.00
  • Партньор: Основно училище "Христо Ботев", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 7 995.00
  • Партньор: Средно училище "Христо Ботев", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 16 437.00
  • Партньор: Основно училище "Отец Паисий", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 18 782.00
  • Партньор: Начално училище "Васил Левски", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 4 712.00
  • Партньор: Начално училище „Христо Смирненски“, Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 11 278.00
  • Партньор: Детска градина "Незабравка", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 13 623.00
  • Партньор: Детска градина "Червена шапчица", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 9 402.00
  • Партньор: Средно училище "Васил Воденичарски", Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност: 17 844.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ДОКТОР ВЕТКО-1 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РААБЕ България ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 133 196.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Дял на педагогическите специалисти успешно преминали обучения за работа в мултикултурна среда по операцията и останали в същото учебно заведение, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 90.00
Индикатор 2 Педагогически специалисти, включени в обучения за работа в мултикултурна среда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 142.00 , Достигната стойност: 147.00
Индикатор 3 Образователни медиатори, включени в обучения по процедурата, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 11.00
Индикатор 4 Дял на педагогическите специалисти, от включените в дейности по ОП, квалифицирани за работа в мултикултурна среда, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 100.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 220 133.76 BGN
БФП 220 133.76 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 220 133.76 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на транспорт, логистика и други услуги, които са необходими за провеждане на краткосрочни обучения за педагогически специалисти и образователни медиатори, които завършват без присъждане на квалификационни кредити, Прогнозна стойност: 41 165.62
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на транспорт, логистика и други услуги, които са необходими за провеждане на краткосрочни обучения за педагогически специалисти и образователни медиатори, които завършват без присъждане на квалификационни кредити
    Изпълнител: ДОКТОР ВЕТКО-1 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на транспорт, логистика и други услуги, които са необходими за провеждане на краткосрочни обучения за педагогически специалисти и образователни медиатори, които завършват без присъждане на квалификационни кредити, Прогнозна стойност: 45 764.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на транспорт, логистика и други услуги, които са необходими за провеждане на краткосрочни обучения за педагогически специалисти и образователни медиатори, които завършват без присъждане на квалификационни кредити
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на краткосрочни обучения за работа в мултикултурна среда на учители, педагогически специалисти и директори от партниращите образователни институции, завършващи с присъждане на квалификационни кредити, Прогнозна стойност: 133 196.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на краткосрочни обучения за работа в мултикултурна среда на учители, педагогически специалисти и директори от партниращите образователни институции, завършващи с присъждане на квалификационни кредити
    Изпълнител: РААБЕ България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 133 196.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN