Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0292-C01
Наименование на проекта Осигуряване на достоен живот на лица, зависими от грижа в община Угърчин
Бенефициент 000291716 ОБЩИНА УГЪРЧИН
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 20.09.2016
Дата на стартиране 20.09.2016
Дата на приключване 20.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Угърчин

Описание

Кратко описание на проекта
Предвижда се предоставяне на почасови социални услуги чрез Център за услуги в домашна среда. Ще  бъдат наети 1 управител и 25 души персонал – за предоставяне на социалните услуги «домашен помощник» и «личен асистент». Ще се предоставят услуги за осигуряване на помощ в ежедневието и подкрепа за социално включване на лица от уязвимите групи, както и разширяване на възможностите да водят самостоятелен начин на живот.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта : Организационни дейности.Информиране на местната общественост за предлаганите услуги.Разработване на Правилник за вътрешния ред с процедури.Ежемесечен мониторинг на удовлетвореността от предоставяната услуга.Технически и финансови отчети за изпълнението на проекта., Договорена стойност: 11 328.00 , Отчетена стойност: 11 968.16
  • Дейност: Информиране и публичност: Целта е информацията за проекта да достигне до максимален брой потребители и широката общественост. Публичността ще даде възможност на кандидата да популяризира сред местната общност политиката на Европейския социален фонд и помощта на Европейския съюз и правителството на РБългария за реализирането на проекта. Дейностите за визуализация включват: Поставяне на табела за офиса на проекта; Публичност ще се осигури чрез: - 2 бр. платени публикации в регионалните медии; - информация на сайта на общината; - начални информационни срещи в населени места от общината и заключителна пресконференция. Всички дейности ще бъдат съобразени с Ръководство за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП РЧР. , Договорена стойност: 2 800.00 , Отчетена стойност: 402.00
  • Дейност: Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение въз основа на индивидуални социални оценки чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване Основните цели при предоставянето на социалните услуги „Личен асистент” и „Домашен помощник“ са свързани с качествено предоставяне на почасови услуги в домашна среда и разширяване обхвата на услугите. Почасовото предоставяне на интегрирани услуги за социално включване ще създадат условия за социална интеграция на потребителите, за индивидуална подкрепа на лица/деца с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. Определянето на вида социална услуга за всеки конкретен потребител се извършва индивидуално на базата на заявеното желание, констатираните потребности и правата за достъп до услугата. На база изготвената оценка на потребностите се разработва подробен индивидуален план за предоставяне на услугите за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от членове на екипа с подкрепата на назначения психолог и с участието на потребителя или негов законен представител, и е съобразен със специфичните потребности и изисквания на потребителя. В индивидуалния план се залага и вида на услугата, която ще получава потребителя. Планът се актуализира на всеки 6 месеца, за да се провери и реализира потребността от промяна. Съобразно изготвения индивидуален план на всеки потребител, включващ договорените дейности, които ще се извършват от личния асистент или от домашния помощник, потребителите ще получават интегрирани услуги от мултидисциплинарен екип, в това число психологическа подкрепа, достъп до здравни грижи и др. Всичките видове услуги „Личен асистент”, и „Домашен помощник“, както и интегрираната подкрепа се предоставят почасово, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание. Дейности при предоставяне на социалната услуга „Личен асистент” Личният асистент полага постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности в домашна обстановка. Домашният помощник предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на жилището, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комуналнобитови дейности. Психологическа подкрепа. Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата.Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Психологическа подкрепа се предоставя на потребителите на социални услуги в домашна среда от психолог при различни трудни житейски ситуации: загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях . Дейности за психологическа подкрепа: - Психологическо консултиране - Групова работа - Индивидуална психологическа консултация. Мотивационната подкрепа е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и други. Мотивационната подкрепа ще е насочена и за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. Подборът на лицата действително нуждаещи се от предоставяните от звеното услуги ще се извършва съобразно индивидуалните оценки на потребностите и желанието на конкретния потребител.По настоящата схема ще бъдат обхванати и потребители обгрижвани в предходни схеми. , Договорена стойност: 24 029.84 , Отчетена стойност: 23 342.89
  • Дейност: Предоставяне на социални услуги в общността: Предоставяне на качествена услуга на нуждаещите се хора – хора с увреждания, самотни хора, възрастни хора, в зависимост от желанията и потребностите на потребителите, Договорена стойност: 234 688.93 , Отчетена стойност: 246 957.20
  • Дейност: Текущ ремонт: Необходима е подмяна на пода на помещението, където ще се ситуира център за почасово предоставяне на услуги, подмяна на 1 бр. входна врата, боядисване., Договорена стойност: 5 111.47 , Отчетена стойност: 5 111.47
  • Дейност: Оборудване на помещението: Помещението което е предоставено за създаване на център за почасови услуги до настоящия момент не е използвано като административен офис. За нормалното функциониране на Центъра ще е необходимо да се закупи следното оборудване: Преносим компютър - 720 лева Мултифункционално устройство - 240 лева Бюро с размери- 1200х600х750 мм - 1 бр. -80 лева Офис гардероб 59 L с размери - 550х350х1908 мм - 1 бр.- 135,60 лв. Офис шкаф с две врати с височина 730 мм с размер на шкафа 800х350х1192 - 2 бр. - 231,36 лева. Помощен шкаф 47 L с размери - 800х480х732мм - 1бр.- 109,20 лева Плот за шкаф 47 L с размери - 800х480х18 мм - 1бр.- 26,64 лева Офис контейнер- 30 с едно закл. чекмедже с размери 427х500х584 мм - 1 бр. - 96,24 лв. Заседателна маса с размери 2200х1000х750 мм - 1 бр. - 308,08лева Посетителски столове Carmen 1130 Lux- 6 бр. - 168.48лева. Офис стол Carmen 7067 - черен - 2 бр. -164,40 лв., Договорена стойност: 2 280.00 , Отчетена стойност: 2 842.00
  • Дейност: Доставка на материали и консумативи и текущо обслужване на центъра: За нормалното функциониране на центъра ще са необходими канцеларски материали, консумативи за офис техниката, препарати за почистване на помещението Предвидено е закупуване на лични предпазни средства при осъществяване на задълженията на личните асистенти и домашните помощници в т.ч. Лични предпазни средства -маски 500 бр. по 0,96 лв. =480 лева; Лични предпазни средства -ръкавици 1000 бр. по 1,20 =1200 лева; Дневници на потребители - 60 бр. по 7,20 лв.=432 лева; Органайзер за бюро 1 бр.по 31,20 лева = 31,20 лева; Хоризонтална поставка за бюро-тава А4 3бр.хо 6лв.=18 лв.; Автоматичен кръгъл печат - 1 бр. по 30,00 лева=30 лева; Химикалки - 50бр.по 0,96 лева= 48,00 лева; Хартия копирна пакет 25 бр. по 7,20 лева= 180 лева; Тонер касета 3 бр. по 228 лева =684 лева. Разходи за телефон -648 лева., Договорена стойност: 3 751.20 , Отчетена стойност: 1 085.02
  • Дейност: Изготвяне на правила за анализ на потребността от предоставяне на услугата: Ще бъде възложено изготвянето на правила при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020, за извършване на следните дейности: - оценка на потребностите на лицата от целевата група; - предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата; - консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалната услуга; - разработване на правила/методология за дейността на услугата; - възнаграждения на лицата предоставящи специализирани услуги в центъра, Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 900.00
  • Дейност: Обучение на персонала: За да се осигури качествено предоставяне на услугите в домашна среда е необходимо персоналът –лични асистенти и домашни помощници да придобият знания и умения за удовлетворяване потребностите на потребителите на услугата.Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване. Община Угърчин като доставчик на услугите осигурява възможности за развитие на личните асистенти и домашните помощници чрез обучение и супервизия. Въвеждащото обучение ще се извършва само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОПРЧР и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. Община Угърчин ще извършва проверка за двойно финансиране на лицата, които ще преминат въвеждащо обучение чрез дирекция „Социално подпомагане”. Всички лични асистенти и домашни помощници ще бъдат включени в поддържащо обучение. Въвеждащо обучение е с продължителност 3 дни и задължително включващо следните теми: - общи познания за домашните грижи и за необходимите знания и умения на личните асистенти и домашни помощници; - основни задължения и права на персонала; - етични стандарти в работата на персонала (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); - специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания; - умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; - умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);- - здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действияи поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.). Поддържащи обучения на персонала. В рамките на проекта ще се проведе едно двудневно поддържащо обучения. Темите на поддържащото обучения ще се определят от обратната връзка, дадена от личните асистенти и домашните помощници по време на въвеждащото обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Както въвеждащото, така и поддържащото обучения ще имат интерактивен характер и да включват теоретични и практически подходи. , Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 1 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: РИН КОНСУЛТ 1, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 500.00
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 648.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БОРКИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 111.47 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Диана, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: М-СТИЛ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 320.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 9.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 86.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 9.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 86.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 288 189.44 BGN
БФП 288 189.44 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 288 189.44 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на обзавеждане за Център за почасово предоставяне на услуги, Прогнозна стойност: 1 320.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на електронно съобщителна услуга, Прогнозна стойност: 648.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на въвеждащо и надграждащо обучение на персонала., Прогнозна стойност: 1 200.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Разработване на Методология за изпълнение на дейностите по проект "Осигуряване на достоен живот на лица, зависими от грижа в община Угърчин", Прогнозна стойност: 3 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Текущ ремонт на помещение за Център за почасово предоставяне на услуги, Прогнозна стойност: 5 111.47

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN