Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-3.009-0001-C02
Наименование на проекта НИЕ ПРАВИМ И МОЖЕМ
Бенефициент 000381687 ДГ "Радомирче"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 19.11.2020
Дата на стартиране 19.11.2020
Дата на приключване 29.03.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Радомир, гр.Радомир

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение предвижда разработването и внедряването на иновативни практики по метода "Дизайн мислене" в ДГ „РАДОМИРЧЕ“ и в ДГ „ОСМИ МАРТ“ с цел повишаване качеството на предучилищното образование, утвърждаването на траен интерес в децата към образователния процес и осъществяване на превантивни мерки за намаляване броя на необхванатите от образователната система.

Това ще се осъществи посредством изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина в началния етап от проекта чрез създаване на иновативен методически инструментариум "ДИЗАЙН ЗА ПРОМЯНА", обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработения инструментариум. На тази база ще се създадат клубове по интереси, където ще се работи с децата за развиване на знанията и уменията им посредством интерактивни иновативни практики – промяна в нагласата от „МОГА ЛИ?” към „АЗ МОГА!”. Паралелно с това ще се работи с другата целева група – техните родители/ наставници, където чрез въвличането им в образователния процес и провеждането на коучинг сесии ще се работи в посока създаване на социална среда, подкрепяща образованието. За мобилизиране на обществена подкрепа, както и за насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, през учебната година и лятната ваканция ще се провеждат открити мероприятия с родители и други представители на целевите групи.

Фокусът на проекта е поставен върху децата от малцинствени етнически групи, но с цел постигане на интеграционен ефект са включени и разходи за деца и техните родители/настойници, които не са представители на маргинализираните групи. Проектът ще се изпълни в ДГ „РАДОМИРЧЕ“ (Бенефициер)  и ДГ „ОСМИ МАРТ“ (Партньор 1) с подкрепата на община Радомир (Партньор 2) на обща стойност 338 754,64 лв., от които 36 295,14 са непреки разходи.
Дейности
  • Дейност: Дейности за подобряване на достъпа и повишаване на обхвата на децата от маргинализирани групи в системата на предучилищното образование: Дейността обхваща същинската работа по разработване и прилагане на програма по метода Дизайн мислене (Програмата) в ДГ РАДОМИРЧЕ и ДГ ОСМИ МАРТ. Предвижда се пилотното й провеждане да обхване 83 деца (50 от маргинализирани групи), които ще бъдат разпределени в 5 клуба по интереси. ЕТАП 1 ПОДГОТВИТЕЛЕН Този етап обхваща изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина посредством обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма. Ще се сформира екип от 2 външни специалисти (Експерт "Образователни дейности" и психолог) и 5 преподаватели от ДГ (по 1 за клуб). Външните специалисти ще разработят методически инструментариум ДИЗАЙН ЗА ПРОМЯНА, като допълнително ще прецизират предварителната структура на Програмата с цел адаптирането й към спецификите на конкретните представители на целевите групи. За целта ще се проведат работни срещи с целевите групи. Предвижда се педагогическият инструментариум да е структуриран в 5 клуба по интереси (3 в ДГ РАДОМИРЧЕ и 2 в ДГ ОСМИ МАРТ), с което да се даде възможност на всяко дете да намери най-близката до него среда за непринудена изява. Целта е посредством Дизайн мисленето децата да развият естественото си любопитство в траен интерес към образователния процес. Екипът от ДГ ще подпомага работата на външните експерти. В края на етапа те ще преминат обучение (24 часа) по модулите на Програмата, водено от външните експерти. Ще бъдат възложени за разработване и доставка необходимите дидактически материали и оборудване: 1) Методическо ръководство и материали за провеждане на обучението за учители, както и за последващи насоки при работата с целевите групи; 2) Материали за провеждане на срещи с родители; 3) Материали за текуща работа с целевите групи: o Интерактивна игра НИЕ ПРАВИМ И МОЖЕМ 30 бр., представляваща стационарен сет от елементи от дърво, метал и др. естествени материали, o Сетове за изпълнение на ролеви игри 6 бр., представляващи декори с аксесоари (напр. маски) и интерактивни елементи, където децата ще отбелязват наученото, o Носии с аксесоари 15 бр., o Карта на България 1 бр., глобус 1бр., пъзели 5 бр., книжки 50 бр. o Сетове от материали за 2 учебни години 2х83 бр., o Маси и столчета за 33 деца, два комплекта маса с пейка и 4 етажерки за обособяване на читателски кът, стативи 8 бр. и табла 6 бр. за презентиране на постижения, o Лаптопи 5 бр., мултимедия 2 бр., принтери 2 бр., консумативи – тонери и хартия, които ще бъде ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр. За установяване на конкретните потребности на целевите групи и създаване на семейна среда, подкрепяща образователния процес ще се проведат 16 работни срещи с целевите групи (по две за всяка възрастова група във всяка ДГ) с коучинг сесии с родителите/настойниците на децата (160 души). Освен дидактически материали, за организиране на мероприятието ще бъдат осигурени кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик. ЕТАП 2 ИЗПЪЛНЕНИЕ Този етап обхваща същинската работа с децата по методологията, разработената в Етап 1. Преподавателите от ДГ ще провеждат занимания в клубовете 4 пъти месечно, като в летните месеци и през декември занятията ще бъдат разредени заради намалената посещаемост. Веднъж месечно ще бъдат канени и родителите на децата, където чрез въвличането им в образователно-игровия процес и провеждането на коучинг сесии от външните експерти ще се работи за създаване на социална среда, подкрепяща образованието. Разходи за ДГ РАДОМИРЧЕ: 70 206 лв с ДДС Разходите за ДГ ОСМИ МАРТ: 33 270 лв с ДДС Разходите за ОБЩИНАТА: 67 439,50 лв с ДДС, Договорена стойност: 170 915.50 , Отчетена стойност: 161 568.16
  • Дейност: Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги: Предвидените в тази дейност мероприятия са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг целевите групи, включително деца от други детски градини и техните родители. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира техния траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на община Радомир. В рамките на учебната година ще се проведат 3 мероприятия - уъркшопи с децата и родителите им, на сравнително равни интервали: - Workshop с родители 1 – Декември 2021 г. - Workshop с родители 2 – Май 2022 г. - Workshop с родители 3 – Декември 2022 г. Всяко мероприятие ще включва 5 уъркшопа (по 1 за всеки клуб) пръснати в рамките на 2 седмици, като в края на празничната кампания ще се проведе тържество, на което деца и родители ще представят какво са направили по време на уъркшопите. Заложените цели в тези мероприятия са няколко. От една страна по този начин участниците в проекта ще получат признание за постиженията си и ще бъдат мотивирани да продължат да се развиват в системата на образованието. От друга страна въвличането на родителите в този процес ще има ключов психологически ефект за утвърждаването на заниманията в детската градина (а после и в училище) от всички важни за детето авторитети. Така те заедно с родителите си ще се превърнат в посланици на ценностите за съвременното образование сред целевите групи и ще способстват за намаляване процента на децата преждевременно напуснали системата. Ефектите от уъркшопите ще бъдат затвърдени и мултиплицирани от лятно събитие „8 РАДОСТИ ЗА ЛЯТОТО“, което ще се проведе в периода юли-август 2022 г. То ще бъде структурирано като занимателно изследване на околността, в което под формата на игри и заимстващи си елементи на Дизайн мисленето и метода Монтесори децата заедно със своите родителите, каки и батковци неусетно ще откриват чудесата на природата, историята, математиката… Тези занимания са предвидени да обхваща по-широк кръг от целевите групи (300 участници), вкл. деца от други образователни институции и техните близки, за да се постигне мултиплициращ ефект и да се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи. За всяка уъркшоп кампания са предвидени да бъдат осигурени за 300 участници:  Организация на събитието (сценарий, водене, фотограф),  Кетъринг за 300 души: кафе, сух пакет, вода и безалкохолно;  Озвучаване;  Балони, брандирани, с хелий,  Брандирани информационни материали: плик с програма за уъркшопите, химикалка, тефтер, папка,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). Разходи за ДГ РАДОМИРЧЕ: 0 лв с ДДС Разходите за ДГ ОСМИ МАРТ: 0 лв с ДДС Разходите за ОБЩИНАТА: 131 544,00 лв с ДДС, Договорена стойност: 131 544.00 , Отчетена стойност: 129 200.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ДГ "Осми март", Договорена стойност по проекта*: 37 262.40 , Отчетена стойност: 5 600.00
  • Партньор: Община Радомир, Договорена стойност по проекта*: 222 861.52 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Брейн Мил ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 760.00 , Отчетена стойност**: 17 760.00
  • Изпълнител: РЕЯ ИНВЕСТМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 692.00 , Отчетена стойност**: 7 692.00
  • Изпълнител: МАСТЪР ПЛАН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 32 526.00 , Отчетена стойност**: 32 526.00
  • Изпълнител: Роза, Договорена стойност по проекта*: 4 956.00 , Отчетена стойност**: 4 957.02
  • Изпълнител: Милена, Договорена стойност по проекта*: 4 012.00 , Отчетена стойност**: 4 012.61
  • Изпълнител: ДИЛЕКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 610.00 , Отчетена стойност**: 5 610.00
  • Изпълнител: КАБРОН И ПЕКЕНЬО ООД, Договорена стойност по проекта*: 175 560.00 , Отчетена стойност**: 175 560.00
  • Изпълнител: ШАФЪЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 28 272.00 , Отчетена стойност**: 28 272.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Деца, ученици, младежи от етнически малцинства (включително роми), интегрирани в образователната система, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 37.00 , Достигната стойност: 47.00
Индикатор 2 Деца, ученици и младежи от маргинализирани общности (включително роми), участващи в мерки за образователна интеграция и реинтеграция, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 47.00 , Достигната стойност: 49.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 321 415.53 BGN
БФП 321 415.53 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 321 415.53 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 636.00 0.00 3 636.00 КАБРОН И ПЕКЕНЬО ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Oрганизиране и провеждане на мероприятия: ОП1: Организиране и провеждане на работни срещи с родителите/наставниците (за 160 лица); ОП2: Уъркшопи с деца и родители - 3 бр. (за 3 х 300 лица); ОП3: Летен уъркшоп "8 радости за лятото" (за 300 лица)., Прогнозна стойност: 119 220.00
  • Обособена позиция 1: ОП1: Организиране и провеждане на работни срещи с родителите/наставниците (за 160 лица)
    Изпълнител: КАБРОН И ПЕКЕНЬО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 139 200.00
  • Обособена позиция 2: ОП2: Уъркшопи с деца и родители - 3 бр. (за 3 х 300 лица)
    Изпълнител: КАБРОН И ПЕКЕНЬО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 139 200.00
  • Обособена позиция 3: ОП3: Летен уъркшоп "8 радости за лятото" (за 300 лица)
    Изпълнител: КАБРОН И ПЕКЕНЬО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 139 200.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Дизайн и изработване на сетове за изпълнение на ролеви игри - 6 бр., Прогнозна стойност: 31 200.00
  • Обособена позиция 1: Дизайн и изработване на сетове за изпълнение на ролеви игри - 6 бр.
    Изпълнител: КАБРОН И ПЕКЕНЬО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 360.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дидактически материали: - Книги - 40 бр., - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Моята библиотека“ - 36 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Шарена дъга“ - 40 бр. , Прогнозна стойност: 14 440.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на дидактически материали: - Книги - 40 бр., - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Моята библиотека“ - 36 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Шарена дъга“ - 40 бр.
    Изпълнител: МАСТЪР ПЛАН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 262.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дидактически материали: - Традиционни облекла и аксесоари - 15 бр. - Карта на България - 1 бр. - Глобус - 1 бр. - Пъзел - 5 бр. - Художествени материали (книги) - 10 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Нося България в сърцето си“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Народни обичаи и традиции“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Млад художник“ - 30 бр., Прогнозна стойност: 12 795.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на дидактически материали: - Традиционни облекла и аксесоари - 15 бр. - Карта на България - 1 бр. - Глобус - 1 бр. - Пъзел - 5 бр. - Художествени материали (книги) - 10 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Нося България в сърцето си“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Народни обичаи и традиции“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Млад художник“ - 30 бр.
    Изпълнител: МАСТЪР ПЛАН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 264.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на канцеларски материали, Прогнозна стойност: 710.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на канцеларски материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Закупуване на канцеларски материали
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на оборудване и обзавеждане: ОП1: Маси и столчета (18 бр.), маса с пейка (2 бр.), модулни етажерки (4 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.); ОП2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (2 бр.). , Прогнозна стойност: 6 455.00
  • Обособена позиция 1: ОП1: Маси и столчета (18 бр.), маса с пейка (2 бр.), модулни етажерки (4 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.);
    Изпълнител: РЕЯ ИНВЕСТМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 130.00
  • Обособена позиция 2: ОП2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (2 бр.).
    Изпълнител: ДИЛЕКС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 502.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на оборудване и обзавеждане: ОП1: Маси и столчета (15 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.); ОП 2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (3 бр.). , Прогнозна стойност: 4 800.00
  • Обособена позиция 1: ОП1: Маси и столчета (15 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.)
    Изпълнител: РЕЯ ИНВЕСТМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 562.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (3 бр.)
    Изпълнител: ДИЛЕКС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 108.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Изработване на интерактивна игра за Дизайн мислене , Прогнозна стойност: 24 120.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на интерактивна игра за Дизайн мислене
    Изпълнител: ШАФЪЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 28 272.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Наемане на външни експерти, Прогнозна стойност: 8 968.00
  • Обособена позиция 1: Наемане на експерт образователни дейности
    Изпълнител: Милена
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 012.00
  • Обособена позиция 2: Наемане на експерт психолог
    Изпълнител: Роза
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 956.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Разработване на методическо ръководство, материали за учители и материали за провеждане на срещи с родители/настойници с включен печат., Прогнозна стойност: 15 006.25
  • Обособена позиция 1: Разработване на методическо ръководство, материали за учители и материали за провеждане на срещи с родители/настойници с включен печат.
    Изпълнител: Брейн Мил ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 760.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN