Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.035-0001-C01
Наименование на проекта Предприемачеството - перспектива за успешно развитие
Бенефициент 176648812 СДРУЖЕНИЕ "ЗОРНИЦА"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 14.01.2019
Дата на стартиране 01.04.2019
Дата на приключване 01.12.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих

Описание

Кратко описание на проекта
Проeктът е в отговор на потребността от осигуряване на специализирана подкрепа и услуги за потенциални предприемачи и стартиращи фирми на територията на МИГ Исперих чрез:
- Подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане;
-	Предоставяне на комплекс от специализирани обучения и услуги, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност;
-	Предоставяне на консултантска подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги за развитие на успешен бизнес, други специализирани консултации;
Основната цел е увеличаване броя на включените в самостоятелна заетост лица от територията на МИГ Исперих, като по този начин ще допринесе пряко за създаването и развитието на устойчив бизнес на територията на инициативната група. Проектът е ориентиран към лица, желаещи да развиват собствен бизнес, безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане. Ключовите дейности предлагат специализирана подкрепа и услуги за стартиращи фирми на територията на МИГ Исперих чрез подготовка на лицата, предоставяне на комплекс от обучения и услуги, които да ги подпомогнат в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на собствен бизнеси предоставяне на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до специализирани услуги, практически стажове и менторство за развитие на новосъздадения бизнес.
Дейности
  • Дейност: Информиране, подбор и мотивиране на целева група: Цел на дейността: Да бъдат подбрани 18 подходящи за целите на проекта участници от община Исперих, които ще бъдат информирани и мотивирани за стартиране на предприемаческа дейност или самонаемане. Те ще отговарят на предварителните критерии за участници - наети, безработни и неактивни лица. В целевата група приоритетно ще бъдат включвани безработни лица: над 29 г. с професионална квалификация, жени, младежи със средно и по-високо образование. Проектът ще стартира с провеждане на информационна кампания на територията на МИГ Исперих, целяща набиране на подходящи лица, отговарящи на критериите за допустимост, които да включим в целевата група и дейностите по проекта. Дейността предвижда посещения на двама експерти в населените места от Исперихска община. В Общината има 24 населени места, от които 1 град и 23 села. Те ще бъдат посетени по няколко пъти от двамата експерти, като честотата на посещенията ще се определя от броя население и от интереса, който ще има от страна на бъдещи предприемачи. За изпълнение на дейността ще разработим и отпечатаме формуляри - документи за кандидатстване: Заявление за участие, включващо описание на бизнес идеята и показващо мотивацията и ресурсите на кандидата, Декларация от кандидата за принадлежност към целевата група. Дейността ще се извърши от двама експерти, които ще обходят населените места и с помощта на местни субекти: експерти от Бюрото по труда, кметове, кметски наместници, читалищни секретари, учебни заведения, медии и други институции ще открият, информират и мотивират лицата, попадащи в целевата група, за възможностите им за участие. Лицата ще подадат документи по места или по електронната поща на Сдружението. След изтичане на срока за набиране на заявки за участие, комисия (Екипът за управление и експертите, извършващи дейността) ще оцени получените кандидатури и ще подбере тези, които са с най-висока мотивация и потенциал за реализиране на бизнес идеята. В целевата група ще бъдат включени приоритетно: безработни на възраст над 29 г., вкл. и трайно безработни, предимно със средно и висше образование, безработни представители на уязвимите групи: жени, хора с увреждания, безработни лица. Допълнително ще се включат и заети лица. Предвиждаме 15 от лицата да бъдат безработни или неактивни, като 6 от тях да са на възраст над 29 г. с професионална квалификация, средно или по-високо образования, а 3 да бъдат заети. След оповестяване на одобрените кандидати, те ще бъдат включени в групи за обучение по предприемачество и бизнес планиране. , Договорена стойност: 5 995.00 , Отчетена стойност: 1 660.00
  • Дейност: Специализирани обучения за повишаване предприемаческите компетенции: Цел на дейността: Подготовка на бенефициентите по проекта за стартиране на самостоятелна стопанска дейност чрез предоставяне на специализирани обучения за предприемачески компетенции, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на собствен бизнес. Обучението се извършва от 2 обучители. Учебната програма е с общ хорариум 96 уч. часа (16 уч. дни по 6 ч./ден). Учебната програма отговаря на предявените от процедурата минимални изисквания към продължителността на обучението. Тя е изготвена за целите на дейността и е съобразена с нуждите на целевата група и целта на проекта - създаване на собствена заетост, включва теми, организирани в три модула: 1. Етап: Създайтe своя бизнес идея В този етап са включени модули и теми, благодарение на които потенциалните предприемачи ще усвоят начини за генериране и оценка на бизнес идеи, ще научат какво представлява предпримачеството и какви умения са нужни за стартиране на бизнес, ще се самооценят като предприемачи и ще изберат идеята, която е най-подходяща за тях. 2. Етап: Бизнес планиране Включва модули и информация по теми, свързани с формите на регистрация на бизнеса, проучване на пазара, бизнес комуникации, бизнес кореспонденция и умения за водене на преговори, изготвяне на бизнес план, оценка на нуждите от помещение, персонал, начален оборотен и стартов капитал, източници на капитал, маркетингово и финансово планиране, застраховки, правни отговорности на предприемача. 3. Етап: Възможности за финансиране по национални програми и от европейските фондове Представя възможностите за подкрепа на стартиращ бизнес по програмите, някои основни понятия като Насоки за кандидатстване, допустими кандидати, дейности и разходи; необходими документи за кандидатстване; намиране на информация за отворени процедури; отговорност при изпълнение и отчитане на проектите. В последните часове на обучението всеки предприемач ще изготви личен план за действие, съобразно идеята и нуждите си. Обучението завършва с полагане на тест, а успешното му приключване се удостоверява със Сертификат. По време на учебния процес ще стартира подготовката и обсъждането на работни варианти на бизнес плановете. В индивидуалните планове на бенефициентите се отбелязват потребности от видове консултиране, необходимо за изпълнение на Дейност 3. , Договорена стойност: 24 262.00 , Отчетена стойност: 4 970.00
  • Дейност: Консултации по бизнеспланиране: Цел на дейността: Подпомагане на участниците в целевата група при оценката на бизнес идеите им, разработване на бизнес план и/или стратегия за развитие на бизнес и преценка на целесъобразността на бизнеса. Дейността включва индивидуално консултиране на лицата, участници в целевата група в рамките на до 40 часа на участник. Тематиката на консултациите ще бъде съобразена с индивидуалните им желания, умения и потребности, като ще бъде по следните основни теми: - разработване на конкретни бизнес идеи за всеки участник, оценка на идеите и избор на най-подходящата; - преценка на жизнеспособността и потенциала на бизнес идеите на кандидат-предприемачите; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. практическа помощ при регистрацията; - оценка на пазарните перспективи, маркетингови проучвания на бизнеса; - изготвяне на финансови прогнози: изчисляване нуждите от капитал, източници на финансиране, прогнозни приходи и разходи; - насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР., Договорена стойност: 22 500.00 , Отчетена стойност: 3 010.00
  • Дейност: Провеждане на краткосрочни практики за придобиване на практически предприемачески умения: Цел на дейността: придобиване на практически управленски умения от участници в целевата група в реална бизнес среда. Дейността предвижда краткосрочни практики на лица от целевата група при местни предприемачи, работещи в реалните сектори на икономиката с продължителност 60 часа. Целта на дейността е бъдещите предприемачи да влязат в реална бизнес среда и да преминат заедно с предприемача, в качеството му на бизнес съветник, целия предприемачески процес: планиране, организация на дейността, взаимоотношения с клиенти и доставчици, с държавни и териториални органи и институции, осъществяване на контрол и управление на ресурсите, вкл. и персонала. В дейността предвиждаме да участват всички или част от лицата, включени в Дейност 2 – Специализирани обучения по предприемачество и бизнеспланиране или Дейност 4 – консултации по бизнеспланиране. Лицата, изявили желание да участват в дейността, ще попълнят заявление за включване и ще бъдат насочени към конкретен бизнес съветник.За целта ще бъдат подбрани 3 местни предприемачи – бизнес съветници. Те ще бъдат подбрани на база интерес и желание от тяхна страна и ще отговарят на предварително зададените в Процедурата критерии към бизнес съветниците, а именно: да са собственици и/или управители на микро, малко или средно предприятие, регистрирано и/или извършващо дейност на територията на община Исперих, предприятието, което притежават/управляват да упражнява икономическата си дейност в реалния сектор; самият бизнес съветник да има опит като собственик или управител не по- малко от 3 години преди включването му в проекта. В зависимост от желанието на участниците в целевата група, всеки от избраните предприемачи може да бъде бизнессъветник на от 1 до 3 лица. , Договорена стойност: 3 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на специализирани консултантски услуги на лицата от целевата група: Цел на дейността: Предлагане на допълнителна подкрепа на потенциалните предприемачи чрез предоставяне на специализирани консултантски услуги на лицата, подпомогнати по процедурата по въпроси, пряко свързани с развитието на бизнеса като: - управление на човешките ресурси и спазване на нормативни изисквания за развитие на бизнеса; - данъчно планиране на дейността, съблюдаване на данъчни ефекти според спецификата на конкретния бизнес; - консултации по трудови и осигурителни въпроси, включително възможности за участие на кандидат-предприемачите по програми и ползване на насърчителни мерки за заетост; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието на кандидат- предприемачите. Всеки участник в целевата група ще има право да получи до 20 часа индивидуална консултация. Тематиката ще се определи от конкретните потребности на бъдещите предприемачи., Договорена стойност: 7 900.00 , Отчетена стойност: 1 020.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Татяна, Договорена стойност по проекта*: 2 236.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Галина, Договорена стойност по проекта*: 9 890.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Иванка, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Гювен, Договорена стойност по проекта*: 6 336.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Велчо, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "АллатРа" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 630.00 , Отчетена стойност**: 630.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "АГРОБИЗНЕСЦЕНТЪР-КУБРАТ", Договорена стойност по проекта*: 1 920.00 , Отчетена стойност**: 1 920.00
  • Изпълнител: Дамян, Договорена стойност по проекта*: 7 310.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Павлин, Договорена стойност по проекта*: 6 336.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ася, Договорена стойност по проекта*: 2 064.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕТ "ВК Компютърс - Вежди Куйджуклу", Договорена стойност по проекта*: 910.00 , Отчетена стойност**: 280.00
  • Изпълнител: Вежди, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни участници над 29 г. вкл. трайно безработни, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 8.00
Индикатор 2 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 6.00
Индикатор 3 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 7.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 11 726.00 BGN
БФП 11 726.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 11 726.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN