Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е да насърчи социалното приобщаване, намаляването на бедността и икономическото развитие в селските райони. Устойчивото социално-икономическо развитие на община Ситово е неразривно свързано със съществуващата инфраструктура, а недостигът на инвестиции за нейното обновяване е основният елемент, който продължава да разширява границите на развитие между селските и градските райони в България и който е пречка за създаването на равни възможности в социално-икономическото развитие на малките общини. 
Специфични цели:
1. Превенция срещу влошаването на качеството на живот в община Ситово и застрашаването на способността на местната власт да задържи населението и да привлича инвестиции.
2. Да се намалят съществуващите различия между селските и градските райони, с извършването на инвестиции за създаване, подобряване и разширяване на малка по мащаби инфраструктура. 
3. Ограничаване на диспропорциите в териториалното разпределение на населението и обезлюдяването на селските райони. 
4. Превръщане на селските райони в привлекателни за бизнеса и за живеене, чрез поддържането и стимулирането на тяхното икономическо, социално и културно развитие, изграждане на липсващата или рехабилитация на съществуващата публична инфраструктура. 
5. Осигуряване и поддържане на работни места.
Изпълнението на проекта ще подобри транспортната свързаност и достъпност на община Ситово и ще предостави възможност за развитие на икономиката, създаване на по-добра среда за живот и работа и смекчаване на тенденцията за обезлюдяване. Това ще се осъществи чрез извършването на инвестиции за ремонт и рехабилитация на 5 улици в общината: 1 в с. Ситово, 2 в с. Добротица и 2 - в с. Искра. Рехабилитацията обхваща изпълнението на ремонтни работи, които имат за цел да възстановят експлоатационното състояние на улиците и прилежащите им тротоари.  
Освен това инвестицията включва свързани с проекта разходи, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и отчитане на проекта: Тази дейност гарантира устойчивото и качествено изпълнение на Проекта в съответствие със заложените цели и очаквани резултати. Управлението на проекта обхваща цялата му продължителност и включва организиране и контрол на всички необходими дейности, свързани с изпълнението на Проекта и АДБФП, в това число: сключени и изпълнени договори за обществени поръчки - мониторинг и контрол; извършени плащания на изпълнители, проектен екип и др.; осигуряване на правилно, законосъобразно, административно, техническо и финансово управление и изпълнение на Проекта; осигуряване на съответствие на отделни компоненти на проекта с приложимото българско и европейско законодателство; законосъобразното разходване на средства; целесъобразност на поеманите задължения и извършваните разходи; оценка и докладване за напредъка и изпълнението на Проекта; докладване на нередности; цялостно съхранение на документацията; организиране и извършване на проверки на място на изпълнението на строително-монтажните дейности, с оглед потвърждаване на действителното им извършване; осъществяване на координация и взаимодействие с отдели и звена на общинската администрация, както и с външни институции, по отношение на процедури, които трябва да бъдат извършени във връзка с изпълнението на Проекта; комуникация с УО, определяне на заинтересовани страни и други. Това е основна дейност, която продължава през цялото времетраене на проекта и чието осъществяване има за цел да осигури подходяща среда за безпроблемно изпълнение и координация на проектните дейности. В управлението на проекта се включва и подготовката и провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка на документация и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители, контрол на изпълнението на договорите и изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта. По време на изпълнение на Дейност 1 ще бъдат спазени всички изисквания на АДБФП - цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на договора. Отговорност за осъществяване на вътрешен мониторинг ще имат всички членове на екипа на проекта, като водеща роля в това отношение ще има Ръководителят на проекта. Екипът ще подпомага Счетоводителя от Община Ситово при верификация на разходите по проекта, изготвянето и подаването искания/заявки за средства пред Държавен фонд „Земеделие“ – Разплащателна агенция. Екипът ще осъществява координация между страните в изпълнението на АДБФП. Във връзка с изпълнение на дейността екипът за управление ще провежда ежемесечни работни срещи, по предварително изготвен график. Тези срещи ще имат за цел да се отчете напредъкът по проекта и да се коментират всякакви теми във връзка с изпълнението на проекта. Подходът за правилно управление е във възможността да се изгради ефективна координация и организация на работата между Общината и останалите заинтересовани страни във връзка с изпълнението на административния договор за безвъзмездна финансова помощ по проекта, което допринася за постигане на ефективна координация и организация на предвидените дейности. В рамките на Д1 ще бъдат извършени всички дейности по информиране и публичност, съгласно Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от ЕЗФРДР: - табела с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР; - информация на електронната страница на община Ситово с кратко описание на подпомаганата дейност, целите и резултатите от проекта и финансовото подпомагане от Европейския съюз. - публикации в местни и регионални печатни и електронни медии за напредъка по проекта. 0.00 0.00
Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях: Дейността обхваща извършването на реконструкция и рехабилитация на следните съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях: УЛИЦА "СВЕТЛИНА " Местоположение: с.СИТОВО от от ОТ 57-58-59-60-63-68-69-70-до ОТ 71 УЛИЦА "Божурите " Местоположение: с.ДОБРОТИЦА от ОТ 37 до ОТ 38 УЛИЦА "Айдемирска" Местоположение: с.ДОБРОТИЦА от ОТ 38 до ОТ 43 УЛИЦА "Образцова" Местоположение: с.ИСКРА от ОТ 141 до ОТ 208 УЛИЦА "Листопад" Местоположение: с.ИСКРА от ОТ 141 до ОТ 146 Строително-монтажните работи ще се изпълнят съгласно одобрените инвестиционни проекти. 1 839 587.36 0.00
Осъществяване на авторски и строителен надзор по проект за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях: Целта на дейността е: Законосъобразно изпълнение на СМР Авторският надзор ще се изпълни в съответствие с чл.162 от ЗУТ. Строителният надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразено изискванията на Закона за устройство на територията, Изискванията на Наредба 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в Република България. Избраните консултанти ще имат следните основни задължения: - авторски и строителен надзор съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзконовите му актове - контрол върху спазване предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения инвестиционен проект, - в частност ще извършват услуги, свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строително-монтажните дейности на обектите в рамките на инвестиционния проект, включително осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; - надзор за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - надзор за спазване на всички изисквания по отношение на годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; - контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; -контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; - координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация; - други съгласно договора за проектиране и за строителен надзор. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.