Укрепване на общинския капацитет в Община Червен бряг: Община Червен бряг в качеството си на доставчик предоставя следните услуги в обхвата на трите закона:
На територията на общината, като ДДД функционират:
1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания. Услугата се предоставя от 66 бр. социални асистенти на територията на цялата община, утвърдения брой потребителите на услугата са 88, а към момента се обслужват общо 90 потребителя.
2. Център за обществена подкрепа с капацитет 30 потребители и персонал 6 души. Социална услуга за информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, общностна работа, обучение за придобиване на умения.Работи се в посока превенция на изоставянето, превенция на насилието, отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от резидентна грижа.Средномесечно се реализират социални услуги за 30 деца и техните семейства.
3. Дневен център за деца и/или младежи с увреждания, с капацитет 24 потребители, и персонал 10 души;
4. Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания, с капацитет 14 деца и младежи, и персонал 13 души, социална услуга за резидентна грижа.
5. Защитено жилище за лица с умствена изостаналост, с капацитет 8 пълнолетни лица, и персонал 5 души, социална услуга за резидентна грижа.
6. По механизма за „Личната помощ“ в община Червен бряг към момента има назначени 377 лични асистенти, които обслужват 377 бр. потребители с трайно увреждане, включително и 17 деца. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения.
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, да извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности общината изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения и провеждането на регулярна супервизия по прилагането на трите закона.
За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Червен бряг, в който ще бъдат назначени 2 лица на длъжност Сътрудник социални дейности, ангажирани със следните дейности:
- Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване;
- Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги;
- Провеждане на разяснително-информационна дейност;
- Извършване на мониторинг на Механизма за "Личната помощ";
- Посещения на място в домовете на потребителите, като задължение на общината по ЗЛП и ЗХУ.
С цел да се осигури подкрепа на общността на територията на община Червен бряг, като инструмент за децентрализирано развитие и насърчаване на местната общност за повишаване на капацитета й за планиране, ще бъде извършено проучване и анализ на потребностите от услуги за населението, живеещо на територията на Общината.
Ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които ще бъдат включени в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди за общината. На обученията ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии.
Предвижда се в тях да вземат участие общо 44 служители, ангажирани с организацията и изпълнението на услугите. |
125 999.00
|
78 586.10
|