Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ: Към момента, община Тополовград в качеството си на доставчик предоставя следните услуги в обхвата на трите закона:
1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване. Услугата се предоставя от 40 броя социални асистенти на територията на цялата община, потребителите на услугата са 52.
2. На територията на общината функционират:
* ЦСРИ - Център за социална рехабилитация и интеграция с капацитет 55 лица, в който се предоставя почасова подкрепа на пълнолетни лица и деца, свързана с извършване на рехабилитация и социални и психологически консултации, съдействие за професионално ориентиране и реализация, възстановяване на умения за водене на самостоятелен живот, изготвяне и осъществяване на индивидуални програми за социално включване, включително за хора със зависимости.
* Дом за пълнолетни лица с психични разстройства с капацитет 66 лица, който е специализирана институция за хора с водеща диагноза, попадаща в обхвата на психичните разстройства, установена с експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК, в която със създадени условия за обслужване, отговарящи на ежедневните, социалните и терапевтичните потребности и на потребностите от организация на свободното време и личните контакти на потребителите.
3. По механизма за „ЛИЧНАТА ПОМОЩ“ в община Тополовград има назначени 64 лични асистенти, които обслужват 65 бр. потребители с трайно увреждане. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения.
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности община Тополовград изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения и провеждането на регулярна супервизия по прилагането на трите закона - ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.
За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Тополовград, в който ще бъдат назначени 2 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности", ангажирани със следните дейностите:
- Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване;
- Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги;
- Провеждане на разяснително-информационна дейност;
- Посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент;
- Извършване на мониторинг на услугите асистентска подкрепа и лична помощ;
- Посещения на място в домовете на потребителите.
За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии.
Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат провеждани ежемесечно. Предвижда се в тях да вземат участие общо 17 служители, от които двама новоназначени. |
43 761.00
|
45 625.69
|