Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е фокусиран върху прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Тополовград, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В съответствие с целта на процедурата, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, ще се подкрепят процесите по реформирането на системата на социалните услуги и ще се улесни преходът към новите механизми на местно ниво.
Реализацията на проекта ще обхване минимум 17 лица от целевата група и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението ни. За целта ще се реализира комплекс от взаимосвързани
мерки, включващ създаване на фронт-офис и наемане, супервизия и обучение на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП,ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво.
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. Изпълнението на комплекса от мерки и дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Тополовград за упражняване правомощията и задълженията на местната власт, свързани с прилагането на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги в общността за местните уязвими групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ: Към момента, община Тополовград в качеството си на доставчик предоставя следните услуги в обхвата на трите закона: 1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване. Услугата се предоставя от 40 броя социални асистенти на територията на цялата община, потребителите на услугата са 52. 2. На територията на общината функционират: * ЦСРИ - Център за социална рехабилитация и интеграция с капацитет 55 лица, в който се предоставя почасова подкрепа на пълнолетни лица и деца, свързана с извършване на рехабилитация и социални и психологически консултации, съдействие за професионално ориентиране и реализация, възстановяване на умения за водене на самостоятелен живот, изготвяне и осъществяване на индивидуални програми за социално включване, включително за хора със зависимости. * Дом за пълнолетни лица с психични разстройства с капацитет 66 лица, който е специализирана институция за хора с водеща диагноза, попадаща в обхвата на психичните разстройства, установена с експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК, в която със създадени условия за обслужване, отговарящи на ежедневните, социалните и терапевтичните потребности и на потребностите от организация на свободното време и личните контакти на потребителите. 3. По механизма за „ЛИЧНАТА ПОМОЩ“ в община Тополовград има назначени 64 лични асистенти, които обслужват 65 бр. потребители с трайно увреждане. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения. Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности община Тополовград изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения и провеждането на регулярна супервизия по прилагането на трите закона - ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Тополовград, в който ще бъдат назначени 2 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности", ангажирани със следните дейностите: - Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; - Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги; - Провеждане на разяснително-информационна дейност; - Посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; - Извършване на мониторинг на услугите асистентска подкрепа и лична помощ; - Посещения на място в домовете на потребителите. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат провеждани ежемесечно. Предвижда се в тях да вземат участие общо 17 служители, от които двама новоназначени. 43 761.00 45 625.69

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.