Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е в пълно съответствие с Инвестиционната програма и провежданата политика на Община Хасково за по-висока енергийна ефективност и пряко намаляване на крайното енергийно потребление, подобряване на мобилността на хора с увреждания и косвено намаляване върху парниковите газове. 
Сградата на Областна администрация Хасково е ситуирана в центъра на града и е построена преди 1987г. Тя помещава почти всички държавни структури, което я прави изключително важна за населението. Необходимо е да бъдат приложени мерки за енергийна ефективност на сградата,  като се има предвид, че собстеността е разделена на: 
-  Областна администрация Хасково - публична държавна собственост;
-  Община Хасково - частна общинска собственост;
-  МРРБ -  публична държавна собственост.
За целта има сключено партньорско споразумение между трите институции.
В проекта са предвидени да се извършат следните дейности:
1. Организация и управление на проекта;
2. Обследване за енергийна ефективност и технически обследвания на сградата на Областна администрация Хасково;
3. Въвеждане на мерки за енергийна ефективност - инженеринг;   
4. Извършване на оценка за съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор;
5. Одит на проекта;
6. Осъществяване на мерките за публичност и визуализация на проекта.
В проекта са включени и мерки, насочени към подобряване на достъпа на хора с увреждания, съгласно Наредба №4 от 01.07.2009г.
Чрез осъществяване на всички дейности ще се постигне клас на енергопотребление "А+" в административната сграда на Областна администрация Хасково.
Обща стойност на проекта 1 994 533.88 лева.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Настоящата дейност включва следните задачи: - сформиране на екип по проекта от 6 служителя и определяне на индивидуални задължения и отговорности; - утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата; - организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; - поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. - изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане; - приключване на проекта и архивиране. - управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Видовете експерти и техният брой са определени след анализ и конкретизиране на дейностите в проектното предложение, така, че да могат да покрият изискванията за управлението на инфраструктурен проект. Разходите за организация и управление са сформирани на база необходимост от съответната експертиза за конкретната дейност, ангажираност за периода на изпълнение на проекта и средна часова ставка за заеманата позиция от служителите на общинската администрация. Екипа на проекта ще се състои от следните експерти: - Ръководител проект; - Финансов експерт; - Координатор ; - Специалист "АС"; - Юридическия консултант; - Експерт "ОВК". Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Тя ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. Разходите за дейността са на стойност 32 635.50лв. и кореспондират с Бюджетен ред 1 от бюджета на проекта. 32 635.50 29 503.16
Обследване за енергийна ефективност и технически обследвания на сградата на Областна администрация Хасково: Дейността обхваща следните поддейности: 1. Обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) от ЗУТ и съставяне на технически паспорт. 2. Обследване за енергийна ефективност на сградата, придружено от сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на глава четвърта от Наредба № Е-РД-04-1/22.01.2016 г. за обследване на енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Административна сграда на Областна администрация Хасково е с идентификатор 77195.724.9.7 по КК на гр. Хасково, с административен адрес гр. Хасково, пл. „Свобода“№5. При обследването и предписването на ЕСМ, се имат предвид заложените в ОПРР 2014-2020 изисквания за финансиране с БФП на административни сгради на държавната и общинска администрации само в случай, че сградата постигне най-малко клас на енергопотребление „С“ и 60% енергийни спестявания, като се вземат предвид заложените хоризонтални принципи: устойчиво развитие свързано с необходими интервенции за действия по климата, а именно: енергийна ефективност / вкл. смяна на горивната база / и ВЕИ, както и подобряване достъпа на хора с увреждания в публични административни сгради. Допустими дейности /СМР/ са: - Задължителните енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за ЕЕ, в т.ч. мерки за оползотворяване на ВЕИ / при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност /, които водят до постигане най-малко клас на енергопотребление „С“ и 60% енергийни спестявания; - Задължителните мерки, свързани с конструктивното укрепване, предписани в техническото обследване; - Задължителните мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Разходите за дейността кореспондират с Бюджетен ред 30.1 от бюджета на проекта и са на стойност 16 669.94 лв. 16 669.94 25 004.91
Въвеждане на мерки за енергийна ефективност - инженеринг: Реализацията на проекта е свързана с възлагането на Инженеринг за "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на Областна администрация Хасково". Дейността включва разработване на инвестиционен проект за "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на Областна администрация Хасково" с административен адрес: гр. Хасково, пл. „Свобода” № 5 и ул.“Патриарх Евтимий“ № 2, Публична държавна собственост в управление на Областен управител на област Хасково, съгласно Акт за ПДС № 6880/23.12.2015 г.; Публична държавна собственост в управление на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, съгласно Акт за ПДС № 6800/13.07.2015 г. и Общинска собственост, съгласно Акт за частна общинска собственост № 7109/13.03.2015 г. Изготвянето на проекта ще се извърши от правоспособни проектанти.Работният проект следва да е с обхват и съдържание съгласно ЗУТ, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и действащата нормативна уредба и е придружен от подробни количествени сметки по приложимите части. Работният проект трябва да включва всички задължително енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, както и всички задължителни мерки предписани в техническото обследване, както и други съпътстващи СМР дейности. Работният проект следва да е с минимален обхват от следните части: 1. Част Архитектурна ; 2. Част Конструктивна; 6. Част Електро; 8. Част Енергийна ефективност; 9. Част ОВК; 10. Част Пожарна безопасност; 11. Част ПБЗ; 12. Част ПУСО; 13. Част СМЕТНА ДОКУМЕНТАЦИЯ –по всички части, в т.ч. подробни количествени сметки и количествено-стойностна сметка за видовете СМР. Проектите следва да бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи и одобрени по реда на ЗУТ. Избраният изпълнител, по реда на ЗОП ще упражнява авторски надзор по време на строителството, съгласно одобрената проектна документация. Изпълнението на СМР дейностите започва след издаването на разрешение за строеж за обекта от компетентния орган. Разходите за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) кореспондират с Бюджетен ред 6.1 от бюджета на проекта и включват: - Разходи за проектиране на стойност 79 850, 00 лв.; - Разходи за СМР на стойност 1 479 950, 00 лв.; - Разходи за авторски надзор на стойност 13 800, 00 лв. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор)_инфлационна добавка кореспондират с Бюджетен ред 6.2 от бюджета на проекта на стойност 221 992, 50 лв. Обща стойност на дейността е 1 795 592, 50 лв. 1 795 592.50 2 267 243.19
Извършване на оценка за съответствието на инвестиционните проекти, упражняване на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация: Дейността е в обхват и съдържания съгласно чл. 142, ал.5 и чл.169 от ЗУТ за привеждане на обектите в съответствие с изискванията за енергийна ефективност. Оценка на съответствието обхваща проверка и одобрение на: - законността на заварените строежи в имота; - законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съответствие с влязъл в сила подробен градоустройствен план; - съгласуваността на пред проектни проучвания или идеен проект; - спазването на изискванията на действащите норм. актове за проучване и проектиране и БДС и Еврокодовете, към момента на изработване на проекта; - пълнота и структурно съответствие на инженерните и други изчисления съобразно нормативните изисквания, а когато изчисленията са извършени с помощта на софтуерен продукт – пълни входно-изходни данни, както и данни за фирмата изработила лицензирания софтуерен продукт; - спазване на изисквания за безопасност на проекта, които опазване на околната среда, топлосъхранение и икономия на енергия, безопасност на труда по време на строителството чрез работен проект за изпълнение на строителството; - съгласуваността на проекта с всички специализирани контролни органи и експлоатационни предприятия в зависимост от вида на строежа ; - съгласуваността между отделните части на проекта; - проверка на правилно проектиране на инсталации и инженерни системи; - проверка на съответствието и констатиране за достигнати при проектирането на минималните изисквания към енергийните характеристики на сградата, техническите изисквания за енергийна ефективност, както и одит на приложени методите за определяне на годишния разход на енергия; - проверка на пълнота на проектната документация; - проверка на издадените предварителни договори за присъединяване от експлоатационните дружества. Разходът за извършване на оценка за съответствието е на стойност 5 700.50 лв. кореспондира с Бюджетен ред 15.1 от бюджета на проекта. Целта при осъществяването на строителния надзор е обектът да бъде построен в съответствие с всички нормативи, касаещи качеството му и бъдещата му експлоатационна дълготрайност. Избраният след провеждане на процедура по ЗОП, строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение по всички части. Услугата за упражняване на стр. надзор цели качествено изпълнение на СМР, контролирано от квалифициран консултант. Строителният надзор ще следи и носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания. Дейностите по извършване на строителния надзор ще приключат след окомплектоване и предаване на пълен комплект документи необходими за въвеждането на обекта в експлоатация и след издаване на съответния документ , при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г, ЗУТ от органите на общинската администрация, за строежите от трета категория. Разходът за извършване на строителен надзор е на стойност 16 121.62 лв. кореспондира с Бюджетен ред 24.1 от бюджета на проекта. Строежите от трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България Разходъте нормативно определен от РДНСК и е на стойност 1500,00 лв., който кореспондира с Бюджетен ред 27.1 от бюджета на проекта. 23 322.12 14 571.00
Одит на проекта: С оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС, ще бъде осъществен одит от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. В последния месец от изпълнението на проекта ще се изготвят финални одиторски доклади – т.нар. „Доклад за фактически констатации по проекта” по образец на Договарящия орган. С изготвянето му одиторите ще предоставят мнение относно: - дали дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление; - дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проекта, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство; - дали всички декларирани разходи са действително извършени/платени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство и дали дейностите (строителство, доставки, услуги) са действително изпълнени; - дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни, т.е. не са дописвани, поправяни, подменяни; - дали бенефициентът е извършвал 100% проверка на първо ниво – верификация на разходите от изпълнители, проверки на място; - дали са спазени изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека; - дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; - дали слабостите, констатирани при извършени одити са адресирани по подходящ начин; - дали исканията за средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от УО; - дали неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред (ако има такива); - счетоводните системи и осчетоводяванията; - отсъствието на двойно финансиране; - мерките за информация и публичност. Разходите за дейността кореспондира с Бюджетен ред 37.1 от бюджета на проекта и са на стойност 1 555.41 лв. 1 555.41 1 800.00
Осъществяване на мерките за публичност и визуализация на проекта: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците ще се посочва, че проекта се осъществява с финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). Дейността включва изпълнение на следните мерки: 1. Официална церемония за ефективния старт на проекта и встъпителна прескноференция - 1 бр.; 2. Официална церемония при приключване на обекта и заключителна прескнофернцеия + кетъринг за 50 човека - 1 бр.; 3. Временен билборд с размери 3 на 4 метра на бетонов фундамент - 1 бр.; 4. Изработване и монтаж на постоянни разяснителни табели -2 бр.; 5. Банер за многократна употреба с куфар - 1 бр.; 6. Рекламни материали: раничка + тефтер + чадър + чаша + настолен календар (брандирани)- 150 бр. комплекта; 7. Рекламни материали: химикал -брандиран - 200 бр.; 8. Брошури/дипляни А4 с две сгъвки - 500бр.; 9. Изготвяне и публикуване на публикации в местни или регионални медии - 2бр.; Разходите за дейността кореспондира с Бюджетен ред 36.1 от бюджета на проекта и са на обща стойност 15 600,00 лв. 15 600.00 12 062.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.