Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е в пълно съответствие с Инвестиционната програма и провежданата политика на Община Хасково за повишаване качеството на живот, социално включване и подобряване на екологичната среда. Зоната на интервенция по проекта е в изключително посещаван градски район - общинска собственост, който трябва да се обнови, за да стане  още по-привлекателен и атрактивен за жителите и гостите на Хасково. Статуята на Св. Богородица с младенеца е най-високата в света, издигнат е на хълм "Младежки хълм" в границите на града и притежава сертификат от Книгата на световните рекорди на Гинес.
За целите на кандидатстването Община Хасково разполага с пълна проектна готовност за изпълнение на предвидените мерки, които включват цялостна рехабилитация на подхода, изграждане на пешеходна и велосипедна алея с прилежащи елементи и достъпна архитектурна среда. Издадено е Разрешение за строеж №396/17.10.2019 и Заповед за поправка на очевидна фактическа грешка № 457/18.12.2019
Основните дейности, заложени за успешната реализацията на проекта са: 
1. Организация и управление на проекта;
2. Строително - монтажни работи съгласно изготвения технически проект;
3. Авторски и строителен надзор;
4. Осъществяване на мерките за публичност и визуализация на проекта- с цел информиране на широката общественост за финансовия принос на ЕФРР; 
5. Одит на проекта.
Обща стойност на проекта е 1 276 639.08 лв., а срока за изпълнение е 28 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи: - сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности; - утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата; - организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; - поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. - изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане; - приключване на проекта и архивиране. - управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други. През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. 16 575.40 15 747.91
Строително - монтажни работи съгласно изготвения инвестиционен проект: В рамките на настоящия проект се предвижда рехабилитация и реконструкция на подход към монумент „Св. Богородица“: Подобект 1- вкл. части УПИ I, кв. 520 /начален подход към монумента/ и УПИ XVII, кв. 500 /двойни стълби велоалея и зона спорт/ и Подобект 3 - включва част от УПИ XVI, кв. 500 (западна част от велоалея и стълбища) от Техническия проект. Подобект 1 включва: - Начален подход към монумент "Св. Богородица": Предвижда се да бъде изградено ново централно стълбище в зоната между ул. "Родопи" и ул. "Добруджа", като ще се оформят и кътове за почивка с перголи. Ще се оформят зелени пространства и ще се засадят широколистни и иглолистни дървета, както и декоративни храсти. Предвижда се парково осветление около кътовете за почивка и осветление в настилката по оста на стълбището. Във високата част ще се изгради помпена шахта, резервоар и поливна система. - Подход към монумента - двойни стълби: В подножието на монумента е разположен северен скат, който представлява естествена зелена стена, която ще се оформи като надпис "Хасково" с декоративна растителност. Ще се оформи стена от пълзяща зелена растителност. Запазват се подпорните стени и стъпала, като се полага нова настилка от гнайс и монтаж на обезопасителни стоманени парапети. В западната част ще се изгради велоалея, водеща към стадиона, а по западните стълбища ще се поставят метални улеи за велосипеди. Ще се монтират пейки и кошчета за отпадъци. Предвижда се подходящо парково художествено осветление и прожектори. - Велоалея и зона "Спорт": предвижда се изграждане на велоалея по трасето на съществуваща алея от междинна площадка на монумента към подход за вход на стадиона. Ще се изгради и алея за разходки, оформят се места за почивки с пейки и настилка гранитни павета. Ще бъдат разположени и информационни табели за упражнения.По алеите и стълбите ще се монтира парково осветление, поставяне на кошчета за отпадъци, както и стойки за велосипеди. Ще се изгради декоративна арка в източната част, ще се изградят нови стълбищни трасета за връзка на живущите в близост до парк "Ямача". Ще бъде изградена и площадка за фитнес на открито. Общата площ предвидена за благоустрояване е 12 128 м2. Подобект 3 включва пешеходна алея и велоалея, които представляват естествено продължение на алеите в УПИ XVII, кв. 500. Те продължават в озеленената среда на парка и достигат до жилищната територия. Част от проектирането в този подобект са ремонт и реконструкция на съществуващи стълбища, както и изграждане на ново. Общата площ предвидена за благоустрояване е 10 875 м2. 1 219 664.87 1 526 352.86
Авторски и строителен надзор: През целия строителен процес ще се извършва авторски надзор. Целта на дейността е осъществяването на АН на обекта съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003 г. и Наредба № 2/ 31.07.2003 г. Успешното реализиране на проекта се гарантира с издаване на Разрешение за ползване на обекта или въвеждането на строежа в експлоатация. За целта е необходимо през целия период на строителството и до неговото завършване да се осъществи координация между строител, надзорник и проектант, изразяващо се не само в проследяване и контролиране на изпълнението на строително-монтажните работи, но и в съвместно подписване на строителната документация (протоколи, актове, Заповедни книга, екзекутивна документация и т.н.), включително и при нужда на промяна в работните проекти, което може да се осъществи само от проектанта на обекта. При изпълнение на договора за авторски надзор, ще се съблюдава спазването на изискванията на: A) Българското законодателство и в частност на: • ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане - Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, и др.; • Законодателството в областта на околната среда; B) Български, европейски и международни норми и стандарти, свързани с проектирането, изграждането и експлоатацията на съоръженията, предмет на договорите за строителство в обхвата на проекта; C) Инструкциите и указанията на одобряващите и съгласуващи органи, когато са приложими. Българското законодателство изисква назначаването на независим СН за изпълнението на строителните дейности за обекти с категории от първа до пета. Съгласно работния план на проекта се предвижда процедура по възлагане на договор за услуги за строителен надзор. Основната задача на фирмата, която ще бъде избрана да извършва услугата, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва строителните дейности в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството свързано със строителството. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, контрол на качеството , количество и стойността на изпълнените СМР, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строително- монтажните и ремонтни дейности относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15, ще бъде извършено геодезическо заснемане с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите.След издаване на необходимото удостоверение се подписва Приложение 16 и се издава Разрешение за ползване на обектите. 13 044.00 15 652.80
Осъществяване на мерките за публичност и визуализация на проекта : Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки: 1. Встъпителна пресконференция по проекта- 1 бр.; 2. Официална церемония за ефективния старт на проекта "първа копка"- 1 бр.; 3. Изработване и монтаж на временни билбордове - 1 бр.; 4. Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента - периодично; 5. Публикации в медиите - 2 бр.; 6. Рекламни и промоционални материали - термоси с печат сито лазер (100 бр.), портативна bluetooth колона (100 бр.); 7. Банер за многократна употреба с олекотена метална сгъваема стойка и калъф/куфар за пренасяне за целите на медийните събития- 1 бр. 8. Изработване и монтаж на постоянни разяснителни табели -1 бр.; 9. Официална церемония за приключване и приемане на обектите- 1 бр.; 10. Заключителна пресконференция по проекта- 1 бр. 6 720.00 8 806.20
Одит на проекта : С оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС, ще бъде осъществен одит от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. В последния месец от изпълнението на проекта ще се изготвят финални одиторски доклади – т.нар. „Доклад за фактически констатации по проекта” по образец на Договарящия орган. С изготвянето му одиторите ще предоставят мнение относно: - дали дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление; - дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проекта, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство; - дали всички декларирани разходи са действително извършени/платени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство и дали дейностите (строителство, доставки, услуги) са действително изпълнени; - дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни, т.е. не са дописвани, поправяни, подменяни; - дали бенефициентът е извършвал 100% проверка на първо ниво – верификация на разходите от изпълнители, проверки на място; - дали са спазени изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека; - дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; - дали слабостите, констатирани при извършени одити са адресирани по подходящ начин; - дали исканията за средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от УО; - дали неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред (ако има такива); - счетоводните системи и осчетоводяванията; - отсъствието на двойно финансиране; - мерките за информация и публичност. 950.00 1 140.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.