Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Бургас, вълнуващ и артистичен" цели да подобри достъпа за деца и младежи от етничеси и културни малцинства, лица с нисък социално-икономически профил и лица в неравностойно положение до културно съдържание в община Бургас. С организиране на нови културни събития, творчески работилнички и тетрални турнета в квартали извън градския център и в съставни селища на общината ще бъде предоставена възможност на маргинализирани или изключени от достъп до културни събития деца и младежи да развият социални и културни връзки, да се стимулират творческите търсения, да се консолидира общността и изгради приобщаваща култура. Целеви групи по проекта са малцинства с ромска и турска етническа принадлежност, руска имигрантска общност, младежи в неравностойно положение и лица с нисък социален статус. Проектът предвижда мерки и политики за интеграция на културни и етнически малцинства и положително възприемане на миграционния опит, насърчава двустранно сътрудничество и обмен в областта на сценичните изкуства. Проектното предложение включва още дейности за подобряване на инструментите и експертизата на местната власт при осъществяване на правомощията си в сферата на културата за планиране и организиране на културни събития, за привличане на най-широк кръг и разнообразни публики. С изпълнение на дейностите по проекта ще се привлекат нови публики, ще се повиши интереса и културното потребление, чрез премахване на физическите или финансовите бариери за достъп до култура, ще се оптимизира подхода на местната власт при предлагане на културни продукти за задоволяване на нуждите и интересите на различни общности и сегменти публика. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1- Организация и управление на проекта: Дейността има за цел осигуряване на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип за управление на проекта, съставено от служители на Община Бургас, назначени в екипа по реда на ПМС 189. Екипът ще отговаря за цялостното управление и изпълнение на проекта, координацията на проектните дейности, вътрешен мониторинг и оценка на проектните цели и индикатори, като изпълнява следните функции: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с ПО на програмата; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място. , - събира, анализира и обобщава информацията за постигания напредък по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на Програмата - верифицира представените за плащане фактури за извършените проектни дейности; - подготвя отчети, аналитични информации и шестмесечни и годишни планове за разходване на финансовите средства по проекта; Съставът на екипът за изпълнение на проекта включва: 1. Ръководител проект- ръководи и отговаря за цялостното изпълнение и координация на проекта, контролира изпълнението на общите цели на проекта и заложените индикатори, представлява екипа на проекта и самия проект пред трети лица и институции. Отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на управление на докуметооборота, отчетността и координацията между отделните участници в процеса на изпълнение. Подпомага организационното и административното изпълнение на проекта. 2.Координатор - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; - отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; - отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; 3. Счетоводител - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи. 4. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" - Отговаря за подготовката и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители на проектните дейности и за всички юридически въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта. 5.Експерт "Връзки с обществеността" - отговаря за публичните събития - инициативи, кампании и осигуряване на дейностите по публичност и информация по проекта 6. Експерт координатор от страна на партньора - отговаря за координация, логистика и комуникация, свързани с организиране и провеждане на театрални турнета в малките населени места и тези, включени във фестивалната програма. 51 234.02 39 338.55
Дейност 2 - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектните дейности: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, според правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. Дейността включва подготовката на документации за обществени поръчки и провеждане на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, както следва: 1. Процедура за избор на изпълнител за разработване на План за привличане на разнообразни публики в сферата на културата; 2. Процедура за избор на изпълнител за провеждане на обучение за експерти на Община Бургас; 3. Процедура за избор на изпълнител за закупуване на оборудване, свързано с обезпечаване на културните събития; 4. Процедура по ЗОП за организиране на промоционална кампания за планираните културните събития. 5. Изработка и доставка на информационни и рекламни материали;Поръчката ще бъде организирана и проведена въз основа на Рамкова процедура по реда на ЗОП за избор на изпълнител за осъществяване на дейности по информация и публичност, 6. Процедура за изпълнител за дейностите по информация и публичност – Поръчката ще бъде организирана и проведена въз основа на Рамкова процедура по реда на ЗОП за избор на изпълнител за осъществяване на дейности по оргавнизиране на събития, 7. Процедура за видеозаснемане и webcast излъчване /стрийминг/ и заснемани на видеоклип и аудиовизуално му представяне в интернет пространството; • 0.00 0.00
Дейност 3 Изготвяне и одобрение на План за привличане на разнообразни публики: Достъпът до култура остава изключително актуален въпрос в цяла Европа. Наличните данни за културното участие показват, че значителна част от населението (макар и с много значителни различия в отделните държави) все още не участва в масови културни дейности,. Процентите на участие обикновено са много по -ниски за дейности като посещение на музей, опера или концерт. Достъпът и участието са тясно свързани термини. Политиките за достъп и участие имат за цел да гарантират равни възможности за наслада от културата чрез идентифициране на недостатъчно представени групи, разработване и прилагане на инициативи или програми, насочени към увеличаване на тяхното участие и премахване на бариерите. Концепцията за „достъп“ се фокусира върху това да се даде възможност на новата аудитория да използва наличната предлагана култура, като „отвори врати“ за нетрадиционна аудитория, така че те да могат да се насладят на културни продукти, за някои трудно достъпно поради набор от бариери. Акцентът върху участието (към вземането на решения, към творческите процеси, към изграждането на смисъл) разпознава публиката като активен събеседник, който трябва да бъде консултиран - или поне включен - в планирането и създаването на културни събития. В рамките на дейността ще бъде изготвен План за привличане на разнообразни публики, който цели както разширяване, така и задълбочаване на културното участие. Планът не само има за цел да увеличи броя на хората и процента от населението, до които се достига чрез определени събития, но също така и да подобри разнообразието и обхвата им, както и да гарантира качество и интензивност на участието. Културното предлагане ще бъде адаптирано към жизнената среда и предпочитанията на различни социални групи. Като резултат ще бъде разработен и съгласуван план за цялата културна програма и организация за продължителен период, а не за едно събитие, изложба или продукция. Планът ще включва няколко основни стъпки анализ на ситуацията пречките и нуждите на аудиторията. Идентифициране на подходи да посрещнат целите, да се използват възможностите и да се намалят рисковете, график, бюджет и дейности, за постигане на целите, потенциални партньори, мониторинг на напредъка. Като част от изготвянето на плана ще бъде направен анализ на публиките, за да се разбере кои публики са изключени или сами са пожелали това, за да се идентифицират барирерите и да се привлекат към културния живот на общността. Анализът ще бъде разделен на централни публики, случайни и такива, които не са включени. Сред изключените-или самоизключени-етническите културни малцинства представляват специални и често статистически значими групи и поставят особени предизвикателства. Сред тези групи в Бургаски регион са мигрантските общности, ромското и турско население.Предвидените мерки, са насочени към увеличаване на социалното включване, за да въздействат веднъж върху социално-икономическия състав на аудиторията и втори път да привлекат по-младото население. Използвайки тясното сътрудничество на Общината с културните институти като музеи, художествени галерии, опера в града, които ще бъдат раздавани кратки анкетки на входа за дефиниране на профила на всеки от посетителите, включително ще се направи и онлайн проучване за определяне на сегментите на публиката, мотивацията и процесите на вземане на решения, комуникационни аспекти и удовлетворение от преживяването при посещението, което ще бъде основа за изготвяне на анализа на публиките. Освен това, на база анализа и направените изводи ще се извърши мониторинг на функциониращия механизъм към Фонд култура, през който се набират и разпределят средства за финансиране на организации и артисти на свободна практика от община Бургас или друго населено място, при условие, че последните при осъществяване на проекта си ще включат творци развиващи дейността се на територията на община Бургас. Целта е да се изведат препоръки за оптимизация дейността на Фонда. 40 878.00 21 150.00
Дейност 4 Обучение за експерти на бенефициента и представители на културни институции: Община Бургас е отговорна за съставяне на културния календар на града, който включва премиери на книги, изложби, юбилеи, годишнини на театрални и музикални дейци, поети, писатели и значими личности в регионален и национален мащаб; празници на райони и комплекси на селата в бургаска област; В общинската структура функционира Общинско предприятие „Летен театър, фестивали и концерти”, което отговаря за организирането и провеждането на ежегодно традиционните международни и национални фестивали, концерти и изложби, Младежки културен център - център за изява на талантите на младите хора и удовлетворяване на културните им потребности и Дирекция „Култура и връзки с обществеността“ осъществява следните функции: в областта на културата:подготвя и организира изпълнението на общинската културна програма и на международните, национални и местни конкурси, фестивали и други прояви, включени в него; подпомага и координира дейността на културните институти и на гражданите по създаването, разпространението и опазването на културните ценности, съхранението на паметниците на културата, традициите и обичаите; осъществява финансирането на дейността на културните звена и институти, включени към общинския бюджет и такива на смесено финансиране с Министерство на културата; съдейства за развитието на международния културен обмен; подготвя годишната програма за развитие на читалищната дейност в общината и контролира нейното изпълнение; Експертите в отделните звена работят в тясно сътрудничество при изпълнение на техните задължения. Планираната дейност предвижда провеждане на две обучения. Първото на тема подходи за привличане на разнообразна публика има за цел да подобри потенциалът на общинските експерти отговорни за планиране и организиране на събития от културния календар на града, за привличане на разнообразни публики, създаване на поканата и изграждане на мост с публиката. Второто обучение по културно предприемачество ще бъде насочено към представители на културни институции и организации в Бургас, самонаети лица и независими артисти, танцови школи, неправителствени организации в областта н акултурата, Целта на обучението е да се подобрят предприемачески умения на артистите, които решават проблеми чрез комбиниране на култура, брандиране и маркетинг. Участниците ще бъдат предизвикани да обмислят творчески своята практика, действително да оценят и анализират своя бизнес модел. Обучението по предприемачество ще има устойчив и задълбочен ефект върху начина, по който участниците подхождат към личната си работа и последващите бъдещи кариерни пътеки. Обученията ще предизвикат артистите да се адаптират към променящото се лице на света, пазара и по -широките глобални влияния. Разумно е те да обмислят своя бизнес потенциал на ранен етап, така че развитието и творческото мислене на такива опции да се осъществят в подкрепяща, подходяща среда и в тандем с развитието на тяхната практика. Осигуряването на предприемаческо обучение по време на изпълнението на проекта предоставя възможности да се проучи как комбинирането на креативността със специализираните бизнес умения може да развие нова визия за художници, културни продукти и институции и нови подходи при проектирането на културни програми.Новопридобитите знания и умения от участниците в обученията ще бъдат предпоставка те да разширят дейността си, както и да подобрят самостоятелната си заетост и бъдещите си доходи. Развитието на занаятите и изкуствата ще увеличи интереса и броя на туристите и посетителите в региона. Това ще увеличи доходите (социално-икономическа полза) и привлекателността на му, което е основен приоритет за местните власти. Представители на туристическия бранш ще печелят от нови културни продукти и ще получат възможност за развитие на нови бизнес възможности. 21 060.00 21 060.00
Дейност 5 Подготовка и организиране и провеждане на иновативно културно събитие - "Бургас, вълнуващ и артистичен през цялата година": В рамките на дейността ще бъде организиран и проведен уличен фестивал на сценичните изкуства, който отговаря на понятието за съвременен цирк и съчетава традиционни циркови умения и театрални техники за предаване на история или тема. Такива действия ще включват акробатика, жонглиране, въздушни изкуства, музика и други елементи и придобиват популярност в страната през последните няколки години, предимно в столицата. Фестивалът ще бъде тридневен и ще се постави на открито в три от кварталите на града извън градския център. Това са най-големият жилищен квартал Меден рудник, квартал Изгрев, в парк Изгрев и квартал Славейков, в парк Света Троица. Жилищната зона на комплекс „Меден рудник“ винаги е била една от най -предизвикателните зони в Бургас и е застрашена от изключване и сегрегация поради отдалеченото си местоположение, амортизираната и слабо развитата инфраструктура. Като необходимост за правилното функциониране и преодоляване на сегрегацията на комплекса в последните години бе изградена интегрирана градска транспортна мрежа, реновирани и изградени нови училища, детски градини, спортни съоръжения. Населението на този бургаски квартал е най-многобройно и наброява 60 000 души, за сравнение населението на града е 219 000 жители. Втори и трети по големина са комплексите Славейков и Изгрев с общо 66 000 жители. За съжаление, културният живот на града е съсредоточен в градския център и в кварталите почти не се провеждат културни събития, въпреки, че е изградена инфраструктура, която позволява това, което в голяма степен възприпятства голяма част от населението от достъп до културен продукт, в това число социално -слаби семейства, възрастни хора с нисък доход, хора в неравностойно положение, хора от ромска малцинствена група с нисък социално-икономически статус. Събитията ще бъдат безплатни и отворени за всякаква публика, без значение възраст, пол, етнос, образование и интереси. Предвижда се фестивалът да се проведе от петък-неделя в края на юни, преди началото на активния летен сезон. Целта е от една страна, да бъдат включени най-голям брой сегменти от аудитория, включително социално слаби, хора в неравностойно положение, деца, младежи и възрастни хора, като се обживят и популяризират пространства в периферията на града. Във всеки фестивален ден ще се проведе уъркшоп, в който артисти участвали във всеки един от спектаклите ще дават възможност на любопитната публика да се докосне на практика до тяхното изкуство. В тази дейност влиза и доставката на мобилна озвучителна техника и танцов под, необходими за обезпечаване на планираните културни събития. 157 183.43 122 744.16
Дейност 6 Пътуващо театрално турне : Дейността има за цел да подпомогне развитието на творчески възможности на деца от квартали и съставни селища на общината с най-голям брой население с различна от българска принадлежност и да ги приобщи към българското литературно наследство или такива, които са в периферията. Предижда се поставянето на тетрални постановки в рамките на две турнета по пет представления в маргинализирани квартали и съставни селища. Населените места са избрани, така че да обхващат най-голям брой население с различен от българския етнос. Данните се базират на демографски анализ за състоянието на град и община Бургас към 2019г. Съгласно данни на НСИ от последното преброяване най-нисък дял на българския етнос, под 50%, показват Драганово (2,3%), Изворище (17%), Братово (28,7%), Рудник (29,3%). С компактно турско население се отличават Брястовец (18,6%), Рудник (42,6%), Изворище (80,2%), Драганово (97,5%), а с по-висок дял ромско население Черно море (1,3%), Бургас, в кварталите Долно и Горно Езерово (1,7%), Маринка (10,7%), Равнец (20,9%). Представления ще бъдат проведени и във включените отскоро в градската агломерация квартали, бивши села Сарафово, и рибарско селище Ченгене скеле. Едно от представленията ще бъде проведено в с. Градец (общ. Котел) - 80.5% ромско население. След театралните представления ще бъдат проведени работилнички водени от актьорите за направа на собствена кукла, приличаща на изучаван литературен герой. Претворяването на литературния герой, в артистичен продукт ще въвлече децата в едно разнообразие на преживяването. Работилничката има амбицията да разкрие творческите умения и фантазия на децата и да ги приобщи към българската култура. На представленията и последващите работилнички ще бъдат поканени за зрители и родители и учители, които ще имат възможност да усвоят нови подходи за привличане вниманието на децата чрез изкуство, които могат да бъдат мултиплицирани в училищна и домашна среда. Едно от представленията с работилничка ще бъде предназначено за лица от Защитени жилища в Бургас с умствена изостаналост и психични разстройства, които са с ограничен бюджет и почти без никакъв достъп до култура. 20 796.84 26 900.00
Дейност 7 Подготовка и провеждане на театрално движенчески уъркшоп : Съгласно писмо от служба администартивен контрол, сектор "Миграция" при ОДМВР -Бургас броят на гражданите на Руска Федерация с актуален статут на продължително пребиваване към 30.07.2021 г е 788 човека, а други 330 лица са получили разрешение за право на постоянно пребиваване или статут на дългосрочно пребиваване. В справката не попадат руските граждани, които посещават страната ни с краткосрочни визи, както и лицата с постоянно и дългосрочно пребиваване. По данни на Руския център в Бургас броят на постоянно пребиваващите в областта стига вече до 6000 души, което говори за значителна имигрантска общност в град Бургас и дава основателна причина за влагане на усилия в тяхното културно приобщаване. Младежки културен център към Община Бургас съхранява и развива дейността на различни школи в различни направления. Центърът се е утвърдил като културно-информационно и творческо средище за младите хора, място за развлечение и обучение в свободното време. В Младежки културен център се помещават различни клубове и формации - Една от тях е детска театрална школа Кръгозор , в която се изучават: актьорско майсторство, сценическа реч и музика. Обучението се извършва чрез работа върху роля в детски музикално драматичен спектакъл. В школата са записани 15 деца между 8 и 15 годишна възраст, предимно от руски произход и репетираните постановки също са на руски език. Дейността предвижда театрален педагог да работи в рамките на една седмица с децата от школата по актьорско майсторство и техния ръководител за поставяне на театрална постановка на български, като уъркшопът ще завърши с публична презентация и ще бъде открит за посещения от всички, които имат интерес, като информация за него ще бъде разгласена в местните медии и социални мрежи. Ще бъдат поканени всички участници в театрални школи в града. 1 600.00 0.00
Дейност 8. Подготовка и провеждане на международен танцов уъркшоп : Танцова школа ДЮН е лауреат на многобройни награди за танц, хореография и цялостно представяне от национални и международни конкурси за модерен танц. Школата функционира в Младежки Културен Център – Бургас. Репертоарът на школата включва танци в различни стилове: модерн, съвременен танц, джаз, характерен, популярни стилове и други. Акценти в работата на школата са драматургичните танци и творческият подход към танцуването. Проектната дейност включва обмяна на практики по съвременен танц на танцьорки/танцьори от школа Дюн с танцьорки/танцьори от Pars pro toto Продъкшън -партньор по проекта и незавизим физически театър от град Рейкявик, Исландия с опит в поставянето на традиционни танцови спектакли както и някои по-новаторски експериментални постановки от областта на танца и физическия театър. Творбите са представяни в Исландия и по световните сцени. 23 835.57 13 165.71
Дейност 9 информация и публичност: За да се гарантират принципите на публичност и прозрачност при планиране и реализиране на проекта е разработен Комуникационен план. Неговите цели са: Да се повиши осведомеността сред широката общественост за Норвежкия финансов механизъм, възможностите които инструмента предлага, както и резултатите, които се постигат в чрез реализиране конкретния проект ; Да се осигури и гарантира прозрачност при изпълнение на проекта, както и да се повиши обществената информираност относно възможностите за подобряване достъпа до културно съдържание; Ще се използват следните основни инструменти на работа: работа с медии, реклама в интернет, изработване и разпостранение на печатни и рекламни материали, организирането и провеждането на информационни кампании и събития. При подготовката и реализирането на мерките за информация и публичност ще бъдат спазвани насоките, зададени в „Изисквания за информация и комуникация“ на Регламентите за изпълнение на Финансовия механизъм на ЕИП и Норвежкия финансов механизъм за периода 2014-2021г. Предвижда се да се изработи уебсайт по проекта. Интернет страницата ще включва нови възможности за интерактивна комуникация с широката общественост блог, туитър, профил във Фейсбук, RSS feed и други популярни съвременни методи за информация, комуникация и обмяна на идеи. Сайтът ще има форум със специално разработен модул за обратна връзка и коментари.Страницата ще предоставя новини и актуална информация за планираните културни събития, ще служи и като платформа. Ще бъдат актуализирани регулярно и резултатите и въздействието им върху целевите групи, снимки, видеоматериали. Ще се публикуват минимум 10 съобщения на интернет страницата на община Бургас; ще се осъществи аудио реклама в местни радиа.. Като информационно - публични събития са предвидени - 1 Пресконференция във връзка със стартиране на проекта, 1 заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени резултатите от проекта. Планира се да се разработят печатни материали за целите на проекта - 4 бр. транспаранти; 500 бр плакати за културните събития 30 бр. стикери за оборудването; 19 361.72 37 342.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.