Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е възможно най-ранното включване на младежи с увреждания в трудовия процес, формиране на съзнание у работодателите за проблемите на хората в неравностойно положение, преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система и осигуряване на достъпност и устойчивост на работното място.

Специфична цел на проекта е повишаване качеството на живот, насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на 100 младежи с увреждания, чрез подобряване достъпа им до пазара на труда и интегрирана подкрепа.

За изпълнение на поставените цели и за постигане на заложените резултати, се предвижда да се изпълнят следните дейности и мерки по проекта:
1. Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки за тяхното активно приобщаване
2. Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице, който активно да подпомага лицето и проследява участието му в мерките
3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост
4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции и организации, според индивидуалните потребности на лицето 
5. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата
6. Предоставяне на обучение за придобиване на „меки“ умения

Дейностите по проекта ще бъдат изпълнявани в партньорство със Столична община.
Дейности 1, 2, 3 и 5 ще се изпълняват от Фондация СОШЪЛ ФЮЧЪР, а дейности 4 и 6 от партньора Столична община.

Целевата група по настоящото проектно предложение са 100 лица с увреждания, които са с физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с обкръжаващата ги среда би могла да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществения живот.

Чрез реализацията на проекта ще се повишат възможностите за започване на работа, ще се подобрят уменията на младежите с увреждания, ще се осигури заетост на най-малко 10 лица с увреждания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“: Целите на тази дейност са постигане на социално включване и интегриране в обществото на лицата от целевата група чрез индивидуална, специфична и комплексна подкрепа. Включва следните поддейности: Поддейнист 1.Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки. При изпълнението на тази дейност ще се прави подбор на лицата от целевата група и ще се разработват индивидуални мерки за действие за тяхното активно приобщаване.Идентифицирането на лица от целевата група ще се извършва чрез работа на терен с цел насочването им към мениджърите на случай и психолога за последващи действия по решаване на конкретни казуси и интеграция на пазара на труда.За ранно идентифициране на индивидуалните нужди ще бъдат изготвени профили на лицата, за да се определят най-подходящите мерки за тяхното личностно развитие.Ще се изготвя персонално досие, в което ще се събира цялата налична информация от комплексната работа с лицето. Дейността не попада в обсега на услугите, за които кандидатът следва да притежава лиценз от АКСУ. Поддейнист 2.Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице, който активно да подпомага лицето и проследява участието му в мерките, определени за него. За включените лица в проекта ще се определят 6 индивидуални мениджъри, отговарящи за максимално 17 лица през целия проект.Мениджърите ще разработват индивидуалните характеристики и програми за продължаваща подкрепа.Изборът на индивидуален мениджър ще става, като се вземе предвид в кое направление лицето има най-силна нужда да се развива- образование и обучение, трудова подготовка,психологически бариери пред трайно ангажиране (стереотипни нагласи,липса на мотивация,нестабилност поради спецификата на увреждането,трудности в съсредоточаването,нарушена комуникация,ниска самооценка,трудности в разпознаване на проблем и поемане на лична отговорност и др.) и базови умения за справяне в социална среда (дали лицето има трудности в подготовката на документи,представяне пред работодател, уговаряне на условия на труд и съобразяване с тях, дали може адекватно да се адаптира към различни условия и да влиза в екипни задачи, дали познава трудовото законодателство). Дейността не попада в обсега на услугите, за които кандидатът следва да притежава лиценз от АКСУ. Поддейнист 3.Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост. При тази дейност ще се извършва предварителна работа по оказване на персонална подкрепа на лицата от целевата група чрез съдействие при подготовка на документи за кандидатстване (автобиография, мотивационно писмо и др.),подготовка за явяване на интервю, съдействие при подготовката на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевата група и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда и др. Дейността не попада в обсега на услугите, за които кандидатът следва да притежава лиценз от АКСУ. Поддейност 5.Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Дейността предвижда да се работи активно с потенциалните работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение.Фокусът е върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и възможно най-ранното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система. Дейността не попада в обсега на услугите, за които кандидатът следва да притежава лиценз от АКСУ. Етапи на изпълнение: 1.Подбор на персонал за изпълнение на дейностите:1-2-ри месец 2.Идентифициране на лицата от целевата група:стартира от 2-ри месец 3.Предоставяне на дейности за насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на лицата в неравностойно положение:3-26-ти месец Продължава в Дейност 1–продължение 222 606.00 0.00
Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“: Целите на тази дейност са социално включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение чрез индивидуална, специфична и комплексна подкрепа. Дейността включава следните поддейности: Поддейнист 4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции и организации, според индивидуалните потребности на лицето за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост. Предоставяне на подкрепа чрез „застъпничество“, съгласно Закона за социални услуги. В изпълнението на дейността водеща ролята ще има мениджъра на случай от страна на Столична община. В проекта ще се включи 1 лице Социален сътрудник, който ще подпомага лицата от целевата група при осъществяването на контакти с институциите - АЗ, АСП, доставчици на социални, образователни, здравни услуги и др. Подпомагането ще се извършва според индивидуалните потребности на лицето, с цел преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост. Столична община е доставчик на социлани услуги и има право да предоставя подкрепа чрез „застъпничество“ по чл. 15, т. 2 от ЗСУ. Поддейнист 6. Предоставяне на обучение за придобиване на „меки“ умения. Дейността ще се предоставя на лицата с трайни увреждания и ще се реализира посредством социалната услуга „подкрепа за придобиване на трудови умения“ по чл.15, т.6 от ЗСУ, която ще се осъществява в специализирана среда или мобилно, за подготовка и придружаване на лица с трайни увреждания за придобиване на умения за участие в трудови дейности. Чрез нея се изграждат умения за социално включване и адаптиране към реална работна среда. Меките умения са важна необходимост в работния процес. Това особено важи за хората с увреждания, за да не приемат работодателите, че те оправдават всеки неуспех и всяка ниска продуктивност на труда с наличието на заболяване, също и да не показват т.нар. заучена безпомощност, характерна за много лица без никакъв опит на пазара на труда и за такива, живели в социална изолация. Уменията за работа в екип и за самостоятелна работа позволяват да се разграничава индивидуална от обща задача. Когато се извършва индивидуалната, да се поема цялата отговорност, а в екипната отговорността да се поделя, или да се изпълнява на база на екипната роля, възложена при поставянето на задачата и доброволно приета от всеки участник в изпълнението. Обученията по меки умения ще бъдат изпълнени в рамките на продължителността на проекат по веднъж седмично в рамките на два часа. Ще се извършват едновременно, като графикът ще бъде направен така, че всеки да може да участва в няколко активности и те да не се застъпват по едно и също време. Ще бъдат обхванати 50 лица от целевата група. Видовете меки умения, на които ще се акцентира, са: Организационни умения, умения за работа в екип, презентационни и комуникативни умения, умения за взимане на решения. Всичко извън теоретичната част ще бъде разработено под формата на ролеви игри, в които ще се дават задачи за разрешаване и в успеваемостта на всеки ще се проверява усвоили ли са уменията. Конкретните примерни ситуации ще провокират младежите да се учат на всяко от тези умения. Етапи на изпълнение: 1. Подбор на персонал за изпълнение на дейностите: 1-2-ри месец 2. Идентифициране на лицата от целевата група: стартира от 2-ри месец 3. Предоставяне на обучение за придобиване на „меки“ умени: 3-26 месец 4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции и организации, според индивидуалните потребности на лицето: 3-26 месец През първите два месеца се предвиждат подготвителни дейности, а именно подбор на персонал и идентифициране на лицата от целевата група. Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта. Предоставянето на услугите по Дейност 1 ще започне през третия месец. 45 396.00 0.00
Дейност 2 „Планирани дейности“: Целта на тази дейност е да се предвидят всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности, които са в размер на 40% от допустимите преки разходи за персонал в Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“ за ФОНДАЦИЯ СОШЪЛ ФЮЧЪР. Без тези раходи не биха могли да се извършват предвидените проектни дейности. Описание на дейността: 1. За по-успешна комплексна подкрепа на лицата от целевата група ще бъдат необхдоми работни материали, консумативи (канцеларски материали, хартия, папки и др), които ще бъдат в помощ на специалистите - Психолог, Трудов наставник, Кариерни консултанти, Трудови посредници, Експерт връзки с обществеността. Закупените материали ще се използват в рамките на допустимите дейности, а не за материално стимулиране на целевата група. 2. Ще бъдат изготвени 100 брошури в дигитален, брайлов и аудио вариант за лица със зрителни увреждания. 3. Предвидени са и разходи за създаване на видеоматериал на жестов език за хората с увреден слух. Видеоматериалът за хора с увреден слух се прави по начин, разбираем за тях – с жестомимичен превод, както и с текстови субтитри. За създаването на видеото ще бъде ангажиран екип от Българска национална телевизия, която е единствената медия със специализирано предаване за хората с увреден слух. В заснемането на видеото ще участва жестовия преводач. Видеото ще е основно насочено към младежите с увреден слух и техните семейства. Ще се акцентира върху важността от трудова реализация и ще представи част от дейностите по проекта. 4. Предвиждат се разходи за поддръжка и онлайн съдържание в сайта на Фондацията и нейните социални мрежи, предназначено за свързването на бизнеса с хора с увреждания. 5. Предвиждат се също организационни разходи свързани с провеждането на срещите с работодателите, като в тях се включват разходи за кетаринг и кафе паузи. 6. За организиране на четири информационни дни за трудово посредничество, Националната кръгла маса по проблемите на трудоустрояването на лицата с увреждания в България, на която ще бъдат поканени представители от властта, бизнеса, неправителствения сектор, социалните предприятия и кооперации на хора с трайни увреждания, се предвиждат разходи за наеми на зали, транспортиране на оборудване и участници с увреждания, рекламна кампания за разгласа в медиите и социалните мрежи, разходи за видео заснемане и излъчване (запис) на конференциите с цел разпространение в различни медийни канали. 7. За новоназначените експерти по проекта се предвижда закупуване на 6 броя бюра, столове, компютри, и 2 лазерни принтери и 1 поектор за презентационни материали - тези разходи са допустими по Поддейност 2 и 3 по проекта. 8. Ще бъде нает и жестов преводач, чрез процедура за избор на външни изпълнители, който ще подпомага комуникацията на всички членове на екипа с хората с увреден слух, с цел по-пълноценна комуникация с тях и по-ефективна подкрепа за тяхната реализация. 9. Предвидени са и разходи за трудова медицина за новонаетите на трудови договори 6 лица по проекта. 10. Предвидени са разходи и за организация и управление на проекта, както и за неговата видимост, прозрачност и комуникация. Етапи на изпълнение: 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители по реда на глава четвърта от ЗУСЕФСУ и ПМС №23 от 13.02.2023 г.: 1-ви месец 2. Сключване на договори с избраните изпълнители: 2-ри месец 3. Реализиране на дейностите: 3-26-ти месец В тази дейност са включени и описани всички необходими за изпълнението на проекта дейности, включително управление и публичност, както и разходите които не са свързани пряко с наемането на персонал за изпълнение на проекта. 89 042.40 0.00
Дейност 2 „Планирани дейности“: Целта на тази дейност е да се предвидят всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности, които са в размер на 40% от допустимите преки разходи за персонал в Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“ за СТОЛИЧНА ОБЩИНА. Без тези раходи не биха могли да се извършват предвидените проектни дейности. Описание на дейността: 1. Предвидени са разходи и за организация и управление на проекта. Дейността ще бъде възложена на Координатор по проекта, наззначен в Столична община с допълнителен трудов догвор за период от 24 месеца. Координаторът ще следи изпълнението по всички дейности, извършвани в партньорство. Той ще е свързващото звено между Фондацията като водещ изпълнител на проекта и партньора и неговите структури. Координаторът ще има задължението да отчита всички съвместно извършени дейности. 2. За по-успешна комплексна подкрепа на лицата от целевата група ще бъдат необхдоми работни материали, консумативи, които ще бъдат в помощ на специалистите Социален сътрудник и Юристконсулт. Закупените материали ще се използват в рамките на допустимите дейности, а не за материално стимулиране на целевата група. 3. Предвиждат се разходи за транспорт на лицата от целевата група - ако настоящият адрес на лицето е различен от населеното място за провеждане на обученията. 4. Ще бъдат изготвени разлчини печатни материали, свързани с провеждане на обученията по "меки умения" в рамките на дневните центрове и центровете за обществена подкрепа. Предвидени са и разходи за материали и консумативи, като тетрадки, папки, химикалки и др. 5. Предвидени са и разходи за видимост, прозрачност и комуникация, които ще бъдат възложени на външен изпълнител. Етапи на изпълнение: 1. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: 1-ви месец 2. Сключване на договори с избраните изпълнители: 2-ри месец 3. Реализиране на дейностите: 3-26-ти месец Обща стойност на планираните разходи за 26 месеца: 18 158,40 лв. (т. 2.2. от бюджета). 18 158.40 0.00
Дейност 1 – продължение ФОНДАЦИЯ СОШЪЛ ФЮЧЪР: Поддейнист 1. Предвижда се да се публикуват обяви и съобщения във всички канали на Фондацията и да се извърши преглед на всички подавани заявки за работа и обучения от предишни години. Ще се осъществи контакт с Центрове за обществена подкрепа и дневни центрове, Съюз на слепите, Съюз на глухите , Съюз на инвалидите, както и други национално представителни организации. Ще бъдат информирани също и центровете за рехабилитация и социална интеграция и читалищата, обслужващи хора с различни увреждания на територията на град София.Всички лица ще преминат през 3 етапа на оценка - административна, психологическа и оценка на кариерното развитие, като всяка ще се осъществи от конкретен специалист от екипа. След обработка на резултатите, екипът ще изготви индивидуални досиета на лицата. На общо 100 лица ще бъде предложено да се започе индивидуална работа за кариерно израстване с цел намиране на постоянна работа. Лицата ще получат професионална характеристика за подготвеността им на пазара на труда, в която ще бъдат заложени препоръки кое трябва да се подобри. Одобрените кандидати ще получат характеристика за текущите си възможности с препоръки за тяхното подобряване, което ще става чрез индивидуалния мениджър. Поддейнист 2. Ще бъдат оформени четири профила лица, нуждаещи се от различен вид подкрепа за своето професионално развитие. Лицата с психологически затруднения ще се поемат от психолог, който става техен индивидуален мениджър и провежда срещи с тях. След всяка среща психологът обобщава постигнатия напредък и запознава останалия екип с него, за да бъдат взети предвид всички специфики. Дейността за психологическа подкрепа ще се осъществи от наето лице, което не е част от подкрепата, извършвана в социална услуга. Единият трудов посредник ще поема лицата с преобладаващи затруднения в невъзможност да идентифицират какво могат да работят. Кариерните консултанти ще работят с лицата, които имат трудности със своята подготовка в социална среда и с лицата с по-ниско образование, или такива, които дълго не са прилагали на практика наученото по време на висшето си образование. С всички лица ще бъдат проведени индивидуални срещи с цел информиране и консултиране за това как да подобрят подготовката си за пазара на труда. За всяко лице ще бъде разработена индивидулна програма и мениджъра ще следи за нейното изпълнение, ще отчита в кои области има проблеми и се изисква намесата и на другите членове на екипа, за да бъдат разрешени максимално ефективно. Поддейнист 3. Всички лица ще преминат курс за подготовка на документи за работа и представяне пред работодатели.Курсът ще се провежда на групови срещи, а всеки мениджър ще следи как се справят лицата, за които отговаря, с практически задачи, разбиране и запомняне на основните елементи. По време на курса се изяснява в каква сфера желае да се развива всяко лице и какъв опит има. Курсът завършва с ден, в който всички участници се представят пред потенциални работодатели. Ще бъдат поканени директори на отдели “Човешки ресурси”, които ще им задават въпроси, каквито биха ги питали, ако желаят да ги наемат в своите компании. Ще бъде симулирано кандидатстване за работа в три етапа - запознаване с работодателя, представяне на документи и провеждане на интервю с цел подкрепа на лицата и създаване на по-адекватна самооценка, явявайки се в близка до реална ситуация на наемане. Поддейност 5. В рамките на тази дейност ще бъдат организирани 4 информационни дни за трудово посредничество. Те ще бъдат по два всяка година.В рамките на тази дейност ще се организират и изнесени 4 трудови борси, на които да се осигури възможност за среща между работодатели и лица от целевата група. Ще бъде инициирана Национална кръгла маса по проблемите на трудоустрояването на лицата с увреждания в България, на която ще бъдат поканени представители от властта, бизнеса, неправителствения сектор, социалните предприятия и кооперации на хора с трайни увреждания. Предвижда се и да има и две онлайн конференции с чуждестранно участие. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.