Дейност 1: Подготовка на проектно предложение : Дейността по подготовката на проектното предложение включва следните поддейности:
1. Осъществяване на комуникация при подготовката и по време на оценката на проектното предложение от името на кандидата с УО на ОПОС включително и чрез Информационната система за управление и наблюдение 2020 (ИСУН 2020) до сключването на административен договор за предоставяне на финансова помощ АДБФП);
2. Предоставяне на консултантски услуги по въпроси отправени от УО на ОПОС свързани с оценката на проектното предложение до сключването на договор за предоставяне на ФП. Изпълнителят следва да е на разположение по време на оценката на проектното предложение и при необходимост да представи разяснения и/или допълнителни документи, които не са в обхвата на задълженията на консултантите по процедура BG161M1OP002-1.001 „Подпомагане регионалното инвестиционно планиране на отрасъл ВиК“.
3. Предоставяне на консултации и окомплектоване на документи, свързани с осигуряване на финансиране на: първоначалните допустими разходи по проекта; за покриване на допустими разходи по проекта, които няма да бъдат финансирани от ОПОС 2014-2020 г., вкл. на собствения принос по т. 10 от насоките за кандидатстване, част „Условия за кандидатстване“; за покриване на недопустимите разходи, необходими за изпълнението на проекта.
4. Попълване формуляра за кандидатстване във Информационната система за управление и наблюдение 2020 /ИСУН2020/, съгласно Указания за попълване в ИСУН 2020 на информация за проектни предложения по ОПОС 2014-2020 г. – Приложение 1 към условията за кандидатстване по процедура BG161M1OP002-1.016 и Насоките за кандидатстване в частите свързани с компетенции на лица с финансова, юридическа и техническа експертиза:
5. Отстраняване на пропуски и отразяване на препоръки, направени от УО на ОПОС във връзка с подадените по електронен път пакет документи за кандидатстване.
6. Подпомагане на Възложителя в процеса на подписване на АДБФП – подготовка и окомплектоване на документи, които трябва да бъдат предоставени на УО на ОПОС преди сключване на АДБФП.
7. Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект. В процеса на изготвянето на окончателните доклади за оценка на съответствието, идейните проекти ще бъдат съгласувани със съответните експлоатационни дружества и други инстанции. Таксите за това съгласуване ще бъдат заплатени от ВиК Стара Загора и не са част от стойността на ОП за изготвяне на докладите.
Дейността е стартирала преди подаването на проектното предложение и все още се изпълнява. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Разходите по тази дейност са включени като допустими и подлежат на възстановяване от ОП "Околна среда 2014-2020 г".
|
91 216.57
|
91 216.57
|
Дейност 2: Изпълнение на мерки съпътстващи изграждането на ВиК инфраструктура на обособената територия обслужвана от “Водоснабдяване и канализация” EООД - Стара Загора": Дейност 2 обединява мерки, които бенефициентът ще предприеме, за да гарантира безпроблемното изпълнение на инвестиционните намерения в цялост. Ще се извършва поетапна оценка на засегнатите от инвестиционното намерение имоти, ще се предприемат необходимите мерки за придобиване на земя/ отчуждаване и придобиване право на преминаване или на ограничени вещни права, както и ще се извърши археологическо проучване по трасетата на инвестициите.
Ще се извършва поетапна оценка на земята необходима за осъществяване на инвестиционните намерения, направена съобразно Български стандарти за оценяване /БСО/ - задължителни за прилагане в страната от 01.06.2018 г., съгласно Закона за независимите оценители /ЗНО/, приети от Общото събрание на Камарата на независимите оценители в България /КНОБ/ на 17-18 март в гр. Шумен.
Относно придобиването на земи и учредяване на вещни права, в случай на работи в земи, собственост на частни лица, кметът може да издаде заповед за прокарване на линейни обекти, заедно с посочване на обезщетението на собствениците на земи. Трябва да се има предвид, че за подземни елементи е необходимо право на прокарване, но за всички повърхностни елементи, като шахти, е необходимо право на строеж. ВиК операторът ще се консултира с кметовете на общините, в които са предвидени инвестиции, за да бъде одобрено от общинските съвети, че съответната община ще компенсира засегнатите частни собственици със средства, предоставени за тази цел от ВиК оператора като бенефициент, който има бюджет за това в своя проект.
Преводи на такива средства, банкови сметки, упълномощени длъжностни лица и др. трябва да бъдат определени предварително и одобрени на общинско ниво. Тогава общините трябва да отчетат пред ВиК оператора всички изразходвани средства и да издадат на ВиК оператора разходо-оправдателни документи, които ВиК операторът да може да представи при подготовка на исканията за възстановяване на средства.
Проведено е съгласуване с РИМ Стара Загора и са изготвени план-сметки за необходимите дейности за гр. Стара Загора и гр. Чирпан.
Ще се избере изпълнител на археологическо проучване на територията на град Стара Загора и град Чирпан, както и ще се осигури археологическо наблюдение по време на строителните дейности. Изпълнението на проекта трябва да бъде предшествано от теренно археологическо издирване, не се позволява извършване на изкопни работи без предварително провеждане на археологически разкопки и следва да се предвиди археологическо наблюдение на цялото трасе през цялото време на изкопните работи.
Включването на тази дейност и съответно провеждането на обществена поръчка се наложи във връзка със съгласуването на инвестиционните обекти и получено писмо от РИМ Стара Загора с изх. № 105/18.03.2019г., в което се описват необходимите дейности по време на изпълнението на проекта - теренно археологическо проучване; извършване на изкопни работи при предварително провеждане на археологически разкопки, археологическо наблюдение по време на изкопните работи и т.н. На основание Закона за културното наследство и Наредба № Н-00-0001 от 14 февруари 2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания тази дейност може да се извърши само от Националния археологически институт с музей при Българската академия на науките (НАИМ при БАН). Цените за извършване на тази дейност са регламентирани в Наредба № Н-00-0001 на Министерство на културата. План-сметката е изготвена от РИМ Стара Загора и е предоставена на ВиК Стара Загора с горецитираното писмо (приложено към Анализа на остойностяването).
Целта на тази дейност е да се извършат всички необходими процедури по учредяване право на преминаване и право на прокарване, както и да се осигури адекватно проучване и наблюдение от страна на компетентните институции ангажирани с опазване на културно-историческото наследство в България. |
981 440.00
|
673 246.32
|
Дейност 3: Подготовка на тръжни документации (вкл. техническо задание/ техническа спецификация) за обществените поръчки: Документацията за възлагане на самата услуга по изготвяне на документации за планираните обществени поръчки, е изготвена от ВиК Стара Загора.
Чрез външно възлагане ще се избере експерт/екип/фирма изготвянето на документациите за следните обществени поръчки:
В съответствие с разписаните дейности по проекта, се предвижда да бъдат разработени документации за обществени поръчки със следните предмети:
1.Консултантски услуги за експертна оценка на земята, предвидена за придобиване/обезщетение.
2.Консултантски услуги за изготвяне на доклад за ОСИП.
3.Организация и управление на дейностите по проекта - звено за управление на проекта (ЗУП).
4.Упражняване на НСН и оценка на съответствието на инвестиционния проект и изпълняване функциите на Инженер по Фидик
5.Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация)
6. Инженеринг (Проектиране, авторски надзор и строителство) на вътрешни водопроводни и канализационни мрежи - гр. Стара Загора и гр. Казанлък
7. Инженеринг (Проектиране, авторски надзор и строителство) на външни довеждащи водопроводи
8. Инженеринг (Проектиране, авторски надзор и строителство) на ПСОВ Стара Загора - изсушителни полета, доставка на оборудване
9. Инженеринг (Проектиране, авторски надзор и строителство) на вътрешната водоснабдителна и канализационна мрежа; довеждащи водопроводи, гр. Чирпан
10.Инженеринг (Проектиране, авторски надзор и строителство) на осем нови дълбоки тръбни кладенци в землищата на с. Хан Аспарухово и с. Горно Ботево, община Стара Загора
11.Инженеринг (Проектиране, авторски надзор и строителство) на вътрешната разпределителна водопроводна мрежа на гр. Раднево; Външен довеждащ водопровод от водна кула „Ковач" до РШ „Знаменосец" за гр. Раднево
12.Надграждане и разширяване на съществуваща система СКАДА.
13.Надграждане и разширяване на съществуваща интегрирана географска информационна система.
14.Разработване и внедряване на специализиран софтуер за хидравлично моделиране.
Освен изготвянето и съгласуването с Възложителя на пълния пакет от документи по гореспоменатите процедури, избраният изпълнител ще има и следните задачи:
- Оказване на съдействие на Възложителя при предоставяне на разяснения, свързани с подготвените документации и при необходимост от промяна в публикуваната документация;
- Изготвяне и предоставяне на становище на Възложителя, в случай на подадена жалба срещу решение за откриване на процедура или решение за одобряване на обявление за изменение или допълнителна информация пред КЗК и ВАС;
- Изготвяне и предоставяне на становище на Възложителя в случай на постъпили въпроси от УО на ОПОС или сигнал за нередност за налагане на финансова корекция във връзка с изготвените документации (относно евентуални нарушения на законодателството в областта на обществените поръчки).
Възлагането на разработването на отделните документациите ще бъде поетапно, а не едновременно. Съответната поръчка ще бъде обявявана след окончателното приемане на документацията за нея от страна на Възложителя, като след обявяването на поръчката изпълнителят следва да подпомага Възложителя - ВиК Стара Загора, според описаните по-горе задачи, за всяка една от планираните поръчки.
Във файл Обществени поръчки_rev.xlsx, приложен в т.12., в колона Н е представен графика за реда, по който ще се подготвят документите за тръжните процедури!
ВиК Стара Загора ще контролира изискванията, които са заложени в документацията, в т.ч методиката и спецификациите, да са изчерпателни, специфични и недискриминационни.
Условия за изпълнение: Документациите трябва да са в пълно съответствие със ЗОП, ЗУТ, Закона за опазване на околната среда и всички подзаконови нормативни актове.
Приложение: Чек лист за изпълнение на Договор П-ДО-6/20.05.2019 г. (приложено в секция "Прикачени документи").
|
80 400.00
|
80 400.00
|
Дейност 4: Организация и управление на проекта: ВиК Стара Загора ще осигури специализирано Звено за управление на проекта (ЗУП), включващо ръководител и членове, със състав и препоръчителни функции съгласно Приложение № 9 към Насоките за кандидатстване, част „Условия за кандидатстване“. Съставът на ЗУП е определен в Институционалния анализ -документ 24.3.7. според Насоките за кандидатстване, т.24. Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване.
Ръководителят на бенефициента-Управителя на „ВиК“ ЕООД – гр. Стара Загора, не участва в ЗУП.
Съставът на ЗУП е:
1.Ръководител на проекта – 1
2.Координатор на проекта – 1
3.Административен сътрудник – 1
4. Лице с техническа експертиза по Обект 1 - 1
5. Лице с техническа експертиза по Обект 2 и Обект 3 - 1
6. Лице с техническа експертиза по Обекти 4, 5 и 6 - 1
7. Лице с техническа експертиза по Обекти 7, 8, 9 , 10 и 11 - 1
8. Лице с техническа експертиза ПСОВ - 1
9. Лице с експертиза по ГИС- 1
10. Лице с експертиза по СКАДА - 1
11. Лице с експертиза по хидравлично моделиране - 1
12.Лице с финансова експертиза - 1
13. Лице със счетоводна експертиза – 1
14.Лице по комуникации – 1
15. Лице с юридическа експертиза – 1
Функциите на всеки експерт са изцяло в съответствие с разписаните в Приложение № 9 към условия за кандидатстване по процедура BG161M1OP002-1.016.
Всеки експерт ще изпълнява задълженията си, в съответствие с предвидените в т.9 Екип от ФК.
Възлагането на дейностите по организация и управление е единствено в рамките на сформирания екип за управление на проекта. Бенефициентът е пряко отговорен за осигуряване на необходимата експертиза за цялостното управление на проекта.
Основните дейности, които ще се изпълняват от звеното за управление на проекта при управление, изпълнение и отчитане на проекта са свързани с осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между ВиК Стара Загора ЕООД и ОПОС. Друга важна дейност на ЗУП е изготвянето на доклади, становища, писма и кореспонденция със заинтересованите страни относно управлението, изпълнението и отчитането на проекта, както и участие в срещи между представители на Бенефициента – ВиК Стара Загора ЕООД и заинтересованите страни. ЗУП ще извършва верификация на разходите по проекта, както и по изготвяне и подаване на искания/заявки за средства чрез ИСУН 2020 пред ОПОС. Членовете на ЗУП ще взимат участие в процеса на осъществяване на документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите по отделните договори фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност. За целите на верифицирането на разходите Бенефициентът е длъжен да представя надлежно изготвени и попълнени заверени фактури и/или документи с еквивалентна доказателствена стойност, както и други изискуеми документи съгласно приложимото българско законодателство. Фактурите и документите с еквивалентна доказателствена стойност следва да съдържат следните реквизити: наименованието на оперативната програма, номера и датата на АДБФП, съответно на ЗБФП, в деловодната система на МОСВ, както и номера и датата на договора за изпълнение на дейностите по проекта. В случай че представените от Бенефициента документи не съдържат посочените реквизити, разходите, включени във фактурата или счетоводния документ, не се верифицират.
От съществено значение за успешната реализация и отчитане на проектите е тяхното добро познаване и стриктно изпълнение. В тази връзка ЗУП ще извършва цялостен преглед, както на подготвените инвестиционни работни проекти, така и на актовете и протоколите по време на строителството, а също и другите подкрепящи документи към исканията за плащане – сертификати, гаранции и др.
От ключово значение за успешното изпълнение на дейностите и приключване на договора за безвъзмездна финансова помощ е ефективното и ефикасно финансово управление на паричните потоци, което е решаващо за ритмичността на плащанията и верифициране на искания от страна на ОПОС. |
3 359 868.00
|
3 417 254.49
|
Дейност5: Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация): Целта на дейността е осигуряване на публичност и информиране на обществеността за основните цели, дейности, очаквани и постигнати резултати от проекта, както и промотиране на програмата и приноса на Европейския Съюз.
Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по ОП Околна среда 2014-2020, е отговорност на всеки бенефициент.
Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта по ОПОС 2014 -2020; информиране широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; информиране за източника на европейско съфинансиране.
При изпълнението на дейността ще се следи спазването на мерките за публичност, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-202 г., публикуван на сайта на единния информационен портал за Структурните фондове на ЕС - https://www.eufunds.bg/images/eu_funds/files/%D0%9D%D0%9A%D0%A1/Prilojenie_2_Edinen_naruchnik.pdf
Дейността по информация и публичност на проекта ще бъдат съобразени с изискванията за проекти, при които общото публично финансиране надвишава 500 000 евро и включват финансиране на инфраструктура и строителство.
При всички мерки за информация и комуникация, предприети от ВиК Стара Загора ЕООД, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, прието от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2. Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта; 3. Общото лого на програмен период 2014-2020 г.
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата ОП Околна среда 2014-2020, приоритетна Ос 1 Води се осъществява с подкрепата на Кохезионния фонд.
По време на изпълнение на дейността ВиК Стара Загора ще постави на видно за обществеността място /в близост до строителните площадки/ временни билборд/ове. На билборда/овете ще се отбележи приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименование на ОПОС 2014 - 2020, наименование на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
Не по-късно от три месеца след приключване на проекта ВиК Стара Загора ще постави постоянни обяснителни табели на видимо за обществеността място.
По проекта са предвидени следните мерки за информация и публичност:
- Информационни дни (при откриване и при финализиране на проекта), които имат за цел да се информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, както и за изпълнението на проекта и постигнатите резултати.
- В рамките на дейността ще се организират и проведат по две официални събития - "Първа копка" и "Откриване" на изпълнените обекти във всяка една от 4-те агломерации
- Ще се изработят информационни стикери за закупеното оборудване
- Ще бъдат изработени банери, които ще се използват за брандиране при провеждане на публични събития
- Ще се изработят и разпространят печатни информационни материали
- Ще се разработят и разпространят промоционални материали
- Ще бъдат помествани публикации в местните медии
- Информация за сключения АДБФП ще бъде публикуван на интернет страницата на ВиК Стара Загора, до два дни след подписването му |
327 792.00
|
324 192.00
|
Дейност 6: Изграждане на ВиК инфраструктура на обособената територия обслужвана от “Водоснабдяване и канализация” EООД - Стара Загора": Дейност 6 предвижда изграждането на необходимата инфраструктура за решаване на идентифицираните проблеми по компоненти "Водоснабдяване", "Събиране и отвеждане на отпадъчни води" и "Пречистване на отпадъчни води" за агломерациите над 10 000 екв.ж. на територия, обслужвана от оператора "ВиК" ЕООД Стара Загора.
Предвидено е да се разработят работни проекти и да се изпълнят строително-монтажни работи, за всички 12 обекта, както следва:
1. Обект 1: Реконструкция на водопроводната и канализационна мрежа на гр.Стара Загора – южна част
- Подобект 1: Реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа гр.Стара Загора - ДМА зони 1, 2, 3, 4, 5, 6-Юг и водопроводи ниска зона, съпътстващи реконструирана канализация
- Подобект 2: Реконструкция на вътрешна канализационна мрежа на гр.Стара Загора - водосбор на колектор по ул. "Славянска" и колектори, включващи се в Гл. Кол. I
2. Обект 2: Реконструкция на водопроводната и канализационна мрежа на гр.Стара Загора – северна част
- Подобект 1: Реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа гр.Стара Загора - ДМА зони 6-Север,7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
- Подобект 2: Реконструкция на вътрешна канализационна мрежа на гр.Стара Загора - водосбор на колектор по ул. "Боруйград", дъждовен колектор и колектори, включващи се в Гл. Кол. I, II и II’
3. Обект 3: Разпределителен водопровод от водоем V= 11 000m³ до ОШ 9, водоснабдителна система „Стара Загора – второ магистрално отклонение“
4. Обект 4: Външен довеждащ водопровод от ВС "Дунавци - Стара Загора" в участъка от събирателната шахта на водоизточниците до пресичането на път " гр. Казанлък – яз. Копринка“
5. Обект 5: Реконструкция на водопроводната и канализационна мрежа на гр.Казанлък
- Подобект 1: Реконструкция на вътрешна разпределителна водопроводна мрежа на гр. Казанлък - ДМА зони 1, 2 и 3
- Подобект 2: Реконструкция на вътрешна разпределителна канализационна мрежа на гр. Казанлък
6. Обект 6: Външен довеждащ водопровод от събирателна стая „Сахране“ до черпателен водоем V=2000m3 на ЦПС гр. Казанлък
7. Обект 7: Реконструкция на водопроводната и канализационна мрежа на гр.Чирпан
- Подобект 1: Реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа на гр. Чирпан
- Подобект 2: Реконструкция на вътрешна канализационна мрежа на гр. Чирпан
8. Обект 8: Външен довеждащ водопровод от водоизточник „Марица“ от км.4+943 до водоем V=6500m3 на гр. Чирпан
9. Обект 9: Реконструкция на вътрешна разпределителна водопроводна мрежа на гр. Раднево
10. Обект 10: Външен довеждащ водопровод от водна кула „Ковач“ до РШ „Знаменосец“за гр.Раднево
11. Обект 11: Изграждане на нови дълбоки тръбни кладенци в землищата на с.Хан Аспарухово и с. Горно Ботево, община Стара Загора
За гореизброените обекти са разработени инвестиционни проекти в идейна фаза.
12. Изграждане на изсушителни полета и доставка на технологично оборудване за ПСОВ Стара Загора - няма разработен идеен проект
С реализацията на инвестиционните проекти ще се намалят загубите на вода и ще се постигне следния ефект върху работата на ВиК системите и съоръженията:
-Ще се осигури непрекъснатост на водоподаването към водоснабдителните системи на води с необходимото качество и количество
-Ще се гарантира съответствие на водите за питейно-битови нужди с Директива №98/83 ЕО
-Ще се достигне съответствие с Директива 91/271/ЕИО
-Ще се достигне съответствие с Директива 2013/51/ЕВРАТОМ и Директива 2000/60/ЕО за изграждане на ВиК инфраструктура за агломерации с над 10 000 е.ж.
-Ще се осигури елиминиране на директните зауствания на непречистени отпадъчни води във водни басейни
-Ще се осигури нормална работа на канализационната система, като се отстранят участъците, които създават подприщване и респективно условия за наводняване. Това ще доведе също и до намаляване на здравния риск за населението
-Ще се намали инфилтрацията
-Ще се намалят разходите за експлоатация и поддръжка на ВиК системите
Детайлно описание на предвидените дейности прилагаме в т.12. Файл Дейност 6 - СМР_27.09.19.docx |
127 393 003.12
|
123 116 888.76
|
Дейност 7: Строителен надзор: Дейност 7 има за цел да осигури строителен надзор по време на изпълнение на инвестиционните мерки. Има две под-дейности, в зависимост от вида на стротелните дейности, а именно:
Под-дейност 7.1.: Упражняване на НСН и оценка на съответствието на инвестиционния проект и изпълняване функциите на Инженер по FIDIC за обект ПСОВ Стара Загора;
Под-дейност 7.2.: Упражняване на НСН и оценка на съответствието на инвестиционния проект и изпълняване функциите на Инженер по ЗУТ, по 4 обособени позиции:
- ОП 1 - Стара Загора
- ОП 2 - Казанлък
- ОП 3 - Чирпан
- ОП 4 - Раднево
Строителния надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразено изискванията на Закона за устройство на територията, Изискванията на Наредба 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в Република България, както и на ФИДИК Жълта книга за обект ПСОВ Стара Загора (Обект 12).
Ще изпълнява следните функции: Оценка на съответствието на работния проект; Осъществяване на строителен надзор по време на строителството на обекта в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ); Извършване на контрол на строителните материали, влагани в строежа; Координация на строителния процес до въвеждане на строежа в експлоатация; Координация по безопасност и здраве на етапа на изпълнение на строежа; Съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация.
Когато се изпълнява надзор по ФИДИК ще му е вменено и Издаване на сертификат за приемане от Инженера; Издаване на сертификат за изпълнение от Инженера, като Изпълнителят следва да е сертифициран инженер по ФИДИК.
Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще извършва следните дейности:
а)подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите;
б) представлява Възложителя и защитава неговите интереси пред строителя;
в)вписва всички свои предписания и заповеди в заповедната книга на строежа;
г)след завършване на строежа съставя технически паспорт, съгласно чл. 176А от ЗУТ, в обхвата и съдържанието на Наредба № 5/28.12.2006г. ;
д)следи за наличие на всички предвидени от законодателството разрешителни документи (лицензи, сертификати и др.), издавани от упълномощените контролни органи;
е)следи за осигурени от строителя безопасни условия на труд при извършване на СМР, наличие на актуализирани инструкции по безопасност и здраве на труда, необходимите предпазни и информационни средства и др.;
ж)следи за осигурени от строителя средства за индивидуална защита на всеки работник в съответствие с нормативните изисквания.
з)следи за навременното изграждане от строителя на всички временни съоръжения като скелета, подходи, диги, рампи и др., необходими за извършване на строително-монтажните работи на обекта, както и за тяхното отстраняване след приключване на работата.
и)следи за спазване на всички изисквания по НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. ;
к)при нарушаване на техническите правила и нормативи уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
Избраният изпълнител ще има и задължението да извърши оценка на съответствието на работните проекти след тяхното изготвяне.
В процеса на изготвянето на докладите за оценка на съответствието, работните проекти ще бъдат съгласувани със съответните експлоатационни дружества и други инстанции. Таксите за това съгласуване ще бъдат заплатени от ВиК Стара Загора и не са част от стойността на поръчките за НСН.
След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя.
Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. |
2 986 389.25
|
2 696 969.91
|
Дейност 8: Повишаване ефективността на ВиК оператора: Дейност 8 включва изпълнението на мерки, които ще доведат до повишаване ефективността на ВиК оператора при управлението на поверените му активи във връзка с изпълнение на задълженията на "ВиК" ЕООД Стара Загора, съгласно чл.198п, ал. от ЗВ и на Договора за стопанисване, поддържане и експлоатация на ВиК системите.
Цялостното управление и експлоатация на съществуващите, както и на изградените по проекта ВиК мрежи ще бъде по-ефективно, чрез надграждане и разширяване на съществуваща интегрирана географска информационна система (ГИС).
„ВиК“ ЕООД, гр. Стара Загора стартира в края на 2015г. внедряване на ГИС система за подпомагане работата си с бази данни за мрежи, съоръжения и активи. Системата е базирана на програмен продукт QGIS. В нея до момента е въведена информация за около 20% от мрежата на град Стара Загора, като за разширяване и финализиране обхвата на проекта с включване на градовете Казанлък, Чирпан, Раднево и Гълъбово са необходими допълнителни средства за оборудване и работна ръка. Работата по ГИС системата ще бъде довършена в рамките на бъдещия проект, вкл. 1 бр. компютърна конфигурация за сървър, 6 бр. компютърни конфигурации за работни точки, 1 бр. програмно осигуряване и 1 бр. специализирано оборудване за работа на терен. Дружеството следи водоподаването, събирането и отвеждането на отпадъчните води, както и свързаните с поддръжката и разширението на мрежата дейности. Системата осигурява обща платформа за достъп до всички бизнес данни, актуализиране на информацията за ВиК мрежата, интегриране на работни поръчки, намиране на информация за клиентите и изготвяне на доклади за извършени дейности или предоставяни услуги.
За повишаване устойчивостта на водоснабдителните системи захранващи гр. Стара Загора, както и за оптимизиране на разходите на оператора за експлоатация и поддържка на мрежите ще бъде надградена и разширена съществуващата система SCADA.
В дружеството е налице оборудвана система SCADA и се провеждат периодични обучения на операторите на системата. Необходимо е разширяване на системата и подобряване на функционалните й характеристики, както следва:
- Разширяване на SCADA с определен брой променливи – tags – визуализация, трендове, аларми, пусково наладъчни работи (ПНР).
- Програмиране на алгоритъм в контролери
- Програмиране на операторски панел, ПНР и въвеждане в експлоатация
- Разширяване на отчети с нови променливи
- Проектиране на табла за управление
- Полагане на контролни и силови кабели
- Изграждане на оптична мрежа.
- Монтаж на безжична комуникационна мрежа.
- ПНР по настройка и въвеждане в работа на измервателен уред за разход налягане, температура, ниво и други.
- ПНР по настройка и въвеждане в работа на двигател без честотно управление (помпи, вентилатори, задвижки, рег. вентили и други).
- ПНР за въвеждане на двигател с честотно управление (помпи, вентилатори).
-Дейности по демонтаж, монтаж, въвеждане в експлоатация на модули от PLC, OП (операторски панел), сървъри и други.
- Дейности по преинсталиране на софтуер на контролери, компютри, сървъри и други.
Планира се разработване и внедряване на специализиран софтуер за хидравлично моделиране. В дружеството е налице действащ софтуер за Хидравличен модел на водопроводна мрежа Стара Загора и Хидравличен модел на водопроводна мрежа Казанлък. Необходимо е разработване и внедряване на специализиран софтуер за хидравлично моделиране на цялата територия обслужвана от ВиК Стара Загора.
Софтуерът за моделиране на разпределителните системи намира приложение по време на етапите на планиране, проектиране и експлоатация, както и за изготвяне на мерки за подобряване на качеството на водата. Моделите се прилагат широко при разработването на дългосрочни инвестиционни планове, които включват изготвяне на графици, оразмеряване и определяне на местоположението на бъдещи съоръжения. Използват се и при планирането на рехабилитация на водопроводи и реализиране на системни подобрения. |
1 143 879.82
|
1 083 109.20
|