Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 963 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

"ПинаДе" ЕООД е регистрирано през 2008 г. в гр. Пловдив и в момента се занимава с производство на сладкарски и хлебни изделия с КИД на дейността - 10.72 - Производство на сухари, бисквити и сухи сладкарски изделия. В края на 2016 г. дружеството установява дейността си в нова и ремонтирана производствена база на територията на с. Скутаре, община Марица. Усилията на екипа и ръководството водят до повишаване обема на поръчките и разнообразяване на асортимента, реализирани са и първи продажби за износ. Разкрити са нови работни места, за които дружеството наема служители с помощта на програмите, администрирани от бюрото по труда. Част от новонаетите лица са представители на приоритетни по програмата целеви групи - лица с увреждания, младежи под 29 години, лица над 50 години. За тяхната мотивация и социално включване ръководството на "ПинаДе" ЕООД предприема редица подпомагащи мерки - обучение на работното място, осигуряване на наставник в първите месеци на трудовата заетост, предоставяне на транспорт от и до работното място. Целта е тези лица максимално бързо да се изравнят по социален и трудов статус с колегите си и да бъдат стимулирани да се развиват в лично и социално отношение. 
Наличието на собствен сграден фонд и квалифициран персонал са предпоставки за по-нататъшното успешно развитие на дружеството, за което е предвидено инвестиране в нова техника за подобряване на производствения капацитет и реализиране на собствени продажби за външния пазар.
С настоящото проектно предложение "ПинаДе" ЕООД планира да надгради мерките, изпълнявани със собствени средства и се възползва от предоставената възможност да кандидатства за субсидия за осигуряване на работно облекло на лицата от целевата група, разработване и внедряване на система за развитие на човешките ресурси и инвестиции в климатизация и подобряване на осветлението в работните помещения.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, включително възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси.: Целта на тази дейност e да създаде възможности за въвеждане на иновативна система за развитие на човешките ресурси. В момента в предприятието са заети общо 58 лица, от които 6 лица над 54 години, 1 лице с увреждания, 15 лица в риск /лица с образование, по-ниско от средно и лицето с увреждания/ и 9 лица до 29 години, които попадат в приоритетните групи на програмата. Предприятието работи целогодишно, но в зимния сезон, особено преди коледните празници, натовареността е много висока. Налага се удължаване на работното време, преминаване на сменен режим, поемане на неприсъщи задължения. Тези обстоятелства затрудняват дейността по управление на човешките ресурси и отчитането на работната заплата. Нуждата от изпълнението на тази дейност е обоснована от разрастването на дейността на "ПинаДе" ЕООД и от необходимостта от оптимизиране на управлението на човешките ресурси с възможности за въвеждане на различни форми на заетост. Разработването, адаптирането и въвеждането на система за развитие на човешките ресурси е от изключителна важност за управлението на предприятието по отношение на процесите по планиране, подбор, наемане, обучения, заплащане и повишаване на мотивация, както и за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. В тази връзка са предвидени следните дейности: Разработване, на адаптирана спрямо идентифицираните нужди на служителите в предприятието стратегия за прилагане на мерки за гъвкаво работно време, удължаване на професионалния живот на по-възсрастните работници и служители. Обхватът на услугите по внедряване ще бъде изготвен на базата на идентифицираните потребности на предприятието и добрите практики в управлението на човешките ресурси. С внедряването на различни функционалности, системата предвижда въвеждане на данни за семействата на служителите, отчитане на отработеното време базирано на работни календари с възможности за дефиниране на различни модели на изчисление на определени групи служители и работници с възможности за отчитане на различни гъвкави форми на заетост. Предвижда се системата да даде възможност за въвеждане на информация и следене на придобитите квалификации на служителите със срок на валидност на всяка от тях. Функционалността на система ще позволява и следене на ползваните от работници и служители специално работно облекло и лични предпазни средства. Предвижда се да бъдат заложени дефинирани функционалности, които да позволяват лесната им промяна, която да отговаря на конкретните нужди на фирмата за управление на човешките ресурси. В допълнение, по време на внедряването ще бъде реализирана функционалност за следене в модул на кандидати за работа с цялата нужна за целта информация за тях (с оглед извеждане на последващи справки) и съхраняване на посочената информация за неопределено време. Това ще даде възможност за улесняване на подбора на кандидатите за работа и назначаването им във фирмата. Създаването и внедряването на процедури по бизнес процесите, свързани с човешките ресурси ще доведе до повишаване производителността на труда в предприятието. Осъществяването на конкретната дейност ще допринесе за подобряване на показателите за ефективност и качество на труда и ще се постигне една от приоритетните цели, а именно въвеждане на иновативни методи за организация на труда, които от своя страна да допринесат за повишаване на производителността на труда. Целевата група по тази дейност включва 100% от персонала. 8 000.00 8 000.00
Осигуряване на колективни предпазни средства чрез модернизация на съществуващия обект, свързана с подобряване условията на труд;: В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат изпълнени следните две мерки, подобряващи условията на труд за служителите: 1. Доставка и монтаж на 6 броя климатици за производствените помещения; 2. Подмяна на 80 броя съществуващи осветителни тела с нови, осигуряващи по-добра осветеност и щадящи зрението. Мерките са обективно необходими и се налагат във връзка с оценката на съществуващите условия в производствения обект на "ПинаДе" ЕООД. Състоянието към момента на изготвяне на проектното предложение е следното: По Мярка 1 - Помещенията на предприятието са закупени и ремонтирани през последните две години със собствени средства, като са осигурени максимално добри и безопасни условия на труд за персонала, каквито позволява наличният сграден фонд. Производствените помещения са почистени, ремонтирани, боядисани, санитарно-битовите помещения са изцяло подновени и осигуряват на заетите лица чистота и комфорт при ползването им. Работата в новия обект стартира през втората половина на 2016 г. и с течение на времето бяха отчетени като необходими и допълнителни инвестиции в условията на труд. През първия летен сезон - 2017 г. - беше установено, че температурите в производствените помещения достигат високи стойности, които биха могли да създадат здравословни проблеми за част от лицата от целевата група. Към естествената топлина на въздуха се натрупва е ефектът от работата на постоянно работещите фурни, което създава некомфортна среда за работа. Бяха предприети мерки за престой през най-горещите летни часови, както и за преустановяване на работа през най-горещите периоди. Това обаче са частични мерки, тъй като създават неудобства за служителите поради разпокъсване на работното време и промяна на установените графици. В тази връзка трайно решение на проблема ще се намери чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на климатици за производствените помещения. Предвидени са за закупуване 6 броя климатици на обща стойност от 18 000 лв. По Мярка 2 - Естествената осветеност в помещенията през зимата и при мрачни дни не е достатъчно добра, което се установи след разполагане на машините и стартиране на производствените дейности. В момента тя се допълва при необходимост от изкуствено осветление. Наличните осветителни тела обаче са от остярелия тип и не осигуряват нито подходящия вид светлина, нито са дъстатъчно силни. Препоръката на службата по трудова медицина е те да бъдат заменени с нови 80 такива от типа LED. За изпълнение на тази препоръка и осигуряване на по-добра осветеност на работните места предвиждаме закупуването на осветителни тела 40 броя на стойност от 7000 лв. 25 000.00 24 950.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: В рамките на тази дейност ще бъде изработено, поръчано и доставено специализирано работно облекло и лични предпазни средства за 55 лица от целевата група. До момента предприятието ги осигурява със собствени средства, благодарение на което е известна необходимостта от количествена и специфична гледна точка за всяко лице. За период от 12 месеца всеки един служител получава комплект специализирано работно облекло и лични предпазни средства както следва: - 2 летни комплекта - работна престилка, панталон и чифт обувки - с приблизителна цена около 120 лв. на комплект без ДДС; - 1 зимен комплект - работна престилка, панталон и чифт зимни обувки - с приблизителна цена от около 160 лв. на комплект без ДДС; - 30 броя предпазни шапки с цена от около 1 лв. без ДДС на брой, общо 30 лв. Общата цена на комплектите специализирано работно облекло и ЛПС за едно лице за период от една година е около 430 лв. без ДДС, за 55 лица - 23650 лв. При избора на изпълнители за доставката ще се ръководим от принципите на икономичност, ефикасност и ефективност с цел осигуряване на максимална защита на служителите от възможните рискове на работното място на най-добра цена. В случай, че постъпят няколко оферти, ще сключим договор с този кандидат за изпълнител, който предлага най-добро качество на най-ниска цена. Не предвиждаме закупуване на резервни бройки специализирано работно облекло и лични предпазни средства. В случай, че броят на служителите се увеличи, на новопостъпилите ще бъдат осигурени такива за сметка на предприятието. 23 650.00 23 650.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на място за хранене и почивка в предприятието.: В рамките на тази дейност се предвижда в предприятието да бъде оборудвано помещение за хранене и почивка на персонала. В сградата е налично удобно помещение, което не се нуждае от ремонт, но в момента е съвсем празно и съответно за него се предвижда закупуване само на необходимото оборудване: - маса за хранене - 1 брой, десет стола, хладилник - 1 брой, фурна - 1 брой. Необходимостта от осъществяване на тази дейност е продиктувана от следните обстоятелства: Сградата на предприятието се намира в доста отдалечен край на селото. В близост не са разположени никакви обекти за хранене или магазини. Служителите са затруднени в избора си на място за обяд и всички си носят храна от в къщи, но в момента не разполагаме с помещение, където тази храна да бъде стоплена и персоналът да се нахрани. През летните месеци се ползват открити пространства в двора, но през зимата това не е възможно. През периодичните почивки в рамките на работния ден също нямаме място, където може да се почива или да се изпие освежаваща напитка. В тази връзка ръководството на "ПинаДе" ЕООД предвижда да закупи описаното по-горе оборудване, за да осигури на служителите си помещение за хранене и почивка съобразно общоприетите норми и специфичните условия на труд. За изпълнението на тази дейност сме определили бюджет от 4500 лв. на база предварителни проучвания на цени. Предвиждаме изпълнението не дейността да обхване целия срок на проекта - 24 месеца. Подходът ни позволява след сключване на договора за безвъзмездно финансиране спокойно да обмислим, планираме и изпълним дейностите, без да сме притиснати от кратки срокове или независещи от нас външни обстоятелства от всякакъв характер. Следователно можем да осъществим качествено и правилно изпълнение, с минимум грешки и максимални резултати. 4 500.00 4 490.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.