Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Целите на проекта са насочени към  подобряване на работната среда на работещите в “ЧЕЧОСАН” ЕООД, посредством осигуряването на по-добри и безопасни условия на труд, както и чрез имплементирането и въвеждането на по-ефективни/гъвкави  и иновативни  форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси,  което от своя страна ще допринесе за подобряване качеството на работните места и пряко ще окаже положително влияние върху производителността на труда в предприятията. Чрез въвеждането и прилагането на иновативни  организационни системи и практики за управление на човешките ресурси, осигуряването на социални придобивки за работещите и инвестирането в безопасни и здравословни условия на труд, предприятието “ЧЕЧОСАН” ЕООД, цели да осигури, по-добри, сигурни и защитени условия на труд; По-добро съвместяване на професионалния и личния живот на заетите лица;Подобряване качеството на работните места;Осигуряване на продължителна заетост на по-възрастните работници, с фокус служителите над 54 г.;
Постигането на определените цели и резултати, се предвижда да се осъществи, чрез реализацията на следните проектни дейности:
1.Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативната система за организация и управление на човешките ресурси.
3.Подобряване професионалния и здравния статус на работниците, чрез: 
3.1Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло; 
3.2Осигуряване на средства за колективна защита;
4.Въвеждане и осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието;
Реализацията на проектните дейности ще осигурят изпълнението на предвидените индикатори за резултата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1.Сформиране на екип за организация и управление на проекта;: С цел успешното изпълнение на проектните дейности и създаване на необходимите предпоставки за качествено управление на проекта, „Чечосан” ЕООД oрганизира съставянето на екип за управление на проекта, състоящ се от професионалисти със съответстващи компетенции, образование и опит по отношение на управление на проекти финансирани, както със собствени средства на предприятието, така и чрез публични източници на финансиране. Екипът за организация и управление е съставен от Ръководител, Счетоводител с вменена финансова отговорност и Координатор. Сформирането на квалифициран и опитен екип от професионалисти в областта на предоставяното финансиране, по линия на Структурните фондове на ЕС, е ключов момент за успешното управление и изпълнение на проекта. Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране а проекта; Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. Определянето на екип за организация и управление на проекта ще подсигури успешно реализиране на проектните дейности, ефективно, ефикасно и целесъобразно разходване на разходите ще гарантира, че бюджетираните средства се използват в съответствие с принципа за добро финансово управление. 18 792.00 18 792.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативната система за организация и управление на човешките ресурси в „Чечосан” ЕООД: Развитието на „Чечосан” ЕООД в условията на нарастващи демографски проблеми изисква осигуряване на човешки ресурси с необходимите численост, структура и ниво на компетентности. Към момента дружеството не разполага със стратегически документ, основан на единен системен подход, в който да са формулирани дългосрочните цели и мерки/дейности за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, в средносрочна и дългосрочна перспектива. Тези обстоятелства налагат разработването на стратегия и прилагането на система за осигуряване на и развитие на човешките ресурси и утвърждаването на нови вътрешни документи (правила, процедури), свързани с управлението на човешките ресурси, които ще допринесат за изпълнението на целите, заложени в стратегията. За целта компетентен външен изпълнител, избран по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 118, ще извърши подробен анализ по отношение на: - структура на персонала по възраст и пол, по звена и работни единици; - квалификационна структура по звена и работни единици; - организацията на трудовите процеси по звена; - системата за заплащане на труда и механизмите за оценяване и мотивиране на персонала; - необходимите компетентности по работни места; - прилаганата схема за оценка и кариерно развитие на персонала, с особен акцент за лицата над 54 г. възраст; - използвания за управление на човешките ресурси софтуер и техническа инфраструктура; - системата за обучение и повишаване на квалификацията; - преглед и оценка на условията на труд и работните места на работещите на възраст над 54 г. и лицата с увреждания, които могат да бъдат повлияни от условията на труд; - режимите на труд и почивка и начините на провеждане на почивките в отделните звена и по смени; - здравния статус на тези лица по данни от годишните анализи на СТМ за последните три години; - идентифициране на работните места, на които могат да бъдат насочвани лица с ограничена работоспособност; - психосоциалните фактори (ПСФ) при работа, както и съвместяване на личния и професионалния живот; - времето, необходимо при отиване и връщане от работа, като компонент от баланса между професионално и лично време; -обследвани и възможностите за въвеждането на гъвкави форми на заето - социална програма на предприятието, в т.ч. спортни мероприятия, тийм билдинг и др. Ще бъде изготвен доклад за резултатите от анализа, на чиято основа ще се въведе иновативна система за развитието и управлението на човешките ресурси в предприятието, като системата ще се внедри по програма с ясно зададени цели, ресурси, срокове и отговорници за изпълнението. В резултат на това се цели да бъде постигнато: - преструктуриране и организация на трудовата дейност с акцент върху възможностите за използване на потенциала на работещите на възраст над 54 год., в т.ч. чрез ротация по работните места и избор на работни места, съответстващи на техните физически възможности и квалификация; - адаптиране на работните места и работната среда към индивида с предимство за работещите на възраст над 54 г. и хората с увреждане на здравето; - усъвършенстване на системата на заплащане, в т.ч. въвеждане на бонусна система на заплащане, основана на трудовото участие и със специфични стимули за работещите на възраст над 54 год.; - оптимизиране на режимите на труд и почивка, както и на начините на провеждане на почивките (активни, пасивни, полупасивни); - разработване на планове за кариерно развитие на лицата над 54 год. възраст по длъжности, с оглед осигуряване на предвидимост в развитието и поддържане на социалния статус; - системно обучение и повишаване на квалиф.; По дейността се предвижда закупуване и въвеждане в практика на специализиран софтуеър за управление на човешките ресурси, с какъвто дружеството не разполага. Софтуеърът ще позволи да се прилагат по-ефективно всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието 29 900.00 29 680.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на „Чечосан” ЕООД: Дейността по осигуряването на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на „Чечосан” ЕООД, е насочена и спомага за постигане на целите на процедура „Добри и безопасни условия на труд”, едновременно с което има и пряк принос за реализацията на цели на проекта, тъй като посредством осигуряването на нови и по ефективни предпазни средства за служителите, ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което ще се отрази върху подобряване качеството на работните места в предприятието и ще рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Осигуряването на нови и по-качествени и лични ЛПС и СРО ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори за резултат, тъй като в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Към настоящия момент служителите на „Чечосан” ЕООД са подсигурени с ЛПС и СРО, съобразени с идентифицираните рисков при работа, но същите са силно износени и амортизирани с почти изтекъл срок на експлоатация. Налични са и такива, които следва да се подменят с нови, с цел осигуряване на надграждащ ефект по отношение степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. Предвижда се новите ЛПС и СРО да бъдат изработени от по-качествени материали осигуряващи максимална защита, много по-леки и удобни за работниците. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Съгласно Условията за кандидатстване по процедира „Добри и безопасни условия на труд” и с цел проследяване на допустимостта на предвидените за закупуване по дейността ЛПС и СРО, към настоящото проектно предложение е представен „Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г.”. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на качествени с високи нива на защита препразни средства и специално работно облекло, в съответствие с от естеството на работа на служителите е от съществено значение за безопасността на работниците. Това спомага за превенция от заболявания, нараняване, травматизми и трудови злополуки. Чрез доставката на планираните по проекта нови, висококачествени, с подобрени материи и материали, с по-добри показатели ЛПС и СРО ще се минимизират рисковете за целевата група, а именно– рискове от подхлъзване, падане, удар, притискане, от измръзване при ниски температури и прегряване при високи, от механични увреждания, от високи нива на шума, от биологични опасности –от увреждане на дихателната система, от неблагоприятно въздействие на работна поза и заболявания на костно-мускулната тъкан на работещите. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-качествени лични предпазни средства и специално работно облекло. 35 750.00 35 135.57
Осигуряване средства за колективна защита за служителите в „Чечосан” ЕООД: Проектната дейност е насочена към изпълнението, както на целите на проекта, така и целите на процедурата за пред. на БФП. Посредством осигуряване на средства за колективна защита в „Чечосан” ЕООД, под формата на закупуване на климатици, столове, подмяна на стара дограма и мобилно устройство за аспирация на заваръчен дим ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и ще подобри производителността на труда в предприятието. Предвидените колективни средата за защита на служителите свързани с подобряване на микроклимата в работните помещения създават предпоставки за повишаване производителността на труда и намаляване на професионалните заболявания. Необходимостта от закупуване на 11 бр. климатика за офис помещенията на дружеството е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на задълженията им на работните места. Чрез закупуване и монтаж на климатиците в работните помещения на дружество ще се осигури подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата), чрез постигането на по-подходящи фактори – температура. Целодневното пребиване в работни помещения на служителите, предполага определени изисквания и към физичното състояние на работната среда (микроклимата), тъй като неблагоприятните фактори се отразяват на здравето на служителите и рефлектират в повишена заболеваемост през студените месеци и в дългосрочен план биха могли да се отразят неблагоприятно на заетите при хронифициране на определени заболявания на белия дроб и мускулно-скелетния апарат. Следва да се отчете обстоятелството, че към настоящия момент работните помещения се отопляват с различни по типове електроуреди, които са силно амортизирани, не затоплятпространствата в помещенията, което води до една неблагоприятна работна среда. С цел достигане на максимални нива на благоприятен микроклимат в работните помещения на дружеството се предвижда подмяна на старата метал дограма с нова. Към настоящия момент в част от работните помещения дограмата е метална в силно амортизирано състояние. На места има процепи, през който прониква студен въздух през зимата и топъл през лятото. С цел подобряване на трудовите условия в предприятието и защита от неблагоприятен микроклимат ще се подмени част от дограма в цеховете. Чрез подмяната на старата дограма, предвидено за извършване в настоящия проект, ще осигури по-добри здравословни условия на труд за работниците. По дейността се предвижда да бъде закупено и осигуряване на средства за колективна защита – мобилно устройство за аспирация на заваръчен дим със само почистващ се филтър, което ще предпазва, както заварчика, така и част от служителите при извършване на заваряване. При извършване на заваръчни дейности, опасността вдишването на пари от метали, съдържащи железни окиси, въглероден диоксид, азотен оксид, азотен диоксид, е с висок риск и може да доведе до заболявания на дихателната система. Усртойството ще се използват в помещенията при извършване на заваръчни дейности. По дейността се предвижда също да се закупят и доставят столове. Столове се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, които са в следствие на продължителна работа в седнало положение.Част от служителите на „Чечосан” ЕООД работят продължително време в седнало положение на тялото на бюро или пред компютър. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите. 95 298.00 81 366.01
Осигуряване на социални придобивки за работещите в „Чечосан” ЕООД.: С изпълнението на дейността се очаква да се подобри качеството на работните места и да се осигурят по-добри условия за създаване устойчива заетост на заетите лица в предприятието, което е в пряко съответствие с постигане на целите на проекта/процедурата за предоставяне на БФП. Осигуряването на социална придобивка под формата на помещение за отдих, хранене, почивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието. Предвиденото за обособяване место за отдих, хранене и почивка ще допринесе и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Едновременно с това ще се спомогне за осигуряването на една по-благоприятна и по-качествена работна среда работещите в дружеството. Възможности за хранене, отдих и почивка на работното място води да създаването на предпоставки за повишаване производителността на труда и създаване на условия за устойчива заетост дружеството. Към настоящия момент дружеството не разполага с места за отдих, почивка и хранене на служителите. Чрез осигуряването на място за отдих, хранене и почивка, ще се осигурят равни възможности на всички работници да се възползват от социалната придобивка в дружеството, осигурена чрез настоящия проект. Социалната придобивка ще се използва от служителите в в различно часово време, съобразно спецификата на работното им време и ще бъде достъпен ежедневно за хранене и почивка и отдих. Чрез осигуряването на местата за отдих хранене и почивка ще бъдат чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. По дейността се предвижда и осигуряване на достъп за хора с увреждания до определени помещения на дружеството, чрез закупуване на метална подвижна рампа, улесняваща достъпа и спомагаща за безпрепятственото предвижването на хора в неравностойно положение. Това от своя страна ще спомогне за интегриране на хората с увреждания в работна среда и ще осигури равнопоставеност на хората с увреждания, тъй като често те се чувстват изолирани и откъснати, просто защото имат ограничен достъп. По този начин ще се осигури „достъпна среда” която позволява на всеки човек със или без увреждания да я ползва възможно най-свободно и самостоятелно. Достъпната среда и нейните елементи ще осигуряват безпрепятствен достъп за хората с увреждания. 22 000.00 35 606.58
6. Осигуряване на информация и комуникация за изпълнението на проекта.: Проектът предвижда набор от мерки за информация и комуникация сред широката общественост за получената финансова подкрепа по процедура „Добри и безопасни условия на труд” реализираща се в рамките на Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси”2014-202г. с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд. Предвидените по проекта цели, дейности, постигнати резултати ще бъдат популяризирани, чрез стриктното спазване и прилагане на изискванията, произлизащи от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Прилагането на информационните и комуникационни дейности ще бъдат в пълен унисон с произлизащите разпоредби Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от предприятието кандидат, изрично ще се указва финансовия принос на Европейския социален фонд. Ще бъдат поставяни емблемите на ЕС в съответствие с техническите характеристики, общото лого на програмния период 2014-2020г. Ще бъдат прилагани необходимите комуникационни мерки, всеки участник в проекта да бъде запознат с приноса на ЕСФ. Предвидените мерки за информация и комуникация ще способстват за по-добрата визуализация, публичност и разпространение на резултатите и ефектите от проекта и допълнително ще съдействат за популяризирането му сред обществеността. Всички документи свързан с изпълнението на проекта, и тези който се използва от обществеността или участниците, включително всеки документ касаеш изпълнението на проекта, ще бъдат визуализирани съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. 2 000.00 1 930.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.