Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение попада в обхвата на зоната с потенциал за икономическо развитие, като предвидените дейности са подбрани и обединени въз основа на интегриран териториален подход, с който се цели трайно подобряване на инфраструктурата в индустриалните зони и бизнес парковете, чрез използване на наличния потенциал и отговарят на идентифицирани потребности в социално-икономическия анализ на ИПГВР на Бургас 2014-2020.
Улица Крайезерна е от основните улици обслужващи зоната с потенциал за икономическо развитие на Бургас. Тя е разположена в западната част на Северна промишлена зона и е основна за достъпа до редица производствени предприятия и фирми на територията на СПЗ и Индустриален и логистичен парк Бургас АД.
Улицата е в лошо състояние, наблюдават се пукнатини, дупки, износване, а техническата инфраструктура е недоизградена и/или амортизирала, което е основание за намалена инвестиционна активност в тази част от зоната, тъй като не предлага подходящи условия за развитие на бизнес инициативи.
С изграждането на пътен възел Запад ул. Крайезерна се превръща в ключова за връзката м/у международни пътища и достъп до важни логистични обекти като пристанище Запад, летище Бургас, индустриални и промишлени зони, а габаритите на улицата не са в състояние да поемат очаквания интензивен трафик.
С дейностите по реконструкция и разширение на ул. Крайезерна и подобряване на инфраструктурата се цели да се създадат условия за привличане на нови инвестиции, нарастване на икономическия потенциал и инвестиционна активност в Бургас. 
Благоустрояването на физическата среда и извеждане на трафика от градското ядро на Бургас цели подобряване на екологичната обстановка и повишаване качеството на живот на гражданите на Бургас.
Подобряването на бизнес средата ще доведе до увеличаване на преките чуждестранни и местни инвестиции, а с извеждане на транзитния трафик ще се подобрят екологичните показатели, като се намалят задръстванията, пътни инциденти, шум и емисии във въздуха.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, координация и управление на проекта: Дейността е насочена към създаване на условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на дейностите на проекта, основани на принципите на екипна дейност и комуникация. С тази дейност се създават подходящи условия за успешното и навременно реализиране на проекта, в съответствие с утвърдените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законови и нормативни уредби, правила и указания. За постигане на поставените цели и резултати, проекта залага на добро техническо и финансово проектно управление, базирано на екип от експерти с необходимата квалификация и доказан опит и правилно разпределение на функциите между членовете на екипа за управление на проекта. Екипът ще се състои от петима експерти, като функциите на всеки член на екипа за управление изцяло съответстват на компетенциите, квалификациите и професионалния опит на определените експерти, членове на екипа за управление. Предвижда се участието на експерти на позиции и с основни задължения, както следва: Ръководител проект - ръководи екипа по изпълнение на проекта, отговаря за цялостното техническо и финансово изпълнение на проекта; Счетоводител - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с подизпълнителите. Координатор - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности. Инвеститорски контрол - осъществява контрол на изпълнението на строително монтажни работи на обекта, вложените количества и качество на материалите. Експерт „Обществени поръчки и юридически въпроси“ - отговаря за изготвяне на необходимата тръжна документация, подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури. С цел създаване на точни и ясни правила и указания за изпълнението на проекти финансирани по ОП „Региони в растеж“ 2014 – 2020, както и разпределянето на задачи между членовете на екипа, Община Бургас е разработила правила за изпълнение и отчитане на проекти от инвестиционната програма на Община Бургас до 2020. Правилата включват процедури за комуникацията между членовете на екипа и външни за екипа страни, докладване на ръководството на Община Бургас, комуникация с УО на ОПРР, заинтересовани страни, медии и др. В допълнение, за фасилитиране процеса по изпълнение на проекта са разработени набор от образци и отчетни бланки, приложения към правилата за изпълнение на проекти. 58 910.00 47 138.12
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнителни на проектните дейности: Дейността цели подготовката и провеждането на прозрачни и ясни обществени поръчки за избор на изпълнители за проектните дейности, в съответствие с принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. За изпълнение на настоящия проект са предвидени подготовката на тръжна документация и провеждането на процедури за избор на изпълнители за дейности по изпълнение на строително-монтажни работи, строителен надзор, авторски надзор, прилагане на мерки по информация и публичност и извършване на независим финансов одит. Изборът на тези външни изпълнители ще гарантира за качествено и навременно изпълнение на дейностите, основано на добра комуникация и взаимодействие между страните. Основната проектна дейност ще бъде изпълнявана след финализиране на открита процедура проведена по реда на ЗОП с предмет „Изпълнение на строително-монтажни работи за обект „Реконструкция на ул. „Крайезерна” дясно платно от о.т. 472 - 471 - 470 - 248 - 455 - 454 - 452 - 449 - 448 - 445 - 444 - 443 - 442 - 441 - 379 - 357 - 356 -313 - 314 - 315 и ляво платно 512- 513-514 - 257 - 456 - 453 - 451 - 450 - 424 - 447 - 446 - 437 - 438 - 439 - 440 - 380 - 359 - 358 - 355 - 354 - 353 по плана на ПЗ „Север“ на гр. Бургас, в участъка от надлез над товарна гара, връзката с бул. „Т. Александров” до пристанище „запад“ – етап 1 и етап 2а“. Възлагането на строителен надзор на обекта ще бъде извършено по действащ рамков договор, сключен между Община Бургас и потенциални изпълнители с предмет „Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по позиции“, като дейността ще бъде изпълнявана от потенциалния изпълнител по Обособена позиция 2: „Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до четвърта категория, на обекти за строителство и ремонт на пътища и улици и други от транспортната инфраструктура“. Ангажимент на Възложителя е осигуряването на авторски надзор по време на строителството за всички обекти от първа до пета категория. На това основание Община Бургас ще покани авторите на проекта да упражнят авторското си право и свързани с това права и задължения. С избора на изпълнител за дейности по информация и публичност ще се създадат условия за информиране на широката общественост за очакваните и постигнати резултати от реализацията на проекта, стойността на инвестицията и финансовия принос на ЕС. Изпълнителят на независим финансов одит на проекта ще предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР на обект „Реконструкция на ул. „Крайезерна” по плана на ПЗ „Север“ на гр. Бургас, в участъка от надлез над товарна гара, връзката с бул. „Т. Александров” до пристанище „Запад“ – етап 1 и етап 2а“ : Основание за реконструкция и разширяване капацитета на ул. Крайезерна е стартиралите дейности по обособяването на един от най-важните инфраструктурни обекти за Бургас и региона - Надлез над Товарна ЖП гара с пътен възел на ул. Одрин и ул. Крайезерна. Реконструкцията ще подсили основите и ще разшири платното обособявайки 4-лентов път, с което ще се подобри, както транзита на юг от Бургас, така и бързия достъп до всички промишлени зони и Пристанище Бургас. Целта е да се осигури директна връзка с главен път І-6 София - Бургас и І-9 Варна - Бургас - М. Търново – ГКПП М. Търново, но и с прилежащите производствени зони Север, Юг и Победа, пристанищен комплекс Запад и цялото южно черноморско крайбрежие. В допълнение, ул. Крайезерна минава точно до СПЗ и Индустриален и логистичен парк – Бургас АД. Нейното обновяване и разширяване ще помогне за развитие на бизнес зоната и увеличи икономическата активност и потенциал на региона. Техническият проект предвижда рехабилитация на пътната настилка, реконструкция и подмяна на връзки към водоснабдителната, канализационна, електроснабдителна и газоснабдителна мрежа, като изграждането ще се осъществи на 3 етапа, а всеки етап след завършването си може да функционира самостоятелно. Проектното предложение обхваща етап 1 и 2а. Етап 1 включва изграждане на главното трасе на ул. Крайезерна, частично изграждане на кръгово кръстовище 1. В този етап е предвидено рехабилитация на пътната настилка, която е в много лошо състояние и по която се наблюдават мрежовидни и единични пукнатини, дупки, кръпки, ускорено износване, коловози, напречни вълни. Предвид, че интензивен транспортен поток се очаква да преминава не само пo главното направление, но и до търговските обекти и промишлени предприятия в индустриалната зона, настилката е проектирана за много тежко движение. Етап 1 включва изместване на всички комуникации и техническа инфраструктура. Предвижда се рехабилитация на съществуващ водопровод за питейно–битови и противопожарни нужди, а за нормално функциониране на промишлени предприятия и търговски обекти е предвидено изграждане на водопроводни отклонения. Тръбите са с диаметър достатъчен да захранят нуждите на предвижданите консуматори, с максимална проводимост и продължителен срок на годност, което гарантира намалени загуби на питейна вода, сигурно водоподаване и по-ниска себестойност. Към настоящия момент не е решено отвеждането на повърхностните води, което води до наводняване на трасето и компрометиране на пътната настилка. За отвеждане на дъждовните води ще се изгради дъждовна канализация, заустваща в съществуващи оттоци в ез. Вая, които са запазени и при изграждане на пътя, се подменят с нови тръби. Решението за отводняване е с линейни отоци и точкови отоци, заустващи в езерото Вая. В обхвата на проекта за разширение на ул. Крайезерна попадат съществуващи проводи и съоръжения от газоразпределителната мрежа на гр. Бургас. Предвид разширение на пътното платно и проектираната категория на движение тежко се налага изместване на съществуващия газопровод. Проектът предвижда изместване на съществуващи ел. мрежи и кабели в локала, изместване на съществуващ трафопост и изграждане на стълбове за улично осветление с LED осветителни тела, което е съобразено с въведената етапност на изпълнение на обекта. Етап 2 предвижда доизграждането на кръгово кръстовище 1 и изграждането на кръгови кръстовища 2 и 3 и връзките към бул. Т. Александров, като се предвижда изпълнение на 2 под-етапа: Етап 2а включва доизграждането на кръгово кръстовище 1 и връзките им с пътища от републиканската мрежа. Етапите, които не са предмет на настоящото проектопредложение: Етап 2б включва изграждането на кръгови кръстовища 2 и 3 и връзките, които се включват към кръговите кръстовища и към бул. Т. Александров и доизграждането на главното трасе до входа на пристанището. Етап 3 предвижда изграждането на локално платно за обслужване на прилежащата промишлена зона, изграждане на велоалея, озеленяване и облагородяване на терена. 17 739 699.00 17 289 467.90
Изпълнение на строителен и авторски надзор на обекта и въвеждане на обекта в експлоатация: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен и авторски надзор, които да гарантират навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителния надзор ще следи за изпълнение на СМР в рамките на установения времеви график и в границите на одобрения бюджет; Ангажимент на консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на Строежа в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Съгласно чл. 162 от ЗУТ изпълнението на авторски надзор по всички части на инвестиционния проект за всички строежи от първа до пета категория включително е задължителен. Във връзка с това и с цел гарантиране, че строежа ще бъде изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ, Възложителят ще осигури авторски надзор, който ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект. Основни ангажименти на авторския надзор ще са оказване на техническа помощ, участие в съставяне и подписване на актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3/2001 г., участие в приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация, както и изработването на допълнителни работни чертежи и детайли за реализация на обекта при необходимост. Изпълнителят на авторски надзор също ще се ангажира да оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изграждане на обекта, ще дава предписания при обстоятелства, допустими по Закона за устройство на територията, ще извършва контрол по технологията и качеството на влаганите материали и на извършваните строителни и монтажни работи. Предвид категорията на обекта, съгласно ЗУТ и Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата за видовете строежи, и за законосъобразното приключване на строителството, в съответствие със ЗУТ и Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, обектът ще бъде приет и въведен в експлоатация от държавна приемателна комисия, назначена от компетентния орган ДНСК. Назначената държавна приемателна комисията следва да приключи работата си с издаването и подписване на протокол обр. 16, с който се установява, че изпълнението на строежа и неговата функционална пригодност е съобразно издаденото разрешение за строеж, одобрените проекти или заверената екзекутивна документация и действащата нормативна уредба по изпълнението и приемането на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ. На основание издадения протокол обр. 16, в сроковете предвидени в наредбата, ще бъде издадено Разрешението за ползване, с който се установява функционалната пригодност на строежа за ползване съобразно издадените строителни книжа. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен и авторски надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обекта до неговото завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. 121 800.00 98 178.18
Информация и публичност на проекта: Дейността по информация и публичност на проекта цели да популяризира целите и дейностите на проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие за реализацията на дейностите по проекта. С осигуряването на регулярна информация за напредъка на проекта и създадената благоприятна среда за установяване и развитие на бизнес в района, се създават предпоставки за увеличен инвестиционен интерес към терените в зоните с потенциал за икономическо развитие, а от там и ускорено икономическо развитие на града. От друга страна гражданите на Бургас ще бъдат информирани за подобрените градски условия и среда, по отношение качеството на атмосферния въздух, облекченията върху градските пътни артерии и тяхната повишена безопасност, чрез извеждането на транзитния трафик. За реализиране на дейности по информация и публичност са предвидени провеждането на публични събития, като пресконференции в началото и края на проекта, официални церемонии за стартиране и приключване на строително-монтажни работи, поставянето на временни и постоянни информационни табели, в съответствие с указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. В допълнение, през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на строителните дейности, която ще бъде разпращана до местни, регионални и национални медии, с цел предоставяне на актуална информация за изпълнението на проекта на широката общественост. На всички медийни съобщения информационни материали и събития ясно ще бъде оповестен финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. 19 800.00 10 491.89
Независим финансов одит: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект. При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС“, издадени от сертифициращия орган - дирекция „Национален фонд” към Министерство на финансите. Независимият финансов одит ще бъде извършен от лицензирана фирма за независим финансов одит, като в обхвата на проверката одиторът ще извършва проверки за съответствие относно законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове при процедурите за възлагане на обществени поръчки на всички видове дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива. Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо- предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта. В резултат на проверката одитора, ще предостави потвърждение, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. 10 080.00 2 187.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.