Дейност 1. Организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП: Изборът на външни изпълнители на дейности по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност.
Настоящата дейност е избрана с цел oсигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности по ремонт на помещение, доставка на обзавеждане, оборудване и услуги.
Членовете на ЕУП съвместно със служители от ОбА– Перник ще организират разработването на документациите за провеждане на обществените поръчки по реда на ЗОП, необходими за изпълнението на проекта и сключването на договорите за възлагане на изпълнението. В изготвените технически задания и спецификации задължително и доколкото предмета на поръчката позволява, ще се залагат изисквания свързани с екологичните характеристики на материалите и консумативите, с цел прилагане на хоризонталния принцип за устойчиво развитие. Чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответните дейности по проекта, ще се извърши избор на външни изпълнители. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 2. Управление на Център по Патронажна грижа. Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги: Основната цел е създаване, организиране, управление, координиране и реализиране на почасовите интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда чрез Център по патронажна грижа.
1.Управлението на Център по Патронажна грижа /ЦПГ/ще се осъществява от Екип за управление на услугите, който ще бъде нает след подбор, осъществен от ЕУП, съгласно изготвена процедура за подбор и наемане на персонал /специалисти предоставящи услугите/. Дейността на ЦПГ осигуряват управлението и организацията по предоставянето на почасовите интегрирани здравно-социални услуги и на психологическата подкрепа и консултиране. В Центъра ще бъдат организирани и проведени супервизии за наетия персонал и дни на отворени врати. Центъра ще организира, управлява и координира реализирането на почасовите мобилни патронажни грижи. Центъра отговаря за осъществяване на транспорта на персонала за посещение на персонала от интегрираните услуги, контролира графика на мобилната работа и отчитането на пътните разходи и дейностите на персонала. Екипът в ЦПГ ще се състои от 6 длъжности: 1 бр. ръководител/организатор/ на ЦПГ на пълен трудов договор, 1 бр. диспечер/координатор/ на граждански договор, 1 бр. счетоводител на граждански договор, 1 бр. медиатор на пълен трудов договор, 1 бр. шофьор/снабдител на пълен трудов договор и 1бр. поддръжка сграда/шофьор на пълен трудов договор /който ще замества шофьора при негово отсъствие/.
2. Предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги- целта на дейността е обгрижване на потребителите в домашна среда и подобряване на качеството на живот на самотните възрастни хора над 65 г. и лица с увреждания в невъзможност от самообслужване и предотвратяване на социалното им изключване от обществото. Капацитетът на услугата е 260 потребители.Услугата ще бъде осъществена в нейната пълна съвкупност от дейности от интегрирани здравни и социални грижи по домовете и осигуряване на мрежа от интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Дейностите ще се осъществяват от нает за целта специализиран персонал от 24 души. За предоставяне на патронажната грижа ще работят: 8 бр. медицински специалисти /медицински сестри, фелдшери, акушерки, парамедици/ като 4 бр от тях на пълен работен ден и 4 от тях на непълен работен ден, 4 бр. социален работник на непълен работен ден, 2 бр. рехабилитатор/кинезитерапевт, на непълен работен ден, 9 бр. санитари/домашен помощник на пълен работен ден.
Конкретните задължения и отговорности на екипа за управление на Центъра и специалистите, предоставящи услугите от Център по Патронажна грижа ще бъдат детайлизирани в длъжностни характеристики и договори за изпълнение на съответните успуги, изготвени от ЕУП.
Интегрираните здравно-социални услуги ще се изпълняват стриктно по приложимата методика/програма за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качеството на услугата и съгласно приетите вътрешни правила за организация и дейност на Център по патронажна грижа, както и работни графици на наетите специалисти. За обезпечаване на дейността са планирани разходи за възнаграждения на екипа за управление на услугите и за персонала, предоставящ услугите по дейността; разходи за трудова медицина, разходи за канцеларски, хигиенни и медицински материали и консумативи за пряката работа на специалистите с потребителите; разходи за мобилна работа /транспортни и пътни разходи/, в т.ч. и гориво за автомобила, гражданска отговорност /застраховка и техническо обслужване на автомобила; режийни разходи - ток, вода, телефон, интернет, и др.; работно облекло, разходи за командировки. Пътните разходи за придвижването на наетите лица предоставящи услугите от и до дома на потребителя на услугата ще бъдат отчитани при избор на най-икономичен маршрут.Когато автомобилът е ангажиран с мобилна дейност, при необходимост лицата от екипа ще използват градски и извънградски транспорт. |
0.00
|
239 077.50
|
Дейност 3. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране.: Основната цел на тази дейност е свързана с консултиране на потребителите относно мрежата от патронажни грижи и интегрирани здравно-социални услуги, предоставяне на психологическа подкрепа и консултации по здравни, социални, юридически и др. проблеми, обучителни необходимости на потребителя. Целта на дейността е консултативна и подкрепяща за справяне със социалната изолация, здравни проблеми, битови проблеми, създаване и развитие на здравни и социални умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация в обществото. Услугата ще бъде достъпна за всички потребители от целевата група, съгласно индивидуалните потребности и необходимости. За предоставяне на услугата се предвижда да бъдат наети: 2 бр. психолог на граждански договор, 3 бр. лекар на граждански договор, 1 бр. консултант по здравословно хранене на граждански договор, 2 бр. юрисконсулт на граждански договор, 3 бр. медиатор по изпълнение на социални, културни и спортни и туристически дейности.
Дейността на психолога е свързана с посещения в домовете на потребителите, съгласно индивидуалната оценка на потребностите им, както и при възникване на извънредна необходимост. Психологът извършва психологически мониторинг и осигуряване на подкрепа за формиране на положителни нагласи за социално включване на потребителите в обществения живот.Тази дейност е свързана с предоставяне на консултация и при семейните трудности, във връзка с необходимостта от преодоляване на негативните нагласи и осигуряване на грижи за лице с увреждане и др. като същото се отнася и за самотните възрастни хора в невъзможност за самообслужване.
Дейността на лекаря е свързана с предоставяне на здравни съвети и консултации относно промоция на здравето, профилактика на заболяванията, съвети за възстановяване на здравето, консултации относно справянето с трайно увреждане на здравето. Консултативните услуги предоставяне от лекар са извън дейностите по НЗОК и се предоставят съгласно индивидуалните потребности на потребителите и при необходимост.
Дейността на консултант по здравословно хранене е свързана с предоставяне на консултативни услуги по здравословно хранене за възрастните хора над 65 г. и на лицата с увреждания според индивидуалното им здравословно състояние. Консултант по здравословно хранене извършва консултации на потребителите планирано и при необходимост.
Дейността на юрисконсулта е свързана в рамките на правната компетентност да разяснява правата и задълженията на потребителите съгласно нормативните актове и оказва правна помощ по въпроси от различно естество като дава мнения, съвети, препоръки, изразява писмени и устни становища.
Дейността на медиаторите по социални, културни и спортни и туристически дейности е свързана с организиране и осигуряване на индивидуални и/или групови занимания, трудотерапия като потребителите бъдат организирани в различни тематични индивидуални, групови и/или обществени прояви. |
0.00
|
37 139.32
|
Дейност 4. Обучение и супервизия на персонала: Поради спецификата на работа на служителите в Центъра са предвидени 180 часа супервизия в рамките на проекта, като част от тях ще бъдат групови, други индивидуални, в зависимост от изискванията за предоставянето на конкретната услуга и/или потребностите на персонала. За извършване на тази услуга ще бъде избран външен изпълнител, чрез проведена приложима процедура по ЗОП. Супервизиите ще се планират на годишна база, като се предостави предварително график на специалиста. В случай, че са необходими извънредни супервизии, такива ще се осигурят, след комуникация със специалиста. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 5. Ремонт, обзавеждане и оборудване на Център по патронажна грижа, закупуване на транспортно средство за мобилна работа.: Основната цел е създаване на подходяща работна среда съгласно нормите за здравословни условия на труд и осигуряване на транспортно средство, необходимо за мобилната дейност на специалистите, извършващи услуги в домашна среда.
За нуждите на новосъздадения Център по патронажна грижа в Община Перник с решение на Общински съвет – Перник за целите на проекта е предоставена сграда с идентификатор 55871.506.14.7.25. Сградата представлява частна общинска собственост съгласно АОС №8053 от 26.06.2014г. с административен адрес: гр. Перник, кв. "Твърди ливади" бл. 21 ет.1. Предвиденото за ремонт помещение е със ЗП - 48.50кв.м., светла височина 3,17м., на един етаж. Сградата, в която се намира помещението е построена около 1930-1940г. от тухлена зидария. Помещението не се обитава и видимо се нуждае от основен ремонт. По фасадата се наблюдава пукнатина, която се предвижда да се затвори и заздрави посредством армировъчна мрежа и циментна-пясъчен разтвор. С цел уеднаквяване на сградата и с цел постигане на енергоспестяване ще се реализира топлоизолационна система с деб. 8 см., изпълнена от EPS плоскости с дюбелиране. За финишно покритие се предвижда цветна силикатна мазилка в цвят, подхождащ на съседните реализирани топлоизолационни системи. Предвижда се смяната на съществуваща дограма, като се запазват размерите на съществуващите врата и прозорец. Новата дограма следва да е PVC с коефициент на топлопроводимост Uwlt;1.36 W/m2k. С цел предотвратяване на вандалски прояви и кражби ще бъдат доставени и монтирани предпазни решетки на входната врата и прозореца. За осигуряване на нормалния работен процес следва да се обособи санитарен възел във вътрешността на помещението.
Обекта на интервенция се предвижда да се използва като офис. За целта е необходимо да се достави и монтира подходящо оборудване и обзавеждане. В помещението ще бъдат обособени три работни места, снабдени с настолни компютри и прилежащи периферни устройства, комбинирани офис устройства и скенер. Центърът ще бъде обзаведен с бюра, конферентна маса, столове и офис шкафове.
Община Перник е район с разнообразен релеф-от високо планински, през ниско планински, хълмист и котловинен. В общината има населени места, до които липсва осигурен обществен транспорт, което налага закупуване на транспортно средство, за да се създаде възможност за обслужване на потребители от най-отдалечените населени места. /Като доказателство прилагаме разписанието на обществения транспорт в община Перник - http://pernik.bg/obshtina-pernik/transport /. В същото време кметовете на населени места в Община Перник са предоставили данни за потенциални потребители, голяма част от които са самотно живеещи хора в невъзможност за придвижване до града. |
0.00
|
0.00
|