Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Разкриване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" ще предлага прилагането на комплексен подход за предоставяне на интегрирани почасови социални услуги на територията на град Плевен. Целева група на проекта ще са хора с увреждания и техните семейства, както и хора над 65 г, с ограничение или невъзможност за самообслужване.Чрез проектът ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване, както и за хора с увреждания, чрез съчетаване на комплексни действия в посока на осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални, здравни и психологически, в общността и/или в домашна среда; ще се оказва подкрепа за организиране на ежедневието и създаване на условия за социални контакти.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип (със Заповед към Заповедта за служебно правоотношение) от 3 служители на Община Плевен, съгласно ПМС 119 от 20.02.2014 г. Екипът ще се състои от следните позиции - Ръководител - 1 бр.; Счетоводител на проекта - 1 бр.; Технически сътрудник - 1 бр. Екипът ще работи в работно време и ще отчита следните часове: за Ръководител – до 80 часа месечно, за Счетоводител и Технически сътрудник – до 60 часа месечно за целия период на проекта - 24 месеца. Той ще бъде отговорен за осъществяване на проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи, екипът ще организира и управлява дейностите по проекта, ще организира подготовката на документация и провеждане на процедури за избор на изпълнители и доставчици, съгласно ЗОП, ще изготвя договори с доставчици и изпълнители, ще участва в подбора на персонала на Центъра, съгласно КТ, ще провежда месечни работни срещи, ще изготвя месечни технически и финансови доклади, справки и др. На всеки член от екипа, посредством длъжностна характеристика, ще бъдат възложени задачи и отговорности във връзка с компетентностите и отговорностите на заеманата позиция. Първите три месеца от стартиране на проекта ще бъдат за подготовка за изпълнение на планираните дейности. В този срок, екипът за организация и управление на проекта ще разработи необходимите документации (3 бр.) и ще проведе 3 броя обществени поръчки – 1. за доставка на канцеларски материали и консумативи, 2. за доставка на обзавеждане и оборудване, 3. за осигуряване на мерки за информираност и публичност. В същото време, екипът ще изготви и Критерий за подбор на персонал и съгласно Кодекс на труда ще проведе подбора на персонала. Във връзка с реализацията на проектните дейности ще бъде обособен "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" (Центъра). За целта ще бъде използван самостоятелен обект, частна общинска собственост (Акт № 41224 от 09.06.2015 г.), с предназначение за обслужващи дейности, намиращ се на първи етаж на жилищна сграда на ул. "Ген.лейт.Атанас Стефанов" (бивша ул."Хемус") № 4. Обектът е с изградена архитектурна достъпност и е със застроена площ 100 кв.м. и се състои от три стаи, едно санитарно и едно сервизно помещения. Със средства от проекта, Центърът ще бъде обзаведен и оборудван с минимално необходимото обзавеждане и оборудване за протичане на нормален работен процес за предоставяне на предвидените услуги. Трите стаи ще бъдат обособени като – приемна, зала за групови занимания, кабинет за персонала, а сервизното помещение ще се използва за архив на Центъра. Предвидено обзавеждане и оборудване: - Приемна - подходящи посетителски канапета, малка салонна маса, закачалки; - Зала за групови занимания – четири големи работни маси с 20 бр. посетителски стола, подходящи по размер шкафове с витрини, маса за компютър, преносим компютър, мултимедиен проектор и прожекционен екран, LCD телевизор, аудио система, фотоапарат; - Кабинет на персонала – ще бъдат обособени две работни места, обезпечени с настолен компютър и мултифункционално устройство; предвидени са две бюра, с два офис стола, две секции, гардероб, ламинираща машина и стационарен телефон; - Архив – метални шкафове за съхранение с възможност за заключване; - Санитарно помещение – електрически бойлер, огледало, подходящи шкафове за мокро помещение. За отопление на помещенията е предвидено закупуване на два климатика с подходящ капацитет. За осигуряване на по-добър комфорт на работещите в Центъра, както и на посещаващите го, ще бъдат закупени още – вертикални щори, кафе машина, автомат за топла и студена вода, хладилник. Във връзка с нормалното протичане на работните процеси свързани с проекта (администриране и функциониране на Центъра), е предвидено да се закупят необходимите канцеларски материали и консумативи. 27 092.62 26 501.51
Подбор и назначаване на персонал: Необходим персонал: * За цялостното функциониране на Центъра ще бъде подбран и назначен експертен екип, състоящ се от: - Управител – 1 бр. - Социален работник – 1 бр. Те ще са назначени на пълен работен ден по КТ, с 20 месечна заетост. * За предоставяне на специализирани интегрирани почасови услуги в общността или в домашна среда, ще бъдат подбрани и назначени специалисти с различен профил на компетентност: - Психолог – 1 бр. - Медицинска сестра – 1 бр. Те ще са назначени на трудови договори на непълно работно време (3 ч. дневно) за период от 18 месеца. * За осигуряване на необходимия човешки ресурс за предоставяне на социалните услуги социален асистент (СА), личен асистент (ЛА) и домашен помощник (ДП): - СА – 22 лица, 33 264 часова заетост за 18 месеца (4 ч./дневно) - ЛА – 10 лица, 22 680 часова заетост за 18 месеца (6 ч./дневно) - ЛА – 80 лица, 90 720 часова заетост за 9 месеца (6 ч./дневно) - ДП – 15 лица, 45 360 часова заетост за 18 месеца (8 ч./дневно) Общият брой наети доставчици е 127 лица, които ще са назначени на трудови договори. 0.00 0.00
Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: „Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“ (Центъра) ще бъде обезпечен технически и материално ( Дейност 1), с обособени работни места за екипа (Дейност 2) за ефективното функциониране на социалните услуги. Като резултат от проведените поръчки (в първите три месеца на проекта) заложени в Дейност 1, Центърът ще бъде подготвен за започване на предоставяне на услугите - ще бъде обзаведен, обезпечен технически и материално. В бюджета на проекта са предвидени заплащане на режийни разходи за 20 месеца. След избора на Управител и Социален работник и назначаването им, ще започне подготвителната дейност за стартиране предоставянето на почасовите услуги. Тя ще е в рамките на 3 месеца, с: 1. Изготвяне и обявяване на процедура за кандидат потребители за СА, ЛА и ДП; 2. Прием на пакет документи на кандидат потребители; 3. Изготвяне на оценка на кандидат потребителите за идентифициране на нуждата от конкретна услуга; 4. Изготвяне на вътрешна документация за функциониране на предоставяните услуги от Центъра. В хода на предоставяне на услугите, при евентуално отпадане на потребители по различни причини и недостиг на лица от списъка с резервите, екипа по проекта ще обяви и проведе допълнителен подбор/подбори на кандидат-потребители при необходимост. Стартиране на дейността на Центъра (в рамките на 18 месеца) ще започне с назначаването на доставчиците (СА, ЛА, ДП) и експертите с различен профил на компетентност (психолог и медицинска сестра). При изготвяне на индивидуалните оценки на потребителите, ще бъдат изведени потребностите им от определен вид услуга, която Центърът ще предоставя, както и необходимите за това часове. Центърът ще предоставя 18 месечна услуга, разделена на две фази по 9 месеца. Във всяка от двете фази ще участват по 77 потребители (при условие, че им се предоставя максималния брой часове от един доставчик - СА - 4 ч. на ден на 1 човек, ЛА - 6 ч. на ден на 1 човек и ДП - 8 ч. на ден на 3 човека). За период от 9 месеца от подписване на договорите за почасови услуги още 80 лица ще получат услугата личен асистент. Потребителите ще бъдат разпределени по доставчици, както следва: - СА – обслужва 1 лице, общ брой потребители - 44; - ЛА – обслужва 1 лице, общ брой потребители - 100; - ДП – обслужва до 3 лица, общ брой потребители – до 90. В бюджета на проекта възнагражденията на доставчиците са формирани на база часова заетост, както следва: - СА - 33 264 часа за периода на предоставяне на услугата - 18 месеца; - ЛА - 22 680 часа за периода на предоставяне на услугата - 18 месеца; - ЛА - 90 720 часа за период на предоставяне на услугата от 9 месеца; - ДП - 45 360 часа за периода на предоставяне на услугата - 18 месеца. В рамките на периода от 18 месеца за предоставяне на услугите от Центъра за почасови социални услуги ще бъдат обхванати 295 лица (234 потребители ще получат услуги СА, ЛА, ДП и 61 потребители ще получат мотивационна, психологическа и/или здравна подкрепа). Към всеки потребител ще бъде приложен индивидуален подход при определяне на вида и оптимално необходимото време на предоставяне на почасовите услуги. Приоритетно, при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и други, от услугите СА и ЛА ще се възползват деца с увреждания, а от ДП – лица над 65 години, в невъзможност от самообслужване. За ефективното функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потребителите ще се провежда ежемесечен мониторинг. 829 285.26 783 499.29
Обучение на персонала за предоставяне на услугата, предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Предоставянето на социалните услуги СА, ЛА и ДП изисква усвояване на допълнителни знания и умения за формиране на необходимата професионална подготовка за работа. Обучението започва още на етап-подбор на кандидатите за СА, ЛА и ДП, като тридневно въвеждащо „Запознаване с услугите” в сферата на тази специализирана дейност и степента на успеваемост, която доказват участниците, предопределя избора на лицата за наемане. Програмата за обучение ще бъде разработена, от избраните по ЗОП експерти – обучители. В процеса на обслужване на потребителите, през 18-те месеца на предоставяне на услугите, Екипът на Центъра ще проведе две еднодневни /3 часови/ поддържащи обучения „Супервизия” за надграждане компетентността на персонала по предоставянето на социалните услуги. За преодоляване на „Синдрома за професионално прегаряне Бърнаут“, на доставчиците на социалните услуги в домашна среда ще бъдат осигурени индивидуални консултации с психолога, назначен в Центъра, както и за решаване на възникнали проблеми и превенция на конфликтни ситуации. 1 500.00 1 141.80
Мотивационна, психологическа и здравна подкрепа за потребителите на услуги, според тяхната индивидуална потребност: Реализацията на дейността има за цел подкрепа за развитие на нови форми на комплексни услуги в общността и в семейна среда, които гарантират нормално развитие и равен шанс за пълноценно участие на потребителите и техните близки, в реалния живот. Сформираният екип на Центъра /управител, социален работник, психолог и медицинска сестра/ ще предостави цялостен пакет от дейности, които подкрепят потребителите в процеса на взаимодействие с другите структури и услуги, когато имат нужда от тях. Предоставяните специализирани услуги в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда /подкрепа и консултации от специалисти, със специфичен опит и квалификация/, са продиктувани от изискванията към социалните услуги да предоставят подкрепа съобразно с потребностите и да спомагат за повишаване на качеството на живот на целевата група по проекта. 12 765.60 0.00
Информираност и публичност: Цел на дейността е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, сроковете за изпълнението им, както и с резултатите от Проекта, с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За информиране на обществеността и целевите групи по проекта се предвижда провеждане на публична кампания през цялото време на реализиране на проекта. Ще бъдат използвани всички възможности и механизми за огласяване на дейностите по проекта, съгласно Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Дейността ще се изпълнява като се приложи широка кампания за представяне на идеята и популяризиране на нейното развитие: участие в екипни и партньорски срещи; запознаване на доставчици и информиране на потребители, относно условията за предоставяне и ползване на социални услуги; пресконференции; медийни публикации; адресиране на покани за участие в инициативи и процедури; средства за визуализация на проекта; създаване и разпространяване на работни, обучителни и информационни материали; изготвяне на снимков албум. 3 912.00 3 257.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.