Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 260 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта е модернизацията на железопътната инфраструктура в участъка Елин Пелин - Костенец, съгласно изискванията на ТСОС и на Регламент (ЕС) №1315/2013 за Основната мрежа от коридори на железопътната транспортна инфраструктура. Изпълнението на проекта ще допринесе за развитието на коридор Ориент/Източно - Средиземноморски, преминаващ през България, част от който е железопътната линия София - Елин Пелин - Костенец - Септември - Пловдив. Началната и крайна точка на  жп участъка са съответно: км 22+554 до км 73+598. Проектът включва следните основни компоненти:
- Модернизация на около 51.044 км двойна железопътна линия за скорост 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товари влакове, в пълно съответствие на изискванията на ТСОС, включваща:
- Подновяване на 14.544 км двойна железопътна линия;
- Изграждане на 36,5 км двойна железопътна линия;
- Разширяване на пероните в гарите и изграждането на пешеходни надлези, включително осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания;
- Реконструкция на приемни здания Елин Пелин и Ихтиман;
- Изграждане на нови спирки Побит камък, Вакарел юг и Веринско;
- Реконструкция на пероните на 2 съществуващи спирки - Стамболово и Немирово;
- Закриване на 4 съществуващи жп прелеза и подмяната им с  пътни надлези;
- Подновяване и ново строителство на 24 моста и виадукти;
- Изграждане на еднопътни (двутръбни) тунела с обща дължина от двете тръби 15,4 км;
- Изграждане на 8 двупътни (еднотръбни) тунела с обща дължина 5,48 км;
- Изграждане на нова въздушна контактна линия 50 Hz, 25 kV;
- Изграждане на 2 нови тягови подстанции и 2 нови разделни поста;
- Монтаж на 3 нови маршрутно-компютърни централизации на гара Елин Пелин, Вакарел юг и гара Ихтиман.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Закупуване на земя: Завършване на процедурите по отчуждаване на земята, необходима за построяването на железопътен участък "Елин Пелин - Костенец“. Решения на Министерски съвет за принудително отчуждаване и изплащане на обезщетения на собствениците на имотите. За дейността не се начислява ДДС. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 2 500 102.65 1 566 119.58
Модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Костенец : В рамките на издадените разрешения за строеж във Фаза 1 на проекта, до края на 2023 г. в железопътния участък Елин Пелин – Костенец ще бъдат извършени следните дейности по Обособени позиции : ОП 1 - участък от Елин Пелин до Вакарел от км 22+554 до км 42+200 • Проектиране – 89%; • Тунел №1 – 77%; • Тунел №2 – 18%; • Доставки на релси -25% • Доставки на материали за Сигнализация и Телекомуникации – 64% • Пресичане ВЛ на км 31+273 – 98% ОП 2 - участък от Вакарел до Немирово вкл. гара Ихтиман от км 42+200 до км 62+400 • Проектиране – 60%; • Доставки на основни материали – до 39% • Демонтаж на стария железен път – до 43% от участъка от км 56+868 до км 64+331. • Земни работи – на 23% от участъка от км 55+400 до км 62+400. • Водостоци – 22% в участък от км 55+400 до км 62+400; • Тест на системите – 3% • Пътни надлези: на км 53+950 – 10% и на км 57+413 – 17% • Доставки на материали за Сигнализация и Телекомуникации – 7% • Пресичания с други инфраструктури – 5% ОП 3 - участък от Немирово до нова гара Костенец (без нова гара Костенец) от км 62+400 до км 73+598 • Проектиране – 80%; • Тунел №3 – 15% • Тунел №4 – 62% • Тунел №5 – 10% • Тунел №7 – 4% • Тунел №8 – 19% • Тунел №9 – 33% • Тунел №10 – 15% • Доставки на релси - 100% • Земни работи – 12% • Водостоци – 57% • Мостове – на км 65+864 – 68%, на км 66+061 – 66%, на км 66+539 – 22%, на км 72+138 - 21% • Подпорни стени – 19% • Пътища – 96% • Пресичания с други инфраструктури – 20% 355 879 906.71 362 689 228.50
Упражняване на строителен и авторски надзор по време на строителство за модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец: 1. - Извършване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове; - Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация; - Отчитане хода на изпълнение на извършените СМР; - Координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - Изпълняване на всички останали задължения на Консултанта, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите разпоредби. - Изготвяне на доклад за оценка на съответствието в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове за тяговите подстанции в участъка; 2. Oсъществяване на авторски надзор на обектите съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта/тите за изпълнение на строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, и съгласуване на екзекутивите, изготвени от строителя. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 11 997 057.71 14 752 291.07
Проектиране и изграждане на две нови тягови подстанции – по обособени позиции: Позиция 1 - Тягова подстанция Казичене; Позиция 2 - Тягова подстанция Ихтиман.: • Работно проектиране, изграждане, заводски тестове, доставка, инсталация, функционални изпитания, обучение, комисии и въвеждане в експлоатация на две необслужваеми ТПС със SCADA система и управление от енергодиспечерско работно място в ЦДЦ София. • Изграждане на системи за периметрова охрана, СОТ и видеонаблюдение и наблюдение на метеорологичната обстановка на ТПС с работни станции за наблюдение в енергодиспечерско работно място в ЦДЦ София. • Управление на прилежащите съществуващи и нови секционни постове, от ТПС и от ЦДЦ. • Изграждане на нови дренажни системи, кабелно-канални мрежи, фундаменти и конструкции, заземителна инсталация и огради. • Извозване за депо на строителните отпадъци. • Предаване и извозване на цялото демонтирано оборудване на площадки и складове на поделение Електроразпределение. • Съгласувателни и оперативно координационни дейности от страна на Изпълнителя, от името на Възложителя, за получаване на разрешения и завършване на обекта, подписване на констативен Акт №15 за установяване на годността за приемане на строежа от Наредба №3/2003 г., съгласно изискванията на ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, и успешно приключване на 72-часови проби и предхождащите ги функционални изпитания. Подписване на протокол образец № 16 за установяване на годността за ползване на строежа от Наредба №3/2003 г., съгласно изискванията на ЗУТ за установяване годността за ползване на строежа, до издаване на разрешение за ползване на обекта от ДНСК. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 4 682 403.84 4 940 966.71
Извършване на теренни археологически проучвания и Археологическо наблюдение по време на строителните дейности в железопътен участък Елин Пелин - Костенец: - Наблюдение и предварителни проучвания (ограничени спасителни разкопки) по време на строителството на археологическите обекти попадащи в териториалния обхват на проекта; - Наблюдение по време на строителството по цялата дължина на трасето в рамките на сервитута; - Наблюдение по време на строителството на териториите, заети от временни пътища и площадки, надлези и други помощни и съпътстващи съоръжения на жп линията. За дейността не се начислява ДДС. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 1 139 801.20 1 030 722.62
Информация и публичност : - Постигане на информираност на широката общественост по отношение на финансовата и институционална рамка на проекта, а именно: - Повишаване общественото доверие прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПТТИ; - Информиране на широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите - членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - Постигане на обществена информираност по отношение на съдържанието и ползите от съответния проект. - Комуникиране към широката общественост на основни моменти от изпълнението на съответния проект, оказващи пряко въздействие върху гражданите; - Информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта в рамките на обществената поръчка. - Дейностите ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (който е приложение № 08.1 на Насоките за кандидатстване); - Мерките по информация и комуникация ще се свеждат и до изпълнение на мерки за визуална идентичност; - Всеки свързан с изпълнението документ ще съдържа информация, че операцията е съфинансирана от ЕС и ЕФРР, съгласно изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност, заложени в Регламент (ЕО) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година, относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд. - Обществеността ще бъде информирана за получената подкрепа от Общността и за изпълнението на операцията чрез провеждане на публично събитие и изработването и разпространението на рекламни материали за проекта. Изпълнението на дейността включва видеозаснемане на железопътния участък, изготвяне на рекламни брошури, изработване и монтаж на билборди, организиране на публични събития и др. Предвидени са 10 броя публични събития, като 5 от тях са за първа копка и 5 са за официално откриване на обекта. Част от дейностите по информация и публичност ще бъдат възложени на изпълнителите на договорите за строителство на железопътния участък. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 0.00 0.00
Оценка на оперативна съвместимост съгласно ТСОС и националните правила и Независима оценка за целесъобразност на прилагането на процедурата за управление на риска в съответствие с Регламент № 402/2013 на Европейската комисия.: 1. Извършване оценка на оперативна съвместимост съгласно ТСОС и националните правила: Изпълнение на ЕО процедура за проверка на структурни подсистеми инфраструктура и енергия в железопътен участък Елин Пелин – Костенец и за структурна подсистема контрол, управление и сигнализация в железопътен участък София – Септември“ удостоверява, че модернизираните по проектите подсистеми ИНФРАСТРУКТУРА, ЕНЕРГИЯ и КОНТРОЛ, УПРАВЛЕНИЕ И СИГНАЛИЗАЦИЯ са проектирани, изградени и монтирани по такъв начин, че да отговарят на съответните съществени изисквания, както и да се удостовери безопасното интегриране на тези подсистеми в железопътната система. Постигането на поставената цел следва да се извърши посредством оценка на съответствието на подсистеми ИНФРАСТРУКТУРА, ЕНЕРГИЯ и КОНТРОЛ, УПРАВЛЕНИЕ И СИГНАЛИЗАЦИЯ с приложимите ТСОС-и. 2. Независима оценка за целесъобразност на прилагането на процедурата за управление на риска в съответствие с Регламент № 402/2013 на Европейската комисия. Включва изготвяне на Предварителен доклад за оценка на безопасността на етап технически проект и Доклад за независима оценка съгласно чл. 6 от Регламент (ЕО) № 402/2013 на Комисията от 30 април 2013 година за общия метод за безопасност за определянето и оценката на риска за цялата железопътна линия София – Елин Пелин; Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 1 011 914.86 824 085.40
Техническа помощ за „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец”: Управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите; контрол по изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта; контрол на извършване на плащанията; управление на риска; управление на промяната; управление и контрол на системата за комуникация. Управлението на проекта включва и наемане на външни експерти, лабораторни изследвания, преводи на документи, специфична оценка на действието , одити ЗБР, безопасност на движението, експертизи, вкл. изготвяне на технически спецификации /вкл. тестови изпитания на системата ETS с локомотив/ анализи и консултации и др. Разходите по управлението на проекта включват заплати и командировки на експертите, консумативи, автомобили, наемане на външни експерти и др. Техническата помощ включва Основно възнаграждение на служителите, Транспортни разходи, разходи за Канцеларски материали, разходи за командировки и други. Дейностите се делят на дейности изпълнявани от бенефициента и дейности възложени на външни изпълнители. За дейността не се начислява ДДС, с изключение на изпълнението на договорите за доставка на канцеларски материали и доставка на високопроходими автомобили, където се начислява ДДС в размер на 20% Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 4 664 739.51 5 930 125.22
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвиден в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на строителството. 20 428 169.43 15 178 284.10

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.