Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда предоставяне на подкрепа за разширяване на дейността на съществуващо звено за услуги за социално
включване в общността и в домашна среда "Домашен социален патронаж" в Община Любимец. Възрастните хора и лицата с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности.Чрез проекта ще се подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване в отговор на нуждите и потребностите на хора с увреждания и на хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване за преодоляване на последиците от социалното изключване и бедността. Ще се създаде център, който ще предоставя  социалните услуги „ Личен асистент”; „Социален асистент”; „Домашен помощник” и „Здравен асистент”.  Освен основните услуги ще  бъде предоставена и мотивационна , психологическа и друг вид  подкрепа. За осъществяване дейността на Центъра ще се назначи квалифициран персонал.
За предоставяне на новите социални услуги на потребителите ще бъдат назначени: Личен асистент – 39 броя; Домашен помощник – 5 броя; Социален асистент – 2 броя, Здравен асистент-2 бр.
За екипа на Центъра ще бъдат предоставени въвеждащо и надграждащо обучение и супервизия. Центърът ще бъде оборудван. За осигуряване на достъп за хора с увреждания ще бъде доставен специализиран автомобил.
 В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания. 
Ще се осигурят условия за независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Целта на дейността е успешното реализиране на проекта и постигане на поставените цели и резултати. Екипът за организация и управление на проекта като типове позиции и брой хора ще включва: Ръководител екип - 1 бр.; Координатор - 1 бр.; Счетоводител-1 бр.; които ще бъдат назначени на непълно работно време. Преките отговорности и задължения на всеки един от членовете на екипа по проекта ще бъдат определени при сключване на договорите за организация и управление и/или в длъжностните им характеристики към договорите. Тази дейност е свързана със сформиране на екип, ангажиран с организацията и управлението на проекта. Дейността включва срещи между ръководителя, координатора и техническия сътрудник, изготвяне на план за работа, изготвяне на отчети, мониторинг. Провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители, сключване на договори с външни изпълнители. Ръководителят на проекта отговаря за осъществяване на договора в съответствие с проектното предложение, бюджета и изискванията на Договарящия орган. Отговорност на екипа е координиране популяризирането на проекта, наблюдава своевременната реализация на дейностите в съответствие с поставените цели и ефективността на резултатите. С цел доброто управление на дейностите, предвиждаме членовете на екипа да бъдат лица с опит в изпълнението на проекта. За доброто администриране на проектните дейности е необходимо закупуване на материали и консумативи, което би гарантирало качеството на работата на екипа за организация и управление, както и режийни разходи за телефон с цел по-добра комуникация. В бюджета на тази дейност са включени и подготовката, съгласуването и провеждането на процедури по ЗОП. Основна цел на дейността: Целта на дейността е подготовка и провеждане на документи и процедури за избор на изпълнители за дейностите по проекта, съобразени с изискванията на ЗОП. Описание на дейността: Дейността е свързана изготвяне на документация за процедури за определяне на изпълнител на дейностите, съгласно изискванията на ЗОП. Предвижда се провеждане на 6 процедури за избор на изпълнители на основните дейности по проекта. Етапи за изпълнение на дейността: Дейността ще стартира през първия месец от началото на проекта и ще бъде изпълнена от външен изпълнител, след проведена процедура от Екипа на проекта по реда на ЗОП. Документацията за участие в процедура за възлагане на обществена поръчка ще съдържа: решението за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка; обявлението за обществената поръчка; пълно описание на предмета на поръчката, включително на обособените позиции; техническите спецификации; минималните изисквания, на които трябва да отговарят вариантите и специалните изисквания за тяхното представяне, когато това е приложимо, както и методология за оценка. 42 071.00 42 006.10
ПОДБОР НА КАНДИДАТ ПОТРЕБИТЕЛИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ЛЮБИМЕЦ: Целта на дейността е задоволяване в максимална степен потребностите на повече нуждаещи се хора от целевата група на територията на община Любимец. Подаването на документи от кандидат потребителите или техни законни представители ще се извършва в офиса на проекта. Необходимите документи за кандидатстване са: заявление по образец, Решение на ТЕЛК/НЕЛК или протокол от ЛКК, удостоверяващ невъзможността за обслужване на лицето, документ за самоличност или за дете - удостоверение за раждане (копие), декларация, относно ползване на социални услуги по други програми и проекти, пълномощно за подаващия заявлението. Всеки пет дни ще се изпраща списък на кандидат потребителите до Дирекция „Социално подпомагане”, съдържащ: три имена, ЕГН, актуален адрес, степен на увреждане и телефон. Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извършва от социалните работници в ДСП. На базата на професионалните оценки на колегите от Дейност "Социално подпомагане" социалните работници по проекта ще разработят индивидуален план за грижи съвместно с потребителя и наетото лице като при необходимост ги актуализират. 0.00 0.00
ПОДБОР И НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ: Целта на дейността е постигане на ефективност на предоставяните услуги чрез почасово ползване на различни социални услуги и осигуряване на заетост на безработни лица. За целта със заповед на кмета на общината ще бъдат определена комисия, която ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонал за предоставяне на интегрирани услуги. Резултатите от конкурса ще се нанасят в бланка, разработена от екипа на проекта и поставените оценки от комисията ще могат да бъдат проверявани и дискутирани с кандидатите, при наличие на спорове. Кандидатите за обслужващ персонал задължително ще се интервюират от екипа на проекта с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Кандидатите представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Ще бъдат наети само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Ще бъдат наети на работа 48 безработни лица за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Персоналът ще бъде нает на пълен или непълен работен ден, на трудов договор, като почасовото разпределение на услугите, които ще предоставят ще бъде в зависимост от специфичните потребности на потребителите от целевата група въз основа на индивидуална социална оценка. Лицата ще бъдат наети на длъжност „Личен асистент” или "Домашен помощник, "Социален асистент" "Здравен асистент". Услугите, които ще се предоставят, ще се базират на индивидуалните потребности на потребителя и ще подпомагат неговата интеграция, а не само покриване на основни жизнени потребности. При наемането на личните асистенти и домашните помощници водещо ще бъде желанието на потребителя. За всички работещи лица ще бъде осигурена трудова медицина. Чрез наемането на безработни лица ще се даде възможност на ангажираните лица в семействата в грижа за близки хора, да се върнат към трудова реализация. За функционирането на центъра ще са необходими материали и консумативи общо 1200 лв. Режийни разходи за центъра - разходи за телефони - 120 лв. 1 320.00 3 967.52
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОДКРЕПА ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИТЕ СПОРЕД ТЯХНАТА ИНДИВИДУАЛНА ПОТРЕБНОСТ: Целта на дейността е осигуряване на адекватна помощ на потребителите от целевата група по проекта на територията на община Любимец. Услугите, които ще се организират и предоставят на обслужваните лица в обичайната домашна среда са: поддържане на лична хигиена; хигиена на жилищните помещения, обитавани от ползвателя; съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства, при ползватели с увреждания; закупуване на храни и вещи от първа необходимост; закупуване на лекарства; както и административни и други услуги в общността. За целта ще бъдат назначени 48 лица, които ще обслужват потребителите. При стартиране на дейността ще бъдат сключени договори с наетия персонал, разписани длъжностни характеристики с конкретната часова ангажираност за лицата. Ще бъдат наети Лични асистенти-39бр; Домашни помощници-5 бр; Социални работници - 2 бр., Здравни асистенти-2 бр. като работата им ще включва съвместно със социалните работници от Дейност "Социално подпомагане" изготвяне на оценка на потребностите на потребителя и разработване на тази база на индивидуален план за грижи съвместно с потребителя в зависимост от потребностите му и наетото лице като при необходимост ги актуализират. Провеждането на среща с наетия персонал в дома на потребителя ще се извърши от социалните работници по проекта с цел уточняване на индивидуалните потребности на всеки потребител на комплексна социална услуга. Ще се извършват периодично мониторингови срещи в дома на потребителя. Екип за функциониране на Центъра – 6 лица. Екипът на Центъра ще наблюдава редовно работата на асистентите и ще оценява нейното качество веднъж годишно. Експерти ще посещават потребителя веднъж месечно, за да наблюдават на място предоставянето на услугата. Резултатите от проведените срещи и предприетите действия ще се документират. Веднъж годишно работата на асистентите и техните потребности от обучение ще се оценяват от екипа на Центъра. В бюджета на проекта ще бъдат предвидени средства за възнаграждения на персонала и за материали и консумативи. 357 863.94 352 281.24
ПОДГОТОВКА И ОРГАНИЗИРАНЕ НА ОБУЧЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИТЕ: Основна цел на дейността: Провеждане на въвеждащо и поддържащо (надграждащо) обучение на лицата, предоставящи услугите за придобиване на познания и умения за работа с потребителите. Потребителите трябва да са сигурни, че асистентите, които предоставят различните социални услуги, притежават умения и знания, необходими за удовлетворяване на техните потребности. 1)Обучителният процес следва бъде ориентиран практически и да се основава на добри практики. Въвеждащото обучение ще се проведе преди сключване на договорите с избраните асистенти, преди да започнат работа в дома на потребителите и ще бъде за всички, които не са преминали идентично обучение по други програми. Допълнително ще се проведе поддържащо (надграждащо) обучение, включващо решаване на конкретни казуси, индивидуални консултации, споделяне на добри практики. Темите на поддържащото (надграждащо) обучение ще се определят в процеса на реалното предоставяне на услугите, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите и на персонала за предоставяне на тези услуги. Обученията ще имат интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи. 2) Участници в обученията: Назначения персонал на Центъра и включените в проекта „Личен асистент”, „Социален асистент” , “Домашен помощник” ,Здравен асистент Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Определяне на участниците в отделните модули: Изготвяне на списък с участниците след извършена проверка за недопускане на двойно финансиране. Етап 2: Съгласуване и одобрение на учебната програми и графика за всеки модул: Представяне на окончателен график и програма, презентации /на хартиен и електронен носител/, анкетна карта за всеки участник . Етап 3: Провеждане на обученията: Осигуряване на лектор за обученията. Подготовка и визуализиране на залите за обучение, осигуряване мултимедиен проектор, лаптоп, резервни листа и маркери за писане, фотоапарат и работните материали за всеки участник; Осигуряване на кафе паузи – чай/кафе, безалкохолни; Регистриране на участниците и изготвяне на присъствени списъци. По време на обученията ще се предоставят предварително изготвените регистрационни форми, в които участниците ще попълват своите данни и ежедневно ще отбелязват присъствието си; Предоставяне на пакет материали за всеки участник. Изпълнителят ще осигури фото заснемане по време на обученията и ще предостави снимков материал на Възложителя като приложения към изготвените доклади. Изготвяне на анкетни карти в края на всеки модул от обучението, всеки участник ще попълни предварително подготвени анкетни карти, които Изпълнителят ще обобщи в своите доклади; Изпълнителят ще издаде и връчи поименни удостоверения на участниците за проведените обучения. 1 525.00 1 525.00
ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ НА ЦЕНТЪР ЗА ПОЧАСОВО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ И СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ: Обособяване на подходящо помещение за екипа на центъра и достъпен за хора с двигателни затруднения, което да предлага сигурна работна среда, както и място за провеждане на срещи, консултации, терапии и др. За обособяването на центъра е предоставено помещение, в сградата на специализираната болница за продължително лечение и рехабилитация. Предоставеното помещение ще бъде оборудвано за нуждите на новосъздадения център. Цел на дейността е да се създаде подходяща среда за предоставяне на интегрираните услуги за потребителите. Дейността предвижда обособяване на помещения, в което ще се предоставят социалните услуги. Предвиждаме закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на тези помещения, което включва мултифункционално копирно устройство - 1 бр.; компютърна конфигурация - 2 бр., в т.ч. компютър, мишка, клавиатура, монитор и 3 бр. уреди за кинезитерапия.За нуждите на хората с увреждания и в неравностойно положение са необходими основно уреди и апарати за пасивна рехабилитация и кинезитерапия за пасивно раздвижване на горни и долни крайници. Чрез изпълнението на дейността ще се създаде подходяща материална база за предоставяне на услугата за потребителите на целевата група. Чрез създаването на подходяща среда за потребителите от целевата група ще се гарантира и качеството на предлаганите услуги. Закупуването и доставката на оборудване и обзавеждане е необходимо за предоставяне на по-качествени услуги на целевата група. 13 200.00 13 200.00
ОСИГУРЯВАНЕ НА СПЕЦИАЛИЗИРАН ТРАНСПОРТ ЗА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ: Основна цел на дейността: Осигуряване на транспорт за интегриран достъпа на хората с увреждания до предлаганите в проекта социални, здравни и други услуги. По данни от последното преброяване през 2011 г. във всички населени места в Общината населението намалява. Това е индикатор за общ спад в урбанистичното развитие както в количествено, така и в качествено отношение. То има своето пряко следствие за създаване на предпоставки за повишен риск от социална изолираност в определена възрастова група (най-възрастните и самотно живеещите), която с годините се разраства като относителен дял в общата численост на населението. Отдалечеността на населените места от общинския център са проблем при осъществяването и предоставянето на социални услуги. Всичко това показва необходимостта от по-добра организация, по-голяма мобилност и иновативен подход при обслужване на населението, което изисква подходящи транспортни средства (при липса на организиран обществен транспорт). В проекта ще бъдат включени потребители от цялата община Любимец. Осигуряването на предвидените в проекта социални услуги може да се осъществи само ако Центъра разполага със специализиран транспорт. 66 122.26 66 122.25
ОКАЗВАНЕ НА ПОДКРЕПА И СУПЕРВИЗИЯ НА ПЕРСОНАЛА: Основна цел на дейността е подкрепа на персонала на Центъра за подобряване на качество на услугите, на професионалното им развитие , емоционална подкрепа , както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Дейността е насочена към консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Проектът предвижда предоставяне на екипна, групова и индивидуална супервизия. Екипната супервизия улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. В началния етап се предвижда сесия за екипна супервизия за обсъждане на нов случай; сесия за екипна супервизия за преглед на оценката на потребностите и обсъждане на индивидуалния план/плана за предоставяне на услугата в етапа преди пристъпване към активна работа по случая. В работния етап : ежемесечни сесии за екипна супервизия на работата по случай, при която се обсъждат наблюденията от текущия мониторинг и развитието на случая; Предвидени са сесии за екипна супервизия на всеки 6 месеца – за преглед на изпълнението на индивидуалните планове/плановете за предоставяне на услугата; обсъждане на резултати, пречки, възможности; установени благоприятстващи и противодействащи изпълнението фактори; действия, подходи, мерки при актуализиране на плановете и продължаване на работата, и др. В етапа на приключване на случая/прекратяване на услугата: сесия за екипна супервизия, на която се оценява изпълнението на индивидуалните планове и се прави заключение: постигнати ли са заложените в съответния план цели, подобрено ли е качеството на живот и нивото на независимо социално функциониране на клиента и т.н. Предвижада се и Екипна супервизия, насочена към членовете на екипа , която да подпомага координацията в начина на работа; дава възможност за обмен на информация и опит; развива уменията за вземане на екипни решения в дух на сътрудничество; подпомага разпределянето на ролите и функциите в екипа, техните граници и съвместимост. При необходимост се осигурява веднъж месечно. Групова супервизия служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. Практикува се в групи, формирани от по-тесния (специализирания) или по-разширения състав на персонала, както и в групи съвместно с други специалисти (външни експерти от сходни структури за социални услуги и др.) Индивидуална супервизия цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с клиента. Индивидуалната супервизия може да се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на доставчика. 7 833.33 7 833.33
РАЗРАБОТВАНЕ НА ПРАВИЛА/МЕТОДОЛОГИЯ ЗА ДЕЙНОСТТА НА ЦЕНТЪРА: Основна цел на дейността: Да подпомогне усилията на общинска администрация и доставчиците на социалната услуга за предоставяне на качествени и квалифицирани интегрирани услуги в общността и в домашна среда. Въвеждане на ефективна система за организация, мониторинг и контрол на социалните услуги в община Любимец. Описание на дейността: Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Ще бъдат разработени детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипът на Центъра ще включва експерти, които да имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Предоставянето на услуги в Центъра трябва да се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Етапи за изпълнение на дейността: Подготовка на спесификация и документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител по ЗОП ; Разработване и обществено обсъждане на изготвения проект на Правила/ методика за дейността на центъра; Приемане и въвеждане; Изпълнение и отчитане на дейностите. 5 000.00 5 000.00
ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ НА ПРОЕКТА: Целта на дейността е осигуряване на гласност сред населението за целите и дейностите по проекта, както и информиране на населението за стартиране на предоставяните интегрирани услуги в общността и в домашна среда. По проекта се предвиждат две пресконференции. Първата ще се състои преди стартиране на предоставянето на интегрирани социални услуги за потребителите, с цел разясняване на спецификата на проектните дейности и приноса на финансиращия орган. Предвиждаме и заключителна пресконференция при приключване дейностите по проекта. При стартиране на предоставянето на интегрирани социални услуги за потребителите, в хода на изпълнение и в края на проекта ще бъдат направени 3 официални публикации в местна/и и/или регионална/и медия/и. При стартиране на предоставянето на интегрирани социални услуги за потребителите ще бъдат разработени, отпечатани и разпространени 500 бр. листовки. Информация за проекта ще бъде оповестявана периодично и чрез сайта на община Любимец. Ще бъдат изработени и поставени информациионни стикери на подходящо място на закупеното обзавеждане и оборудване по проекта. За срока на набиране на документи за кандидат-потребители и кандидати за персонал, предоставящ социални услуги, на страницата на община Любимец ще бъде публикувана подробна информация за мястото и времето на приема им. 4 700.00 4 700.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.