Предоставяне на грижа в дома в община Перник: почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете; психологическа подкрепа; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост; информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Управление на център /ЦГД/.: Дейността има за цел да подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания в община Перник, да намали риска от зависимост от институционални грижи и да създаде нови работни места в сектора на здравно-социалните услуги в домашна среда. Осигуряването на грижа в дома, вкл. и в контекста на пандемични ситуации, за населението на община Перник ще се осъществи посредством изпълнението на следните поддейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите);
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Ще бъде разработена процедура за подбор на служителите съгласувана от кмета на Община Перник. За изпълнение на дейността ще бъде назначен екип за управление на Центъра за грижа в дома/ЦГД/, който ще се състои от 11 лица, наети на трудов договор: Ръководител -1 бр., Координатор–3 бр., Счетоводител-1 бр. на 4 часа, Шофьор-3 бр., Социален работник - 3 бр., както и екип за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда с обща численост 81 лица- Медицински сестри - 5 бр., Рехабилитатор - 3 бр., Социални асистенти - 73 бр. Възнагражденията ще бъдат формирани на база "Методология за регламентиране на възнагражденията" по ПРЧР 2021-2027, Наредба за стандартите на заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на соц. услуги и КТ. Координаторите ще координират дейностите в Центъра така, че да се осигури качество на живот, което да гарантира пълноценното физическо развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник ще изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, ще отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията и ще извършва социално консултиране. Дейността по настоящия проект включва предоставянето на следните услуги:
- дейности за лична помощ в битовото и социално обслужване;
– не специализирани услуги като помощ в домакинството: почистване, пазаруване, приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето.
С цел подпомагане процеса на социално включване, ще се осъществява психологическа подкрепа и консултиране, като за целта на граждански договор ще бъдат наети 3 лица: Лекар /общопрактикуващ/-1 бр., Психолог -2 бр. Психологът ще оказва психологическа подкрепа и консултиране на потребителите, като целта е мотивационна, психологическа, социална подкрепа на възрастните хора и хората с увреждания, изясняване на всички възникнали въпроси в процеса на предоставянето на услугите, предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации.
Ще бъде разработена процедура за подбор на потребители в центъра. В изготвянето на индивидуалната оценка на потребностите от услуги на потребителите участва екип от най-малко 1 медицински специалист и 1 социален работник. Индивидуалните оценки и планове на всеки потребител се съгласуват с ръководителя на ЦГД и се утвърждават от ръководителя на ЕУП.
С цел популяризиране на проекта и обхващане максимален брой кандидат потребители, ще се реализира информационна кампания сред всички потенциални кандидат-потребители.
P.S. Описанието продължава в т.2 |
4 722 744.05
|
2 544 838.28
|