Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Стратегическият подход за внедряване на ERTMS предвижда това да бъде постигнато до 2030 г. по „основната“ ТЕN-T мрежа и до 2050 г. по „широкообхватната“, съгласно Регламент 1315/2013 за ТЕN-T, в процес на преразглеждане. В обхвата на ПТС 2021-2027 г. е включен  списък на проекти със стратегическо значение за проектиране и изграждане на ERTMS по протежение на някои основни линии от железопътната мрежа на България. Настоящото проектно предложение за техническа помощ ще допринесе за постигане на готовност за изпълнение на дейностите по внедряване на ERTMS, като в обхвата му са включени следните дейности:
1. Изготвяне на предпроектни проучвания
Предпроектното проучване следва да анализира задълбочено техническите аспекти, икономическите основания и необходимостта от внедряване на ERTMS, ниво 2 (ETCS, ниво 2 и GSM-R/FRMCS) за всеки от изследваните участъци от железопътната мрежа. Ще бъдат изготвени подробни анализи и необходимата документация за реализация на внедряването на оборудването, включително:
-  Технически спецификации за възлагане на последващо проектиране и изграждане;
-  АРП/Анализ за социално-икономическата ефективност на проекта/Анализ за ефективност на разходите/друг аналогичен инструмент, приложим за периода 2021-2027 г.;
-  Формуляри за кандидатстване;
-  Документи по екологичните процедури.
2.Техническа помощ за управление и изпълнение на проекта
3.Публичност. 
Конкретните участъци, обект на изследването в обхвата на проекта са както следва:
-	София-Мездра-Горна Оряховица-Каспичан-Синдел, съществуваща линия
-	Радомир-Кулата, съществуваща линия
-	Карнобат-Синдел, съществуваща линия в процес на модернизация
-	Русе-Горна Оряховица-Стара Загора, съществуваща линия
-	Видин-Медковец-Мездра, линия в процес на модернизация.
Внедряването на ERTMS, ниво 2 в посочените участъци е планирано да се реализира чрез проекти по ПТС до 31.12.2029 г.
Планирано е изпълнението на проекта да стартира на 01.03.2024 г. и да завърши до 28.02.2026 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на предпроектни проучвания: Конкретните участъци, които следва да бъдат обект на изследване, са: - София – Мездра – Горна Оряховица – Каспичан – Синдел, съществуваща линия - Радомир – Кулата, съществуваща линия - Карнобат – Синдел, съществуваща линия в процес на модернизация - Русе – Горна Оряховица – Стара Загора, съществуваща линия - Видин – Медковец – Мездра, в процес на модернизация Дейността включва изпълнението на редица задачи, необходими за стартиране на проектирането и изграждането на ERTMS, както следва: - Анализ на правните аспекти в Европейския съюз и в България - тази задача е с хоризонтален характер, отнася се общо за железопътната мрежа, поради което се изпълнява еднократно - Диагностициране на съществуващите системи за сигнализация и телекомуникации - изпълнението на задачата следва да включва описание на съществуващото положение в НКЖИ относно системите за сигнализация и телекомуникация в конкретно зададен участък– изградени, в процес на изграждане и планирани за изпълнение; разположение на оптичните кабели, описание на компютърни и мрежово-релейни централизации и други релевантни елементи, вкл. илюстрирано с картов материал и схеми - Анализ на техническите аспекти за внедряване на ERTMS, ниво 2 в конкретния участък - Определяне на 3 сценария за внедряване на ERTMS, ниво 2 - Правен, технически, икономически и финансов анализ на тези 3 сценария и предложение за избор на сценарий - Следва да бъдат изготвени критерии за оценка на сценариите, които трябва да включват като минимум, без да се ограничават до тях: технически, финансови, икономически, правни, екологични и социални критерии. Същите трябва да бъдат подредени по значимост и метода на оценяване, които трябва да отразяват резултатите от оценката на въздействие на инвестиционното предложение (ИП) върху климата и уязвимостта на ИП към изменението на климата и оценката на риска, както и от процедурите, свързани с ОВОС/СEО. Прилагане на мултикритериален анализ за избор на сценарий, в съответствие с изискванията, посочени в Указания за изготвяне на АРП, Анекс IX и в Анекс III на Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207, или с изисквания, посочени в друг аналогичен документ, приложим за програмен период 2021 – 2027 г. - Анализ на чувствителността и риска на всеки от 3-те сценарии - Описание на предложения сценарий - Актуализация на информацията за правните аспекти и правната среда в зависимост от избрания сценарий - Заключения и препоръки за инсталиране на ERTMS, ниво 2, график за инсталиране на ERTMS, ниво 2 - Процедура за оценка на въздействието върху околната среда - тази задача включва подготовка на необходимите документи, които следва да се процедират към компетентните органи, като: - Изготвяне на уведомления до компетентния орган за ИП, съгласно чл. 4, ал. 3 от Наредбата за ОВОС; - Изготвяне на оценка на въздействието на инвестиционното предложение върху климата и уязвимостта на инвестиционното предложение спрямо изменението на климата; - Изготвяне на информация относно спазване на принципа DNSH по смисъла на чл. 17 от Регламент (ЕС) 2020/852 . - Подробен план за действие и Анализ на разходите и ползите/Анализ за социално-икономическата ефективност на проекта/Анализ за ефективност на разходите или друг аналогичен инструмент, приложим за периода 2021-2027 г. - Изготвяне на технически спецификации за последващо възлагане на проектиране и внедряване на ERTMS, ниво 2 - Изготвяне на документи/Формуляри за кандидатстване, съгласно приложимите изисквания на финансиращата институция за осигуряване на финансиране за реализацията на проекта. 5 657 804.10 0.00
Техническа помощ за управление и изпълнение на проекта: Тази дейност ще подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението му от страна на ДП НКЖИ. Основните задачи са: Координация на техническите и административни дейности, мониторинг на техническия и финансов напредък и контрол на направените разходи, изготвяне на доклади, финансови отчети и др., организиране на технически срещи, комуникационни дейности, отчитане и одит, управление на времето, риска, промяната и качеството; контрол на разходите за изпълнение на отделните дeйности и извършване на плащанията; контрол на системата за комуникация между Възложител и Изпълнител. Допустими разходи в тази дейност са: - Разходи за възнаграждения на екип от експерти отговорни за управлението, вкл. социални, здравни осигурителни вноски и обезщетения за временна нетрудоспособност за сметка на работодателя, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда, за членовете на Екипа за управление на проекта (ЕУП)/Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП); - Разходи във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта - Разходи за транспорт (командировъчни, нощувки, гориво); - Разходи за доставка на машини, оборудване и консумативи (компютърно и офис оборудване, мобилни апарати, консумативи и т.н.); - Разходи за административни такси и разрешителни. Началото на дейността съвпада с началото на проекта – м. март 2024 г. Стойността на дейността е в размер на 10% от общия бюджет на проекта. За част от стойността на техническата помощ не се начислява ДДС. 567 280.41 0.00
Публичност: Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация (публичност) ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ПТС и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2021-2027 г. На всички документи, които ще се изготвят по проекта, ще се поставя името на КФ и емблемата на ЕС. В сградата на НКЖИ ще бъде поставен хартиен плакат за проекта, където ще бъде посочена финансовата подкрепа от Съюза. Ще бъде организирано и проведено едно публично събитие, целящо запознаване на обществеността с резултатите от проекта. За изпълнението на дейностите по публичност е разработен Комуникационен план, който е предварително одобрен от УО, електронна кореспонденция от 6.11.2023 г., приложена в т. "Прикачени документи" към ФК. Съгласно одобрения Комуникационен план са предвидени за изпълнение следните дейности: - Публикуване на информация и описание за проекта в официалния уебсайт на бенефициента (www.rail-infra.bg) - Публикуване в заглавната страница на уебсайта на Консултанта банер, насочващ към страницата на Управляващия орган, както и информация за изпълнявания проект - Провеждане на публично събитие, демонстриращо пред граждани и заинтересовани страни ефекта и ползите от проекта - Задължително включване на логото на Европейския съюз, както и на текст, символ/емблема, подчертаващи подкрепата от ЕС във всички документи и комуникационни материали, свързани с изпълнението на проекта по видим начин - Поставяне на хартиен плакат с размер А3 с информация за операцията, подчертаващ подкрепата на Европейския съюз. 15 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.