Организация и управление на предложението за изпълнение на инвестиция и изпълнение на мерки за публичност и информация : В рамките на дейността се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на предложението за изпълнение на инвестиция. Екипът ще бъде съставен от Ръководител, Координатор, Експерт "Строително-монтажни работи", Счетоводител и Юрист.Планира се да бъдат сключени договори с членовете на екипа при подписване на договора за предоставяне на финансиране на предложението за изпълнение на инвестиция. Екипът за организация и управление ще изпълнява функции по организационните и административните въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на процесът по реализация на инвестицията. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Предвижда се дейностите изискващи външна експертиза да бъдат възложени за изпълнение на външни организации, притежаващи необходимите опит, експертиза и ресурси. Изпълнителите ще бъдат избрани чрез процедури по Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и Правилника за прилагането му. Екипът по ПИИ ще организира и проведе процедурите за избор на изпълнители, критериите за оценка на оферти и условията за участие на кандидатите за участие в процедурата. Процедурите са следните:
- Избор на изпълнители на инженеринг за обектите предмет на предложението за изпълнение на инвестиция по реда на ЗОП;
- Избор на изпълнител за строителен надзор и оценка на съответствието за обектите на интервенция;
- Избор на изпълнители за изготвяне на независима експертна оценка (лица от регистъра по чл.44, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), след приключване на дейностите по изпълнение на СМР на обектите;
- Избор на изпълнител за изпълнение на дейностите по публичност и информация по реда на ЗОП.
В изпълнение на ангажимента на всеки краен получател на средства по линия на НПВУ да информира за финансовия принос на ЕС, Община Благоевград ще изпълни комплекс от мерки и дейности, с които да информира широката общественост за изпълняваната инвестиция. Целта е да се повиши обществената осведоменост, да се гарантира прозрачност в процеса на усвояване на европейските средства и да се популярзира приноса на ЕС. Всички мерки ще бъдат съобразени с изискванията на СНД, посочени в Ръководството за изпълнение на инвестиции по ПВУ от крайните получатели на средства от МВУ. Дейността предвижда организиране и провеждане на събития - пресконференции, както и изработка на материали за целите на повишаване на информираността на местната общност за инвестицията. Пресконференциите ще бъдат 2 бр., като първата ще се организира след подписване на договора за финансиране, с цел представяне на основните аспекти на предложението за изпълнение на инвестиция, а втората - в края на изпълнението, след изпълнение на строително-монтажните работи с цел представяне на постигнатите резултати. В случай, че Община Благоевград има и други одобрени предложения за изпълнение на инвестиции по процедурата, е възможно пресконференциите да обхващат представяне на няколко проекта едновременно.Също така в процеса на реализация на дейности ще бъде предоставяна регулярна информация, която ще фокусира вниманието на местната общност върху всеки нов етап от изпълнението на дейностите и ще съдържа конкретни данни за постигнатия напредък и предстоящите задачи в краткосрочен план. Информацията ще бъде публикувана на видно място на официалната интернет страница на Община Благоевград www.blagoevgrad.bg. В комплекса от информационни и комуникационни мерки е предвидено доставка и монтаж на информационни табели - 6 броя временни и 6 броя постоянни за оповестяване на приноса на МВУ, които ще бъдат монтирани в близост до административните сгради по време на изпълнението на СМР. След приключване на строителните дейности ще бъдат монтирани постоянните обяснителни табели. Информационните материали ще съдържат изискуемите резквизити съгласно указанията в Ръководството и Приложение № 10 Условия за изпълнение на одобрените инвестиции в рамките на настоящата процедура. |
92 145.89
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор) на обектите на интервенция: Дейността предвижда да бъдат изготвени инвестиционни проекти за подобряване енергийната ефективност на Сграда на Зала 22 Септември - Благоевград и административните сгради, представляващи кметства на селата Зелен дол, Падеш, Покровник, Логодаж и Бучино ще бъде осигурена достъп на хора с увреждания и ще бъдат изпълнени строително - монтажни работи. Съгласно енергийното обследване на сградата на Зала 22 Септември - Благоевград е избран Пакет 1 с енергоспестяващи мерки, който включва Топлоизолиране на стени, Топлоизолиране на покрив, Топлоизолиране на под, Смяна на дограма, Мерки по отопление - термопомпа, Мерки по осветление, от околната среда - аеро, Изграждане на фотоволтаична централа за собствено потребление. След въвеждане на мерките за енергийна ефективност Зала 22-ри септември ще постигне клас на енергопотребление "А". За административните сгради, представляващи кметства Зелен дол, Падеш, Покровник, Логодаж и Бучино са избрани ще бъдат изпълнени енергоспестяващи мерки както следва: Топлоизолиране на стените, Топлоизолиране на покривите, Топлоизолиране на подовете, Смяна на дограмата, Мерки по отопление - термопомпи, Мерки по осветление, от околната среда - аеро, Изграждане на фотоволтаични централи - ВЕИ за собствено потребление. След въвеждане на мерките за енергийна ефективност административните сгради, представляващи кметства на села Зелен дол, Падеш, Покровник, Логодаж и Бучино ще постигнат клас на енергопотребление "А".
Инвестиционните проекти ще бъдат изготвени от екип от правоспособни проектанти, съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Проектите ще бъдат съгласувани съгласно ЗУТ и одобрени от главния архитект на Община Благоевград.
В обяснителните записки проектантите ще опишат данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация на строителни продукти с технически изисквания към тях в съответствие с норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и стойностни сметки. Инвестиционните проекти ще се изработят в обхват и съдържание, съгласно изискванията на Наредба № 4 от 2001 г. Дейността предвижда да бъдат изпълнени всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за административните сгради в обследванията за енергийна ефективност, мерките по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2, "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"), мерките, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, изпълнение на останалите мерки, които са предписани в техническите обследвания.
Площите на обектите предмет на настоящето предложение за изпълнение на инвестиция са следните: РЗП на обект: Зала 22 - ри септември е 2 611 кв. м., РЗП на обект: Сграда на кметство село Зелен дол е 250 кв.м., РЗП на обект: Сграда на кметство село Падеш е 236 кв. м., РЗП на обект: Сграда на кметство село Покровник е 550 кв.м., РЗП на обект: Сграда на кметство село Логодаж е 243 кв.м., РЗП на обект: Сграда на кметство село Бучино е 184 кв. м.
Общото РЗП на обектите е 4096 кв.м. |
5 999 202.66
|
0.00
|
Осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционните проекти: Съгласно чл. 168, ал. 2 от Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. С оглед постигане на добро изпълнение на дейностите по СМР качествено и в предвидените обем и срокове е необходимо за обектите предмет на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за осъществяване на строителния надзор и изпълнител, който да изготви доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите. Дейността ще бъде възложена за изпълнение на консултант/и, който/които притежава/притежават необходимата експертиза, лиценз, разрешителни и т.н. с оглед гарантиране ефективното и ефикасно изпълнение, както и постигането на очакваните резултати. С осъществяването на строителния надзор се гарантира качественото изпълнение на СМР, съгласно инвестиционните проекти, също така се гарантира изпълнението на мерките за енергийна ефективност. По този начин се увеличава експлоатационния живот на административните сгради и се постига икономия на разходите за потребената електроенергия. |
316 723.60
|
0.00
|
Въвеждане на обектите в експлоатация: След фактическото им завършване, строежите следва да бъдат въведени в експлоатация. Въвеждането на обектите в експлоатация ще бъде извършено по приложимия ред за съответната категория строеж. За обектите ще бъдат издадени Удостоверения за въвеждане в ескплоатация/респ. Разрешения за ползване на сградите след подаване на заявления от страна на Възложителя, установяване на пълнотата на представените документи и извършване на оглед на място от компетентния орган по издаване на удостоверенията.Приключването на строително-монтажните работи се удостоверява с издаване на Констативен акт /Образец 15/ за установяване годността за приемане на строежите или частта/етапа от тях, в които се посочват резултатите от прегледа на техническата документация (проекти, екзекутивна документация,актове и протоколи по време на строителството, дневници, декларации за съответствие на вложените строителни материали и продукти, изпитвания иизмервания, доказващи правилността на изпълнението и др.), резултатите от извършените огледи на място на изпълнените строежи, описват се строежите и неизвършени, недовършени и/или недобре извършени работи, които следва да бъдат отстранени в срок до подаване на заявление за издаване на разрешение за ползване/респ. на удостоверение за въвеждане в експлоатация, описва се състоянието на строителната площадка и околното пространствои др. При фактическото завършване на строежите се изготвя екзекутивна документация, отразяваща несъществени отклонения от съгласуваните проекти,като същата следва да бъде заверена от Възложителя, водещия проектант, строителя, лицето, упражнило авторски надзор, физическите лица, упражняващи технически контрол за част "Конструктивна" и от лицето, упражняващо строителен надзор. Екзекутивната документация съдържа пълен комплект чертежи за действително изпълнените строително-монтажни работи, заверява се с печат на съответната администрация върху всички графични и текстови материали и представлява неразделна част от издадените строителни книжа. Когато строежие са изпълнени в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация. |
4 500.00
|
0.00
|
Изготвяне на независими експертни оценки след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Дейността предвижда да бъдат изготвени независими експертни оценки от лицензирани одитори по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност. Оценките ще бъдат изготвени с цел да се докаже потреблението на първичната енергия и постигнатите спестявания от въвеждане на мерките за енергийна ефективност след изпълнение на дейностите по СМР. По този начин ще се постигне увереност, че предвидените в докладите за енергийна ефективност и инвестиционните проекти мерки съответстват на физическото изпълнение на съответния. С реализацията на дейността ще се постигне увереност за постигането на заложения процент енергийни спестявания, намаляване на емисиите парникови газове, намаляване на годишното потребление на първична енергия, както и класа енергийна ефективност на сградите обект на интервенция по настоящото предложение за изпълнение на инвестиция.
Експертната оценка за постигнати енергийни спестявания в сграда има за цел да удостовери количеството спестена енергия в резултат на изпълнени енергоспестяващи мерки в сградите. Оценките може да бъдат извършени за изпълнен пакет от комбинирани енергоспестяващи мерки, препоръчан с обследването за енергийна ефективност, независимо от броя на мерките в пакета, или изпълнена единична мярка, чийто ефект от прилагането й не е оценен с обследването.
Изготвените експертни оценки ще бъдат използвани за издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ и/или за информационни цели, предвидени в ЗЕЕ. |
4 920.00
|
0.00
|
Предварителни дейности по изготвяне на техническа документация за кандидатстване - енергийни обследвания и сертификати за енергийни характеристики, обследвания за установяване на техническите характеристики и технически паспорти на сградите.: Дейностите по подготовка на необходимата техническа документация са извършени от Община Благоевград в изпълнение на условията за кандидатстване по процедурата. Енергийните обледвания за административните сгради - 6 броя са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ и включват мерки за енергийно обновяване, които са допустими за финансиране по процедурата. Предложените от енергийния одитор енергоспестяващи мерки гарантират постигането на класа на енергопотребление на сградите и понижението на годишното потребление на енергия на сградите. Сертификатите за енергийни характеристики са валидни и съобразени с изискванията на Наредба№ Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградите са представени технически паспорти, след извършено обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1, т.1.-5 и ал. 3 от ЗУТ. Техническите паспорти съдържат само задължителни мерки,които са допустими за финансиране по процедурата, произтичат от нормативни изисквания, свързани с безопасната експлоатация на сградата и са нормативно необходими за въвеждане на сградите в експлоатация. |
15 060.00
|
0.00
|