Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящото проектно предложение  Община Велико Търново предприема конкретни мерки за подобряване на транспортната инфраструктура, организацията на движение, подобряване достъпността на услугата градски транспорт,  подобряване на функционалността на града чрез намаляване на задръстванията в централните градски части, подобряване на мобилността,  и не на последно място ограничаване отрицателното въздействие на транспорта върху околната среда и човешкото здраве. Проектът предлага интегриран териториален подход, включващ система от свързани дейности, целящи трайно подобряване на икономическото, социалното и екологичното състояние на територията. Проектът предвижда следните интегрирани мерки и групи дейности - 1.Оборудване на 22 от най-натоварените спирки на градския транспорт с електронни информационни табла;  контролен център със система за позициониране на превозните средства на градския транспорт в т.ч. доставка на оборудване и съответното приложно програмно осигуряване както и функционално надграждане и интеграция със съществуващата ИКТ и инфраструктура, обслужваща местата за платено паркиране; 2. Реализация на нова градска линия по конкретен маршрут; 3. Доставка на подвижен състав -3 бр. електробуси, обслужващи новосъздадената градска линия,  отговарящи на европейските норми за вредни емисии; 4. Изграждане на 1 бр. зарядна станция за зареждане на новозакупения подвижен състав; 5.Рехабилитация на уличната мрежа и прилежащата инфраструктура към нея, изграждане на пешеходен надлез, реконструкция на 2 бр. пътни кръстовища, подобряване организацията на движението на 4 бр. пътни кръстовища чрез модернизация на светофарна уредба на едни от най-натоварените пътни възли на града;  6. Изграждане на два буферни паркинга в близост до ключови възли на ОГТ в периферията на града, както и  паркинг система и информационни табла за паркиране на пет денонощно охраняеми общински паркинга , даващо възможност за  цялостно решение за управление и контрол на обществени паркинги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екип: Той ще бъде сформиран от общински служители с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности - Ръководител проект; Заместник ръководител; Счетоводител; Експерт комуникационно и информационно осигуряване и подготовка и съхранение на документи; Експерт тръжни процедури и сигнали за нередности и измами; Експерт инвеститорски контрол на СМР; Експерт контрол на изпълнението; Експерт подвижен състав. Определеният за Ръководител проект има степен магистър, свързана с естеството на проекта; има над 3 г. професионален опит, от които не по-малко 3 г. опит в управление, изпълнение и контрол на инфраструктурни проекти; притежава технически познания в областта на проекта; притежава познания относно нормативните актове, действащи в тази област. Заместник ръководителя се явява координатор , който ще координира работата на екипа, включително взаимодействието на екипа с общинска администрация, фирмите-изпълнители на проектни дейности и заинтересовани страни. Счетоводителят на проекта ще ръководи финансовото изпълнение на проекта, ще организира финансовото досие, ще следи за всички плащания към изпълнителите, като ще верифицира всички разходно-оправдателни документи. Ще подготви авансовото, междинните и окончателно плащания по проекта, съвместно с екипа. Техническите специалисти в т.ч.: експерт контрол по изпълнението, инвеститорски контрол на СМР, ще отговарят за изпълнението на същинските проектни дейности в специфичните области на проекта, ще следят изпълнението на договорите, ще извършват инвеститорски контрол на обектите, ще участват в приемателни комисии и ще докладват на Ръководителя на проекта за всички възникнали проблеми в хода на строителството/доставките. Експертът тръжни процедури ще подготви документациите и ще организира провеждането на процедурите на обществени поръчки; ще участва в подготовката на обществените поръчки и ще следи за изпълнението на сключените договори; ще е ангажиран и в подготовката на договор за обществена услуга, както и в урегулиране на отношенията с "вътрешния оператор". 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР ; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; 3. Участие в провеждането на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 3.1.Провеждане на процедура по предоставяне на външна експертиза във връзка с управлението на проекта по реда на ЗОП. С това се цели подпомагане работата на екипа по управление на проекта, гарантирайки по този начин максимално ефективно и прозрачно управление и контрол за постигането на заложените цели. Предвижда се възползването от външна експертиза и професионален опит основно по отношение прилагането на режимите на държавни помощи, както и по внедряването на информационно-комуникационни технологии от най-съвременен тип, за които общинската администрация има необходимост от по-висок експертен капацитет. Съществуващата в момента Дирекция „СУТ“ не разполага с достатъчен административен капацитет за поемане на допълнителните задачи, които произтичат от оперативното управление на проекта. Това се явява още една причина за необходимостта от външна експертна помощ. 193 598.67 199 591.28
Информация и комуникация: Дейността ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП. Целта е да се информира цялата общественост за ползите и резултатите от изпълнението на проекта. Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, проектът предвижда мерки за публичност и информираност с цел повишаване на прозрачността при изпълнение на проекта, финансиран по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г., както и повишаване информираността на широката общественост и медиите. Предвидените мерки за информация и публичност са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за дизайн и комуникация и основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент във вр. с Регламент (ЕО) № 1370/2007 и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за ЕВропейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета. Техническите характеристики на предложените от Община Велико Търново мерки за осигуряване на публичност и визуализация на проектните дейности ще са в пълно съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) № 821 /2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент. Дейността ще включва следните поддейности: 2.1. Изработка и монтаж на билбордове - 7 броя , които се предвижда да бъдат поставени на видно място в близост до обектите. 2.2. Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели - 7 бр. Постоянните табели ще бъдат поставени до 3 месеца от приключване на проекта на местата на билбордовете. 2.3. Изработване на банер с калъф и стойка - 1 бр. Банерът ще бъде поставян по време на информационните събития по проекта. 2.4. Табели за автобуси, пешеходен надлез и зарядна станция - 5 бр. метални плаки с размери 50х70 ще бъдат поставени на новите автобуси и в близост/на пешеходния надлез и зарядната станция. 2.5. Изработване на 100 бр. стикери в т.ч.: за подвижния състав; за спирките в обхвата на проекта, за оборудването на контролния център и на паркинг системата; за светофарните уредби на кръстовищата в обхвата на проекта и др. 2.6. Изработване на брошури - 300 броя. Брошурите ще бъдат изготвени по време на изпълнението на проекта и ще съдържат информация за целта на проекта, специфичните цели, планираните дейности и очакваните резултати. Те ще бъдат разпространявани по време на събития на общността, както и по време на информационните събития на проекта. 2.7. Организиране и провеждане на информационни събития и официални церемонии - общо 3 бр. В рамките на проекта ще бъдат организирани следните събития: начална пресконференция по проекта и церемония по започване на строителството - „Първа копка“; публично събитие за представяне на доставения нов подвижен състав и финална пресконференция по проекта и церемония по откриване на обектите, предмет на строителство и доставки в рамките на проекта. 2.8. Публикуване на прессъобщения - публикуване на общо 10 бр. съобщения в регионални и национални, печатни и електронни медии. Прессъобщенията ще имат за цел периодично информиране на обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати. 2.9. Публикуване и актуализиране на информацията за проекта на уеб-страницата на Община Велико Търновоза целия период на изпълнение на проекта с цел осведомяване на масовата общественост за постигнатия напредък. 30 665.00 36 798.00
Организиране и провеждане на търгове за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП : До 3 месеца от подписване на ДБФП екипът за изпълнение на проекта и партньора ще подготвят и обявят всички процедури за избор на изпълнители на обществените поръчки, групирани въз основа на вида на процедурата и времето за изпълнението в периода на проекта в т.ч.: 1. Избор на изпълнител на СМР по изграждане/обновяване/реконструкция на компоненти от транспортна инфраструктура на гр. Велико Търново по 2 обособени позиции - Рехабилитация/реконструкция на бул. „България“ , Изграждане на информационни табла на спирки на обществения градски транспорт; 2. Избор на изпълнител за изпълнение на инженеринг по проект "Интегриран градски транспорт на гр. Велико Търново" по 3 обособени позиции -инженеринг на обект "Изграждане на пешеходен надлез над ул. „Магистрална“ ;- Инженеринг на обект"Изграждане на кръгово кръстовище между улици „Беляковско шосе“, „България“, „Полтава“, „Освобождение“, „Краков“ ; Инженеринг на обект"Изграждане на буферен паркинг "Френхисар"; 3. Доставка на оборудване за модернизация на светофарни уредби за 4 бр. кръстовища; 4. Изпълнение на необходимите информационно-комуникационни технологии (ИКТ) чрез доставка на оборудване по 3 обособени позиции -Доставка на електронни информационни табла на спирки на градския транспорт; Доставка на ИКТ за изграждане на Паркинг система и информационни табла за паркиране ; Доставка на ИКТ за изграждане на Контролен център със система за позициониране на превозните средства на градския транспорт; 5. Подобряване на системата за градски транспорт на гр. Велико Търново чрез изграждане на 1 бр. зарядна станция за обслужване на новозакупения подвижен състав от 3 бр. електробуси; 6. Упражняване на строителен надзор в рамките на изпълнение на строително-монтажни работи по 5 обособени позиции - обект "Изграждане на пешеходен надлез над ул. „Магистрална“ ; обект"Изграждане на кръгово кръстовище между улици „Хр. Ботев“, „7-ми юли“, „Цар Т. Светослав“" ; обект"Изграждане на кръгово кръстовище между улици „Беляковско шосе“, „България“, „Полтава“, „Освобождение“, „Краков“ ; обект"Изграждане на буферен паркинг "Сержантско училище" ; обект"Изграждане на буферен паркинг "Френхисар"; 7. Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект „Интегриран градски транспорт на град Велико Търново"; 8. Извършване на одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проект "Интегриран градски транспорт на град Велико Търново"; 9. Управление на проект "Интегриран градски транспорт на град Велико Търново" - външна помощ.; 10. Подобряване на системата за градски транспорт на гр. Велико Търново чрез доставка на подвижен състав - 3 бр. електробуси . Поради промяна в типа на строителството от инженеринг в извършване на строително-монтажни работи екипът за изпълнение на проекта ще подготви и обяви процедури за избор на изпълнители на обществени поръчки, както следва: * Изграждане на кръгово кръстовище между улици "Христо Ботев", "Цар Т. Светослав" и "Седми юли"; * "Изграждане на буферен паркинг Сержантско училище"; * Упражняване на авторски надзор в рамките на изпълнение на строително-монтажни работи на обект "Изграждане на кръгово кръстовище между улици „Хр. Ботев“, „7-ми юли“, „Цар Т. Светослав“" * Упражняване на авторски надзор в рамките на изпълнение на строително-монтажни работи на обект "Изграждане на буферен паркинг "Сержантско училище". Дейността включва всички процедури по организацията, провеждането и възлагането на обществени поръчки по реда на ЗОП като описаните в т.10 ще се изпълнят за целите на настоящия проект от страна на партньора "Организация на движението , паркинги и гаражи" ЕООД, а останалата част от страна на Община Велико Търново. 0.00 0.00
Изпълнение на строително монтажни работи в обекти от транспортната инфраструктура: Предвижда се изпълнение на СМР в т.ч. и на инженеринг за изграждане/обновяване/реконструкция на компоненти от транспортната инфраструктура, включващо: 1. Рехабилитиране на бул. "България" - Дължината на участъка, предвидeн за рехабилитация, е с обща площ 48 720 кв. м., която е част от маршрутите на съществуващите към момента линии на градския транспорт - № 2,4,5,9,40 и 110, както и на новооткритата линия, която ще се обслужва от електробуси. Дейностите включват възстановяване и/или замяна на конструктивни елементи – деформирани участъци на асфалтова настилка, рекордиране нивата на канализационните и дъждоприемни шахти в т.ч. подмяна на компрометирани елементи. Обектът попада в обхвата на чл. 151, ал.1т.2 от ЗУТ. 2. Изграждане на пешеходен надлез над ул. „Магистрална“ - за провеждане на пешеходното движение e предвидено изграждане на покрит надлез, който да свързва два от най-гъстонаселените жилищни квартали с централната част на града. Достъпът до надлеза се осигурява от две асансьорни клетки и две стълбищни. Дължината му е около 50м. Предвижда се изпълнението му на инженеринг. 3. Реконструкция на пътни кръстовища - 3.1. Предвижда се ново транспортно решение за кръстовището между улици „Хр. Ботев“, „7-ми юли“, „Цар Т. Светослав“ , което да подобри пропускателната му способност. То се характеризира със значителен брой конфликтни точки между отделните участници в движението. СМР са свързани с изпълнението на бордюрни криви, острови, пешеходни пътеки, уширяване на лентите за движение, дължините на зоните за престрояване, полагане на горен износващ пласт асфалт, сигнализация и маркировка. 3.2. Кръстовище между улици „Беляковско шосе“, „България“, „Полтава“, „Освобождение“, „Краков“ - характеризира се с неефективна организация на движението и ПТП. Предвижда се изграждането и на две светофарни уредби за възможност за осъществяване на ляв завой от бул. „България“ към ул. „Полтава“; Възможност за обратно завиване в посока София на излизащите от ул. „Краков“ и ул. „Полтава“ на бул. „България“; Обособяване на триъгълни острови с бордюри между бул. „България“ и всички прилежащи и улици за разделяне на автомобилните потоци; Регламентиране на зони за паркиране с 41 паркоместа чрез отделянето им от активното движение и др. 4. Изграждане на буферни паркинги - 4.1. Паркинг "Сержантско училище" - Теренът е разположен до входната артерия от посока София. На площ 6 240кв.м. ще се изградят - депо/сервизна база за 3 бр. електробуси, паркоместа за 10 бр туристически автобуса и около 100 бр паркоместа за леки МПС в т.ч. и МПС за хора с увреждания. Зоната, предвидена за паркинг на автобуси, ще бъде изпълнена с асфалтобетонова настилка, а зоната за леки МПС - с паркинг елементи на тревна фуга и др. в зависимост от предназначението. 4.2. Паркинг "Френхисар" - на площ 6367кв.м. са предвидени паркоместа за 10 бр туристически автобуса и 145 бр паркоместа за автомобили в т.ч. и за МПС за хора с увреждания. Предвижда се изпълнението му на инженеринг На двата обекта ще бъде изградена и необходимата площадкова инфраструктура, външни връзки и др. . 5. СМР по поставяне на електронни информационни табла на 22 от най-натоварените спирки на градския транспорт. За ЕИТ на спирките се предвижда изпълнение на захранването им с електроенергия и свързването им с контролния център.Обектът е в обхвата на чл.151, ал.1,т 2 от ЗУТ. 6. Модернизация на светофарни уредби на 4 кръстовища - кръстовищата на ул. Н. Габровски – ул. Славянска; ул. Н.Габровски – ул. Г. Измирлиев; ул. Магистрална – ул. Мармарлийска; Светофарно регулиране на движението на пешеходната пътека на бул. България № 1 – предлага се нова организация на движението, с цел преустройство на светофарните уредби вкл. монтаж на нови стълбове с конзоли за светофарни секции над всяка лента за движение , пренастройване на контролера с нова програма за управление съобразно направените промени. Обектът попада в обхвата на чл. 151, ал.1т.2 от ЗУТ. 6 711 749.17 9 205 010.65
Изпълнение на информационно-комуникационни технологии (ИКТ): В рамките на дейността се предвижда - 1. Изграждане на контролен център , за който се планира да бъде извършена доставка и монтаж на: Сървърно оборудване -1 бр.; Оборудване на работни места -3 бр.; Комуникационно оборудване - 2 бр.; Интеграция с платформата електронна община и публичен портал; Мрежово оборудване - 1 бр.; Оборудване за видео стена -1 бр.; Софтуер за управление на комбинирани услуги (park and ride) - 1 бр.; Централизиран софтуер за управление и интеграция на 5 паркинга, предмет на изграждане и модернизация - 1 бр.; Софтуер за управление на информационни табла - 1 бр.; Надграждане на системата управление на зоните за платено паркиране - 1 бр.; Информационен интернет портал - 1 бр.; Услуга за уведомяване с SMS - 1 бр.; Инсталиране и конфигуриране на софтуер - 1 бр. За системата за позициониране се предвиждат доставката и инсталацията на бордови компютри с GPS и GPRS, както и система за позициониране на ППС - софтуер. 2. Внедряване на паркинг система и информационни табла за паркиране, които ще са интегрирани с централизирани бази данни в контролния център, където ще се поддава информация за броя свободни места на паркинг и съответно оттам информацията ще се обработва от централна информационна система и ще се предава в подходящ вид и формат към информационните табла за паркиране. По този начин се получава по-пълна и приложима интеграция на системите на градския транспорт и мобилност. За целта ще бъдат доставени и инсталирани: Оборудване за паркинг система – 5 броя; Електронни карти–носители – 3 000 броя; Интерактивни табели – информационни – 7 броя; Фискални устройства – 5 броя; Система за контрол на достъпа до паркингите – 5 броя. Реализирането на паркинг системата и информационни табла за паркиране ще даде възможност за изграждане на модерна система за таксуване и контрол на достъпа и въвеждане в експлоатация на цялостно решение за управление и контрол на обществени и буферни паркинги. 3. Поставяне на електронни информационни табла на 22 от най-натоварените спирки на градския транспорт. Обектът е в обхвата на чл.151, ал.1,т 2 от ЗУТ. Изпълнението на горепосочените ИКТ ще се извърши съгласно приложената техническа спецификация за тях. 1 578 556.00 1 894 267.20
Доставка на подвижен състав : В рамките на дейността се предвижда доставка на 3 бр. електробуси, които ще изпълняват разписание по утвърдената нова основна линия от общинската транспортна схема №100. Превозните средства ще се ползват за предоставяне на услугата по градски транспорт (ГТ), организирана от общината. Новите електробуси се предвижда да са с дължина 7-8 (+/-1) м, пътниковместимост 50-60 човека, нископодови с височина на пода при вратите 360мм, система за накланяне на електробуса на спирките, климатизация на салона, вътрешна информационна система за гласово оповестяване на спирките, външна информационна система за номера и направлението на линията, механична платформа на втора врата за качване на детски и инвалидни колички и дизелов двигател за автономно движение при авария. За целите на електробусния транспорт се предвижда изграждането на сервизна база/депо (хале с клетки за гараж) на електробусите със зарядна станция за батериите на електробусите в зависимост от вида им - ултракондензаторни или акумулаторни на терена на паркинг„Сержантско училище“, както и доставка на инструменти и апаратура за поддържане на електробусите. Конкретните ползи от пускане в експлоатация на новата основна линия с нови електробуси са намаляване на замърсяването на околната среда; повишаване на сигурността на движение – въвеждане в експлоатация на нови електробуси изключва всякаква възможност за произшествия с тях вследствие влошено техническо състояние; подобрение на достъпността на превозните средства за пътниците – въвеждане на нови електробуси с нисък под осигурява лесен достъп на възрастни и трудно подвижни хора в средствата за масов транспорт. Освен това намалява времето за качване и слизане на пътниците от спирките, като това позволява да се увеличи експлоатационната скорост с 5%; повишаване на комфорта на пътуване и др. Взимайки предвид цялостната оценка на икономическите, енергийно ефективните и социално-екологичните показатели на различните видове пътнически автобусен транспорт, които са използвани в съществуващата транспортна схема на гр. Велико Търново, се налага обобщеният извод, че електробусният транспорт има неоспорими екологични предимства и силни икономически такива, при използването му с уплътнение на натоварване от над 30% от предвидения капацитет. Изборът на този вариант за подобрение на съществуващото положение посредством въвеждане на нов вид екологични превозни средства, ще осигури дългосрочното и устойчивото им използване с минимални разходи за експлоатация и поддръжка. Именно по тази причина проектът предвижда доставка на този тип подвижен състав. 1 627 467.00 2 359 827.15
Изготвяне оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор: Предвижда се дейността по упражняване на строителен надзор /СН/ да се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Екипът на избрания изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обектите на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Предвижда се упражняване на СН да се извършва на следните обекти от транспортната инфраструктура: 1.обект "Изграждане на пешеходен надлез над ул. Магистрална"; 2.обект "Изграждане на кръгови кръстовища-кръгово кръстовище между улици „Хр. Ботев“, „7-ми юли“, „Цар Т. Светослав“; 3.обект "Изграждане на кръгови кръстовища-кръгово кръстовище между улици „Беляковско шосе“, „България“, „Полтава“, „Освобождение“, „Краков“"; 4.обект "Изграждане на паркинги -буферен паркинг "Френхисар"; 5.обект "Изграждане на паркинги -буферен паркинг "Сержантско училище". Изпълнителят, упражняващ СН ще следи за законосъобразното изпълнение на обектите, съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2013 на МРРБ, в т.ч. контрол ще бъде осъществяван по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР, а в случай на констатирано забавяне или нарушаване своевременно следва да бъде уведомена Община Велико Търново в качеството ѝ на Възложител. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обектите на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на съответния обект и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на обектите на интервенция по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обектите по договорени цени, съгласно сключените договори за строителство. В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад за горецитираните обекти.Комплексния доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие на проектната документация с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; изискванията за взаимна съгласуваност между частите на инвестиционния проект; изискванията за пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена опасност, ако в обекта има такива; други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по ЗООС, ЗБР, ЗКН или друг специален закон, както и дали мерките и условията от тези актове са отразени в проекта; изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване. 35 157.00 17 600.40
Извършване на независим финансов одит: Одитът се извършва, за да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да се потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Одитът на проекта ще бъде осъществен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Предвижда се проверката под формата на ангажимент за договорени процедури да бъде непрекъснат процес, който да се изпълнява през целия жизнен цикъл на проекта чрез няколко ангажимента. В зависимост от момента на извършване на ангажимента за договорени процедури проверките ще бъдат: междинни проверки по ангажимента за договорени процедури (или междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинно искане за плащане) и окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури" (или окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателно искане за плащане). Предвижда се първия тип проверки - междинна проверка по ангажимента за договорени процедури да се извършва по отношение на документите, които УО изисква от Община Велико Търново при представяне на междинно искане за плащане, а окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури ще бъде извършена по отношение на документите, които УО на ОПРР 2014-2020 изисква от Община Велико Търново при представяне на окончателно искане за плащане. Проверки по ангажимента за договорени процедури се извършват на всички междинни и окончателни искания за плащане. Във връзка с изпълнение на ангажиментите както за „Междинни проверки по ангажимента за договорени процедури", така и за "Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури", екипът/одиторът извършва проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, включен в искането за плащане. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ, а именно: - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни:одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали Община Велико Търново поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 5 876.00 5 876.00
Доставка и монтаж на зарядна станция : В рамките на дейността се предвижда доставка и монтаж на 1 бр. зарядна станция с променливо напрежение за зареждане на батериите на електробуси в т.ч. и необходимите инструменти и апаратура за поддържане на електробусите, предмет на доставка по проекта съгласно приложена техническа спецификация. Зарядната станция ще бъде изградена на терена на буферен паркинг "Сержантско училище", където се предвижда да се изгради и сервизна база/депо за подвижния състав, закупен по проекта. Дейността ще се реализира в синхрон с изпълнението на СМР по изграждането на буферния паркинг "Сержантско училище". Конкретните ползи от пускане в експлоатация на новата основна линия с нови електробуси са намаляване на замърсяването на околната среда; повишаване на сигурността на движение – въвеждане в експлоатация на нови електробуси изключва всякаква възможност за произшествия с тях вследствие влошено техническо състояние; подобрение на достъпността на превозните средства за пътниците – въвеждане на нови електробуси с нисък под осигурява лесен достъп на възрастни и трудно подвижни хора в средствата за масов транспорт. Освен това намалява времето за качване и слизане на пътниците от спирките, като това позволява да се увеличи експлоатационната скорост с 5%; повишаване на комфорта на пътуване и др. Взимайки предвид цялостната оценка на икономическите, енергийно ефективните и социално-екологичните показатели на различните видове пътнически автобусен транспорт, които са използвани в съществуващата транспортна схема на гр. Велико Търново, се налага обобщеният извод, че електробусният транспорт има неоспорими екологични предимства и силни икономически такива, при използването му с уплътнение на натоварване от над 30% от предвидения капацитет. 198 100.00 224 876.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обектите в експлоатация да представи за всеки един от тях окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежа, строително разрешение /акт за узаконяване, протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива, акт обр. 14 за приемане на конструкцията, констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите, удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др. 52 000.00 1 046.40
„Извършване на авторски надзор“: Настоящата дейност се въвежда въз основа на гореописаното изменение в типа на изпълнение на строителството за два от обектите на интервенция в рамките на проектното предложение, както и в отговор на разпоредбите на националното законодателство. Авторският надзор ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Авторският надзор по част „Конструктивна” ще бъде задължителен. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните, стилистичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на всеки от обектите на интервенция в експлоатация. Работните площадки следва да се посещават при необходимост, за да се наблюдават и коригира работата на строителя в случай на нужда. Извършва се контрол за качеството на материалите и изработката, според зададените технически параметри в разработените технически проекти. За установяване на действително вложеното време лицата, упражняващи авторски надзор попълват формуляр при всяко посещение на обектите на интервенция, в който задължително нанасят времето на своя престой по часове. Формулярът за упражняване на авторския надзор ще се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на обекта от Възложителя или упълномощено от него лице и от лицата, упражняващи авторски надзор. от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга. Проектантът носи отговорност за изпълнението на строежа в съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. 21 980.00 0.00
Изготвяне на работни проекти: Настоящата дейност се въвежда въз основа на гореописаното изменение в типа на изпълнение на строителството за три от обектите на интервенция в рамките на проектното предложение, както и в отговор на разпоредбите на националното законодателство. Изготвянето на работен инвестиционен проект се извършва от правоспособни проектанти. Работният проект следва да бъде изготвен съгласно ЗУТ, Наредба No 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части. Проектът следва да бъде придружен с подробни количествено - стойности сметки по приложимите части. Работният проект следва да бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи и одобрен по реда на ЗУТ. В обяснителните записки проектантите следва подробно да опишат необходимите изходни данни, дейности, технико - икономически показатели, спецификация на предвидените за влагане строителни продукти с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и количествено - стойностни сметки. 65 700.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.