Организация и управление на проекта и изпълнение на мерки за информация, публичност и комуникация.: Дейността включва сформиране на екип за организация и управление на проекта, който ще бъде съставен от Ръководител, Експерт "Строително-монтажни работи", Счетоводител, Юрист и Технически сътрудник. Екипът от експерти ще бъде отговорен за правилното, своевременно и законосъобразно изпълнение на проектните дейности съгласно заложения план-график на проекта. Освен това екипът ще следи за коректното и целесъобразно разходване на средствата по проекта в съответствие с утвърдения бюджет, ще упражнява контрол върху дейността на външните изпълнители, избрани в резултат на процедури за обществени поръчки, ще следи за правилното съставяне на документацията при изпълнението на проекта. Екипът за организация и управление ще бъде отговорен за организиране и провеждане на необходимите процедури за възлагане на обществени поръчки в съответствие с разпоредбите на ЗОП. В допълнение членовете на екипа ще бъдат отговорни и за:
- Осигуряване на необходимата отчетност по проекта чрез своевременно изготвяне и подаване на междинни и окончателни финансово-технически отчети;
- Гарантиране на фиансовата обезпеченост на проекта чрез своевременна подготовка на искания за верификация на извършените разходи;
- Докладване на нередности;
- Създаване и поддържане на досие на проекта, архивиране и съхранение на документацията съгласно изискванията на СНД;
- Осугуряване на прозрачност по отношение на усвояването на европейските средства и популярзиране на приноса на ЕС за изпълнението на инвестицията чрез инструмента СледващоПоколениеЕС.
В изпълнение на ангажимента на всеки краен получател на средства по линия на НПВУ да популярзира финансовия принос на ЕС, Община Благоевград предвижда комплекс от взаимно-свързани и допълващи се мерки и дейности, с които да информира широката общественост за изпълняваната инвестиция. Целта е да се повиши обществената осведоменост, да се гарантира прозрачност в процеса на усвояване на европейските средства и в максимална степен да се популярзира приноса на ЕС за постигането на очакваните резултати от инвестицията. Всички мерки ще бъдат съобразени със изискванията на СНД, посочени в Ръководството за изпълнение на инвестиции по ПВУ от крайните получатели на средства от МВУ. Дейността включва най-общо организиране и провеждане на събития - пресконференции, както и изработка на материали за целите на повишаване на информираността на местната общност за инвестицията. Пресконференциите ще бъдат 2 бр., като първата ще се организира след подписване на договора за финансиране, с цел представяне на основните аспекти на проекта, а втората - в края на проекта, след изпълнение на строителните работи с цел представяне на постигнатите резултати.
Също така в процеса на реализация на проектните дейности ще бъде предоставяна регулярна информация, която ще фокусира вниманието на местната общност върху всеки нов етап от изпълнението на проекта и ще съдържа конкретни данни за постигнатия напредък и предстоящите задачи в краткосрочен план. Информацията ще бъде публикувана на видно място на официалната страница на Община Благоевград www.blagoevgrad.bg.
В комплекса от информационни и комуникационни мерки е предвидено изработване на плакати за публичните събития, както и на временен билборд с големи размери, който ще бъде поставен в близост до сградата на плувния басейн по време на изпълнението на дейностите по нейното енергийно обновяване. След приключване на строителните дейности ще бъде монтирана постоянна обяснителна табела. Всички изработени рекламно-информационни материали ще съдържат изискуемите реквизити съгласно указанията в Ръководството и Приложение № 10 Условия за изпълнение на одобрените инвестиции в рамките на настоящата процедура. |
21 200.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и авторски надор за енергийно обновяване на спортната сграда.: В рамките на дейността се предвижда възлагането на строителство на инженеринг, което включва изготвяне на инвестиционен проект, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор по време на строителството. Първият компонент на дейността е изготвянето на инвестиционен проект за подобряване на енергийната ефективност на сградата на Закрит плувен басейн - гр. Благоевград. Проектът ще бъде разработен в съответствие с изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. След преминаване през необходимия съгласувателен режим с експлоатационни дружества и други контролни органи, инвестиционният проект ще бъде одобрен от Главния архитект на Община Благоевград. В обяснителните записки по отделните части от проекта, проектантите подробно ще опишат изходните данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификации на предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с конкретни изисквания към продуктите и технология на изпълнение съгласно действащите норми и стандарти в строителството. Като основа за инвестиционния проект ще се ползват изготвенитe на етап кандидатстване обследване за енергийна ефективност и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата. При разработката на отделните части на инвестиционния проект, проектантският екип ще спазва стриктно предписанията за обновяване на сградата, за да се осигури пълно съответствие и съгласуваност между частите и да се постигне оптимален ефект от инвестицията.
Инвестиционният проект ще включва само мерки и дейности, допустими за финансиране по процедурата.
Съгласно изготвената техническа документация на етап кандидатстване строително-монтажните дейности ще включват дейности по полагане на топлоизолация от минерална вата на стените на сградата, топлизолация на покрива, смяна на дограма, мерки по системите за отопление и битово горещо водоснабдяване (БГВ), мерки по тръбната мрежа, изграждане на система за сградна автоматизация и управление, монтаж на фотоволтачина централа за собствени нужди. В рамките на предложението за изпълнение на инвестиция ще бъдат реализирани и мерки, предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата. Най-общо те са следните: мерки за отстраняване на конденз в помещенията и покривни течове, антикорозионна обработка на всички засеганти стоманени елементи и конструкции, ремонт на сифони в мокрите помещения, отводняване на входовете, дейности по част от ОВК, свързани с реконструкция или изграждане на нови вентилационни системи за осигуряване на норамтивния въздухообмен и др.
Във връзка със спазването на инвестиционния проект на етап изпълнение на СМР, проектантите по отделните части ще упражняват авторски надзор в съответствие с изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за инженеринг. Целта е да се гарантира точното изпълнение на проекта и спазването на нормите за този вид строителство, както и да се изготви необходимата строителна документация за въвеждане на обекта в експлоатация. |
2 837 515.51
|
0.00
|
Упражняване на строителен надзор и изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите.: Съгласно ЗУТ по време на строителство на обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Обектът на интервенция в настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е строеж III-та категория и съгласно горецитираните изисквания и с оглед качествено изпълнение на заложените СМР в предвидения обем и срокове, е необходимо при изпълнение на предвидените СМР да се упражнява строителен надзор.
В рамките на дейността, лицензираният консултант ще изготви и Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, който ще послужи като база за издаване на разрешение за строеж и законосъобразно започване на строителния процес. Оценката ще бъде извършена на основание чл. 142, ал. 5 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ и обхваща проверка за съответствие със:
- правилата и нормативите за устройство на територията,
- изискванията на чл. 169, ал.1 и ал. 3;
- взаимната съгласуваност между частите на проекта;
- пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления;
- изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива;
- други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива;
- изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта;
- изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи на обекта и дейностите по разрушаване, с цел последващото им оползотворяване, включително рециклиране;
При упражняването на строителен надзор в съответствие с действащото законодателство , консултантът ще бъде отговорен за изпълнението на следните дейности: законосъобразно стартиране на строежа, извършване на регулярни огледи на място и изготвяне на констативни протоколи от проверките съвместно с останалите заинтересовани страни в строителния процес, контрол за спазване на графика за изпълнение на отделните видове работи, контрол по изпълнение на строителните дейности в пълно съответствие с частите на одобрения инвестиционен проект, контрол на качеството и количеството на влаганите материали и изделия в строителството и съответствието им с нормите за безопасност, контрол за спазване на условията за безопасност на труда, отговорност за опазване на околната среда, извършване на преценка за годността на обекта за въвеждане в експлоатация, докладване на Възложителя в случай на установени нередности в строителния процес.
Лицето, упражняващо строителен надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по Наредба № 3 на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение. След приключване на СМР и издаване на Констативен акт Образец 15 за установяване на годността на строежа, лицензираният консултант ще изготви и предаде в срок окончателен доклад с всички изискуеми приложения и документи за целите на въвеждането на обекта в експлоатация. |
107 257.89
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по СМР.: В изпълнение на указанията по процедурата след приключване на строително-монтажните работи на сградата, ще бъде изготвена независима експертна оценка от лицензиран енергиен одитор. Оценката има за цел да докаже потреблението на първична невъзобновяема енергия и постигнатите спестявания от въведените интегрирани енергоефективни мерки. По този начин ще се осигури обективна база за доказване на стойностите на постигнaтите индикатори, заложени на етап кандидатстване с предложението за изпълнение на инвестиция. |
3 036.00
|
0.00
|
Дейности по въвеждане на обекта в експлоатация.: След фактическото им завършване, строежите следва да бъдат въведени в експлоатация. Въвеждането на обекта в експлоатация ще бъде извършено по приложимия ред за съответната категория строеж. За обекта ще бъде издадено Удостоверение за въвеждане в експлоатация/респ. Разрешение за ползване на сградата след подаване на заявление от страна на Възложителя, установяване на пълнотата на представените документи и извършване на оглед на място от компетентния орган по издаване на удостоверението.
Приключването на строително-монтажните работи се удостоверява с издаване на Констативен акт /Образец 15/ за установяване годността за приемане на строежа или частта/етапа от него, в който се посочват резултатите от прегледа на техническата документация (проекти, екзекутивна документация, актове и протоколи по време на строителството, дневници, декларации за съответствие на вложените строителни материали и продукти, изпитвания и измервания, доказващи правилността на изпълнението и др.), резултатите от извършения оглед на място на изпълнения строеж, описва се строежа и неизвършени, недовършени и/или недобре извършени работи, които следва да бъдат отстранени в срок до подаване на заявление за издаване на разрешение за ползване/респ. на удостоверение за въвеждане в експлоатация, описва се състоянието на строителната площадка и околното пространство и др. При фактическото завършване на строежа се изготвя екзекутивна документация, отразяваща несъществени отклонения от съгласуваните проекти, като същата следва да бъде заверена от Възложителя, водещия проектант, строителя, лицето, упражнило авторски надзор, физическото лице, упражняващо технически контрол за част "Конструктивна" и от лицето, упражняващо строителен надзор. Екзекутивната документация съдържа пълен комплект чертежи за действително изпълнените строително-монтажни работи, заверява се с печат на съответната администрация върху всички графични и текстови материали и представлява неразделна част от издадените строителни книжа. Когато строежът е изпълнен в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация. |
2 000.00
|
0.00
|
Предварителни дейности по изготвяне на техническа документация за кандидатстване - обследване за енергийна ефективност на сградата, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики и Технически паспорт на сградата.: Дейностите по подготовка на необходимата техническа документация са извършени от Община Благоевград в изпълнение на условията за кандидатстване по процедурата. Енергийното обледване е изготвено в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ и включва мерки за енергийно обновяване, които са допустими за финансиране по процедурата. Предложените от енергийния одитор мерки гарантират преминаване на сградата от клас на енергопотребление "В" в "А, като процентът на спестяванията е 46,52% с очаквано понижение на годишното потребление на енергия в размер на 1 067 844,78 kWh/год. Сертификатът за енергийни характеристики е валиден и съобразен с изискванията на Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградата е представен технически паспорт с регистрационен номер № 97-04279.626.303.1/31.04.2023 г. след извършено обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1, т.1.-5 и ал. 3 от ЗУТ. Техническият паспорт съдържа мерки, които произтичат от нормативни изксвания, свързани с безопасната експлоатация на сградата и запазване на направените инвестиции по енергийно обновяване. |
16 740.00
|
0.00
|