Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 498 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

От програмата предоставяне на Топъл обяд  до дома ще се възползват 120 лица от 11 населени места в Община Две могили. Отговарящи на следните целеви групи.
лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 
лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 
лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 
лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 
скитащи и бездомни лица; 
лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 
Обяда ще се предоставя в работните дни от месеца и ще включва – супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт.
В допълнение към предоставянето на топъл обяд ще се предоставят и съпътстващи мерки, съответстващи конкретните нужди на представителите на целевите групи.
Дейностите по настоящата процедура ще се предоставят на най-нуждаещите се лица безвъзмездно и при запазване на достойнството и зачитане на неприкосновеността на личния им живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от Домашен социален патронаж в град Две могили. Доставката на хранителни продукти ще се извършва от Общинско предприятие "Обществено хранене". Към момента предприятието е с персонал 18 човека, като 10 от тях приготвят храната. Материалната база е общинска собственост /Акт за общинска собственост № 3510 Сграда за обществено хранене, площ 601 кв. м./ с адрес: град Две могили, ул. "Кирил и Методий" №17, Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 182500236 Патронажът разполага със собствена кухня, административни помещения и склад за съхранение на хранителни продукти. Оборудването отговаря на нормативните изисквания в областта на храните относно съхранението и приготвянето на храна. Професионална електрическа печка – 2 бр. с шест котлона Професионални електрически печки – 4 бр. Професионален хладилен шкаф нискотемпературен Картофобелачка със стойка и филтър Зеленчукорезачка с резервен нож за рязане Миксер мотор професионален с приставка за разбиване и приставка за пасиране Скара тръбна изцяло неръзждаема с 40 тръби Аспираторен чадър, разглобяеми – 4 бр. Трапезарията ще стартира дейността си от 1.10.2022 г до 30.09.2025 г., като реално дейностите по приготвяне на храна ще стартират от 17.10.2022 г. От 01.10.2022 г. ще се приемат заявления от кандидат потребителите и ще се извършат проверки от ДСП на ниво конкретен представител на целевата група с цел избягване на двойно финансиране. Хранителните продукти се доставят по реда на ЗОП чрез провеждане на открита процедура с Уникален номер на обществената поръчка № 00621-2021-0008. Сключени са 3 нови договори от 01.12.2021 г. и Анекси към тях от 27.06.22 г. за “Доставка чрез покупка на храни и хранителни продукти по групи за нуждите на звената на общинска бюджетна издръжка – детска ясла, детски градини, Общинско предприятие «Обществено хранене». Техническите спецификации и изискванията на обществената поръчка са съобразени с всички нормативни документи в областта на храните. След провеждане на процедурата са определени изпълнители, с които са сключени договори за доставка на хранителните продукти. При изпълнение на поръчката, ще се спазват изискванията на Закона за храните, наредбите по прилагането му и всички други подзаконови актове, гарантиращи качеството, безопасността и годността на хранителните продукти, предмет на поръчката. 300 844.80 115 200.00
Предоставяне на топъл обяд.: Общинско предприятие "Обществено хранене" разполага с 1 управител, домакин, счетоводител, главен и помощник готвачи, трима шофьори, общо персонала на предприятието е 18 щатни бройки. За доставка на топлия обяд по домовете отговарят три лица. За доставяне се използва досега изготвената транспортна схема за разнос на топла храна в 12 населени места на общината. Храната се доставя до домът на потребителя. Изготвен е предварително поименен списък с населено място. Храната се транспортира с три автомобила на ОП ОХ : Фиат Фиорино с рег. № Р 9079КВ Дачия Докер с рег. № Р 7481 КВ Фиат Темпра с рег. № Р 6093РР За управление на проекта ще се определи екип със заповед на кмета на общината: ръководител, координатор, 3 технически сътрудник и счетоводител. Красимира Русинова - зам.- кмет на Община Две могили и ръководител на проекта – ръководи и организира цялостната дейност на екипа; Сашка Димитрова – мл. експерт „Социални дейности и здравеопазване”, Координира дейността на екипа, отчита проекта в ИСУН; Айше Шабанова – мл. експерт „Социални дейности и здравеопазване” – технически сътрудник - изготвя необходимите документи свързани с техническото изпълнение на проекта; Бисерка Николова – мл. експерт счетоводител, изпълнява счетоводната дейност по проекта, оформя първични и официални счетоводни документи, подписва заедно с директора на ОП „Обществено хранене” всички документи от финансово – имуществен характер, от които произтичат права и задължения, подписва счетоводните отчети, както и всички отчети и сведения, които произтичат от счетоводни записвания; Марияна Илиева – мл. експерт РР, АОДА, - технически сътрудник, съпътстващи мерки по проекта и изготвя необходимите документи свързани с отчетността. Севгюл Юмерова – мл. експерт „Човешки ресурси“ - технически сътрудник, съпътстващи мерки по проекта и изготвя необходимите документи свързани с отчетността. Екипа е сформиран от мл. експерти Общинска администрация с дългогодишен опит в разработването и изпълнението на проекти и програми. От 2009 г до 2015 г. се предоставя топъл обяд на 50 потребителя по Проект "Обществена трапезария" финансиран от Фон "Социална закрила". От 2016 г до декември 2019 г. се предоставя топъл обяд на 70 потребителя по Оперативна програма за храни и/ или основно материално подпомагане, Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. от март 2020 г. до 31.декември 2020 г. по Целева програма "Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020" топъл обяд получаваха всеки месец 170 потребителя. От 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г. по "3.1 Топъл обяд в условията на пандемията от COVID - 19" - 120 потребителя. Асистентска подкрепа - действащ към момента Механизъм лична помощ - действащ към момента 21 059.13 8 064.00
Реализиране на съпътстващи мерки.: Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общината. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор. Ще бъдат насочени към приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Предоставяните съпътстващи мерки по програмата ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичният социален профил на тях и членовете на семействата им. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм Сайта на Община Две могили, ще служи като основен източник на информация и ще бъде във фокуса на заинтересованите страни. Периодично ще се публикува информация за изпълнение на дейностите по проекта, както и такава за останалите социални услуги осъществявани от Община Две могили. С цел информираност за дейността по проекта за предоставяне на съпътстващи мерки всички потребители по Операцията ще бъдат запознати подробно за тези възможности, като това ще се осъществи чрез: информационни материали за видовете дейности и предоставяната подкрепа, която може да бъде получена; писмена информация, разлепена на общодостъпни за всички потребители места-кметствата по населените места и др.; насоки за балансиран режим на хранене и др. За управление на проекта ще се определи екип със заповед на кмета на общината, като две лица от екипа ще отговарят за съпътстващите мерки - мл. експерти от общинска администрация. Лицата са с висше икономическо образование и имат дългогодишен професионален опит. 21 059.14 8 064.00
Определяне на целевите групи: Дейността „Определяне на целевите групи“ ще започне от 01.10.2022 г. преди стартиране на дейностите по договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. При идентифицирането на нуждаещите се лица ще имаме в предвид приоритетно най-нуждаещите се лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. Целеви групи: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица; лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подкрепа може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от общината нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от Дирекция “Социално подпомагане“ – Две могили, за принадлежност към допустимата целева група и за недопускане на двойно финансиране. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.