Организация и управление : Да създадем ефективна система за организация, изпълнение, наблюдение, оценка и отчитане на дейностите по проекта, така че да постигнем заложените цели и резултати при навременно изпълнение и в рамките на предвидените ресурси. |
27 000.00
|
22 971.63
|
Информираност и публичност: Целта на тази дейност е да се изпълнят условията в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, така че да се осигури ефективно представяне на информацията по проекта, гарантиране на прозрачността и достъпността на информацията за изпълнението на дейностите и целите му, осъзнаване и разбиране за значението и приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020", чрез ЕСФ за осъществяването на проекта и осигуряването на достъп до ефикасни и адекватни социални услуги за представители на уязвимите социални групи в община Никопол. |
2 742.67
|
1 590.00
|
Подбор на потребители на социална услуга по Компонент 2: Ще се предложи почасово предоставяне на интегрирана социална услуга в общността - личен асистент.
Във връзка с улесняване достъпа на хора с увреждания на пазара на труда и/или лицата, които полагат грижи за зависими от грижа членове на семействата, да се върнат на пазара на труда се предлага прилагането на интегриран подход чрез изваждане на член от семейството, полагащ грижи за зависим член чрез осигуряване на обучение и заетост.
Определянето на ползвателите на услугата ще се осъществи чрез оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребностите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите.
Оценките ще бъдат извършени от външни експерти на база на Методика за извършване на оценки на потребностите от социални и здравни услуги в домашни условия и в общността в Община Никопол, утвърдена от Кмета на Община Никопол.
Със заповед на Кмета на Община Никопол, ще бъде съставена комисия за подбор, в която членове ще бъдат екипа по управление и представителите на институциите: Дирекция "Социално подпомагане" и Дирекция "Бюро по труда" Никопол.
Социалната услуга "Личен асистент" ще се предостави в домашна среда в съответствие с Методика за предоставяне на социалната услуга в общността "личен асистент" утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. |
2 640.00
|
2 200.00
|
Почасово предоставяне на социалната услуга в домашна среда по Компонент 2: С настоящия проект ще се предложи почасово предоставяне на интегрирана социална услуга в Община Никопол. За реализацията му ще се назначат лицата - лични асистенти, които ще доставят интегрирана социална услуга в домашна среда. За да бъде квалифицирана и компетентна последната, асистентите ще им бъде проведено въвеждащо обучение и закупено работно облекло в началото на проекта. Лицата, ползващи се от услугите ще бъдат обгрижени според индивидуално разработен план за предоставяне на интегрирана услуга, съгласно анализа на потребностите им, като за целта в началото на проекта с оглед включването на нови ползватели, ще се извърши оценка на потребностите на нуждаещите.
Дейностите по проекта за предоставяне на социалната услуга "Личен асистент" са в отговор на заложените от ръководството на Община Никопол цели в Областната стратегия за социалните услуги. В нея е заложено, че предоставянето на социални услуги в общността, ще бъде насочено към пряко подпомагане на лицето с увреждане, при задоволяване на неговите основни жизнени потребности, чрез услугата„Личен асистент.
Заложено е, че и броя на лицата наети като "личен асистент" през 2017 г. ще се увеличи.
Основните проблеми, които са характерни за рискови групи заложени в Стратегията за развитие на социалните услуги в община Никопол 2016-2020 г. са:
• Социална изолация в общността;
• Недостатъчна финансова подкрепа за лицата и техните семейства;
• Изолация от пазара на труда за лицата с остатъчна работоспособност, както и на техните близки;
• Нужда от социализация, развлечения, общуване и контакти;
• Недостатъчен брой социални услуги в общността, а именно: „Личен асистент”, „Социален асистент” и „Домашен помощник”;
Основните идентифицирани нужди са от:
- Предоставяне на социални услуги в общността, насочени към пряко подпомагане на лицето с увреждане, при задоволяване на неговите основни жизнени потребности, а именно: „Личен асистент”, „Социален асистент”, „Домашен помощник”;
- Изграждане на умения за независим живот;
- Обучения за активно включване на пазара на труда;
- Осигуряване на подкрепа за семейството на лицето с увреждане;
- Подкрепа в социално включване в общността.
Ключови индикатори за постиженията на Стратегията
Основните индикатори за промяната в системата на социалните услуги в община Никопол, постигната в рамките на общинската стратегия, са:
Предотвратена преждевременна институционализация на 15 хора с увреждания, чрез развитите услуги за грижа в семейна среда;
Създаден капацитет за осигуряване на дневни и почасови грижи за поне 30 възрастни хора и лица с увреждания годишно;
Осигурени услуги, подкрепа и грижи в семейна среда за голяма част от хората с установени трайни увреждания и самотно живеещите възрастни хора – чрез увеличен капацитет на ДСП, Обществена трапезария и услугите „Личен асистент”, „Социален асистент” и „Домашен помощник”.
Осигуряване на обучение, възможности за придобиване на професионални умения и осигуряване на трудова заетост на поне 20 лица от рискови групи, годишно;
Мерки и дейности по Приоритетно направление 2: „Грижа за възрастни от уязвими групи”.
Обща цел 2: Създаване условия за социално включване/интегриране на максимален брой хора в неравностойно положение и уязвими групи.
Специфична цел 2.1. Подобряване на мрежата от социални услуги в общността за лица с увреждания и лица в рискови групи.
Мярка 2.1.1. Разширяване на грижите за хора с увреждания в семейна среда
- Подобрени и разширени услуги в семейна среда за лица с увреждания.
- Предотвратено преждевременно настаняване в резидентна грижа на хора с увреждания, чрез предоставяне на разнообразни услуги в домашна среда.
Дейност 2.1.1.1. Продължаване дейността на „Личен асистент” и постепенно повишаване на лицата, потребители на услугата. |
152 884.80
|
131 084.75
|
Обучение за повишаване на професионалната квалификация по Компонент 1.: Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на членовете на семейства с хора с увреждания. Чрез реализиране на конкретната дейност се цели да прекрати престоя на лицата без работа и лицата да се насочат към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да търсят работа и да работят, да учат, включително да се образоват. Дейността относно подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие е предназначена да подпомага лица полагащи грижи за зависими членове на семейства с хора с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи, пълнолетни лица с
увреждания, да могат да направят образователен, квалификационен и трудов избор.
За изпълнението на горепосочената дейност ще се включват чрез насочване към обучение и заетост на възрастни.
Входящото минимално образователно и/или квалификационно равнище за придобиване на професионална квалификация - за първа степен: завършен начален етап на основното образование или успешно завършен курс за ограмотяване, организиран от училища в системата на предучилищното и училищното образование по реда на Закона за насърчаване на заетостта или на Закона за предучилищното и училищното образование, или валидирани компетентности за начален етап на основно образование по чл. 167, ал. 1, т. 4 от Закона за предучилищното и училищното образование - за лица, навършили 16 години, а в случаите на продължаващо професионално обучение - и придобита квалификация по част от професия.
В рамките на дейността по Компонент 1 целева група, която ще бъде включена в обучението ще са икономически неактивни лица от семейства на хора с увреждания.
Информация за обучението за придобиване на професионална квалификация :
Специалност - 6220301 Озеленяване и цветарство
Професия -622030 Работник в озеленяването
Хорариум на обучението - 300 часа.
Брой на обучаваните лица - 20.
Документ доказващ завършеното обучение - свидетелство за професионална квалификация.
|
12 000.00
|
9 800.00
|
Осигуряване на заетост на лицата полагащи грижи за зависими членове сред предоставяне на обучение по Компонент 1: В рамките на дейност „Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове с увреждания" по Компонент 1 след предоставяне на обучение ще се осигури наемане на обучените лица за период от 6 месеца .
Целта е да се предостави възможност за връщането на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.
В рамките на периода на заетост обучените лица ще упражнят професията, която са придобили и получили знания.
Наетите лица ще работят на длъжност работник в озеленяването на пълен пълен работен ден за период от 6 месеца.
Ще се възложи извършването на следните видове работа: почистване, поддържане на чистотата на озеленените територии, косене на тревни площи и събиране на окосената трева, извозване на окосената трева, грапене на тревни площи и извозване, резитба на храсти, резитба на жив плет, резитба за оформяне короните на дърветата, отстраняване на опасни и паднали дървета, засаждане на цветя, ръчно почистване на прораснала трева по алеи и тротоари, оборка на тревни площи и терени за обществено ползване, събиране и извозване на шума от тревни площи и други по терени, предназначени за обществено ползване. |
85 032.00
|
83 340.07
|