Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение /ПП/ предвижда дейности по цялостна реконструкция на сграда - Младежки дом Ловеч, последен основен обект от Инвестиционната програма за изпълнение на ИПГВР. ПП включва допустими мерки и дейности по ПО1, ИП "Социална инфраструктура", група дейности "Културна инфраструктура" и ще се реализира чрез комбинация на финансови инструменти и БФП. Младежки дом Ловеч е разположен в източната част на пл. „Т. Кирков“ в АИР „Вароша” и е преход към жилищната част на квартала. Сградата се състои от две тела и вътрешен двор, частна общинска собственост и попада в обхвата на АИР „Вароша”, обявен с разпореждане на МС за музеен и туристически резерват.  Дейностите по сградата включват промени в разпределението на всички етажи, обособяване на няколко функционални зони, внедряване на мерки по енергийна ефективност и осигуряване на достъпна среда. Зоните са, както следва: зона, отредена за Регионален исторически музей - Ловеч; зона Фондохранилище Градска художествена галерия - Ловеч и зона общински комплекс за игра на закрито. Ще бъде изградена и мултифункционална зона за STEAM, включваща училищни групи и семейства, лабораторни занимания и арт занимания. В Ивестиционния проект /ИП/ е предвидена Кафе-сладкарница. Инвестиционният проект предвижда промяна на фасадното решение с максимално запазване на съществуващата каменна облицовка и нова дървена обшивка по еркери и отвори предвидени за затваряне с идеята за адаптация към средата на АИР „Вароша”. ИП включва мерки, насочени към подобряване на достъпа на хора с увреждания до сградата, в съответствие с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Управлението на проекта ще бъде в съответствие с всички съвременни изисквания, методи и пособия за управление на проекти. Целта на управлението на проекта ще бъде да се създадат условия за успешното осъществяване на дейностите и постигане на резултати, заложени в проектното предложение. Дейността предвижда: -Балансирана координация и мениджмънт; -Изготвяне на план за мониторинг; -Техническа и финансова отчетност по проекта; -Подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжни процедури, съгласно приложимото законодателство (ЗОП); -Управление на комуникацията в проекта; -Прозрачно изпълнение; -Организация на отчитането на проектните дейности, -Провеждане на регулярни срещи на екипа за управление . Община Ловеч ще отговаря за цялостното управление и контрол по изпълнението на проекта, надзора върху екипа за управление на проекта, докладване на УО на ОПРР 2014-2020 г. за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление и контрола на бюджета, подготовката на заявки за верифициране на извършените разходи и др. Екипът за управление на проекта ще приложи утвърден подход за управление от своята практика, който ще бъде доразвиван и усъвършенстван в процеса на изпълнение на всяка конкретна дейност. Организацията за изпълнението на проекта, взема под внимание специфичните изисквания по настоящата процедура, с цел осигуряване на ефективни резултати в оптимален времеви план за изпълнение на проекта. За изпълнението на настоящият проект, кандидатът предвижда изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, кандидатът ще следва стриктно общата и специфичните цели, спецификата и графика на дейностите. Ще бъде създаден екип за управление на проекта, който ще бъде съставен от експерти, които ще отговарят за организацията и управлението на дейностите по проекта: - Ръководител на проекта; - Координатор СМР; - Технически сътрудник; - Счетоводител. Екипът за управление на проекта ще подходи към планирането и управлението на изпълнението на дейностите в проекта като единен и непрекъснат процес, интегриращ планирането, изпълнението и мониторинга в единна система, чрез която да се постигне адекватно на нуждите и съобразено с изискванията на настоящия проект управление. Екипът за управление на проекта ще съблюдава за спазването и изпълнението на всички изисквания за информация и публичност на проекта, във връзка с правилата на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. и Европейския фонд за регионално развитие. Дейността се финансира с ФИ и е на стойност 60 000 /не се дължи ДДС/ 0.00 0.00
Публичност и визуализация на проекта: Съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013, проектът предвижда дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от ЕФРР, чрез ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. и отпуснатия кредит от Фонда за градско развитие. Всички дейности за информация и комуникация по проекта ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността за информация и комуникация има за цел да оповести проекта, неговите цели, дейности, резултати и финансираща институция. За целта ще бъдат реализирани следните дейности: - Провеждане на две пресконференции (за стартиране на проекта (20 присъстващи) и в края на проекта за оповестяване на резултатите от него (20 присъстващи) - 2 х 160 лв.; - Провеждане на церемония „Първа копка“ и церемония „Откриване на обекта“ - 2 х 160 лв.; - На интернет страницата на бенефициента - Община Ловеч ще бъде налична цялата информация за проекта (снимки, публикуване на резултатите за проекта, информация за финансовата подкрепа на проекта от ЕФРР, чрез ОП "Региони в растеж" и др.) Дейността е задължителна за реализирането на проекта и е насочена към повишаване обществената осведоменост, относно целите и резултатите от проекта, неговото финансиране, както и постигнатите индикатори за изпълнение и резултат по проекта.; - Дизайн, проектиране и монтаж на два билборда с информация за проекта, на входа на обекта на интервенция по проекта 4 х 3 метра - 2 х 2 900 лв.; - Дизайн и изработка на вътрешен банер, 0.80 х 1.80 м., с информация за проекта, който ще бъде използван за всички публични събития по проекта, а след неговото приключване ще бъде поставен във фоайето на сградата, която ще бъде реконструирана по проекта - 1 х 200 лв.; - Изработване и поставяне на информационна табела (минимум 50 х 70 см) - 1 х 110 лв.; - Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела (минимум 70 х 100 см) - 1 х 150 лв., която ще бъде монтирана на входа на сградата след приключване на СМР; - Дизайн и изработване на 200 броя брандирани тефтери със спирала и химикалка - 200 х 10 лв.; - Дизайн и изработване на 200 броя информационни дипляни - А 4, тройно сгънати - 200 х 1 лв.; - Изработване на 220 броя брандирани раници за деца - 220 х 10 лв.; - Изработване на 220 броя брандирани несесери с цип - 220 х 15 лв.; - Изработване на 3000 броя брандирани самозалепващи се стикери - 3 000 х 1 лв.; - Публикации и медийно отразяване на проекта в медиите. Предвижда се изпълнението на дейността да стартира през първия проектен месец с подготовка за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. В рамките на втория проектен месец се предвижда сключването на договор за възлагане изпълнението на услугата. Времетраенето на дейността е с продължителност 30 месеца и обхваща целия период на изпълнение на проекта. Дейността се финансира с ФИ и е на стойност 15 000 лв. без ДДС /18 000 лв. с вкл. ДДС/ 0.00 0.00
Извършване на СМР за преустройство на сградата на Младежки дом Ловеч, за младежки дейности, музейна дейност и дейности на община Ловеч: Младежкият дом е разположен в източната част на пл. „Тодор Кирков“ в АИР ”Вароша” на град Ловеч и е преход към жилищната част на квартала. Сградата се състои от две тела с обща застроена площ 2 394.64 кв.м. и вътрешен двор (ОБЩО РЗП 5 342,59 м2.) и е частна общинска собственост. Сградата не е включена в списъка на недвижими културни ценности, но попада в обхвата на АИР “Вароша”, обявен с разпореждане на МС № 364 от 24.09.1968 г. за музеен и туристически резерват. За него е издадена Наредба №10 за опазване и застрояване на Архитектурно-исторически резерват „Вароша“ (ДВ бр.75/1978г.). Проектът предвижда цялостна реконструкция на сградата, промени в разпределението на всички етажи, обособяване на няколко функционални обекти, които биха могли да функционират и самостоятелно, както и внедряване на мерки по енергийна ефективност и осигуряване на достъпна среда. Изготвеният инвестиционен проект предвижда в сградата да се обособят зони с различно предназначение, като всяка една от тях може да функционира напълно самостоятелно с отделен вход и изход, авариен достъп, захранване и оборудване, съгласно новото техническо задание на Община Ловеч. В сградата ще се помещават: Регионален исторически музей - гр. Ловеч, Фондохранилище на Градска художествена галерия - Ловеч, Експозиционна зала за художествени творби, Зали за културни събития, Общински музеен комплекс за игра на закрито, Кафе-сладкарница, Танцови зали, Магазин за сувенири с книжарница. Конструкцията на сградата е от носещи стоманобетонови плочи, греди и колони и е в добро състояние. Външните ограждащи стени са от тухлена зидария (решетъчни тухли). Цялата сграда е облицована с плочи от врачански камък, добре запазени. Проектът предвижда и промяна на фасадното решение с максимално запазване на съществуващата каменна облицовка и нова дървена обшивка по еркери и отвори предвидени за затваряне. Така проектантите преосмислят първоначалната си визия с идеята за максимално запазване на паметта на сградата и адаптация към средата на историческия квартал „Вароша”. За достъпа в сградата ще се запазят двата централни входа – от пл. „Тодор Кирков“ и от ул. „Васил Левски“. Предвидени са рампи за осигуряване на достъпна среда и при двата входа на сградата. Вътре в самата сграда се предвижда да се изпълнят платформи при полунивата. Електрически подемник за посетители и хора в неравностойно положение е предвиден във фоайето на новото крило, като ще се монтира в отвора между двете нива. Пространството се явява като едно уширение на площад „Тодор Кирков“ и е подходящо за отдих, защото е тихо и сенчесто. Пред кафе-сладкарницата зоната с места на открито също е сенчеста, запазват се двата бора и от тук се открива приятна гледка към Покрития мост. Около сградата ще се изпълни ниско парково осветление в зелените площи, а по фасадата ефектно нощно осветление. Сградата ще е оборудвана със СОТ, дежурно и аварийно осветление, както и охранително осветление отвън. Дейността се финансира с БФП и ФИ и е на обща стойност 4 034 846,15 лв. с вкл. ДДС /3 362 371,79 лв. без ДДС/, от които: 2 459 574,97 лв. без ДДС - БФП 902 796,82 лв. без ДДС – ФИ Планиран е разход за въвеждане на обекта в експлоатация, който не е разписан като отделна дейност на стойност от 5 000 лв. /не се дължи ДДС/ - ФИ Обществена поръчка с предмет: „Извършване на СМР за преустройство на сградата на Младежки дом Ловеч, за младежки дейности, музейни дейности и дейности на Община Ловеч по проект: „Преустройство на сградата на Младежки дом Ловеч, за младежки дейности, музейни дейности и дейности на Община Ловеч“, открита процедура по смисъла на чл.18, ал.1, т.1 ЗОП е открита с решение на Възложителя от 29.04.2021 г. Съгласно обявлението за обществена поръчка, отварянето на офертите в ЦАИС ЕОП е било на 04.06.2021 г. Назначена е комисия за разглеждане и оценка на получените оферти. 2 459 574.97 3 159 802.70
Доставка на оборудване и обзавеждане: Дейността предвижда доставка и монтаж на оборудване, което да обезпечи цялостното функциониране на РИМ - Ловеч, Детския музей, кафенето, залите и техническите помещения в сградата, която ще бъде ремонтирана по проекта, съгласно техническа спецификация на бенефициента (КП) - Община Ловеч, както следва: 1. Доставка на обзавеждане и инвентар за Кафене и РИМ-Ловеч; 2. Доставка на макети, атракциони, интерактивни атракции и други за Детски музей; 3. Доставка на специализирано обзавеждане за РИМ „Ловеч“ за експозиция „Археология“; 4. Доставка на специализирано обзавеждане за РИМ „Ловеч“ за експозиция „Духовност“; 5. Доставка на специализирано обзавеждане за РИМ „Ловеч“ за експозиция „Държавност“; 6. Доставка на специализирано обзавеждане за РИМ „Ловеч“ за експозиция „Икономика“; 7. Доставка на специализирано обзавеждане за РИМ „Ловеч“ за секция „Изложби“. Дейността се финансира с БФП и ФИ и е на обща стойност 1 309 498,46 лв. с вкл. ДДС /1 091 248,72 лв. без ДДС/, от които: 808 473,81 лв. без ДДС - БФП 282 774,91 лв. без ДДС - ФИ 808 473.81 970 168.57
Осъществяване на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ : Дейността е в пряка връзка с изпълнението на строителните работи в рамките на проекта. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки и приложимите нормативни уредби. Дейността включва осъществяване на строителен надзор съгласно ЗУТ . Дейността има за цел: - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Засилен контрол върху прилагането на безопасни и здравословни условия на труд. Съгласно Закона за устройство на територията е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Ловеч. При упражняване на строителен надзор изпълнителят носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България. Дейността се финансира с ФИ и е на стойност 50 000 лв. без ДДС /60 000 лв. с вкл. ДДС/ 0.00 0.00
Упражняване на авторски надзор по смисъла на ЗУТ: В рамките на дейността ще се извършат услуги, свързани с упражняване на авторски надзор по време на строителството за инвестиционен проект за извършване на СМР за преустройство на сградата на Младежки дом Ловеч, за младежки дейности, музейна дейност и дейности на община Ловеч. Целта на дейността е осигуряване на ефективен и качествен авторски надзор, съгласно изискванията на чл. 162. от ЗУТ, с оглед успешното изпълнение на строително-монтажните работи на обекта на интервенция. Упражняването на авторски надзор на проекта гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на устройствените, технологични, стилистични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Авторският надзор е задължителна част от процеса на реализация на проекта. Авторският надзор представлява проследяване на целия процес на реализация, на качеството на изпълнение, координация между различните професионалисти, изпълнители, доставчици, технически лица и работници, следене за спазване на договорените срокове и бюджети. Изпълнителят на авторски надзор е длъжен да: - Упражнява авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционен проект, изпълнявайки функциите на Проектант (като един от участниците в процеса на строителството) съгласно чл.160 от ЗУТ от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обектите; - Вписва констатации, забележки със Заповеди от упражнявания авторски надзор в Заповедната книга на обектите; - Присъства при съставянето и подписването на задължителните протоколи и актове по време на строителството съобразно Наредба №3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Съдейства при изготвяне и съгласува екзекутивна документация и работни проекти и детайли, в съответствие с чл. 175, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; - Съгласува промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; - Участва в работни срещи и взема участие в приемателни комисии; - Извършва консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на СМР на съответния обект, дава предписания при обстоятелства, които водят до допустими по Закона за устройство на територията изменения на проекта; - Уведомява своевременно Възложителя за всякакви промени в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; - Планува и осигурява ежеседмично присъствие на своите специалисти до окончателно приключване на строителните работи, като този график се координира със Строителя и Изпълнителя на строителния надзор; - Проследява заедно със Строителя и Строителния надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - Посещава всички съоръжения и инсталации при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на Строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от него; - Съгласува в качеството си на Проектант екзекутивната документация изготвена от Строителя за приключването на обекта. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Ловеч. Дейността се финансира с ФИ и е на стойност 70 000 лв. без ДДС /84 000 лв. с вкл. ДДС/ 0.00 0.00
Извършване на одит на проекта: Конкретната проектна дейност включва провеждането на задълбочен финансов одит на проекта по време на цялостното му изпълнение. Целта на одита е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет на проекта и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство. Основната цел на дейността е да одитира извършените разходи по проекта и да предоставя констатации за законосъобразност и допустимост на извършените и отчетени разходи. Допустимостта на разходите се определя като целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че: - Всички разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на националното и европейското законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: - Одитът следва да потвърди, че всички документи на база на които са извършени разходите са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - Неправомерно изплатените суми (ако има такива) са възстановени по надлежния ред: одитът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - Счетоводните системи и осчетоводявания са изрядни: одитът трябва да провери дали Община Ловеч поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Дейността ще започне същинското си изпълнение след първото направено плащане по проекта и след избор на изпълнител. Дейността се финансира с ФИ и е на стойност 7 500 лв. без ДДС /9 000 лв. с вкл. ДДС/ 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.