Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) и/или обемно-устройствени планирания по реда на чл. 138 от ЗУТ: Дейността обхваща изпълнението на задачи, които се състоят в следното:
Задача 1. ПИП съгласно глава втора на Наредба №4 от 21 май 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за инсталацията за компостиране и за съпътстващата инфраструктура, ако е приложимо, (напр. електропровод, път за достъп до площадката, водопровод, канализация), която обслужва само изграждания обект;
1. Изясняване на инвестиционното строително намерение, в т ч:
• Определяне вида на инсталацията за компостиране - от открит или закрит тип. Обосноваването на вида ще е подходящо за третиране на максимално възможното количество биоразградимите битови отпадъци, които ще се събират разделно.
• Определяне капацитета (размер) на площадката за третиране на отпадъци;
2. Проучвания за определяне на подходящо местоположение на обекта и на условията за застрояване съобразно предвижданията на устройствените планове в т.ч.:
• Определяне на възможностите за осигуряване водоснабдяване и електроснабдяване на площадката за третиране на отпадъци и свързването й със съществуващата пътна мрежа;
• Оценяване на топографските особености на района, характеристиката на почвата, категорията на земята и климатичните условия - за площадките за третиране на отпадъци извън урбанизираните територии (населените места и селищните образувания);
• Установяване на предназначението и собствеността на земята, върху която се предвижда площадката за третиране на отпадъци, както и на необходимостта от промяна на нейното предназначение - за случаите, когато площадката или част от нея се предвижда върху земеделски земи и/или върху територия от горския фонд;
• Оценяване на местоположението на площадката за инсталацията за компостиране спрямо изискванията и ограниченията Наредба № Н-4 от 2.06.2023г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци;
• Определяне на условията за застрояване съобразно предвижданията на устройствените планове, съобразно изискванията на:
(1) Глава трета „Правила и норми за застрояване на площадките за съхраняване или третиране на отпадъци и за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци“ на Наредба № Н-4 от 2.06.2023г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци и
(2) Глава трета „Други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци“ на Наредба №6 от 27.08.2013г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци.
3. Инженерни проучвания, в т.ч. геоложки, хидрогеоложки и хидроложки.
4. Геодезически проучвания;
5. Технологични проучвания за избор на оферта, предлагаща оптимална технология - за обекти, при които технологичното решение е определящо;
6. Технико-икономическа обосновка за определяне на икономическата целесъобразност и ефективност на инвестиционното строително намерение, в т.ч. за избор на подходящ негов вариант;
7. Проучвания за потенциала на териториите с особена и превантивна устройствена защита във връзка с режимите за опазване на териториите за природозащита и на обектите на културно-историческото наследство;
8. Прогнозен график за продължителност на строителството от откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво до предаване на обекта от строителя на възложителя с акт образец 15;
9. Прогнозна стойност на строителното намерение.
Задача 2. Обосновка за необходимото оборудване за инсталацията за компостиране
Задача 3. Обосновка на предварително третиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч. необходими съоръжения |
22 000.00
|
0.00
|
Извършване на проучвания, анализи, обосновки, информации и дейности, необходими за подготовката на проектното предложение: В рамките на изпълнение на дейността са изготвени следните анализи/обосновки/проучвания:
1. Определяне на количеството биоразградими битови отпадъци за 1 година съгласно подход, определен от МОСВ и Финансиращият орган.
2. Изготвяне на Анализ за Решение на основание чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗУО за определяне на отделните съоръжения за третиране на отпадъци, структурата и развитието на регионалната система за управление на отпадъци (АНАЛИЗ ЗА ВСИЧКИ ОБЩИНИ ОТ РСУО), в т.ч:
• Доказване на необходимостта от нова площадка за третиране на отпадъци за съответната територия (регион, община, населено място, селищно образувание или промишлена зона), вкл. доказване, че няма възможност необходимите дейности или операции да се извършват на съществуваща площадка;
• Анализ на наличните изградени, изграждащи се или предстоящи за изграждане в съответните общини и в РСУО инсталации за компостиране и за начините на третиране на разделно събираните биоразградими битови отпадъци;
• Анализ на икономическите фактори (например транспортни и експлоатационните разходи);
• Анализ на работата на съществуващите общински инсталации, в които се третират разделно събирани биоразградими битови отпадъци, в т.ч. проектни капацитети (по проектна документация и документация за въвеждане в експлоатация), какви отпадъци се третират в тях, количества и от кои населени места се събират, реално натоварване на инсталацията и ползване на целия проектен капацитет;
• Анализ относно визията на отделните общини или на РСУО за преминаване от 2025г. към определяне размера на таксата за битови отпадъци (ТБО) съгласно основите, посочени в чл. 67, ал. 8 в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ).
3. Обосновка на броя и вида на необходимите съдове и техника за разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци
4. Схема за контрол на качеството на компоста, в т.ч. информация за източниците и количествата на разделно събраните битови биоразградими отпадъци спрямо капацитета на компостиращата инсталация
5. План за използване на получения краен продукт – компост
6. План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговарящо на нормативните изисквания.
7. Изготвяне на Обосновка за Решение на основание чл. 26, ал. 1, т. 11 от ЗУО за собствеността на инсталацията, за която се иска финансиране. Обосновката трябва да се основава на резултати от извършени актуални проучвания (през 2023 г. или 2024 г.) и да включва информация за:
• дали са налични частни инсталации на територията на РСУО, които биха могли да извършват услуга по третиране на битовите отпадъци, сходни или по-добри като количество и/или качество, спрямо заложените в настоящите насоки, на същата или по-ниска цена спрямо цената на услугата, която ще бъде извършвана във финансираните по процедурата инсталация;
• наличието на интерес от лица за финансиране изцяло или съфинансиране от тяхна страна за тяхна сметка на изграждането на инсталацията, предвидени за финансиране по настоящата процедура, като бъдат частен финансиращ партньор
8. Обосновка на социалната целесъобразност и ефективност на инвестиционната инициатива, в т.ч. откриване на работни места и осигуряване на обществени услуги.
9. Обосновка за начина на поддръжка и управление на системата за разделно събиране и рециклиране на биоразградимите битови отпадъци, финансирана със средства по настоящата процедура. |
47 500.00
|
0.00
|
Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост: В рамките на изпълнение на дейността е изготвена Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост., съгласно структурата и насоките в Приложение № 5 към условията за кандидатстване и Методическите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ |
21 500.00
|
0.00
|
Изготвяне на Анализ на остойностяването: В рамките на изпълнение на дейността е изготвен Анализ на остойностяването, при съобразяване и на изискванията в условията за изпълнение по процедурата и Приложение №2 от Условията за кандидатстване, в т.
1. Събиране на информация за сключени договори и/или представени минимум две оферти за всяка от дейностите по проекта.
2. Изготвяне на Анализ на остойностяването за определяне на Бюджета на проектното предложение в съответствие с изискванията на условията за кандидатстване по процедура BG16FFPR002-2.003. |
12 500.00
|
0.00
|
Проектиране във фаза "Технически проект" на инсталацията за компостиране и съпътстващата инфраструктура и осъществяване на авторски надзор: Дейността ще обхваща проектиране във фаза "Технически проект" на инсталацията за компостиране и съпътстващата инфраструктура, в т.ч. технологична линия за закрито компостиране, складови площи за съгранение на узрелия компост и площадкова инфраструктура, необходимата довеждаща инфраструктура и др., както и последващо осъществяване на авторски надзор по време на строителството.
Избраната фаза на проектиране "Технически проект" е обоснована от наличието на Прединвестиционно проучване, при което са разгледани два алтернативни варианта за компостиращата инсталация и е направен избор на по-ефективния вариант.
Проектирането на инсталацията ще е съобразено със залегналите в избрания вариант от ПИ предпоставки, изискванията на Наредба № Н-4_от 2 юни 2023 г. за условията и изискванията, на които трябва да отговарят площадките за съхраняване или третиране на отпадъци, за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци и за транспортиране на производствени и опасни отпадъци, както и с условията и мерките, дадени в крайните административни актове, издадени по реда на глава VІ на ЗООС и по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие.
Съпътстваща инфраструктура е проектирана по начин, който да осигурява използването й единствено за целите на изградената компостираща инсталация. За обект „Електроснабдяване на площадка за закрито компостиране за общините Суворово, Девня, Ветрино и Вълчи Дол в ПИ70175.501.658 по кадастралната карта на гр.Суворово, общ. Суворово“ има изработен и одобрен КПИИ с ПУ-ПРЗ
Авторският надзор включва осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на строителствотоотносно точното спазване на изготвения работен проект съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия заостаналите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията наприложимата нормативна уредба. |
48 900.00
|
0.00
|
Консултантски услуги съгласно чл.166 от ЗУТ за ОСИП и строителен надзор на инсталацията за компостиране и съпътстващата инфраструктура: Целта на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите за проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци и на съпътстващата към нея инфраструктура.
Дейността ще включва осъществяване на оценка на съотвествието на изготвените инвестиционни проекти (ОСИП) и независим строителен надзор върху изготвените инвестиционни проекти за компостираща инсталация и за съпътстващата към нея инфраструктура, съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство.
Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи:
Технически контрол при проектирането и изготвяне на доклад/и за оценка на съответствието на проекта
Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове
Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа
Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР
Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР
Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове;
Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ
Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите
След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне н адокументация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ
Контрол на доставките на съоръженията и технологичното оборудване
Провеждане на месечни срещи за напредъка
Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР, Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ПОС 2021-2027г. |
70 800.00
|
0.00
|
Изграждане на система за разделно събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци: Дейностите, извършвани по време на събирането и транспортирането на биоразградимите отпадъци включват:
• събиране на биоразградимите отпадъци от домакинствата и местата за обществено хранене в кафяви контейнери с обем 1100л и транспортирането им до компостиращата инсталация със специализиран сметосъбиращ автомобил с надстройка;
• събиране на дървесните отпадъци на определени за целта места на купчини, формирани в деня на извозването, което ще се извършва по график, изготвен от съответната община и съгласуван с кметовете на населените места извозването им до компостиращата инсталация със собствена техника на общините – самосвали с 8-10-кубикова каросерия.
Биоразградимите отпадъци, подлежащи на разделно събиране с цел намаляване количествата на отпадъците за депониране, включват фракциите хранителни, градински, дървесни, хартия и картон.
Поставените цели в модела са свързани с оползотворяване на 100% от хранителните отпадъци – основно обелки от зеленчуци и плодове и такива, негодни за консумация, 60% от отпадъците от хартия и картон (съгласно избраната технология на закрито компостиране хартията, като структура на материала, е допустим за компостиране отпадък, докато картонът, поради неговата структура и особено поради размерите на отпадъчните материали, не е особено подходящ за избраната технология), както и 100% оползотворяване на градинските отпадъци и отклоняването им от смесените битови отпадъци.
Предвижда се биоразградимите отпадъци – хранителни, хартия и картон и градински, да се събират разделно в контейнери с вместимост от 1,1 м3, разположени по един на пощадка.
Дървесните отпадъци са образувани основно от резитбата на дървета и храсти от частните дворове. Застрояването в общините Суворово, Девня, Ветрино и Вълчи дол, в това число и на територията на общинските центрове, е основно ниско с прилежащи дворни пространства към жилищата. Съгласно избраната технология на закрито компостиране обаче, дървесните отпадъци, след подходящо по вид шредиране, като структура на материала са допустим и дори задължителен за компостиране отпадък.
От съображения за икономичност и рентабилност на предвижданата инвестиция се залага извозването на дървесните отпадъци да се извършва със собствена техника на общините – самосвали с 8-10-кубикова каросерия. За целите на проекта няма да бъдат закупувани контейнери. Разделното събиране на дървесните отпадъци ще се извършва на определени за целта места на купчини, формирани в деня на извозването, което ще се извършва по график.
Техническите и количествените показатели на необходимата техника, предмет на доставката са изчислени съобразно разчетите за въвеждане на системата за разделно събиране на биоразгградими отпадъци, част от ПИП.
Дейността включва:
- доставка на специализирани сметоизвозващи автомобили с надстройка 14м3 – 2 броя;
- доставка на подвижни контейнери за биоразградими отпадъци с вместимост 1.1 м³ - 254 броя. |
603 400.00
|
0.00
|
Изграждане на компостираща инсталация от закрит тип за рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци: Целта на дейността е да се изгради необходимата инфраструктура и осигури оборудване за компостиране на биоразградими отпадъци, генерирани от населените места на територията на общините Суворово, Девня, Ветрино и Вълчи дол. Дейността ще включва изпълнение на следните поддейности:
1. Строителство на инсталацията за разделно събрани биоразградими отпадъци - включва следните взаимообвързани задачи:
- Подготвителни работи и временно строителство
- Строително-монтажни работи на инсталацията за компостиране съобразно одобрения проект във фаза „Технически проект“, вкл. инсталиране на необходимите вградени стационарни съоръжения за закрито компостиране;
- Строително-монтажни работи на съпътстващата инфраструктура (довеждащ електропровод и връзка с него) към инсталацията за компостиране съобразно одобрения проект във фаза „Технически проект“;
- Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите по чл.175 и 176 от ЗУТ)
2. Доставка на мобилно технологично оборудване, съобразно одобрения ПИП, вкл. Чуков шредер, Трактор с челен товарач, Барабанно сито, Компостообръщач , задвижван от трактор, Доставка на електронно оборудване (компютър, принтер, монитор) и софтуер, и UPS.
По време на всички гореописани стъпки във връзка със строителството на компостиращата инсталация и на съпътстващата към нея инфраструктура, ще бъдат изпълнени и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, вкл. по отношение на шума, отпадъчните води, водоспестяваща технология и др., описани в ПИП. Времетраенето, последователността и обвързването на отделните задачи и видове работи за дейността са съобразени с всички възможни обстоятелства, вкл. нормативно предвидените срокове във връзка с издаване на разрешение за строеж, извършване на проби, въвеждане в експлоатация и други.
В периода на изпълнение на дейността общините Суворово, Девня, Ветрино и Вълчи дол ще предприемат действия за възлагане на бъдещата експлоатация на изградената инфраструктура. |
3 046 494.00
|
0.00
|
Мерки за повишаване на осведомеността и поведението за устойчиво управление на отпадъците в региона: В рамките на изпълнение на дейността са се предвижда да се изпълнят следните поддейности:
1. Проучване за изясняване на нагласите на населението и другите лица от общините Суворово, Девня, Ветрино и Вълчи дол към разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци; за нагласите на населението и другите лица към употребата на компост от отпадъци, и за степента на осведоменост на населението и другите лица за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими битови отпадъци за целите на изграждането на инсталация за компостиране с предвидения капацитет, в т.ч.:
• Формулиране на въпроси за анкета
• Анализ на демографски данни
• Подбор на респонденти
• Теренна работа
• Анализ на резултатите
• Изводи и доклад
2. Провеждане на кампании за информиране и разясняване на жителите на всички населени места от общините Суворово, Девня, Ветрино и Вълчи дол за разделното събиране на биоразградимите битови отпадъци, в т.ч.
• Информационни анонси в социалните медии, локални сайтове и друг тип средства за масова информация.
• Организиране на присъствени срещи във всяко едно от 4-те населени места. На срещите ще бъде презентиран проекта и ползите от приложението му за населението..
3. Подготовка, отпечатване и разпространение на брошури/дипляни в тираж 20 000 за разделното събиране и рециклирането на биоразградимите битови отпадъци. |
42 000.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подго-товка на документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП : Дейността включва три поддейности, както следва:
1. Организация и управление на проекта - включва: подготовка на документи за осигуряване на съфинансиране на дейностите по проекта, изготвяне на отчети, доклади, документи с оглед верификация и други правни и икономически услуги с оглед успешното приключване на проектното предложение.
Целият екип за управление ще бъде зает през целия период на изпълнение на проекта. Структурата за организация и управление на проекта ще включва Екип за управление на проект (ЕУП), съставен от експерти от община Суворово или община - партньор и външна Техническа помощ (ТП).
Експертите в ЕУП ще са:
• Ръководител на проекта – експерт от община община Суворово или община - партньор с опит в работата по управление и коордниация на проекти, финансирани със средства от ЕС.
• Координатор на проекта – външен експерт с опит в работата по управление и координация на проекти, финансирани със средства от ЕС.
• Експерт Видимост, прозрачност и комуникация - експерт от община община Суворово или община – партньор. Ще отговаря и за съхранение на документите по проекта.
• Експерт Еколог – експерт от община община Суворово или община - партньор, притежаващ необходимите опит и квалификация в работа по дейности, свързани с управлението на отпадъците в общината.
• Експерт Строителен инженер - външен експерт с опит в изпълнението на проекти в областта на инфраструктурата и/или екологията.
• Експерт мониторинг и докладване – външен експерт с опит в изпълнението на проекти в областта на инфраструктурата и/или екологията.
• Експерт счетоводство и финанси – експерт от община община Суворово или община - партньор. Ще изпълнява функции по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите.
• Експерт Юрист – външен експерт с нужните квалификация и опит в работата по проекти, финансирани със средства от ЕС или други международни донори.
Необходимата външна експертиза ще бъде осигурена чрез сключване на договор с външен изпълнител за ТП. Необходимостта от външни експерти се налага с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП и ТП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта.
2. Мерки за информираност и комуникация;
Информира общността за получената подкрепа чрез предоставяне на информация за проекта, вкл. неговите цели и резултати като откроява финнасовата подкрепа на ЕС ЧРЕЗ:
• Публикуване на информацията на интернет страницата на общината, както и в социалните медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;
• Поставя на видимо за обществеността място временен билборд с размери ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на ЕС, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, като след приключване на изпълнението му, билборда се заменя с постоянна табела;
• Осъществяване на 2 бр. публични събития, като след приключването им ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано ще се представи информацията за проекта;
• Направа на печатни информационни материали, които включват по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС.
3. Подготовка на документации за обществени поръчки
Изработване на документацията по ЗОП за ОП по проекта ще се осъществи съвместно със служители на община Суворово и членовете на ЕУП. |
124 196.61
|
0.00
|