Подготовка за изпълнение на демонстрационната дейност: Дейността цели да се подготви стартирането и осигури успешното изпълнение на демонстрационната дейност, като се идентифицират целевите групи и каналите за комуникация по време на информационната кампания, информира населението и мотивират заинтересованите страни да участват.
В рамките на дейността ще се извърши анализ на количествата и видовете едрогабаритни битови отпадъци, генерирани от домакинствата; проучване относно нагласи на населението за участие в мрежи и кампании, готовност за участие при прилагането на добрите практики и отношение към разделно събиране на отпадъци, знания за „въглероден отпечатък“ и информираност относно „нулеви отпадъци“, „кръгова икономика“, „йерархия в управлението на отпадъците“, очаквания на гражданите към общинска администрация и целия процес на управление на отпадъците.
Проучването ще се осъществи чрез анкетиране и интервюта на отделни представители на различните групи заинтересовани страни по проекта – експерти в общинска администрация, организации по оползотворяване, граждани, производители на мебели, занаятчии и др. Предвижда се запитване до 1000 души да бъдат обхванати от проучването. Проучването ще се провежда както онлайн, така и ще се разпространяват печатни анкети и интервюират заинтересовани страни лице-в-лице.
Ще се използват и различните съвременни начини за комуникиране с целевите групи – електронни социални медии, специализирани електронни медии, социални мрежи.
Като част от подготвителната дейност ще се подготвят необходимите разрешителни, доклади и други, съгласно ЗУТ, ЗУО и ЗООС, при необходимост. |
15 240.00
|
14 880.00
|
Изпълнение на демонстрационна дейност - Изграждане и функциониране на Център за повторна употреба и ремонт: За целите на изграждането на Център за повторна употреба и ремонт ще се извършат строително-ремонтни работи за ремонт и преустройство на съществуващи обекти, общинска собственост, както следва: сграда с площ от 173 кв.м., идентификатор 07079.663.6.2, в Южна промишлена зона, със статут промишлена сграда, която ще бъде ремонтирана, за целите на работилница за ремонт на употребявани мебели и сграда със статут на временен обект по §17 от ЗУТ – метален павилион с площ от 75 кв.м., идентификатор 07079.501.542.2, разположен северно от бл.34 в жк „Изгрев“, със статут търговски обект, който ще бъде ремонтиран, за да изпълнява функциите на шоурум за реставрирани мебели. Изпълнението на дейността ще стартира в месец 9 до месец 10 на проекта.
СРР включват: ремонт на покрив и подмяна на дограма за работилница; подмяна на подови настилки, дограма и санитарен фаянс, ел. и ВиК инсталации и цялостен ремонт на покрив и стени (отвътре и отвън) - за шоурум.
След извършване на необходимите строително-ремонтни работи, обектът в Южна промишлена зона ще започне да функционира като работилница за ремонт на мебелите за подготовката им за повторна употреба. Обектът в жк „Изгрев“ ще се използва като шоурум, където ще се излагат вече отремонтираните мебели - втора употреба.
За дейността на Центъра работилницата в ЮПЗ ще бъде оборудвана с необходимите машини и уреди, които да се използват за ремонта/реновиране на мебелите. Тази дейност ще се изпълни в 10-11 месец от проекта.
Основното оборудване ще включва минимум следното: разкрояващ циркуляр, кантослепваща машина, щрахмус, компресор за въздух под налягане, прахоуловител, махален пробивен трион, ръчен циркуляр, оберфреза, перфоратор, винттоверт, ъглошлайф, електрическо ренде, лентов шлайф, ексцентриков шлайф, пистолет за горещ въздух, акумулаторна полирмашина. Оборудването на Центъра ще се осъществи в месец 10-11 от проекта, след като бъдат завършени СРР на работилницата.
2.2. Функциониране на демонстрационен център за ремонт и повторна употреба на мебели
Ремонтът е начин на удължаване на живота на мебелите, чрез поправка, подмяна/премахване на компрометираните елементи, за да се възстанови качеството на продукта до състояние близко до ново. Ще се търсят възможности да се използват повече обновени материали. Процесът включва анализ на състоянието на мебелите, анализ на възможностите за реновиране/ремонт, авторски надзор и управление на процеса. Всеки един постъпил продукт ще се заснема и оразмерява, изделието ще се изчертава. Ще се обследват конструктивните елементи, подвижност, амортизация и ще се изготвя проект за укрепване и повишаване на устойчивостта на изделието. За всяко изделие ще се разработва 3D визуализация, както и подробна спецификация на заложените материали и описание на технологията на изпълнение.
Ще се сформира екип от 3 човека, които ще работят в Центъра – ръководител работилница и двама общи работници. В рамките на проекта екипът ще се обучи за работа с машините и оборудването, похвати при реновиране и реставрация на мебели. Обученията ще се проведат след като се достави оборудването.
Всички мебели, които влизат в Центъра за ремонт ще се теглят и ще се води регистър със снимки и история за всеки артикул. Регистърът освен за отчетност ще служи и като източник на информация за отчитане на количествата предоставени за повторна употреба и ремонт мебели.
Екипът ще участва и в провеждането на творческата работилница, предвидена в Дейност 3. |
192 128.40
|
205 407.14
|
Кампания за популяризиране на резултатите от проекта: Дейността включва мерки, които са пряко свързани с дейността на Центъра за повторна употреба и ремонт и промотиране на системата от мобилни центрове за разделно събиране на отпадъци от бита. Организирането и провеждането на Кампанията цели повишаване на информираността на местната общност, чувствителността и ролята на населението по отношение на приоритетния ред за управление на отпадъците, мотивиране, повишаване на ангажираността и информирано включване на гражданите в реализацията на проектните дейности, както и популяризиране на резултатите на проекта.
3.1. Изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на кампанията- Комуникационната стратегия ще включва план за изпълнение, цели и задачи, конкретизира целевата аудитория на рекламната кампания и заложи конкретен брой достигнати и повлияни от кампанията, ще предложи подходящите комуникационни канали за съответната аудитория, начини на отчитане на резултатите. Ще се създаде цялостен бранд и идентичност, които ще включват: име, лого, етикет, сайт и активност в социалните мрежи. Целта е Центърът и мобилните центорве за събиане на рециклируеми отпадъци да се превърнат в разпознаваеми и отличаващи се дейности и услуги. Ще се изготвят и бразпространяват 30 секундни радио и ТВ рекламни клипове, които да фокусират вниманието към проблемите с нарастващото количество отпадъци от домакинствата. Клипвете ще се излъчват в поне една медия. Регулярно ще се публикуват прес-съобщения на официалната страница на общината.
3.2 Изграждане на Интернет платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“ - Целта на платформата е да популяризира Центъра за ремонт и повторна употреба и услугата, която предоставя; да подобри функционирането на вече съществуващата система за разделно събиране на рециклируеми битови отпадъци. Пътеводителят ще съдържа информация за цялостната схема по управление на отпадъците на територията на Община Бургас, но акцентът ще бъде върху схемата за събиране на непотребни мебели от бита и последващите дейности, както и върху системата на мобилните центрове за разделено събиране на рециклируемите отпадъци от домакинствата. Архитектурата на платформата ще съдържа основни страници, но не само (1) Център за повторна употреба и ремонт (2) Система от мобилни центрове за разделно събиране на битови отпадъци. Платформата ще информира потребителите за наличните системи и услуги за разделно събиране на отпадъците от бита на територията на общината, пътя на отпадъка и значението на разделното събиране, полезни съвети и насоки за намаляване на отпадъците, генерирани в ежедневието, повторна употреба на продукти и изделия с цел удължаване на техния полезен живот. Изработения сайта ще е съдържа още данни/факти за ползите от предотвратяване на отпадъци, други възможности за намаляването им.
3.3. Провеждане на творческа работилница за студенти - Участници в събитието са студенти от Националната художествена академия, занаятчии, търговци и дизайнери на мебели, интериорни дизайнери. Събитието ще бъде съпроводено с провеждане на семинар, на койтo да се представят практики за ремонтиране на стари мебели и връщането им към нов живот. Събитието ще се проведе в рамките на два дни, ще се осигурят материали за участниците, кетъринг, като се очаква участие на минимум 40 човека. Чрез присъствени листи, презентации и снимки ще се отчетат резултатите.
3.4. Подготовка и разпространение на информационни материали
Информационните материали, предвидени по проекта включват: изработван и разпространение на дигитална брошура с информация за проекта и източника на помощта, както и информация за услугите които предоставят Центъра и мобилните центрове; рекламна торба текстил -500 бр.; метална значка-1000 бр.; тениска цветен текстил- 500 броя; флаш памет-200 бр. Информационните материали ще се разпространяват чрез Областен информационен център, събитията които провежда Община Бургас и събитията по проекта. |
61 200.00
|
69 611.46
|
Организация и управление на проекта, мерки за информация и комуникация (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): 4.1. Организация и управление на проекта
Управлението на проекта има за цел да създаде условия за добър проектен мениджмънт, навременно и успешно проектно изпълнение и постигане на заложените индикатори и резултати. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще е съставено от служители на Община Бургас и ще изпълнява следните функции:
- администрира технически и финансово основните дейности по проекта;
- поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта;
- координира дейността на всички външни изпълнители;
- поддържа комуникация с УО на ОПОС;
- осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира за нередности;
- събира, анализира и обобщава информацията за постигнатия по проекта напредък;
- внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПОС;
Екипът включва следните позиции:
1. Ръководител на проект- вътрешен за Община Бургас;
2. Финансов експерт - вътрешен за Община Бургас;
3. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" – вътрешен за Община Бургас – подготвя документацията за избор на изпълнител по реда на ЗОП и участва в провеждането на поръчките.
4. Експерт "Комуникация и информация" – вътрешен за Община Бургас.
5. Координатор демонстрационни дейности – вътрешен за Община Бургас.
4.2. Информация и комуникация на проекта
Дейностите, свързани с осигуряване на информация, комуникация и визуализация относно операцията, подпомагана от ЕСИФ, се изпълняват в съответствие с Приложение 2 „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 към Националната комуникационна стратегия. Изпълнението на включените мерки за публичност в рамките на проекта имат за цел да се визуализира подкрепата на ЕСИФ и Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020"; да се популяризира проекта, планираните цели, резултати и индикатори. Ще се използват различни канали и средства за разпространение на информация сред целевите групи и заинтересовани страни – Интернет, медии, публични събития, разпространение на информационни материали, визуализации на обществено достъпни места. Регулярното предоставяне на информация е един от подходите, който ще се използва за изграждане на положителна нагласа и информираност на местното население. От изключителна важност е информацията, която ще се разпространява да акцентира върху постигнатите ползи за целевите групи, ефекта от изпълнената демонстрационна дейности.
Мерките за осигуряване на информация и комуникация са предвидени за целия период на изпълнение на проекта и включват:
- провеждане на стартираща и заключителна пресконференция - 2 броя прес-конференции;
- доставка и монтаж на постоянна информационна табела - 2 броя;
- винил за билборд 4х3 метра - 2 броя, визуализиращи приноса на ОПОС;
- подготовка и печат на стикери за обозначаване на доставените по проекта активи;
- регулярни публикации в местни, регионални и национални медии и на Интернет страницата на Община Бургас.
Дейностите се изпълняват през цялата продължителност на проекта - стартират през първия месец на проекта-януари 2020 г. |
31 575.00
|
32 995.20
|