Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

"Пласт Колект" ООД е бързоразвиващо се дружество, създадено през 2013 г., специализирано в производството на индустриални материали, рециклиране на пластмаси и търговия с тях. 

Настоящият проект е насочен към и има за основна цел постигането на устойчив растеж и конкурентоспособност на дружеството посредством изпълнението на мерки за енергийна ефективност-в унисон с целта на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия”. Проектът е основан на препоръките от извършен енергиен одит по образец,включващ предвидени за изпълнение мерки с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% и ще се реализира посредством изпълнението на комплекс от взаимосвързани и надграждащи се допустими по Елемент А "Инвестиции" и Б "Услуги" на процедурата дейности, а именно: 

Дейности по Елемент А "Инвестиции":
-Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за гранулиране на пластмаса-1 брой (в изпълнение на Мярка 1 от енергийния одит);
-Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Предварителна мелница - 1 брой (в изпълнение на Мярка 2 от енергийния одит);
-Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой (в изпълнение на Мярка 3 от енергийния одит).

Дейности по Елемент Б "Услуги":
-Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в "Пласт Колект" ООД,вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001;
-Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност");
-Публичност и визуализация.

Настоящият проект попада в приоритетите на процедурата, т.к. се изпълнява в сектор, който се характеризира с висока енергийна интензивност-сектор С 22.Производство на изделия от каучук и пластмаси, както също така включва дейности за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за гранулиране на пластмаса - 1 брой (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Линия за гранулиране на пластмаса 1 брой - в изпълнение на Мярка 1 от енергийния одит): Като част от дейността ще бъде извършена инвестиция в ДМА-1 бр. линия за гранулиране на пластмаса.Проектна дейност и планираните в рамките на реализацията й инвестиции, се отнасят пряко и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 1 от енергийния одит. Инвестицията в линия за гранулиране на пластмаса допринася пряко за изпълнението на проектното предложение като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания. Дейността допринася за постигане на СЦ 1 и общата проектна цел. Към момента "Пласт Колект"ООД не разполага с подобна линия.С оглед разширяване и оптимизиране на дейността, както и постигане на устойчиво,конкурентоспособно развитие в унисон със стратегията и плановете за развитие на ръководството, се планира реализацията на инвестиция в ДМА-енергийно ефективна линия за гранулиране на пластмаса.Инвестицията ще доведе до създаване на необходимите технологични предпоставки за гранулиране на пластмаси (ново за кандидата производство) и ще осигури максимална производителност от 500 кг/час, съответно: капацитет от 1008000кг/г. Закупуването на съвременна,енергийно ефективна и високотехнологична линия в унисон с целите на настоящата процедура ще доведе до осъществяване на ресурсно ефективен и екологосъобразен производствен процес при по-ниски производствени разходи за единица продукция в сравнение с "добра стара практика". Линията е съставена от следните компоненти: -Гравиметрична смесителна система, подаваща 4 сухи и 2 течни компонента (в т ч.: гравиметричен дозатор-подавач за гранулирани пластмасови материали; гравиметричен дозатор-подавач за прахообразни или гранулирани пластмасови материали; гравиметричен дозатор-подавач за прахообразни пълнители; гравиметричен дозатор-подавач за прахообразни добавки; гравиметричен дозатор за течни добавки/леки масла и гравиметричен дозатор за топла смес от леки масла и адитиви) (1 бр.); -Екструдер - паралелен двушнеков екструдер с еднопосочно въртене на шнековете (1 бр.); -Водоохладителна инсталация за управление на температурата на екструдиращия цилиндър (1 бр.); -Гранулираща глава с подводен нож (1 бр.); -Автоматична пакетираща система за 25 килограмови торби (1 бр.). Различните съставки,чрез гравиметричната смесителна система,постъпват в екструдера и чрез два шнека,които хомогенизират и нагреватели,разтопяващи материала,се получава стопилка,която минава през автоматичен филтър за отделяне на механични примеси. След това материалът попада в гранулираща глава, преминава по специални канали до гранулиращия нож,нарязва се и така се осъществява непосредствената гранулация.Вече гранулираният материал се охлажда от водна тръбна инсталация,следва центрофуга и отсек за допълнително изсушаване и охлаждане.След това материалът преминава през вибросито за фракционен ограничител на размерите на гранулата.Изсушеният и оразмерен гранулат,посредством пневматична транспортна система (част от екструдера),постъпва в малък силоз и оттам отива в линия за пакетиране на торби от 25 кг. Инвестицията е в унисон с целите на процедурата като води пряко до повишаване конкурентоспособността на дружеството чрез повишаване на енергийната му ефективност и капацитет, както и до устойчивото му развитие при осъществяване на дейност с грижа за околната среда. В следствие на реализацията на планираната в рамките на дейността инвестиция в енергийно ефективен ДМА, ще бъде реализирани и дейности за опазване на околната среда. Необходими стъпки за изпълнение: 1)Сформиране на екип,изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури(1ви месец); 2)Избор на изпълнител(2-5м.) 3)Сключване на договор с избран изпълнител(5-6м.); 4)Доставка на ДМА,инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация;подписване на приемо-предавателен протокол(7-15м.) 558 107.83 0.00
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Предварителна мелница - 1 брой (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Предварителна мелница 1 брой - в изпълнение на Мярка 2 от енергийния одит): Като част от дейността ще бъде извършена инвестиция в ДМА - 1 (един) брой Предварителна мелница. Проектна дейност, респективно - планираните в рамките на нейната реализация инвестиции, се отнасят пряко и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 2 от енергийния одит, на който се основава настоящото проектно предложение. Инвестицията в Предварителна мелница допринася пряко за изпълнението на настоящото проектно предложение като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания. Дейността допринася за постигане на СЦ 1 и общата проектна цел. "Пласт Колект" ООД купува сепариран отпадък. Постъпилите пластмаси се сортират ръчно по определени видове, след това се подават на транспортна лента. Транспортната лента изчиства наличието на метали и след това продуктите влизат в машина за преработка на пластмаса. Смилат се до различни размери и посредством пневмотранспорт готовата продукция отива за опаковане. След опаковка продукцията отива в склад. Отпадъчната суровина от производството в т.ч. пуск/стоп отпадъка и несъразмерните гранули постъпват в мелница за смилане и готовият материал се добавя отново към производството под формата на полимерна основа. Към настоящия момент, дружеството разполага само с 1 брой мелница, която е морално остаряла, характеризира се с голяма консумация на ел. енергия и високи оперативни разходи. Съществуващата мелница е и с ниска производителност - 300 кг./час, която, с оглед на устойчивите темпове на растеж на "Пласт Колект" ООД и обема на дейността, е недостатъчна. С оглед ефективно преодоляване на изложените проблеми и ограничения, в т.ч. с цел разширяване на капацитета, се планира реализацията на инвестиция в ДМА - Предварителна мелница с инсталирана ел. мощност 11 kW и производителност 500 кг./час. Чрез реализация на планираната инвестиция в енергийно ефективна предварителна мелница, дружеството ще осъществява дейности, които имат пряк положителен ефект върху опазване на околната среда, а именно: за рециклиране на бракувана продукция и използване на рециклирани суровини. Инвестицията ще доведе до на практика безотпадна производствена дейност. Изложеното е в унисон с целите на процедурата, като води до повишаване конкурентоспособността на дружеството и устойчивото му развитие при осъществяване на дейност с грижа за околната среда. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1ви месец от изпълнението на проекта); 2) Избор на изпълнител (от 2ри до 5ти м.) 3) Сключване на договор с избран изпълнител (от 5ти до 6ти м.); 4) Доставка на ДМА, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация; подписване на приемно-предавателен протокол (от 7ми до 10ти м.). 28 641.17 0.00
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за мониторинг на енергопотреблението - 1бр. (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението,съставена от ДМА -система от технически средства за мониторинг на енергопотреблението - измервателно и комуникационно табло- 1бр. и софтуер 1 бр.- в изпълнение на Мярка 3 от енергийния одит): В рамките на дейноста ще бъдат извършени инвестиции в автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ), съставена от ДМА - 1 брой система от технически средства за мониторинг на енергопотреблението - измервателно и комуникационно табло и ДНА - софтуер за мониторинг на енергопотреблението-1 бр.Проектна дейност и планираните инвестиции се отнасят пряко до и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 3 от енергийния одит.Инвестицията в АСМЕ допринася пряко за изпълнението на проекта като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания.Дейността допринася за постигане на СЦ 3 и общата проектна цел. Към момента в производствената база се следи единствено разхода на електроенергия чрез показанията на търговския електромер.СМЕ липсва,като за проследяване на разходите на електрическа енергия се разчита единствено на издаваните месечни фактури.Ръководството не е в състояние да контролира ефективното използване на машините без преразход на енергия на базата на обективна информация и не може да изготви и въведе вътрешноведомствени норми за работниците,свързани с произведената продукция и потреблението на енергия.Изложеното води до невъзможност за анализ и за вземане на решения за планиране на потреблението. С оглед ефективно преодоляване на съществуващите ограничения и недостатъци, в т.ч. с цел изпълнение на предписанията на мярка 3 от енергийния одит, в рамките на дейността се предвижда реализацията на инвестиции,свързани с доставка, монтаж и въвеждане на АСМЕ,представляваща електронна система,записваща потреблението на електроенергия за основни технологични процеси и системи в предприятието,като ще позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се въвеждане на АСМЕ нa потреблението на ел. енергия на таблото, което ще захранва оборудването, закупено в рамките на реализацията на дейности 1 (в изпълнение на Мярка 1) и 2 (в изпълнение на Мярка 2). Системата ще осигури на ръководството своевременни и обективни данни,за целите на навременните и информационно обезпечени решения и действия за оптимизиране на разхода на ел. енергия, в т.ч. за повишаване ефективността на производството. СМЕ ще има възможност за измерване на 2 точки и на трифазен ток и е съставена от: -ДНА, представляващ Софтуер за мониторинг на енергопотреблението - 1бр.-ще позволява да се извършва мониторинг на текущото потребление и на ел. параметри в точките на измерване в реално време, справки за същите за отминали, произволно зададени периоди от време Web-базирано; съхранение, обработка и визуализиране на данните; -ДМА-система от технически средства за мониторинг на енергопотреблението - 1бр., включваща измервателно и комуникационно табло с модул за отчитане на потреблението на електрическа енергия и токов трансформатор.Ще бъде осигурена възможността за измерване на трифазен ток посредством интерфейс RS485 и поддръжка на MODBUS протокол. След реализиране на мярка ще се осъществява мониторинг на енергопотреблението, при което ще са налице икономии от оптимизиране на режимите на работа на новото оборудване и условия за оптимизиране на работата в предприятието с цел икономия на енергия. Необходими стъпки за изпълнение: 1)Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури(1ви месец); 2) Избор на изпълнител (от 2ти до 5ти м.) 3) Сключване на договор с избран изпълнител (от 6ти до 7ми м.); 3)Доставка на ДНА и ДМА,инсталиране,изпитване и въвеждане в експлоатация; подписване на ППП (от 8ми до 13ти м.); 5 436.00 0.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в "Пласт Колект" ООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 (В рамките на дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от настоящата проектна дейност се планира извършването на консултантски услуги, обособени в поддейност 1 и поддейност 2, както следва: Поддейност 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 - услугите са необходими с оглед постигане на пълно съответствие на системата за енергиен мениджмънт в изискванията на международно признат стандарт БДС EN ISO 50001 и обхващат етапи, сред които одит и анализ на състоянието в съответствие с ISO 50001; разработване и поетапно внедряване на приложимата документация; извършване на одити на отделните елементи на системата за енергиен мениджмънт; извършване на корективни действия в случай на идентифицирана необходимост от такива; удостоверяване на съответствието с изискванията на БДС EN ISO 50001 и др. Поддейност 2: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 - Консултантските услуги са абсолютно необходими за изпълнение и се планират във връзка с въвеждането на системата за енергиен мениджмънт в предприятието в рамките на поддейност 1. Услугите следва да се извършат от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии от: 1. Българския национален орган по акредитация - Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, кандидат за пълноправно членство в ЕС, които са страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация - EA MLA в област сертификация на системи за управление и/или 2. Орган по акредитация на друга държава - член на IAF MLA; Очакван резултат от консултантските услуги за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт е получаването на сертификат. Настоящата проектна дейност допринася за изпълнението на проекта с оглед на въвеждането в предприятието на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международно признат стандарт БДС EN ISO 50001 и нейното сертифициране, което води до повишаване на конкурентоспособността на дружеството чрез подобряване на енергийната му ефективност и капацитет. Реализацията на дейността ще допринесе за устойчивото развитие на предприятието, за постигане на Специфична цел 2 и на общата (основна) проектна цел. С оглед на изложеното, проектната дейност има пряк принос за изпълнението на проекта като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати. Необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност са: 1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури - първи проектен месец. 2) Избор на изпълнител за услугата по въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгл. БДС EN ISO 50001 - от 2-ри до 3-ти месец вкл.; 3) Извършване на услугата по въвеждане на БДС EN ISO 50001 и подписване на приемо-предавателен протокол - от 4-ти до 6-ти месец вкл.; 4) Избор на изпълнител за услугата по сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгл. БДС EN ISO 50001 - от 6-ти до 7-ми месец вкл.; 5) Сертифициране на система за управление в съответствие с БДС EN ISO 50001, получаване на сертификат и подписване на приемо-предавателен протокол - от 8-ми до 10-ти месец вкл. 8 950.00 0.00
Публичност и визуализация (Дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация, в т.ч. посредством изготвяне на плакати - 1 брой и информационни стикери - 20 броя).: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - на Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС)№ 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз (ЕС) чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПИК 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 1 бр. плакат с минимален размер А3 с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР;общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номер на договора. Необходими стъпки за изпълнение: 1.Сформиране на екип,съгласуване на График за провеждане на процедури,Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакат и стикери, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3. Поставяне на информационни плакат и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния ДБФП и да продължи през целия период на изпълнение. 150.00 0.00
Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Настоящата проектна дейност обхваща извършването на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ). Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на препоръките от извършен енергиен одит по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент "Услуги". В рамките на енергийното обследване бяха препоръчани следните мерки за повишаване на енергийната ефективност с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка: - Мярка 1: Доставка,монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за гранулиране на пластмаса -1 брой; - Мярка 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Предварителна мелница - 1 брой; - Мярка 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой. С оглед на изложеното и в съответствие с правилата на настоящата процедура, енергийното обследване обхвана препоръки за реализация на допустими по Елемент А "Инвестиции" на процедурата дейности, съответстващи на предписаните мерки за повишаване на енергийната ефективност. Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки: 1. Избор на изпълнител - лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ 2. Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност"); 3. Представяне на енергийния одит към Агенция за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) за разглеждане на 10.08.2016 г. 4. Получаване от АУЕР на искане за отразяване на корекции на 17.09.2016 и представяне на енергийния одит с отразени исканите от АУЕР корекции на 30.09.2016 г. 5. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит №BG16RFOP-987/11.10.2016 г. (съгласно Приложение В) с вписано одобрение на енергийния одит. Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, съгласно указанията на Управляващия Орган на ОП "Иновации и конкурентоспособност", в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. 3 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.