Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да обхване възможно най-голям кръг от нуждаещи се лица и семейства през целия период на изпълнение на проекта. Тази дейност ще започне да се изпълнява преди стартиране на проект "3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Николаево“ и ще продължи през целия период на реализацията му.
Основните целеви групи, които ще бъдат включени в проекта за предоставяне на топъл обяд , ще бъдат:
1. лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност;
2. лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа в условиятана извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности;
За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата лица, Община Николаево ще създаде специална организация за тяхното идентифициране. За тази цел ще бъдат използвани различни източници на информация:
- Информация от доставчици на социални услуги и институции - ще бъде изискана информация за потребителите на ЦСРИ гр. Николаево, които също попадат в обхвата на целевите групи;
- Информация от лични лекари за наличие на лица, които поради заболяване не са в състояние не могат да осигурят сами своите ежедневни потребности от храна;
- Информация от кметовете на населените места за лица, нуждаещи се от подкрепа в условията на извънредната ситуация;
- Община Николаево като доставчик на услуга „Домашен помощник“ и механизъм за лична помощ разполага с информация за лица, попадащи в обхвата на рисковите групи население /налични са регистри с потребители на горепосочените услуги/;
- Постъпили сигнали от граждани за лица, нуждаещи се от подкрепа в условията на социална изолация;
- Телефонна линия за заявяване на продукти от първа необходимост, разкрита след въвеждане на извънредното положение за населението на община Николаево.
След получаване на тази информация, ще се проведе разяснителна информационна кампания чрез публикуване на обяви за набиране на заявления на кандидат-потребители на сайта и на информационните табла на входа на сградата на Общинска администрация гр. Николаево и кметствата на населените места. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще обяви период за прием на заявления от кандидат-потребители и ще събира заявленията на желаещите да участват в проекта лица. След изтичането на този първоначален срок, екипът ще изготви списък на кандидатите за потребители (Приложение №1), който ще се предостави на Дирекция "Социално подпомагане" за проверка за допустимост на кандидат-потребителите. Едновременно с проверката за допустимост, ДСП ще извърши и проверка за наличие на риск от двойно финансиране.
Окончателният подбор на крайните потребители ще се извърши от комисия за подбор, сформирана със заповед на кмета на Община Николаево.В комисията ще влизат кметове на населени места, експерти от общинска администрация и представител на екипа за изпълнение на проекта. Комисията ще извърши подбор на потребителите в съответствие със заложени критерии, посочени в утвърдена от кмета процедура за подбор. Работата на комисията ще се отрази в протоколи. приложения към които ще са:
- основен списък с одобрените лица
и
- списък на чакащите лица, които отговарят на условията , но остават в резерв.
С одобрените потребители ще бъдат сключени договори /по образец/.
С оглед избягване разхищението на храна Община Николаево ще разпише правила за предоставяне на неполучен от потребител топъл обяд. За тази цел ще се използва добрата практика от реализацията на проект "Осигуряване на топъл обяд в община Николаево", реализиран в периода 2017 - 2019 г. , а именно с определени лица от списък с резерви ще бъдат сключени договори за получаване на топъл обед в случаи на неполучен такъв от одобрен/и потребител/и потребители. |
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд: Община Николаево е сключила договор с фирма изпълнител на основание по чл.20, ал.4, т.2 от ЗОП .
Приготвянето на топъл обяд ще се възложи на фирма ,,Янко Мермеклиев” ЕТ . Кухнята-майка с дейност кетъринг е с регистрационен № 24070025 съгласно Удостоверение за регистрация по чл.12 от ЗХ и с адрес: гр. Казанлък, УПИ ХХ-1,9107, 9108, кв.372, община Казанлък. Сключеное е допълнително споразумение към горецитирания договор за срок до сключване на нов договор с изпълнител.
Избраната фирма разполага с подходяща материална база и капацитет за приготвяне и доставяне на храна на територията на община Николаево.Базата и помещенията се ползват от "Янко Мермеклиев"ЕТ въз основа на договор за наем, сключен за период от 10 години - от 01.12.2015 до 01.12.2025 г.
Храната ще се приготвя в "Кухня-майка с дейност кетъринг " с адрес гр.Казанлък, кв.372, тя е с площ от 600 кв. м. и разполага с модерно оборудване, включващо 3 конвектомата, 2 обръщателни тигана с вместимост от 200 литра, зеленчукорезачки, месомелачка, тестомесачка, професионални миксери, 12 фурни, 6 газови котлона, скара, 2 професионални миялни машини и много други уреди от най-висок клас. Разполагат с две минусови хладилни стаи и четири хладилни стаи за съхранение при положителна температура.
Фирма "Янко Мермеклиев" ЕТ притежава Сертификат №А-252-QMS15 , издаден от Международната асоциация за качество(IQA) за съответствие на системата на управление на качеството на организацията с изискванията на ISO 9001:2015, Сертификат №3591029 по стандарта FSSC 22000 и Сертификат №3591027 за съответствие със стандарт ISO 22000:2005.
Фирмата-изпълнител разполага със специализиран транспорт за разнос на храната - хладилен автомобил с регистрационен №221/24.09.2012 г. от БАБХ и товарен автомобил с регистрационен №603/17.05.2012 г.
Предприятието разполага със следния квалифициран персонал:
1. Технолог ХВП и консултант по здравословно и диетично хранене – 1 бр.
2. Главен готвач – 1 бр.
3. Готвач – 3 бр.
4. Шофьор на лекотоварен автомобил – 2 бр.
За да се осигури закупуването на хранителни продукти по прозрачен начин, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост. Веднъж месечно представител на общината ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на помещенията и местата на съхранение. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство.
Предвидено е дейността по проготвяне на топъл обяд да стартира от 01.01.2021 г. и да приключи на 30.09.2022 г.
Топъл обяд на територията на община Николаево ще се предоставя само в работни дни, в продължение на 21 месеца - общият брой дни, в които ще се предоставя топъл обяд са разпределени по месеци:
от 01.01.2021г. до 28.02.2022г. или 289 раб.дни х 2,70 лв х 350 потребители = 273 105,00 лв
от 01.03.2022г. до 30.09.2022г. или 146 раб.дни х 2,90 лв х 350 потребители = 148 190,00 лв
Общо за храна - 421 295,00 лв. |
421 295.00
|
320 484.50
|
Предоставяне на топъл обяд: Готовата храна ще бъде пакетирана в съдове за еднократна употреба и транспортирана до община Николаево с транспортните средства на фирмата-изпълнител. Раздаването на обяда ще се извършва в пунктовете за раздаване, регистрирани като обекти за раздаване на храна на основание чл.12 от ЗХ и вписани в Регистъра на обектите за обществено хранене и търговия на дребно с храни. Такива са:
- Обект за раздаване на храна с адрес с.Едрево, парцел V104, кв.27 , общ. Николаево, обл. Стара Загора,с регистрационен № 242500412;
- Обект за раздаване на храна с адрес с.Нова Махала, УПИ-539, ПИ51888.501.1144, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500411;
- Обект за раздаване на храна с адрес с. Елхово, ул. "Свобода"№54, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500410;
- Обект за раздаване на храна с адрес гр. Николаево, ул. "Г.Бенковски" №2, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500409.
За трудноподвижните и неподвижни лица храната ще бъде доставяна по домовете.
Лицата, които ще бъдат ангажирани с раздаването на храна ще разполагат с валидни здравни книжки; Ще бъдат снабдени с лични предпазни средства - защитно облекло, ръкавици за еднократна употреба, маски,шлемове и работни чехли.
Понеже Община Николаево разполага единствено с транспортното средство на Домашен социален патронаж, което отговаря на изискавнията на Закона за храните, доставката на храна на трудноподвижните потребители и тези, които са под карантина ще се извършва от работниците, които са ангажирани с раздаване на храната в пунктовете, т.е. при приключване на работата в пункта, служителят ще прави и разнос по домовете.
При евентуално въвеждане на допълнителни противоепидемични мерки ще се ограничи до минимум раздаването на обяд в пунктовете. За тази цел ще бъдат включени и допълнителни лица, служители на община Николаево, на които ще бъдат изготвени здравни документи, за да се подпомогне процеса по разнос. |
21 064.75
|
127 639.75
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващите услуги ще се извършва от Община Николаево и екипа, ангажиран в изпълнението на проекта.
Съпътстващите мерки ще се предоставят спрямо нуждите на всеки отделен потребител. Съобразявайки се с противоепидемичните мерки ще бъдат изготвяни информационни брошури, съдържащи подробна информация за:
- законово установените обществените отношения, свързани с гарантирането на правото на гражданите в Република България на социално подпомагане чрез социални помощи и социални услуги;
- видове социални помощи, необходими условия и документи за отпускането им;
- актуални срокове и изисквания за получаване на помощи по Закона за социално подпомагане;
- социалните услуги на територията на община Николаево, включително местоположение на услугата, кратко резюме и необходими стъпки и документи за ползване на услугите;
- бланки за заявления за отпускане на социални помощи;
- бланки на заявления за ползване на различни видове социални услуги;
- информационни материали за здравословното и балансирано хранене, принципите на здравословното хранене и двигателната активност като фактори в борбата с редица заболявания - наднормено тегло, хипертония и др.
На всяка брошура ще се публикуват контактите на екипа на проекта, който ще има ангажимент да подпомага потребителите при избора на определени услуги, координира връзката между потребителя и социалната услуга или Дирекция „Социално подпомагане“, в случаите, които касаят нейните компетенции.
Освен информационни материали, на потребителите на услугата ще бъде осигурена възможност за получаване и на други видове услуги, като индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди за :
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Николаево, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- Ползването на административни общински услуги, съдействие за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията , свързани с въведените противоепидемични мерки;
- Други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретни нужди и проблеми на представители на целевите групи с цел преодоляване на последствията от социалната изолация.
Груповите консултации. |
21 064.75
|
15 300.25
|