Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел на настоящото проектно предложение е реконструкцията  на  път II-86 Пловдив - Асеновград от км 14+860 до км 25+150, подобряване  на технико-експлоатационните характеристики на отсечката, чрез изграждане на второ платно за движение и  рехабилитацията на съществуващото  дясно платно. Реализацията на проекта ще доведе до:повишаване на мобилността на населението, увеличаване на инвестициите в региона, създаване на нови работни места, подобряване на състоянието на околната среда чрез намаляване на отделянето на вредни емисии на парникови газове и възможност за по-голям избор до здравни и образователни услуги на местното население, както и стимулиране развитието на туризъм. Чрез  реконструкцията  на път ІІ-86 ще бъдат удовлетворени потребностите на населението на Южен централен район на България, най-вече на жителите на област Пловдив, както и транзитно прминаващите през региона.
Основните дейности, които са заложени за успешната реализацията по проекта са:
- Сформиране на екип за управление на проекта, които да управлява и координира всички дейности 
- Избор на Изпълнител за извършване на строително монтажни работи, подписване на договор с него и извършване на реконструкцията на обекта;
- Избор на Изпълнител на строителен надзор на проекта, подписване на договор с него и извършване на консултантски услуги;
- Подписване на договор за авторски надзор с проектанта на пътя и осъществяване на авторски надзор на обекта;
- Осъществяване на одит на проекта от сертифициран одитор;
- Избор на Изпълнител на информация и публичност на проекта, подписване на договор с него и изпълнение на информация и публичност на проекта;
- Въвеждане на обекта в експлоатация, верификация на разходите и отчитане на на постигнатите резултати;
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Сформиране на екип за управление на проекта, разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта. Екипът ще включва експерти от Агенция “Пътна инфраструктура”, от специализираните териториални звена на АПИ – Областно пътно управление Пловдив. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на Постановление № 119 от 20 май 2014 г. за управление на изпълнението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства от европейския съюз. При избора на членовете на екипа се прилагат утвърдени в АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020). Обхватът на задълженията и изискванията за всеки член на екипа за управление са определени в утвърдено техническо задание за всяка позиция в екипа. 230 400.00 209 970.60
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР: 2.1. Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител -подготовка на тръжна документация за провеждане на открита процедура за избор на изпълнител на строителство, включително и изпълнение на мерките за информация и публичност на проекта; -провеждане на процедурата за избор на изпълнител на дейността; -определяне на изпълнител на дейността; -сключване на договор за изпълнение на дейността; Ще бъде изготвена тръжна документация съгласно Закона за обществени поръчки, съдържаща: минимални изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите и методика за определяне на комплексна оценка на офертата с посочени показатели и относителната им тежест. Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура съгласно Закона за обществени поръчки /ЗОП/, като за целта ще бъде обявена процедура, включваща петнадесет обособени позиции, които обхващат проектни предложения от първото кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите в съответствие със заложената в тръжната документация методика за оценка на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител. 2.2. Изпълнение на СМР Началото на строителството започва със съставянето на Протокол (Образец) 2а, с което изпълнителят е въведен на строителната площадка. Изпълнителят извършва геодезическо заснемане на теренната основа на базата, на който се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение на Строежа. Изпълнителят изготвя и предоставя актуализирана технологично-строителна програма, с включен в нея линеен график за изпълнение на СМР. С одобрението на технологично-строителната програма започва и същинското строителство на обекта. Изпълнителят извършва строително-монтажни дейности съгласно одобрения технически проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят следва да: - поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи по време на строителството; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - взема необходимите мерки за опазване на пътищата ползвани от него по време на строителството и за сигурността на преминаващия пътен трафик; - следи за осигуряването на временната организация по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - недопуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация; Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде Строежа. След извършване на успешни изпитвания на обекта се съставя Констативен акт (Образец) 15 за установяване годността за приемане на строежа. Изпълнителят представя Сертификат за приключилите СМР (Сертификат за съществено завършване). 19 209 812.73 19 435 242.62
АВТОРСКИ НАДЗОР: 3.1.Авторският надзор ще бъде възложен съгласно ЗОП чрез процедура на договаряне без обявление. 3.2.Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: • При подписване на протоколи и актове; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряване на конструктивни решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; • Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа; 29 000.00 20 880.00
СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Изпълнението на дейността включва: 4.1. Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител -подготовка на тръжна документация за провеждане на открита процедура за избор на изпълнител на консултантсака услуга във връзка със строителството; -провеждане на процедурата за избор на изпълнител; -определяне на изпълнител; -сключване на договор за изпълнение на дейността; Ще бъде изготвена тръжна документация съгласно Закона за обществени поръчки, съдържаща: минимални изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите и методика за определяне на комплексна оценка на офертата с посочени показатели и относителната им тежест. Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура съгласно Закона за обществени поръчки /ЗОП/, като за целта ще бъде обявена процедура, включваща петнадесет обособени позиции, които обхващат проектни предложения от първото кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите в съответствие със заложената в тръжната документация методика за оценка на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на пътно ремонтните дейности относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 съгласно ЗУТ от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите.След идаването на необходимите документи от агенцията ще бъде подписан Протокол обр. 16 и издадено на разрешение за въвеждане на Строежа в експлоатация съгласно ЗУТ 388 381.88 281 965.22
ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБЕКТА В ЕКСПЛОАТАЦИЯ: Целта на тази дейност е след приключването на СМР, „Път II-86 Пловдив - Асеновград от км 14+860 до км 25+150, с обща дължина 10,290 км, област Пловдив” да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: • Заплащане на необходимите такси за въвеждане на строежите в експлоатация ; • Изготвяне на необходимите актове и протоколи съгласно ЗУТ ; • Организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – образец 16. •Издаване на разрешение за ползване на строежа 10 000.00 0.00
МЕРКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от дейностите по изпълнение на мерките по информация и комуникация за проекта ще бъдат изпълнявани от избраният изпълнител на СМР, съгласно сключен договор. За изработването и доставката на рекламни материали, свързани с популяризиране програмата ще бъде проведена тръжна процедура с предмет: Избор на изпълнител за осъществяване на дейност „Изработване и доставка на рекламни материали за проектите от първи етап на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.”. 12 700.00 12 000.00
ОДИТ НА ПРОЕКТА: Съгласно изискванията на Оперативна програма „Региони в растеж” в рамките на проекта ще бъде извършен независим финансов одит от лицензиран одитор. Целта на независимия финансовия одит на проекта е да извърши оценка на проекта съгласно определени критерии за съответствие, в т.ч. да извърши верификация на разходите по проекта и да изрази одиторско мнение по отношение на вярното и честно представяне на договорните условия във финансовия отчет. След направената от одитора проверка, същият ще изготви доклад, който ще бъде приложен към окончателния финансов отчет на проекта, изготвен от АПИ. За целите на проекта одита ще бъде извършен лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит), избран след провеждане на открита процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проектите от първи етап на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.”. 1 350.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.