Актуализиране на средносрочна маркетингова програма и разработване на детайлен стратегически план за изпълнение с цел привличане на чуждестранни инвестиции от целеви сектори и държави.: Дейността включва изготвяне на средносрочна маркетингова програма с конкретни стратегически стъпки за интегрирани маркетингови комуникации, с цел привличане на преки чуждестранни инвестиции. Към програмата следва да бъде разработен и детайлен стратегически план за период от 5 години с цел привличане на чуждестранни инвестиции от целеви сектори и държави. Предвижда се ежегодно актуализиране на маркетинговата програма с оглед обезпечаване необходимостта от актуална информация относно познатостта, облика и нагласите към България като инвестиционна дестинация от страна на потенциални чуждестранни инвеститори, която да бъде използвана при реализацията на проекта. Разработената маркетингова програма на БАИ, по проект „Изработване на маркетингова стратегия въз основа на емпирично изследване на познатостта, облика и нагласите към България като инвестиционна дестинация“, финансиран по Оперативна програма „Развитие конкурентоспособността на българската икономика 2007-2013”. е с времеви обхват от 2011 г. до 2013 г. и предвидените в нея продукти и дейности, захранващи комуникацията са изчерпани. Маркетинговата програма следва да бъде насочена към прилагане на нов маркетингов микс, определяне на най-ефективните комуникационни канали и набелязване на конкретни стратегически стъпки в посока налагането на България като успешна инвестиционна дестинация. Това ще подпомогне развитието и непрекъснато усъвършенстване на маркетинговата стратегия на БАИ за подкрепа на вземане на решение за ПЧИ в посока България.
Към маркетинговата програма следва да се разработи детайлен стратегически план за изпълнение с посочване на конкретни рейтингови международни събития на които следва да присъства реклама за България и международни медии (телевизии, електронни медии и др.), чрез които рекламните послания ще стигнат до най-голям брой потребители.
Маркетинговата програма ще бъде разработена на база изготвения последен Доклад от разработената маркетингова стратегия по Договор № BG161PO003-4.1.01-0001-C0001 „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България”, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007 – 2013 г., който е с времеви хоризонт до 2020 г. Така ще се осигури устойчивост и надграждане между двата проекта, като е осигурена възможност за планиране релевантно и адекватно позициониране на България като инвестиционна дестинация, съобразно перспективите за развитие на ключови индустрии с висок потенциал (средно- и високотехнологични сектори) в България.
За целите на маркетинга е необходимо да бъдат изготвяне веднъж годишно маркетингови анализи въз основа на емпирично изследване на нагласите към България като инвестиционна дестинация. В това изследване следва да бъдат включени целевите групи по настоящата процедура: потенциални международни инвеститори; асоциации и обединения на бизнеса, които са свързани с осъществяването на дейности и предоставянето на услуги за подкрепа на бизнеса и подобряване на бизнес средата в България; малки и средни предприятия от определените ключови индустрии, които имат потенциал за реализиране на международни партньорства. Изследването трябва да включи общо три доклада – за 2016, 2017 и 2018 година, в които да се спази една и съща методология и инструментариум.
Изпълнението на тази дейност е от изключителна важност за последващото планиране и изпълнение на годишна база на останалите дейности, свързани с реализиране на организиране и провеждане на промоционални кампании и инвестиционни събития/прояви в чужбина с цел привличане на инвеститори; разработване и разпространение на информационни, промоционални и рекламни печатни материали и мултимедийни продукти. |
620 400.00
|
492 720.00
|
Организиране и провеждане на промоционални кампании и инвестиционни събития/прояви в чужбина с цел привличане на инвеститори: Изборът на дейността е обусловена от факта, че орг. и пров. на пром. кампании и инвест. събития/прояви в чужбина с цел привличане на инвеститори са в задълженията на БАИ по закон, като форма за реализиране на маркетинговата политика. В бюджета на БАИ годишно се предвиждат символични фин. средства за провеждане на маркет. дейности, които са недостатъчни за реализиране на мащабни и необходими събития, както и обезпечаване представянето на Б-я на сериозни инвест. и иконом. форуми в света.Ще се осигури възможност за качествено представяне на Б-я в международни форуми, организиране на събития и обезпечаване на всяко събитие с рекламни материали, предназначени за конкретния форум. Посочените дестинации са индикативни и ще бъдат определени конкретно на база ц.с. с потенциал за за привличане на ПЧИ, при актуализиране на маркет. програма. Избраните формати са: 1.Орг. и пров. на инвестиционни събития – международни форуми в САЩ (2 бр.):Сан Франциско, Сев.Калифорния, ; ц.с. IT, аутсорсинг; Портланд,Орегон ц.с.електроника и електротехника и ИТ.Европа(3бр.)Дюселдорф, Германия, ц.с.телекомуникации, машино-,автомобило- и самолето-строене; Италия,Рим:ц.с.IT, самолетостроене, телекомуникации;Барселона,Испания, ц.с.IT, биотехнологии; хим.,фарм.сектор и Азия(1бр.), Истанбул, Турция ц.с. Автомобилостроене и машиностроене и Здравеопазване и балнеология .Общо 6 броя събития.Организиране и провеждане на пром. събития в страни с интерес за инвестиране е наложително, с цел привличане интереса на инвеститорите към условията и възможностите за инвестиции в Б-я. По време на срещите ще бъде осъществен пряк контакт на официалните бълг. представители с предварително подбрани лобисти,консултанти,мениджъри,инвеститори, които да способстват за промотирането на страната като привлекателна инвест. дестинация. 2.Орг. и пров. на инвестиционни събития – роудшоу в САЩ(2бр.),Сан Франциско,Северна Калифорния и Портланд, Орегон; Европа (2бр.),Дюселдорф,Германия; Барселона, Испания, общо 4 бр. С провеждането на този формат на инвестиционно събитие се цели представянето на Б-я и провеждането на срещи с висшия мениджмънт на компании от топ 500, както и представянето на българския капиталов пазар и български компании с потенциал за търгуване на БФБ. 3.Организиране участието и представянето на България в световни инвестиционни събития в чужбина и (инвестиционни форуми): общо 10 бр., както следва: STRATEGIES FOR A SLOW GROWTH, LOW-YIELD MARKET(Ню Йорк, САЩ);EXPO Milano(Милано,Италия); Financial times events- Investment Expert Stockholm(Стокхолм, Швеция); World Investment Forum, организира се от Конференцията на ООН по търговия и развитие (УНКТАД); Global Investor Forum Токио, Япония); Automechanika(Франкфурт, Германия); TECHINNOVATION(Сингапур); World Economic Forum Annual Meeting(Давос,Швейцария); EXPO REAL 2016(Мюнхен, Германия); The EBRD 2016 Annual Meeting and Business Forum (Лондон, Великобритания).Участието на Б-я в световните инвестиционни събития в чужбина е най-ефективния канал за популяризиране на страната като инвестиционна дестинация, защото в рамките на световните форуми има необходимите предпоставки за реализиране на проактивен инвестиционен маркетинг, който е във фокуса на ОПИК.
В бюджета за дейността се включва:закупуване на сам.билети,ком.разходи в чужбина, вкл. за служители на БАИ;популяризирането на предстоящите форуми и представяне на Б-я:чрез ТV и онлайн разпространение на мултимедийните продукти в международни медии, разраб. на информац., промоц. и рекл. печатни материали.
След всяко едно от събитията ще бъде изготвяно резюме, в което да бъде систематизирана информацията за възможностите за реализиране на ПЧИ, проявен интерес от конкретни компании.Това резюме следва да бъде публикуване в сайта на БАИ,за да може да се осигури достъпност до информация на целевите групи, вкл. малки и средни предприятия, като се гарантира че постигнатите резултати от организираните събития няма да бъдат в икономически интерес на конкретни стопански субекти. |
5 040 000.00
|
3 878 451.23
|
Разработване на мултимедийни продукти: Изработването на мултимедийни продукти е необходимо за постигане на по-голямо въздействие и по-бързо възприятие на информацията, която трябва да достигне до инвеститорите, за да формира положителна нагласа към страната. Съчетанието на звук, видео, анимация, цифрови изображения и др. Мултимедийните продукти ще бъдат използвани по време на форуми, срещи, ще бъдат публикувани в сайта на БАИ, предвидено е тяхното тиражиране и др. Мултимедийните продукти ще бъдат подчинени на общата концепция за позиционирането на България като инвестиционна дестинация, като се постави акцент върху ключовите индустрии, към които са насочени дейностите за привличане на инвеститори.
Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на следните мултимедийни формати:
7.1. Имиджов видеоклип с продължителност до 1 минута и три различни кратки времеви версии, с цел адаптивността му според възможностите за излъчване;
7.2. Рекламни секторни видеоклипа 3 бр. с продължителност 30-40 сек. и кратки версии на трите видеоклипа;
7.3. Информационни филми 4 бр. за приоритетни сектори за привличане на инвеститори с продължителност до 30 мин.;
7.4. Тиражиране на мултимедийни продукти на флаш – 2 000 бр.;
7.5. Он-лайн анимирани банери 13 бр. за промотиране на международни събития. |
877 440.00
|
813 276.00
|
Консултантски услуги за подготовка/разработване на документация за предвидените по проекта/ите обществени поръчки и осъществяване на контрол по изпълнението на договорите за възлагане на обществени поръчки.: Бенефициентът е възложител по смисъла на ЗОП, при избор на изпълнител/и. Същият задължително прилага разпоредбите на ЗОП и актовете по прилагането му, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Предвижда се една част от дейностите по настоящия проект да бъдат възложени за изпълнение на външен изпълнител. В съответствие с българското законодателство е необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнители, като изборът се извърши при спазване принципите на ЗОП, а именно в условия на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Съответно дейностите по проекта, за които е планирано да бъдат изпълнени от външен изпълнител, ще бъдат възложени по реда на Закона за обществените поръчки и неговите подзаконови нормативни документи.
За целта ще е необходимо да се изготви съответната документация за обществена поръчка. Видът на процедурите се определя съобразно прогнозната стойност на обществените поръчки. С оглед на специфичните дейности, които ще са предмет на контрактуване от една страна и недостатъчния административен капацитет на бенефициента за разработване на законосъобразна документация от друга, е необходимо възлагането на външен изпълнител с експертни познания за разработването на отделните документации за обществени поръчки.
В съответствие с разписаните дейности се предвижда следните дейности да бъдат възложени на външен изпълнител по реда на ЗОП и съответно да се разработят документации за обществени поръчки с предмет, както следва:
1) Консултантски услуги за организация и управление на проекта;
2) Актуализиране на средносрочна маркетингова програма и разработване на детайлен стратегически план за изпълнение с цел привличане на чуждестранни инвестиции от целеви сектори и държави;
3) Организиране и провеждане на промоционални кампании и инвестиционни събития/прояви в чужбина;
4) Разработване на мултимедийни продукти;
5) Услуги по осигуряване на самолетни билети за превоз по въздух на пътници и багаж при служебни пътувания в страната и чужбина, резервации и хотелско настаняване и осигуряване на вътрешен трансфер;
6) Консултантски услуги за изпълнение на дейности по информация и комуникация във връзка с изпълнение на проекта;
7) Консултантски услуги за извършване на одит във връзка с изпълнение на проекта.
При организацията и провеждането на процедурите за възлагане, ще се съблюдават стриктно правилата на ЗОП. Избраният изпълнител ще е ангажиран с оказване на съдействие и консултации при възникнали казуси и евентуални усложнения при провеждане на процедурата за възлагане на обществена поръчка.
В рамките на тази дейност са предвидени и възнаграждения за външни експерти с професионална компетентност, свързани с предметите на обществените поръчки, включени в списъка по чл. 229, ал. 1, т. 17 от ЗОП. Целта е външните експерти да са част от членовете на комисията за извършването на подбор на кандидатите и участниците и разглеждане и оценка на офертите, при провеждане на сложни и специфични процедури за обществени поръчки, поради това, че от една страна БАИ не разполага с достатъчен административен капацитет, който да отдели за извършването на оценяване на получените оферти. Стойността на дейността е образувана от б.р. 9.1. и б.р. 9.2.
|
37 238.00
|
33 600.00
|
Организация и управление на проекта: Необходимостта от тази дейност е продиктувана от нуждата от добро планиране и управление на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК, както и създаване на система за успешна и навременна реализация на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели и резултати. В тази връзка е необходимо сформирането на екип по организация и управление на проекта и изграждане на система за управление, гарантираща правилното и ефективно изпълнение на дейностите. Управлението и координацията на цялостното изпълнение на проектните дейности ще бъдат възложени на експерти с доказан опит и познания в съответните области. Ето защо още в първия етап от изпълнението на проекта е важно да се стартира с мобилизацията на екипа от експерти, което включва сключване на договори с експертите и допълнителен набор от действия, които екипът от експерти ще предприемат, за да се определят и управляват ресурсите и процедурите, необходими за осигуряване на високо качество на изпълнението на проекта. От страна на БАИ се предвижда да бъде ангажиран само 1 служител, ръководител на проекта, който ще бъде нает на трудово правоотношение от Бенефициента, с длъжностна характеристика и/или Трудов договор по реда на чл.110 от Кодекса на труда, съгласно ПМС 189, след съгласуване с УО. За подпомагане изпълнението на проекта, ще бъде избран външен изпълнител чрез провеждане на открита процедура по ЗОП. Избраната форма за управление е продиктувана от необходимостта от висока степен на компетентност, опит и специфична експертиза при управление на проекти, финансирани със средства от фондовете на ЕС, както и специфичния предмет на дейности, включени в проекта. Според направената оценка на административния капацитет на институционалните бенефициенти за програмния период 2007 – 2013 г. се посочва, че е констатирана обща тенденция по отношение на недостатъчна численост на персонала, ангажиран за изпълнение на проектите, недостатъчно разграничаване на отговорностите на всеки служител, ангажиран в програмирането, разработването, управлението, изпълнението, мониторинга и контрола на проектите и др. За да бъдат преодолени всички потенциални рискове за управление се предвижда описания подход за управление . Като част от управлението се предвижда да се осъществява постоянен вътрешен мониторинг, за да бъде определен напредъкът по отношение на заложените цели и оценка на изпълнението с оглед на ефективното изпълнение. Механизмът за мониторинг е ориентиран към резултатите и дългосрочното въздействие, като крайната цел е не само да се получи информация по прогреса на изпълнението на проекта, но и да се използва тази информация, в политиката и вземането на решения, за да се осигури оптимално използване на ресурсите.
Дейностите по управление на проекта включват също така извършване на вътрешна и външна отчетност по проекта. Вътрешната отчетност е част от механизма за провеждане на вътрешен мониторинг и проследяване на прогреса на изпълнението на отделните дейности по проекта. Външната отчетност обхваща задълженията на БАИ като бенефициент по ОПИК 2014-2020 и задължението да предава съответните отчетни (технически и финансови) доклади към УО в съответствие с разпоредбите на ДБФП и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020.
В рамките на тази дейност влизат и действията по координация и комуникация със съответните управленски структури, както и провеждане на съвместни мониторингови срещи с УО на ОПИК 2014-2020. За целите на проекта ще бъде разработен механизъм, позволяващ мониторинг и текущ контрол на изпълнението на предвидените поръчки и своевременното предприемане на корективни мерки, който корелира с утвърдените с № РД 08-63/31.08.2016 г. "Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки" на БАИ. Поради липса на място, изискуемата информация е допълнена в т.10. |
691 250.00
|
666 507.74
|
Одит на проекта: В рамките на проекта ще се извърши цялостен одит на проведените дейности и целесъобразността на направените разходи като част от системата за контрол на управлението на проекта. На външен изпълнител ще бъде възложено извършването на независим финансов одит, който ще се състои в осъществяването на независима финансова проверка на състоянието на счетоводния отчет и финансовата отчетност на проекта. Неговата цел е да удостовери, че отчетените разходи са верни, надеждни и обосновани с адекватни разходно-оправдателни документи и че са извършени по целесъобразен и законосъобразен начин. Очакваният резултат от извършването на независимата финансова оценка е официалното потвърждение на достоверността на счетоводната отчетност и гарантиране на правилното изразходване на средствата, предоставени от ОПИК 2014-2020. Независимият одит ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, който ще бъде избран съгласно изискванията на ЗОП. В края на изпълнение на дейността ще бъде изготвен одитен доклад, който ще бъде предоставен на УО на ОПИК в съответствие с изискванията на подписания договор за безвъзмездна финансова помощ, Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 и съгласно Приложение Л (Образец на одиторски доклад), приложен към Условията за изпълнение на настоящата процедура. |
10 000.00
|
9 999.60
|
Информация и комуникация на проекта: В рамките на тази дейност се предвижда да се извърши серия от мерки, които ще се осъществят в пълно съответствие на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Като част от задължителните мерки за информация и комуникация е изготвянето и поставянето на плакат с размер (поне А3) на видно място, който да визуализира проекта, финансовата подкрепа от ЕС и ще бъде поставен още при стартирането на същинското изпълнение на проекта.
В допълнение ще се изготвят стандартни визуализационни и информационни материали, като:
•печатни информационни материали – дипляни, листовки за промотиране на проекта, целите, дейностите и неговите резултати; покани, папки, блок-листа и други;
•други комуникационни материали, като химикали и др.
•банери за онагледяване на подкрепата на финансиращата програма при провеждане на събития по проекта „пресконференции, уебинарите и др.);
•изработване на стикери за закупеното по проекта оборудване, които да се поставят върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.
Също така като част от дейностите за информиране на обществеността е предвидено да се проведат две информационни събития - пресконференции. Едната в началото на проекта за обявяване на старта на проекта и една в края – за отчитане на постигнатото и представяне на крайните резултати. За оповестяване на събитията ще се публикуват прессъобщения на сайта на бенефициента и в електронни медии. Предварителна информация за събитията ще се изпраща на УО на ОПИК. След провеждането на събитието ще се изготвя и разпространява прессъобщение за неговото отразяване.
Бенефициентът ще информира обществеността, относно осъществяването на настоящия проект с периодично публикуване на информация на сайта си. Като първоначална информация уеб-сайтът ще съдържа кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. С изпълнението на проекта ще се публикува информация относно напредъка на изпълнение на проекта.
При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефециента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС, общото лого на програмния период 2014 – 2020, посочване на фонда, който оказват подкрепа на проекта. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, ще се посочва финансиращата го оперативна програма и, че проектът се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. Ще се спазват изискванията за обем, съдържание на елементи и информация за всеки отделен информационен и комуникационен инструмент, като ще се следи за съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013, Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете“. |
28 800.00
|
24 922.80
|