Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проектната идея е насочена изцяло към персонала на "Викторс 11"ООД, работещ в сферата на производството на горно облекло. Целта на проекта е да бъде подобрена работната среда и условията на труд за работниците, чрез прилагане на комплекс от дейности, нови организационни практики и инвестиции за добри и безопасни условия на труд. Проектът е насочен към въвеждане на нови организационни модели за управление на човешките ресурси, с акцент върху по-дългото оставяне в заетост на лицата над 54 г. възраст, както и мерки допринасящи за съчетаване на професионалния, семейния и личен живот на заетите. Включени са мерки насочени към стимулиране на ежедневно пътуващите работници до работното си място и обратно с цел да запазят своята заетост и конкретните си работни места. Работодателят ще осигури съобразен с работното време и местоживеене транспорт, което ще доведе до устойчивост на заетостта. Предвижда се да бъде въведен лост за засилване на мотивацията и производителността на работната сила чрез инвестиране в многообхватен пакет от социални придобивки свързани с отдиха, спортните занимания и рационалното хранене на работниците. Планирано е провеждане на поддържащо обучение по безопасност и здраве при работа, което е надежден инструмент за развитие на човешките ресурси и превенция от опасностите за живота и здравето им. Планирано е модернизиране на колективните предпазни средства в предприятието и закупуване на оборудване за постигне на ергономия на работните места с цел намаляване на физическото напрежение и повишаване на производителността на работната сила. Дейностите са насочени към предоставяне на равнопоставеност на условията на труд и предотвратяване на всякаква дискриминация към различни групи хора. С тяхното изпълнение ще се подобри качеството на работните места, достъпа до заетост, условията на труд и ще се повиши производителността на работната сила. Дейностите са в подкрепа на политиката по опазване на околната среда, изменение на климата и ресурсната ефективност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността "Организация и управление на проекта" е структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл, 13 месеца и ще включва действия по: -надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта; -стриктно спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни актове при избора на външни изпълнители.; -коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; -законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; -качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; -качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта; -мерките за информираност и публичност; -напредъка за изпълнение на проекта и индикаторите; -организиране и координиране на отделните мерки и дейности; -комуникация с Управляващия орган на ОП РЧР 2014-2020 г.; -изпълнение, управление и отчитане на проекта; -осигуряване на проследяемост, прозрачност и надеждно съхранение на проектната документация; -вътрешен мониторинг и контрол; -предприемане на корективни мерки при необходимост. Управленският екип за организация и управление на проекта се състои от ръководител и счетоводител. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Членовете на екипа ще носят отговорност за правилното и законосъобразното изпълнение на набелязаните дейности. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани за всяко едно лице лицата. Ръководителят на проекта ще бъде лице, различно от лицето представляващо кандидата, с оглед на по-доброто разпределение на задачите и отговорностите и коректното изпълнение на проекта. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводителят по проекта ще е избран съгласно професионалния си опит и квалификация. Той ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта. Счетоводителят ще съгласува активно дейността си с ръководителя и ще го подпомага в неговата дейност. Екипът по проекта ще изготвя текущи, междинни и окончателен отчети по проекта, ще спазва изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти по ОПРЧР. Ръководителят и счетоводителят на проекта дейно ще участват в информационните кампании, ще представят и популяризират по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите. При избора на външни изпълнители-доставчици на гориво за МПС-тата, оборудване, специално работно облекло, обучения и изпълнители на СМР ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118 от 20.05.2014 г. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление. 14 857.14 12 117.00
Визуализация, информираност и публичност: Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати; Съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати; В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г" основани на Регламент ЕС №1303/2013: -ще бъдат монтирани 2 бр. информационни табели на двете производствени бази на фирмата; -ще бъдат доставени 2 информационни рол банери /сгъваем дисплей/ които ще се поставят в двата обекта на фирмата, за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата за изпълнение на проектната инициатива, дейностите по проекта, целите, целевата група -ще бъдат доставени и разпространени 600 информационни дипляни. Дипляната ще бъде в размер А4, пълноцветна, двустранна, ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта и др. Информационните табели, рол-банерите и информационните дипляни са насочени директно към широката общественост, заинтересованите страни и представителите на целевата група, с цел запознаване и информираност за проектната инициатива, целите, индикаторите и да се мотивират за включване в участие в проектните дейности. В информационната дипляна освен нужната информация за проекта, програмата, ЕСФ, ЕС, източниците на финансиране и ОПРЧР 2014-2020 г., ще се постави и информация за проектните дейности и координати на екипа по организация и управление за връзка и информираност с цел лесна и достъпна информация и комуникация. -на закупеното по проекта оборудване ще се поставят информационни стикери, за да се покаже, че оборудването е придобито със средства от ЕС. -в края на изпълнението на проекта ще се изготви и разпространи информационен бюлетин -300 бр. , за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на информационния бюлетин е да запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори. При всички мерки на информация и комуникация, предприети от бенефициента изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се информират целевата група и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г. Цялата създадена по проекта документация ще бъде визуализирана. Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. Основна цел е да се популяризира приноса на ЕС. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати. 2 995.00 2 200.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси: Шивашката промишленост като сектор на икономиката е с доста непривлекателни условия на труд, работят много хора в едно помещение, където са ситуирани много машини, извършва се монотонна работа в пози водещи до риск за увреждане на скелетно мускулната система, в условия на шум и др. Това от своя страна създава проблеми при задържане на персонала. Ситуацията се утежнява от намаляване на населението в трудоспособна възраст и миграцията в страната. Това налага активиране на всички необходими политики за задържане и пълноценно използване на човешките ресурси във фирмата. Необходимостта от тези промени е свързана със стратегията за развитие на предприятието и въвеждане на компетентностния подход и практики за управление на човешките ресурси. Поради тази причина в рамките на дейността се предвижда въвеждане оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси, произтичащи от нуждата от организационни промени в дейността на предприятието насочени към мотивация на персонала, намаляването на текучеството, намаляване на стреса на работното място, търсене на механизми за наемане на хора, които да работят на разпокъсано работно време ,осигуряване на гъвкавост в заетостта и по устойчива заетост, с цел съчетаване на професионалния, семейния и личен живот, по-дълго оставане в заетост на по възрастните работници и предаване на техния империчен опит. Дейността предвижда да се разработи, адаптира и внедри комплекс от елементи формираща иновативен подход за развитието на човешките ресурси и цели повишаването на производителността в предприятието: 1.Оптимизиране на работните процеси с въвеждане на режим "Работно време с променлива граници" за работниците над 54 г. възраст; 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот за работниците над 54 г. възраст; 3.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива в предприятието; Дейността е с акцент в подкрепа на лицата над 54 г. възраст. Режима "Работно време с променлива граници" е ненормиран работен ден и организационно е гъвкава форма на работното време. Особено подходящ за лица над 54 г., които полагат грижи за възрастни родители, по-често посещават личния лекар и здравни институции.Този режим е основен фактор за постигане на баланс между професионален и личен живот на работника. С въвеждане на този режим на работното време ефективността и мотивацията на служителите нараства, текучеството на персонала намалява, а броя на отсъствията пада. В политиката на фирмата за развитието на човешките ресурси до момента, групата на работещите на възраст над 54 г.,не е била обект на индивидуален подход. Трудностите в набирането на персонал, повишаването на пенсионната възраст, стратегията за гарантиране високо качество на продукцията, налагат организационни промени, които да мотивират тези хора и да ги подпомогнат за по-продължителна пълноценна трудова дейност, това налага въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот за работниците над 54 г. възраст-"Обучение на обучители". Тази практика ще създаде увереност,самочувствие у по възрастните хора и ще ги мотивира да продължат да работят и да дадат максимума от себе си. Минимизирането на стреса на работното място е един от основните фактори за здравето на работниците и тяхната работоспособност и ефективност. Доброто ниво на вътрешна комуникация и добрите взаимоотношения в колектива и фирмената култура минимизират риска от недоразумения и респективно на допускане на грешки в трудовата дейност. Нуждата от ясни правила и принципи на водене на комуникация на различни нива става повече от необходима за минимизиране на стреса и нервно-психично напрежение на работното място. Нуждата от оптимизиране на вътрешната комуникация и уменията за комуникиране и подобряване на взаимоотношенията в работата между отделните длъжности и структурни нива е все по важна за повишаване на производителността на труда в предприятието. 7 000.00 7 000.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място на ежедневно пътуващите работници до двете производствени бази на предприятието.: Дейността е планирана с цел насърчаване на териториалната мобилност на ежедневно пътуващите работници от различни населени места, работещи в производствените бази в гр. Плевен и в с.Български Извор, както и за стимулиране заетостта и запазване доходите на работещите. Ще се осигури адекватна от страна на работодателя придобивка под формата на съобразен с работното време и местоживеене на лицата организиран транспорт, което ще доведе до запазване на заетостта на лицата, повишаване на производителността, конкурентоспособността и повишаване на качеството на живот на ежедневно пътуващите работници от и до работното им място. Дейността е основен стимул за ежедневно пътуващите работници, да запазят работните си места и своите доходи. Спецификата на дейността на шивашката фабрика е свързана с работа на смени, работа с разпокъсано работно време и работа на повикване. За всички служители живеещи извън границите на гр. Плевен и с. Български Извор разходите за транспорт се явяват сериозно перо в техния личен и семеен бюджет. Работодателят ще организира и предостави безплатен собствен транспорт на ежедневно пътуващите си служители. Направен е пълен преглед на местоживеенето на работниците и часовите диапазони за започване и свършване на работа и са организирани транспортни схеми/маршрути. №1 Лек автомобил: Фолксваген Транспортер 7+1места превозва 7 работници Начална точка: гр. Левски, обл.Плевен, ул. България №40-гараж с.Вълчи Трън общ. Пордим, обл. Плевен, център-33км гр.Пордим, общ. Пордим, обл. Плевен, ул. Балкан №7 – 6км гр.Плевен, ул. Гренадерска №121, „ВИКТОРС 11” ООД /база/-22км гр.Пордим, общ. Пордим, обл. Плевен, ул. Балкан №7-22км с.Вълчи Трън общ. Пордим, обл. Плевен, център-6км Крайна точка: гр. Левски, област Плевен, ул. България №40-гараж-33км Общо: 122 км №2 Лек автомобил: Фолксваген Транспортер 7+1места превозва 7 работници Начална точка: гр. Левски, област Плевен, ул. България №40-гараж с. Аспарухово, общ. Левски, ул. “Родопи”№13-4 км с. Малчика, общ. Левски, център-3км гр. Славяново, общ. Плевен, център – 25км гр. Плевен, ул. Гренадерска №121; „ВИКТОРС 11” ООД-база-29км гр. Славяново, общ. Плевен, център – 29км с. Малчика, общ. Левски, център-25 км с. Аспарухово, общ. Левски, ул. “Родопи”№13-3км Крайна точка: гр. Левски, област Плевен, ул. България №40-гараж - 4км Общо: 122 км №3 Лек автомобил ФолксвагенТранспортер 7+1места, превозва 7работници Начална точка: гр. Тръстеник, общ. Долна Митрополия, обл. Плевен, ул. „Плиска“ № 3 гараж с. Биволаре, общ. Долна Митрополия, обл. Плевен, център-11 км гр. Плевен, ул. Гренадерска №121, “Викторс 11”ООД/база/-14 км с. Биволаре, общ. Долна Митрополия, обл. Плевен, център-14 км Крайна точка: гр. Тръстеник, общ. Долна Митрополия, обл. Плевен, ул. „Плиска“ № 3-гараж-11 км Общо: 50 км №4 Лек автомобил Рено Еспейс, 6+1мест,превозва 5 работници Начална точка: с. Бежаново, общ. Луковит, обл. Ловеч, ул. „Плевен“ № 2-гараж С. Божурица, общ. Д. Митрополия, обл. Плевен ул.“Божур“№10 -50км гр. Плевен, ул. Гренадерска №121, “Викторс 11”ООД /база/-17км С. Божурица, общ. Д. Митрополия, обл. Плевен ул.“Божур“№10-17км Крайна точка: с. Бежаново, общ. Луковит, обл. Ловеч, ул. „Плевен“ № 2-гараж -50км Общо: 134 км №5 Автобус Мерцедес 312Д, 18+1места, превозва 18 работници Начална точка: с. Гривица, общ. Плевен, обл. Плевен, ул. Марица № 22 - гараж гр. Плевен, п-д Възраждане 1 -6км с. Опанец, общ. Плевен, ул.„ Ал. Стамболийски“ № 14 – 7км Гр.Долни Дъбник, общ. Плевен, център-12км с. Галата, общ. Тетевен, обл. Ловеч, център-70км с.Български Извор , общ. Тетевен, обл. Ловеч, ул. Демокрация №72 “ВИКТОРС“ ООД база-3км с. Галата, общ. Тетевен, обл. Ловеч, център-3км Гр.Долни Дъбник, общ. Плевен, център-70км с. Опанец, общ. Плевен, ул.„ Ал. Стамболийски“ № 14 -12км гр. Плевен, п-д Възраждане 1-7 км Крайна точка: с. Гривица, общ. Плевен, обл. Плевен, ул. Марица № 22-гараж -6 км Общо: 196 км Целева група общо 44 души. 42 771.00 40 540.52
Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация на обекти, свързани с подобряването на условията на труд и създаване на ергономия на работните места.: Дейността е планирана с цел да се постигне положителен ефект и подобряване на здравето и безопасността на работниците и служителите работещи в основните производствени помещения на фабриката за производство на облекло. Приоритет за предприятието е осигуряване на колективни предпазни средства и модернизирането на съществуващи такива и създаване на ергономия на работните места. При направената оценка на риска от службата по трудова медицина са отчетени високи нива на риск за здравето на работниците, обърнато е особено внимание за подобряване условията на труд в направления: -защита от неблагоприятен микроклимат; -ергономия на работните места; Микроклиматът в работните помещения се осигурява от 2 броя покривна климатична инсталация YORK B2IH180A50E1.Инсталациите са в експлоатация повече от 14 години. Същите работят с фреон 22 в количества над 3 кг.(съответно 19 кг., 24 кг.). С Регламент (ЕО) №1005/2009 за веществата, които нарушават озоновия слой, от 01.01.2015 година влиза в сила пълната забрана за употребата и/или пускането на пазара на ненапълно халогенирани хлорфлуорвъглеводороди, включително забрана за употребата и/или пускането на пазара на въпросните вещества в рециклиран и/или регенериран вид. Пълната забрана за употребата на фреон 22, който е в групата на опасните за озоновия слой газове, ще наложи излизане от експлоатация на съществуващите климатични инсталации във фирмата. При една повреда в инсталацията ще се създаде изключително висок риск за осигуряване на минималните изисквания за микроклимат на работните места. Това налага своевременно въвеждане на алтернативни съоръжения за климатизация, съообразени с производствената дейност на фирмата и изискванията за осигуряване на безопасността и здравето на работещите на работните места. Една от причините за значителния брой оплаквания от мускулно-скелетната система, предимно в областта на кръста и врата, е свързана с ергономични проблеми на работното място. То трябва да бъде оформено "в съответствие с ергономичните изисквания и с антропометричните характеристики на работещите“.(чл.26 на Наредба №7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване). Ергономичните изисквания за работно място при извършване на работа седнал (БДС 15263-81 Единна система по ергономия.) налагат организацията на работното място да създава възможност за оптимално положение на работещия като се осигурят подходящи столове, които могат да се коригират съобразно ръста на работника, работната поза и характера на производствения процес. Работното обзавеждане (работни столове) за длъжността „шивач“ във фабриката не са съобразени с антропометричните данни на работещите, с което не може да се осигурят условия за максимална производителност на труда при минимално натоварване на работника.За да се избегнат рисковете за скелетно-мускулната система и от заболявания на опорно-двигаелния апарат, предизвикани от заседналия начина на работа в продължителна статична и неудобна работна поза, е необходимо да се осигурят за работещите на длъжност „шивач“ работни столове, които могат да се регулират съобразно антропометричните характеристики на работещите. Добрите практики в ергономията изискват по-сериозно и трайно внимание и към работното обзавеждане, което влияе върху точността, бързината, качеството на труда и здравето на работещите. По настоящата дейност кандидатът изявява воля и желание с помощта на предоставените възможности по процедурата да: -подсигури ергономични столове с регулируема височина на стола и регулируем ъгъл на седалката, тапицирани, с цел подобряване на ергономията на работното място, така че да се избегне прилагането на голяма сила в непривични статични пози при работата на шивачките. -извърши модернизация на климатичната инсталация като за целта осигури доставка и монтаж и подмяна с нова покривна климатична централа, с цел защита на работещите от неблагоприятен микроклимат. 37 600.00 7 700.00
Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето на конкретното работно място: Дейността е предвидена с цел поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място.Обучението по безопасност и здраве при работа е съществен елемент от комплекса мерки, които работодателят трябва да провежда “(чл.2, ал.1 и чл.5 ал.3, Наредба на МТСП №РД-07-2/16.12.2009 г.), за да да осигури на работниците и служителите здравословни и безопасни условия на труд, така че опасностите за живота и здравето им да бъдат отстранени, ограничени или намалени.Дейността е пряко свързана с подобряване качеството на работните места и надежден инструмент за развитие на човешките ресурси, за подобряване на организацията и условията на труд. Ръководството на ВИКТОРС 11 ООД, гр. Плевен провежда фирмена политика, която следва нормативно регламентираните и задължителни изисквания на европейското и национално законодателство относно обучение и инструктаж по здравословни и безопасни условия на труд (програми, заповеди, инструкции, протоколи и др.). За постигане на по-качествена заетост и по-висока производителност на труда е наложително постигнатото ниво на знания и умения по безопасност и здраве на работещите да се поддържа, надгражда и развива през целия период на трудовата им дейност. Работната среда (оборудване, съоръжения, материали, организация) се променя и това налага актуално и адекватно на условията обучение относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място и методите и средствата за ограничаването и предотвратяването им. Отрицателно въздействие върху безопасността и здравето при работа за работещите в сферата на производството на облекло са работа с шевни машини, работа в принудителна поза, работа с режещи машини/кроялни, работа с гладачни системи и др. От изключително значение е проучването на добрите практики за избягване, отстраняване и минимизиране на отрицателните въздействия на работната среда. Това ще определи съдържанието на обучението. То ще бъде организирано при спазване на всички европейски и национални правила, норми и изисквания (КТ и ЗЗБУТ чл.4 ал.1 т.2 и Наредба №7/1999г. чл.167 т.1; Наредба №РД-07-2, чл.2; чл.5 за провеждане на периодично и надграждащо обучение на работниците и служителите по правилата за осигуряване на ЗБУТ) и съобразено с всички вътрешнофирмени документи, регламентиращи дейността (стратегия за развитие на фирмата, препоръки на службата по трудова медицина, правилници, инструкции, КТ). Провеждането на поддържащото и надграждащо обучение по ЗБУТ е изключително важно за работниците, защото те смятат, че живота и здравето им е подложено на риск от влиянието на работната среда и трябва да поддържат своите знания. Предвид ниското образователно и квалификационно равнище на работещите в шивашката фабрика, за ефективно управление на риска е изключително важно да се заложи и на периодично информиране и обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място и средствата и методите за тяхното ограничаване и предотвратяване. Целева група: 90 души. Актуални теми: Правила за безопасна работа при работа с оборудване, машини и съоръжения, по време на технологичните процеси, повлияни от фактори на работната среда и трудовия процес, при използването на материалите, рискове от травматизъм и професионални заболявания на работното място,основни опасности и степен на риска за работното място. Технически и организационни мерки за безопасност на работното място, добри практики и опазване на околната среда. Обучението ще е съобразено с особеностите на конкретното работното място и потенциалните опасности, установени при оценката на риска. Обучените лица ще придобият допълнителни знания и умения за по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място, това ще доведе до ефективно поведение на работното място, превенция на риска за здравето им, намаляване на стреса и повишаване производителността на труда. 6 000.00 6 000.00
Осигуряване на социални придобивки,места за краткотраен отдих, спорт и физическа култура и места за хранене за работещите във "Викторс 11" ЕООД.: Дейността е насочена към предоставяне на социални придобивки за работещите в предприятието в три направления: -Осигуряване на места за хранене на работниците и служителите, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд в предприятието. -Осигуряване на места за краткотраен отдих. -Осигуряване на места за спорт и физически занимания. В днешно време предоставянето на социални придобивки е един от основните мотивационни механизми за развитие и повишаване на производителността на работната сила. Основната загриженост на работодателя към работниците е база за изявената воля на ръководството на предриятието да предостави социални придобивки на своя персонал, като предварително е направен анализ на техните нужди и потребности. Отчетен е факта, че един по -доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност, което от своя страна води до повишаване на нивото на производителност на работната сила. Важен елемент от управлението на човешките ресурси в предприятието е организирането на почивките на работещите и местата за отдих, съобразно техните потребности и нужди. Мотивацията като способ се отнася до най-значимите ресурси на съвременната организация, а именно човешките ресурси. Счита се, че ефективността на организацията, както и нейното съвършенство се постигат най-мащабно и най-бързо чрез хората. Затова всички ръководители се стремят да управляват организациите си чрез управлението на човешките ресурси. Стратегията на предприятието за привличане, поддържане и постигане на съгласие с персонала е една от най-важната и основна в мениджмънта и управлението на човешкия капитал.Работодателят се стреми да създаде условия за провеждането на политика на равните възможности прилагана за всички работници в организацията, да осъществи етичен подход при управлението, базиран на грижата за хората, справедливост и прозрачност на дейността, да поддържа и усъвършенства физическото и моралното благополучие на работниците. При организирането на срещите на работниците с работодателя и колективния орган КУТ, многократно се е изразявало желание и необходимост от страна на служителите за осигуряване на място за отдих, където работещите да могат да почиват във времето за краткотрайни почивки, място за спорт и физически занимания за активна почивка и разтоварване от ежедневната работа в монотонна принудителна поза и изграждането на място за хранене. Храненето на работниците е един от основните проблеми на фирмата защото базата е ситуирана в крайните точки на града, в индустриален периметър и е много трудно за работещите да се предвижват до места за обществено хранене. В дейността е предвидено да се обособи и оборудва място за краткотраен отдих, място за спорт и физически занимания и място за хранене на работещите. Предвидено е да се обособи място с площ 30 кв.м на открито, където ще се разположат мебели и чадъри за отдиха и почивката на работещите. В сградния фонд на предприятието в гр. Плевен има свободно помещение с площ 40 кв.м. което ще се обособи като кухня с трапезария и ще се оборудва с кухненски уреди, маси и столове. Сградата на предприятието в гр. Плевен е на 4 етажа. На последния етаж ще се обособи помещение и ще се оборудва място за спорт и физически занимания с нужните спортни уреди. Придобивките по осигуряване на място за отдих и спорт и място за хранене, относно организирането на изхранването на служителите на предприятието са важни елементи от стратегията на фирмата за управление на човешките ресурси.Те ще удовлетворят физиологичните потребности на работещите от почивка, спорт и функционално хранене и са основа за създаване на предпоставки за добро здраве и дух на работещите, което от своя страна ще доведе до повишаване на тонуса и мотивацията за работа и превенция за намаляване на стреса и риска от влошаване на здравето, което от своя страна е база за повишаване на производителността на труда. 50 522.30 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.