Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

ИФО ДИЗАЙН ЕООД е учредено в началото на 90-те години като за изминалите повече от 25 г. е спечелилo доверието на едни от най-големите български и чуждестранни фирми, издателства, рекламни агенции, фармацевтични компании, банки, държавни учреждения и др. Основния дейност на дружеството е под код 18.12 Печатане на други издания и печатни продукти като ИФО ДИЗАЙН ЕООД е специализирано в извършването на офсетов печат и набор от довършителни операции, необходими за цялостна изработка на изделията.

Целите на настоящия проект са свързани с разширяване на капацитета на производствената база на ИФО ДИЗАЙН ЕООД и постигането на по-устойчив бизнес модел и екологосъобразност както в самото предприятие, така и в сектора на полиграфически услуги в България. Това ще бъде постигнато чрез инвестиции в 3 вида високотехнологично оборудване за извършване на довършителни операции. Планираното по проекта производствено оборудване инкорпорира пилотни за националния пазар технологии, чрез които ще се внедри иновативен производствен процес.
Проектът предвижда и дейности за мултиплициране на ефекта, чрез организиране на събития, на които ще бъдат презентирани използваните технологии, производствения модел и ползите от внедряването им за отделните предприятия, за пазара като цяло и за постигането на по-устойчива икономика.

Очакваните резултати от изпълнението на проект IfoDemoTech, съгласно изготвен технологичен одит и икономическа оценка са:
- средно намаляване на влаганите в производството суровини с над 35%;
- намаляване употребата на ОХВ с над 36%;
- прекратяване образуването на над 22% от отпадъците, генерирани в произсводствения процес;
- повишаване ефективността на разходите с над 16%;
- разширяване на капацитета за производство на полиграфически продукти;
- срок за откупуване на инвестициите под 6 години.

Посочените резултати ще доведат до намаляване себестойността на продукцията и повишаване на конкурентоспособността на предприятието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата: Начин на изпълнение: Дейностите за изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е са изпълнени от избрана от кандидата специализирана консултантска организация. Дейността е реализирана съгласно изискванията - в периода от след датата на обявяване на процедура BG16RFOP002-3.004 "Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите", Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­-2020 и преди датата на подаване на проекта. Осъществяването на тази дейност премина през следните етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител за извършването на Одит за ресурсна ефективност на проекта по образец, Приложение Е, проведен съобразно Условията за кандидатстване. Съгласно изискванията е проведен избор на изпълнител, описан подробно в т. 10. План за външно възлагане. 2. Подготовка на Одит за ресурсна ефективност на проекта по образец, Приложение Е. Услугата по изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата по образец от избрания изпълнител е предоставена съгласно условията на сключения договор. Разходът, планиран за тази дейност е в размер на 15 000,00 лв. 15 000.00 0.00
Оптимизиране на производствените процеси, намаляване на използваните суровини и образуваните отпадъци, чрез внедряване на Влагочно-шевен автомат 1 бр., Комбинирана автоматична сгъвачка 1 бр. и Термолепачна машина за книги 1 бр.: По проекта се планират следните инвестиции в: 1. Влагочно-шевен автомат, 1 бр. (актив 1) 2. Комбинирана автоматична сгъвачка, 1 бр. (актив 2) 3. Термолепачна машина за книги, 1 бр. (актив 3) Така предвидените активи водят до намаляване на всички суровини, използвани за производството на единица продукция в продуктите Календари (ПОДПРОМ 18.12.19.10, Листовки, флаери, брошури и др. (ПОДПРОМ 18.12.12.50) и Каталози (ПОДПРОМ 18.12.12.30). Основните суровини в производствената дейност на дружеството са: 1. Хартия и картон. В тази линия се включват над 40 вида хартии и картони, включително арт хартии, такива от рециклирани материали, с различни покрития, химизирани, фото хартии и пр. 2. Лепило. Тук се използват множество видове индустриални лепила в зависимост от технологията – топло или студено лепене, в зависимост от основата, на която ще се прилагат и изискванията за здравина, еластичност, цвят и пр. 3. Мастило. Тък се включват специални мастила за офсет, които имат множество разновидности и рецептури. Спомагателни материали: 1. Пластини/проявиел. Както е описано в т. 4 от раздел II, пластините и проявителя се използват в технологията на печат, т.н. сух офсетов печат. Съгласно определението за опасни химични вещества, като такива се класифицират лепилата и мастилото. Ресурсната ефективност се постига чрез намаляване на макулатурата, брака и повишената ефективност и ефикасност на технологиите. Макулатурата и брака напрактика се състоят от завършена продукция, която не отговаря на изискванията към нея - при брака е налице дефект, а при макулатурата несъответствия с поставения дизайн, ефект, структура, тъй като тя се генерира в процеса на настройване на отделните машини и операции, до получаване на съответстващо изделие като обема й корелира с нивото на технологията. На този етап продукцията съдържа всички предвидени за производството й суровини, поради което при реализираните икономии, това се отразява на всички ресурси. Спомагателните материали – пластини/проявител също кореспондират с обема на продукцията, тъй като имат определена тиражоустойчивост, т.е. необходимо е да се подменят след отпечатването на определен обем от съответното изделие. При печата се калкулира изискуемото количество по поръчката плюс количеството необходима макулатура за всяка довършителна операция Ето защо при намаляване на обема пробно изработени при довършителните операции бройки (макулатура) и резервните бройки, предвидени при евентуално дефектиране на част от тиража, ще се редуцират и бройките използвани при печата пластини/проявител. Към момента дружеството използва следните алтернативни на предвидените в проекта технологии: За машина 1 Влагочно-шевен автомат. Към дружеството разполага с линия MM Grapha typ 235 5, година на производство 1979. За машина 2 Комбинирана автоматична сгъвачка. Към момента се използва машина Stahl k56/4kl-fb2, година на производство 1981. За машина 3 Термолепачна машина за книги. За посочената операция, към момента кандидата разполага с машина MM 1530 L3, година на производство 1988. Използваните машини са физически и морално остарели като генерират висока ресурсоемкост на операциите, високи нива на брак поради несъвършенства и дефектиране, големи количества макалатури до постигане на точните настройки. Предвид скоростта на развитие на технологиите и разработените в последните 5 години иновации в полиграфическото оборудване, новите модели машини имплементират съвременни иновативни решения и ноу хау, гарантиращи ниски разходни норми на всички суровини, консумативи и енергия. Инвестицията ще е структуроопределяща за себестойността на продукцията и постигане на по-конкурентни нива на печалба, поради което очакванията и изскванията към оборудването са много високи. Чрез внедряване на посочените активи, предприятието ще внедри иновативен производствен процес като значително подобри начина на изпълнение на посочените производствени дейности – щанца и полагане на топъл печат, сгъване и лепене. 2 159 000.00 2 158 700.00
Организиране и провеждане на събития и публикации за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще се изпълни на два етапа като предвижда: Етап 1: Организирането и провеждането на 2 бр. кръгли маси и 1 бр. пресконференция, на които да бъдат представени резултатите от внедрените технологични решения, иновативния производствен модел и ползите от него както за самите предприятия от сектора, така и за постигането на устойчива, ресурсно ефективна и екологосъобразна икономика. Ще бъде осигурено специално помещение - зала, с необходимата техническа обезпеченост за провеждане на презентации и демонстрации. На събитията ще бъдат поканени представители на други предприятия от бранша на полиграфически услуги, представители на браншови организации и асоциации, търговци на оборудване, рекламни агенции и дизайнери. Посочените обуславят целевата група на потенциалните ползватели на внедряваните чрез проекта технологии като целта е да се стимулира въвеждането на използваните решения в бранша. Ще бъдат поканени и представители на медиите, които да отразят събитията и разпространят информация за изпълнението на проекта. Предвидените по проект активи обуславят внедряването на иновативен за страната производствен процес, като се въвеждат най-новите в бранша технологии за довършителни операции, част от производствения цикъл. Тези технологии могат да се внедрят в сектора чрез придобиването на стандартно, модерно и високоефективно за бранша оборудване. Етап 2: Предвижда се и подготовка и публикуване на 2 бр. платени съобщения/статии в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта. В тях ще бъдат изложени целите, дейностите и резултатите от изпълнение на проекта като бъдат посочени и конкретните технологични решения, чрез които са постигнати, както и начините за получаване на повече информация за възможностите за внедряването им в сходни предприятия. Целта на събитията е да се повиши информираността на заинтересованите страни и да се покаже, че широкото приложение на презентираните пилотни технологии ще повиши конкурентоспособността на дружествата от сектора спрямо вносните стоки, което ще способства постигането на устойчив разтеж, повишаване ресурсната ефективност на целия бранш и възможностите за износ на национални продукти с висока добавена стойност. 25 600.00 22 500.00
Визуализация и публичност: Дейността цели да се популяризира финансиращата програма, проектното предложение и ползите за кандидата като бенефициент по процедура BBG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите“, Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­-2020. В изпълнение на дейността по визуализация на проекта, ИФО ДИЗАЙН ЕООД ще спази изискванията за информиране и публичност в съответствие с описанията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г., а именно: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на Европейския фонд за регионално развитие, Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­-2020 , по които се финансира проекта; - общото лого за програмен период 2014­-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на кандидата; - ще бъдат поставени плакати/табели с информация по проекта (минимално размер А3), в които се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място на мястото за изпълнение на проекта; - ще бъдат поставени стикери на доставените по проекта активи; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на екипа по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­­-2020, Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет на Република България. 5. При провеждане на събитията за мултиплициране на резултатите, всички пресматериали и презентации ще отговарят на изискванията за информираност и публичност. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани в резултат на финансовата помощ на оперативната програма. 0.00 3 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.