Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 139 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда дейности, които целят да създадат условия за личностно развитие на всеки ученик, независимо от неговата етническа принадлежност и пол, за създаване на атмосфера на толерантност и разбирателство, което е в съответствие със Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства на МОН (2015-2020). Град Стрелча се идентифицира чрез своята етнорелигиозна толерантност и е реализирал успешен модел за интеграция на малцинства. Проектното предложение е насочено към представители на малцинствените групи в 2 училища в гр.Стрелча, за които българският език не е майчин и които изпитват затруднение в усвояването на учебния материал. Те ще бъдат насочени към допълнителни занятия по български език и литература и математика с цел компенсиране на пропуските по тези предмети и предоставяне на възможност да преминават успешно в по-горен етап на образователния процес. Учениците от седми клас ще могат да кандидатстват в профилирани гимназии, което ще доведе до тяхното извеждане извън рамките на затворената общност. Проектът е насочен и към развитие на други дейности в 2-те училища с цел работа на ученици от двата етноса в различни клубове  за съхраняване и развиване на културната им идентичност в интеграционна мултикултурна среда. Дейностите в проекта са съобразени със засилване на мотивацията за включване в образователния процес на учениците от малцинствените етнически групи чрез признаването на способностите и специфичната им идентичност и чрез поощрение да се интегрират, участвайки активно в социални и културни инициативи в училище и извън него за преодоляване на различията между етническите групи и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етническия произход.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на допълнителни часове за обучение по български език и литература за ученици от НУ "Паисий Хилендарски" и СОУ "Св.Св. Кирил и Методий", за които българският език не е майчин : Представителите на ромския етнос в град Стрелча общуват помежду си и в семействата си предимно на майчиния си език, което води до ниска степен на владеене на българския книжовен език и пречи на учениците да се интегрират и социализират успешно в нова образователна среда. След изясняване на проблема при всеки ученик, екипът ще достигне до децата чрез методи и форми, които да ги заинтригуват и да бъде преодоляна липсата на активност от тяхна страна. Недостатъчното ниво на владеене на нормите на българския книжовен език, констатирани при нас, налагат тези ученици да получават допълнителни грижи и занимания от страна на учители по предмета. С тази дейност ще се ангажират опитни педагози, които ще трябва да ограмотят и компенсират пропуските в усвояването на учебния материал. Те ще провеждат допълнителни занимания по български език и литература с ученици-представители на ромския етнос с цел наваксване на пропуските и осигуряване на възможности тези ученици да успеят да преодолеят трудностите като цяло в учебния процес и да продължават в по-високи нива на образовение. Така учениците от началните класове ще получат възможност да влязат подготвени в пети клас, учениците от седми - да кандидатстват в желани от тях профилирани гимназии, което ще доведе до тяхната по-успешна бъдеща социализация и реализация. 12 407.80 11 785.22
Провеждане на допълнителни часове по математика за ученици от малцинствата, от НУ "Паисий Хилендарски", застрашени от отпадане от образователната система: Част от учениците от ромския етнос в НУ"Паисий Хилендарски" имат констатирани пропуски по математика. Някои от децата са в семейства, в които един или двамата родители са заминали да работят в чужбина и са оставени на грижи на възрастни хора или роднини, които не упражняват достатъчно контрол върху процеса на обучението им. След изясняване на проблемите, екипът ни ще достигне до децата чрез методи и форми, които да да ги заинтригуват и да бъде преодоляна липсата на активност от тяхна страна. С тази дейност ще се ангажират педагози, които ще компенсират пропуските в усвояването на учебния материал. Те ще провеждат допълнителни занимания по математика с ученици-представители на ромския етнос с цел наваксване на пропуските и осигуряване на възможности тези ученици да успеят да преодолеят трудностите в учебния процес и да продължават в по-високи нива на образовение. Така учениците от началните класове ще получат възможност да влязат подготвени в пети клас и да не изпитват трудности в надграждане на знанията по математика. Това е една добра мотивация за децата да не напуснат преждевремнно образователната система. 8 082.20 7 926.60
Дейност на клубове, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници, личностна и творческа изява в интеграционна мултикултурна среда.: НУ "Паисий Хилендарски" и СОУ "Св.Св. Кирил и Методий" имат дългогодишни контакти и добри взаимоотношения, които са добра предпоставка за създаване и функциониране на групи, които да работят съвместно в едни и същи направления. Чрез споделяне и обмен на общи познания в различни области може да се постигне вътрешна консолидация на училищните общности. В рамките на проекта ще се сформират общо 13 клубa, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници, личностна и творческа изява в интеграционна мултикултурна среда. Работейки в клубовете, учениците ще се възпитават в дух на толерантност, взаимопомощ и приемане на различните. По този начин на учениците от малцинствата ще бъде предоставена възможност за социализация и по-активно включване в училищния живот. В съвместни редовни занимания в свободното време по-големите ученици ще подпомагат по-малките с цел създаване на интеграционна среда и формиране на умения за работа в екип. Ще бъдат сформирани следните клубове : - 2 клуба "Етнография" с ученици от двете училища със занятия, свързани с традициите на двата етноса - българи и роми.Те ще проучват традиции, свързани с бита и обичаите на региона. Ще проучват поминъка и занаятите на населението от региона. Ще оформят етнографски сбирки в училищата. Учениците ще изработват и свои произведения. Ръководители ще бъдат учители от двете училища. - 2 клуба "Матрицата" с ученици от двете училища със занятия, свързани с работа с компютър и придобиване на знания и умения за качествено ползване на интернет и начини за селектиране на информация, общуване в социалните мрежи(ползи и опасности).Учениците от двата клуба ще създадат блог на проекта в интернет и ще го запълват с информация от провежданите дейности, с цел популяризиране на проекта сред обществеността. Ръководители ще бъдат учители от двете училища. - 1 клуб "Фотография" с ученици от СОУ "Св.св. Кирил и Методий" със занятия по фотографиране, обработване на снимки и възпитание на естетическото възприятие у учениците. Заедно с клубове "Матрицата" ще поддържат блога на проекта в интернет. Ръководител на клуба ще бъде учител от училището. - 1 клуб "Екология" с ученици от НУ "Паисий Хилендарски" със занятия, свързани с насърчаване на екологичното съзнание за опазване на околната среда чрез развитие на творческите заложби на учениците. Ще оформят изложбени сбирки в училище. Ръководител ще бъде учител от училището -2 клуба "Нашата кухня" с ученици от СОУ "Св.Св.Кирил и Методий"със занятия, свързани със събиране на информация и рецепти за ястия от традиционната българска и ромска кухня и приготвянето им. Ще организират кулинарни изложби. Ръководители ще бъдат учители от СОУ "Св.Св.Кирил и Методий" -1 клуб "Спорт и здраве" с ученици от началното училище със занятия по спортно подготвителни дейности. Ще се провеждат състезания с участието на родителите на децата и ще бъдат сформирани отбори с тяхно участие. Ръководител на клуба ще бъде учител-треньор от училището. - 2 клуба "Млад спасител" с ученици от НУ "Паисий Хилендарски" и СОУ "Св.Св.Кирил и Методий" със занятия, които дават знания и умения за здравето и оказване на първа помощ, ориентиране в градска и природна среда. Чрез ситуационни игри ще придобият умения за правилна реакция в ситуации на аварии, природни бедствия. Ръководители ще бъдат учители от двете училища. - 2 клуба "Родолюбец" с ученици от двете училища партньори. Занятията ще включват запознаване с всички местни забележителности и историята на региона, което освен допълнителни знания ще развие местен патриотизъм и принадлежност към общността. Ръководители ще бъдат учители от двете училища. Всички предвидени за закупуване консумативи, материали, техника и оборудване, необохдими за осъществяване дейността на клубовете и групите, са предвидени на стойност, по-ниска от прага на същественост за съответната организация, за която се закупуват. 127 568.80 129 004.93
Провеждане на публични мероприятия за представяне на дейността на клубове с цел информиране на училищните общности и популяризиране дейностите по проекта сред обществеността в Стрелча.: През всяка учебна година от проекта ще бъдат организирани и проведени мероприятия за представяне на дейността на клубовете с цел информиране на училищната и местна общност за популяризиране дейностите по проекта, както следва: 1. Представяне на дейностите на клубове "Етнография","Фотография" "Екология", "Нашата кухня", с по 2 изложби за всяка учебна година 2. Представяне на дейностите на клуб "Спорт и здраве" - по 2 срещи със състезателен характер на учебна година със специално включване на родителите в тях 3.Представяне на дейностите на клубовете "Млад спасител"- по 2 демонстрации на година. 4. . Представяне на дейността на клубовете "Родолюбци" с по 2 открити урока на година. Учениците ще направят еднодневни тематично образователни екскурзии: "По стъпките на траките" и "По стъпките на априлци" , които ще бъдат теми на два от откритите уроци. 5. Представяне на дейностите на 2 клуба "Матрицата"- създаване на специален блог на сайтовете на НУ "Паисий Хилендарски и СОУ "Св.св. Кирил и Методий", както и на сайта на общината, в който ще бъдат публикувани информационни материали за дейностите по проекта, за занятията по клубове и за представителните изяви.При публикуване на информация ще се спазват правилата за визуализация и принципите за екологична устойчивост, публикувани в приложения към настоящите Насоки за кандидатстване. Предвижда се и изготвянето и използването на информационни плакати А3 и рол банери в преносим вид - 3 броя, съдържащи информация за проекта.Те ще бъде поставяни в залите за провеждане на представителните изяви. Организирането и провеждането на мероприятия за представяне на дейностите на сформираните клубове ще даде възможност за насърчаване на учениците от различни етнически групи за пълноценна интеграция и социализация и ще поощри реализирането на бъдещи дейности в сферата на образователната интеграция. За популяризиране на проекта и програмата допълнително за всеки участник в проекта ще бъдат направени шапка и тениска, носещи информация за проекта и клубовете. 13 312.00 12 645.37
Създаване на учебен театър " Млади звезди": Създаването на учебен театър "Млади звезди" цели театралното изкуство да събере различните и да развие техният талант. В рамките на този театър ще работят 5 творчески групи, в които ще участват ученици от двете училища-партньори, независимо от тяхната етническа принадлежност, пол и възраст. Учениците ще бъдат подбрани след предварително обявен кастинг за подбор, според техните заложби и интереси. Те ще работят съвместно в групи и заедно за обучение в : 2 творчески групи "Актьори" - учениците от двата клуба, които ще бъдат сформирани от двете училища ще се запознаят с тънкостите на актьорската игра и пресъздването на различни сцени от фолклора на двата етноса ; 1творческа група " Певци", в която учениците ще се изявяват и усвояват музикални и певчески умения, ще изучават песни характерни за двата етноса ; 1 творческа група "Актьори с кукли" , които ще работят върху пресъздаването на сюжети, чрез управлението на кукли и ще усвояват работата на кукления актьор и 1 творческа група "Танцьори"-тя ще изучава танци на различните етноси и ще усвоява културата на двата етноса. В края на проекта ще бъде представен един цялостен спектакъл, обхващащ дейността на петте творчески групи, който ще бъде представен пред училищните общности на двете училища, както и пред обществеността на град Стрелча. През двете години работата на творческите ателиета ще се популяризира чрез участието им на организирани празници от партньора по проекта община Стрелча. Работейки в групите, учениците ще се възпитават в дух на толерантност, взаимопомощ и приемане на различните. Ще имат възможност да развият творческите си способности и да придобият нови компетентности- комуникативност и речеви умения на български език. На учениците от малцинствата и етническите групи ще бъде предоставена възможност за социализация и за по-активно включване в училищния живот, наравно с всички връстници. В съвместни редовни занимания в свободното време по-големите ученици ще подпомагат по-малките с цел създаване на интеграционна среда и формиране на умения за работа в екип. Представяйки спектакъла пред местната общност ще допринесем за преодоляване на негативните нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност 37 580.00 25 098.29
Организация и провеждане на образователен летен тренировъчен лагер за участниците от клубове "Родолюбец": Всеки ден излизат нови исторически факти и оценки за Българската история. Информационното пространство и социалните мрежи са изпълнени с противоречиви твърдения и оценки за важните събития определили съществуването на България през вековете. Глобализмът, свободното придвижване и естественото желание за реализация на младите все по-често ги кара да търсят своето бъдеще извън пределите на страната. Тези фактори, съчетани с ниската образователна култура на учениците от малцинствата създава предпоставки за постепенно занижаване на българското национално самосъзнание. Ето защо е особено важно още в училищна възраст младите хора да научат повече неща за своя народ и Родина. Образователните изнесени лагери са много подходяща форма за изграждането на трайни знания, умения, допринасящи за тяхната по-добра социализация и за оформянето на българско национално самосъзнание. Ценността на тези знания за всяко дете и начина на тяхното усвояване чрез: групови занятия, състезания, игри, посещения на исторически обекти, прожектиране на филми и др., са особено благодатни за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. Ниския социален статус на семействата от малцинствата възпрапятстват изпращането на децата им на подобен тип летувания. Затова проектът предвижда организиране на летен образователен лагер за участниците от клубовете "Родолюбец" с цел преодоляване на този проблем. В лагера ще вземат участие 24 ученика от двата клуба "Родолюбец" през лятната ваканция, месец юли. За занятията по време на лагера ръководителите ще подготвят предварителен план-график. Занятията за ден няма да са с еднакво физическо натоварване. Например, в първата половина на деня децата ще се занимават с важни моменти от Българската история, а след обяд ще се посещават исторически обекти. За да бъде по-пълноценен, в лагера ще бъдат заложени и придобиването на практически умения по оцеляване и спасяване,състезания и ролеви игри по определената тематика. Вечер, ще се организират с участието на аниматори развлекателни игри, турнири и дискотеки и др. Важно за успеха на интеграциония процес е, освен ръководителите на клубовете, в лагерите да вземат участие и родители от двата етноса. Това ще позволи на родителите да се убедят в ползите от образователната интеграция и ще допринесе за спазването на реда и дисциплината по време на лагера. Родителите ще бъдат в максимално равнопоставено положение по пол и етнически принцип. Групите и отборите на учениците задължително ще бъдат формирани на смесен принцип(етнос и пол). Ще бъдат използвани услугите на инструктури от БЧК, професионални аниматори с цел учениците да придобият и знания и умения в сферата на сигурността и оцеляването в различни ситуации. Работейки съвместно, учениците от двата клуба ще се опознаят по-добре и ще установят нови взаимоотношения с други свои връстници. Общувайки помежду си учениците ще добият нови социални умения за общуване в друга среда, различна от добре познатата им вече в училище. Ще придобият и нови комуникативни умения за общуване на български език, срещайки се с представители на групи, които не са малцинство. Освен това ще опознаят и ръководителите си в среда, която е извън училището.Освен надграждане на исторически знания, те ще придобият по-голяма самостоятелност и умения да оценяват опасности, ще усвоят модели как да реагират и да бъдат полезни за себе си и другите. Не на последно място е и ползата от изграждането на национално самосъзнание и самочувствие от принадлежност. По време на престоя ще има и най-различни странични занимания – походи, игри, състезания. Предвижда се провеждането на поход до лобното място на капитан Списаревски (Лозенска планина), посещение на Лозенския манастир, Национален музей, Националния военноисторически музей, Държавна институция, кино или театър в гр. София. 23 398.00 23 286.96
Организация и провеждане на образователен лагер "Зелено училище": Образователните лагери от типа на зелени училища, освен за придобиване на знания за природата и живот в хармония с нея, са и начин за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. Ниският статус на родителите на учениците от малцинствата не позволява да ги изпращат на лагери и те живеят в своята затворена среда. Тази форма е един добър начин за излизане от средата и за социализиране със съученици и деца от други етноси извън средата на местоживеене. В проекта се предвижда организирането на "Зелено училище" за 1 седмица през лятната ваканция на учениците в Национален парк "Рила". Местността Паничище е подходяща за провежданета на лагера, тъй като се намира в подножието на природния феномен "Седемте рилски езера", който учениците ще посетят по време на лагера. В лагера ще вземат участие 36 ученици от клубовете по "Екология" , "Фотография" и "Спорт и здраве". Съчетаване на наученото през годината от трите клуба е изключително подходящо за съвместната работа на учениците и надграждане с нови знания и умения по време на техния престой. учениците от клуба по фотография ще имат красиви и редки обекти, които да заснемат, а учениците от клуб "Спорт и здраве" ще включат останалите в своите спортни състезателни игри. В рамките на програмата на лагера ще влизат занимания на открито и закрито, които ще бъдат съобразени с изработена методология за провеждане на "Зелени училища" на парк "Рила". В провеждането на лагера ще вземе участие планински водач от Националния парк, който ще помага в занятията на закрито и провеждането на игри по ориентиране и походи в местността. За престоя си в лагера учениците ще придобият знания чрез беседи, практически занятия и забавни игри за флората и фауната на парк "Рила", знания за ориентиране в планинска среда, ще посетят Посетителския център на Парк "Рила" в Паничище и ще се запознават с особеностите на местността чрез ежедневни кратки походи. Предвижда се поход до хижа "Ловна" и "Седемте рилски езера". Програмата на "Зеленото училище" цели децата да придобият освен знания за природата, но и чувството за принадлежност, чрез опознаване на българските природни феномени и уникални животински и растителни видове. Общуването им извън средата на ежедневния им живот ще разшири кръгозора, комуникативните и речеви умения на български език. Законите за оцеляване в природата, с които децата ще бъдат запознати по време на лагера ще ги научат да живеят в екип и възприемане на различията на другите. Работата в групи сформирани от деца от различни етноси, пол и възраст ще ускори и затвърди интеграционния процес и ще постигне трайни резултати след приключване на лагера. Спомените от преживяното и създадените приятелства в такава среда остават за цял живот. На път за местността "Паничище" учениците ще посетят столицата на България- София, за да отидат до Националния природо-научен музей и да разгледат историческите забележителности в центъра на столицата. 27 427.00 27 418.80
Образователен лагер " Съхрани историята" : Една от празнините, които учениците от малцинствата трябва да преодолеят с цел успешна интеграция е липсата на съпричастност към културно-историческото наследство по българските земи. Споделянето на общо познание за миналото е един от механизмите за вътрешна консолидация на общността и непознаването му от отделни групи е сериозна предпоставка за тяхната изолация. Ниският социален статус на родителите на децата от малцинствата обикновено е една от причините за неучастие на тези деца в такъв тип пътувания, които разширяват кръгозора на учениците и ги правят съпричастни към историята и природата на страната. С цел преодоляването на този дефицит настоящата дейност предвижда забавно - образователно пътуване с учениците от двата клуба "Етнография" и двата клуба "Матрицата", сформирани от двете училища. Планира се посещение на столицата на България- София и на различни културно-исторически обекти, като Антична Сердика, Национално историческия музей и др., след което отпътуват за гр. Банско, където ще останат една седмица. По време на образователното пътуване учениците ще имат възможност да опознаят общото и различията помежду си без предразсъдъци, ще бъдат преки участници в живота на другия и ще имат възможност да излязат от изолацията на малкия град и етническата общност, в която живеят. 34 026.00 33 963.27
Образователно пътуване на Учебен театър "Млади звезди": Образователните изнесени пътувания са начин за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. ще бъде организирано посещение на учебния театър към НАТФИЗ и занимания на студентите. Ще бъде посетен и друг университет, обучаващ студенти в сферите на театралното и филмово изкуство. Опознаването на професионалното правене на театър ще засили интереса към личностната изява и ще насърчи учениците - "И аз бих могъл". Театърът е изкуство, което обединява различните и дава възможност за изява на таланта, независимо от произход, етнос и пол. Общувайки с представители на театралното изкуство учениците ще добият нови социални умения за общуване в друга среда, различна от добре познатата им вече в училище. Ще придобият и нови комуникативни умения за общуване на български език, срещайки се с представители на групи, които не са малцинство. Срещата с известни театрални творци ще разшири техния кръгозор и ще ги обогати емоционално. В рамките на пътуването ще бъде организирано и посещение на театрална постановка във водещ столичен театър и посещение на Национална художествена галерия "КВАДРАТ 500", където ще се запознаят с произведения на съвременното българско и чуждестранно изобразително изкуство. 33 340.00 33 278.88
Организация и провеждане на образователно-тренировъчен лагер "Млад спасител": Живеем в сложна и опасна среда, в която най-засегнати са младите хора с недостатъчно жизнен опит.Огромният брой пътно-транспортни произшествия с деца и младежи, наличието на инциденти при спорт и игри, действията при различни природни бедствия, аварии, терористични актове , употребата на наркотици и др., са малка част от заплахите, дебнещи нашите деца. Ето защо образователните изнесени лагери са важен елемент в подготовката на учениците и изграждането у тях на знания, умения и навици за действие в различните сложни ситуации. Ценността на тези знания за всяко дете и начина на тяхното усвояване чрез: групови занятия, състезания и игри, са особено благодатни за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. Семействата на много от учениците-представители на етнически малцинства са с нисък социален статус и живеят в своите общества, като не осигуряват на децата си подобни възможности. В рамките на проекта се предвижда организиране на летен здравно-образователен лагер за участниците от клубовете "Млад спасител" с цел преодоляване на този проблем. В него ще вземат участие 24 ученици от двата клуба "Млад спасител". Лагерът ще бъде организиран през лятната ваканция . За занятията по време на лагера ръководителите ще подготвят предварителен график на тренировките. За да е най-полезен престоят, заниманията ще са два или три пъти дневно. Тренировките за ден няма да са с еднакво физическо натоварване. Например, в първата половина на деня децата ще се занимават от инструктурите с повече теоретични въпроси и покази. След обяд ще е време за състезания и ролеви игри по определената тематика. За вечерта, ще се организират с участието на аниматори развлекателни игри, турнири и др. Всичко ще бъде организирано при строг ред и спазване на часовите графици.Целесъобразно е освен възпитателите в лагерите да вземат участие и родители от двата етноса. Това ще подобри доверието и ще допринесе за спазването на реда и дисциплината по време на лагера. По този начин учениците ще придобият освен нови полезни умения за спасяване и оцеляване, ще стават по-издръжливи и по-дисциплинирани и ще се научат да работят в екип. Групите и отборите задължително ще бъдат формирани на смесен етнически принцип. Ще бъдат използвани услугите на инструктури от БЧК, запасни офицери, професионални аниматори с цел учениците да придобият и знания и умения в сферата на сигурността и оцеляването в различни ситуации. Работейки съвместно, учениците от двата клуба ще се опознаят по-добре и ще установят нови взаимоотношения с други свои връстници. Те ще добият нови социални умения за общуване в друга среда, различна от добре познатата им вече в училище. Ще придобият и нови комуникативни умения за общуване на български език, срещайки се с представители на групи, които не са малцинство. Те ще се учат на самостоятелност, на умения да оценяват опасности, на модели как да реагират и да бъдат полезни за себе си и другите. Не на последно място е ползата от опознаването на природата. По време на престоя, освен тренировките, които ще се провеждат, ще има и най-различни странични занимания – походи, игри, състезания. Предвижда се провеждането на поход до лобното място на капитан Списаревски (Лозенска планина) , посещение на Лозенския манастир, Национален музей , кино или театър в гр. София. По време на образователния летен тренировъчен лагер учениците ще имат възможност да се опознаят без предразсъдъци, ще бъдат преки участници в живота на другия и ще имат възможност да излязат от изолацията на малкия град и етническата общност, в която живеят. 22 812.00 22 686.96
Управление и контрол на проекта: Проектът предвижда работа с ученици в две училища. Екипът за управление и контрол по проекта е сформиран така, че да бъде осигурено ефективно и ефикасно изпълнение на предвидените дейности и да бъде осъществяван постоянен контрол. Екипът се състои от лица, които са доказали своята квалификация в управлението и контрола на други такива проекти. Предвижда се екипът да се състои от: ръководител на проекта, администратор на проекта, асистент, счетоводител и юрист. Те ще осъществяват дейности, свързани с организацията, управлението, външното възлагане на дейности по проекта и контрола върху изпълнението на проектните дейности, както и за осигуряване на публичност по проекта. Наблюдението и вътрешната оценка при изпълнение на дейностите ще се осъществява чрез въвеждането на: присъствени листове; календарно-тематични планове за работата на всяка една група; протоколи от работни срещи на екипа; протоколи от проведени родителски срещи; посещения на учебни и практически занятия по клубове от ръководителя и администратора на проекта; снимков и филмов материал от проведените занятия, представителни изяви, изложби и дейности по клубове; анкети с ученици и родители. С всеки един ръководител на група ученици ще бъде сключено допълнително трудово споразумение за задълженията му по проекта. От учениците ще се изисква редовно посещение на плануваните занятия и представителни изяви, което ще бъде удостоверявано с присъствени листове. Екипът по управление на проекта ще осъществява постоянен контакт с всички партньори и участници. Предложените мнения и препоръки от страна на участващите учители, експертът по образователни дейности, родители и ученици ще бъдат изходна точка за набелязване на следващи стъпки за подобряване на достъпа до образование и създаване на по-добри условия за интеграция и социализация на учениците от етническите малцинства. Ръководителят, администраторът, асистентът, счетоводителят и юристът ще са заети през цялата продължителност на проекта. Те ще са отговорни за административното управление и отчитане, като водещ е ръководителят, а останалите му оказват съдействие.Разходите за заплати на екипа са съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване като включват и дължимите социални и здравни осигуровки за сметка на работодателя. Ръководителят на екипа, заедно с останалите членове, изготвят план за действие за изпълнение на заложените дейности. Всеки член на екипа ще е наясно със своите отговорности като действията им ще бъдат координирани от ръководителя на екипа. Необходимите документи ще бъдат съобразени с действащата система за финансово управление и контрол (СФУК), както и с изискванията за отчитане на Управляващия орган УО по Схемата. Счетоводна отчетност: Счетоводната отчетност ще се извършва съгласно нормативните изисквания и изискванията за отчитане на Управляващия орган по Схемата. Дейности по контрол ще бъдат осъществявани по време на целия цикъл на изпълнение на проекта. Те включват изготвяне на доклади от страна на ръководителите на отделните клубове и ателиета и членовете на екипа за отчитане на извършената работа. Контролът включва и посещения на провеждащите се занятия и представителни изяви и изготвяне на констативни протоколи. 34 386.00 33 183.88
Информираност и публичност по проекта: Осигуряването на публичност на дейностите по проекта и източника на финансиране е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Всички мерки за информираност и публичност ще дадат възможност на обществеността в град Стрелча да научи за спецификата на основните и конкретни цели, заложени в проекта, за основните дейности, които са предвидени за изпълнение и информация за програмата, по която се финансира той. Община Стрелча, като партньор в проекта, ще съдейства за популяризиране на вече създадения в рамките на проекта модел на съвместно партньорство за по-успешна социализация на ученици от малцинствените групи. При публикуване и отпечатване на материали ще се спазват правилата за визуализация и правилата за екологична устойчивост, описани в Единния наръчник на бенефициента към настоящата покана за кандидатстване . Предвижда се поставянето на информационни табели, съдържащи информация за проекта в двете училища-партньори. Ще бъдат отпечатани банери с идентично съдържание в преносим вид, които ще бъдат използвани при провеждане на представителните изяви на клубовете и на заключителния спектакъл. Предвидени са и други допълнителни дейности като: - Публикуване на сайта на училищата - партньори и на сайта на Община Стрелча на информация за проекта; - Провеждане на пресконференции в началото и края на проекта; - Изготвяне и публикуване на информационни материали -прессъобщения за дейностите по проекта, които ще бъдат публикувани в местната преса и на сайтовете на училищата-участници; - Създаване на информационен блог за проекта на сайтовете на училищата. Всички продукти и провеждани събития по проекта ще бъдат съобразени с изискванията на правилата за визуализация и правилата за екологична устойчивост, описани в Единния наръчник на бенефициента към настоящата покана за кандидатстване . 3 440.00 2 308.42

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.