Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта : Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи:
- сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности;
- утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата;
- организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение;
- поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган.
- изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта;
- изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане;
- приключване на проекта и архивиране.
- управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други.
През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. |
36 900.00
|
36 893.03
|
Благоустрояване на междублокови и вътрешно-квартални пространства и изграждане на достъпна архитектурна среда в град Хасково: В рамките на настоящия проект се предвижда реконструкция, модернизация и преустройство на м/у блокови пространства и обновяване на вътрешно-квартални пространства с цел създаването на комфортна естетически издържана зона за почивка и развлечения. Обект на интервенция за следните 5 /пет/ м/у блокови пространства, като се предвижда изграждане на алейна мрежа, функционално обогатяване на парковата среда, допълване на растителността с нови дървесни видове, както и преасфалтиране на обслужващите улици и паркинги за автомобили в района:
1. М/ублоково пространство ж.к. Бадема /около бл.2,3,6,8,10,12,13,14,34/ се намира в зона с преобладаващ социален характер. Предвидени са оформяне на различни кътове за отдих и се запазват основните пешеходни подходи. Запазва се детския кът южно от бл.14. Обогатява се пространството с нови функционални зони: детски кът за деца до 12 години, спортен комплекс, игрище за минифутбол и мултифункционално игрище, с обща площ на благоустрояване 32992 м2.
2. М/ублоково пространство на бл. 30 и южно от бл. 34 в ж.к.Орфей е в зона с преобладаващ социален характер. Основните елементи от СМР са обособяване на детски кът за деца до 3 години, площадка за спорт на открито и места за отдих. Площта на благоустрояване е 10586 м2.
3. М/ублоково пространство м/у ул. "Тутракан", "Булаир","Одрин" и южно от ул."Иван Асен ІІ" е в зона с публични функции и висока обществена значимост. Предвижда се изграждане на тротоари и околоблокови алеи. Оформят се различни кътове за отдих, и се запазват основните пешеходни подходи. В м/у блоковите пространства са оформени няколко функционално обособени елемента: детски площадки за деца до 3 години, площадка за фитнес на открито и места за отдих,на обща площ от 9220 м2.
4. Детска площадка в м/ублокото пространство ул. Атон се намира в зона с публични функции и висока обществена значимост. Предвижда се благоустрояване на терена на озеленената площ и изграждане на нова площадка за игра, с площ от 105 м2.Теренът на площадката е в близост до обслужващата блоковете улица и паркинг и се предвижда монтирането на предпазна ограда със самозатварящи се врати.
5. М/ублоково пространство на бл. 28, 32 и 33 в ж.к.Орфей се намира в зона с преобладаващ социален характер. Предвижда се изграждане на тротоари и околоблокови алеи. Оформят се различни кътове за отдих. Запазва се съществуващата алейна мрежа, като се предвижда обогатяване на пространството с нови функционални зони: детски кът за деца до 12 години, кът за тихи игри ,игрище за минифутбол, както и място за стрийт фитнес. Общата площ предвидена за благоустрояване е 9893 м2.
Всички предвидени за монтаж детски съоръжения отговарят на изискванията на Наредба 1 за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра, включително съоръжения които ще могат да се ползват от деца с увреждания.Площадките са обзаведени с пейки, кошове за отпадъци и информационна табела.
По отношение на водоснабдителната и канализационна мрежа, там където е необходимо се предвижда реконструкция на амортизирана площадкова водопроводна мрежа в съответствие с изискванията,както и изграждане на поливна инсталация, която да осигури вода за поливни нужди на зелените площи, оформени във връзка с обогатяването на функционалното предназначение на терените. Предвижда се подмяна и монтаж на осветителни тела в зоните за отдих и игра. В предвид, че съществуващите бордюри са загубили целостта си, се предвижда те да бъдат подмени с нови, там където е необходимо. Новопроектираните алеи са привързани към съществуващите , като са съобразени с терена. Отводняването на алеите е посредством дъждоприемни шахти и повърхностно към улиците. Водите от алеите се отвеждат или към съществуващите улици с изградена канализация по тях или към зелените площи.В дендрологично отношение, ще бъдат използвани видове, които отговарят на климатичните и почвени условия на района. Предвидената растителност ще изпълнява декоративни, естетически, защитни и изолационни функции. |
2 463 659.49
|
2 824 026.91
|
Авторски надзор по проекта: През целия строителен процес ще се извършва авторски надзор. Целта на дейността е осъществяването на авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/ 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя. Успешното реализиране на проект "Подобряване на градската среда чрез благоустрояване на междублокови и вътрешно-квартални пространства и изграждане на достъпна архитектурна среда в град Хасково" се гарантира с издаване на Разрешение за ползване на обекта или въвеждането на строежа в експлоатация. За целта е необходимо през целия период на строителството и до неговото завършване да се осъществи координация между строител, надзорник и проектант, изразяващо се не само в проследяване и контролиране на изпълнението на строително-монтажните работи, но и в съвместно подписване на строителната документация (протоколи, актове, Заповедни книга, екзекутивна документация и т.н.), включително и при нужда промяна в работните проекти, което може да се осъществи само от проектанта на обекта.
При изпълнение на договора за авторски надзор, ще се съблюдава спазването на изискванията на:
A) Българското законодателство и в частност на:
• Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане - Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти (Обн. ДВ. бр.72 от 15 Август 2003г., изм. ДВ. бр.49 от 14 Юни 2005г., изм. и доп. ДВ. бр.98 от 11 Декември 2012г.), Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, и др.;
• Законодателството в областта на околната среда;
B) Български, европейски и международни норми и стандарти, свързани с проектирането, изграждането и експлоатацията на съоръженията, предмет на договорите за строителство в обхвата на проекта;
C) Инструкциите и указанията на одобряващите и съгласуващи органи, когато са приложими. |
19 800.00
|
23 850.00
|
Строителен надзор по проекта: Българското законодателство изисква назначаването на независим строителен надзор за изпълнението на строителните дейности за обекти с категории от първа до пета. Съгласно работния план на проекта се предвижда процедура по възлагане на договор за услуги за строителен надзор. Основната задача на фирмата, която ще бъде избрана да извършва услугата, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва строителните дейности в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството свързано със строителството.
Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект , контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, контрол на качеството , количество и стойността на изпълнените СМР, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строително- монтажните и ремонтни дейности относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15, ще бъде извършено геодезическо заснемане с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. След издаване на необходимото удостоверение се подписва Приложение 16 и се издава Разрешение за ползване на обектите/ Удостоверение за въвеждане в експлоатация. |
8 800.00
|
10 665.60
|
Осигуряване на мерки за информация и публичност на проекта: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него.
Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки:
1. Встъпителна пресконференция по проекта- 1 бр.;
2. Официална церемония за ефективния старт на проекта "първа копка"- 1 бр.;
3. Изработване и монтаж на временни билбордове - 3 бр.;
4. Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента - периодично;
5. Публикации в медиите - 2 бр.;
6. Рекламни и промоционални материали- чадъри (300 бр.), термочаши (300 бр.), ключодържатели (300 бр.),
7. Банер за многократна употреба с олекотена метална сгъваема стойка и калъф/куфар за пренасяне за целите на медийните събития- 1 бр.
8. Брошури на български и английски език, представящи проекта и финансовата помощ от ЕФРР, Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 – 500 бр.;
9. Изработване и монтаж на постоянни разяснителни табели -5 бр.;
10. Официална церемония за приключване и приемане на обектите- 1 бр.;
11. Заключителна пресконференция по проекта- 1 бр. |
10 950.00
|
13 728.00
|
Одит на проекта : С оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС, ще бъде осъществен одит от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват контрол върху средствата, които са разходвани през целия период на проекта. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. В изпълнение на одитния ангажимент, одиторите ще изготвят финален одиторски доклади – т.нар. „Доклад за фактически констатации по проекта” по образец на Договарящия орган. С изготвянето му одиторите ще предоставят мнение относно:
- дали дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление;
- дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проекта, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство;
- дали всички декларирани разходи са действително извършени/платени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство и дали дейностите (строителство, доставки, услуги) са действително изпълнени;
- дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни, т.е. не са дописвани, поправяни, подменяни;
- дали бенефициентът е извършвал 100% проверка на първо ниво – верификация на разходите от изпълнители, проверки на място;
- дали са спазени изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека;
- дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;
- дали слабостите, констатирани при извършени одити са адресирани по подходящ начин;
- дали исканията за средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от УО;
- дали неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред (ако има такива);
- счетоводните системи и осчетоводяванията;
- отсъствието на двойно финансиране;
- мерките за информация и публичност. |
880.00
|
1 056.00
|