Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Ангажимента на общините по отношение на притежаваната собственост е свързан с осигуряване на ефективно й управление, поддръжка и подобряване състоянието в съответствие с функциите и предназначението на съответните сгради. В частност сградния фонд на Община Бургас за предоставяне на административни услуги представлява най- посещавания тип публични сгради. Задоволяване потребностите на населението от услуги, ангажира публичните администрации в поддръжката и планирането на сградния фонд, в съответствие с настоящите и бъдещи потребности за постигане на устойчиво развитие при предоставяне на публични услуги. 
Настоящето проектно предложение за енергийно обновяване на публичния сграден фонд за административно обслужване, собственост на Община Бургас е насочено към подобряване енергийните характеристики на съществуващи общински сгради, проектирани и изградени за задоволяване на обществени нужди, които през годините на експлоатация, съобразно моментната ангажираност на общинските служби са изпълнявали различно предназначение, имат нужда от модернизация и са годни за внедряване на енергоефективни мерки: ще бъдат извършени съпътстващи дейности по конструктивно укрепване на сградите, за които е доказана необходимост, ще бъде пригодена достъпността на средата в степен да отговоря на актуалните нормативни условия, ще бъде подобрена цялостната визия и микроклимат в приемните/ работни помещения. Като краен ефект от изпълнението на мерките, в дългосрочен аспект се очаква реализация на значителни спестявания в разходите за поддръжка и експлоатация: най-вече в резултат на енергийни спестявания за типа сгради, с което бъде освободен финансов ресурс, който да се насочи по целесъобразност за задоволяване на други обществени потребности. 
Мерките по устойчивото енергийно обновяване на публичния сграден фонд за административно обслужване, са възможност местната администрация да участва ефективно в прилагането на националните и европейски политики в областта на енергетиката и климата. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обследвания, осигуряване на разрешителен режим за изпълнение на мерките, строителен надзор и въвеждане в експлоатация: В рамките на дейността е предвидено осигуряване на всички консултантски услуги и съгласувателни процедури, осигуряващи законосъобразното протичане на процесите и въвеждане в експлоатация на строежите. В рамките на конкретната дейност са включени под-дейности: Независима експертна оценка, след приключване на СМР: Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност по настоящата процедура, пряко обвързана с крайната цел на проектното предложение и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и предварително заложени индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор за всяка едно от сградите, включени в настоящето ПИИ, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, след приключване на дейностите по СМР и предаване обектите на Възложителя. Консултантска услуга: Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и надзор по време на строителството: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на СМР, по внедряване на енергоефективни мерки, в съответствие със ЗУТ и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на СМР. Консултантът по строителен надзор на отделните обекти изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и гарантира, че строителните дейности ще бъдат изпълнени законосъобразно и в съответствие с инвестиционния проект при спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Преди стартиране на СМР на административна сграда с идентификатор 07079.610.192.10 по КККР на гр. Бургас Консултантът ще има ангажимента да изготви и предаде Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите съгл. чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ Съгласуване и въвеждане на обектите в експлоатация: След подготовката на инвестиционния проект ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъде осигурено законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане на отделните обекти в експлоатация. 144 000.00 20 168.00
Изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за ЕЕ, вкл. съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници и за изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на всяка от сградите в обхвата на проектното предложение.: За сградите, в обхвата на настоящето ПИИ е предвидено проектиране, строителство и изпълнение на авторски надзор както следва: За ЦАУ „Възраждане“ административно-деловодна сграда с идентификатор 07079.651.323.1 по КККР на гр. Бургас, с местонахождение: гр. Бургас, ж.к. Меден Рудник до бл. 426 : подмяна на дограми и внедряване на ВЕИ, с мощност до 28,08 kWp, едновременно с това за сградата ще се предвидят неотложните мерки, предписани в техническия паспорт. Очакванията са при прилагане на ЕСМ върху площ от 1169 кв. м да бъдат постигнати спестявания на 91 403.86 kWh първична невъзобновяема енегрия и 19.32т/г СО2 и клас на енергопотреблние А. За административна сграда на Община Бургас (бившата административна сграда на Нармаг), имот с идентификатор 07079.610.192.10 по КККР на гр. Бургас, с местонахождение: гр. Бургас, ул. Конт Андрованти №1-3 подмяна на дограми, климатици и осветителни тела, топлоизолиране на стени, под и покрив, като едновременно с това за сградата ще се предвидят неотложните мерки, предписани в техническия паспорт. Очакванията са при прилагане на ЕСМ върху площ от 1 550 кв. м да бъдат постигнати спестявания на 114 210,62 kWh първична невъзобновяема енегрия и 24,61 т/г СО2 и клас на енергопотреблние Б. За Кметство Маринка административно-деловодна сграда с идентификатор 47202.501.204.1 по КККР на гр. Бургас, с местонахождение: с. Маринка, общ. Бургас, ул. М. Герджиков № 33: подмяна на дограми, климатици и осветителни тела, топлоизолиране на под, стени и покрив, като едновременно с това за сградата ще се предвидят неотложните мерки, предписани в техническия паспорт. Очакванията са при прилагане на ЕСМ върху площ от 451 кв. м да бъдат постигнати спестявания на 64 185,02 kWh първична невъзобновяема енегрия и 13.56 т/г СО2 и клас на енергопотреблние А. За Кметство Твърдица административно-деловодна сграда с идентификатор 72151.501.202.1 по КККР на общ. Бургас, с местонахождение: с. Твърдица, в общ. Бургас, ул. Първа: подмяна на дограми, климатици и осветителни тела, топлоизолиране на стени и покрив, като едновременно с това за сградата ще се предвидят неотложните мерки, предписани в техническия паспорт. Очакванията са при прилагане на ЕСМ върху площ от 217 кв. м да бъдат постигнати спестявания на 23 964,78 kWh първична невъзобновяема енегрия и 5.06 т/г СО2 и клас на енергопотреблние А.. За Кметство Димчево административно-деловодна сграда с идентификатор 21141.501.65.1 по КККР на общ. Бургас, с местонахождение: с. Димчево, в общ. Бургас: подмяна на дограми, климатици и осветителни тела, топлоизолиране на стени и покрив, като едновременно с това за сградата ще се предвидят неотложните мерки, предписани в техническия паспорт. Очакванията са при прилагане на ЕСМ върху площ от 265 кв. м да бъдат постигнати спестявания на 41 058.74 kWh първична невъзобновяема енегрия и 8.68 т/г СО2 и клас на енергопотреблние А. За Кметство Горно Езерово административно-деловодна сграда с идентификатор 07079.829.454.2 по КККР на гр. Бургас, с местонахождение: кв. Горно Езерово, гр. Бургас, ул. Дружба №39: подмяна на дограми, климатици и осветителни тела, топлоизолиране на стени, под и покрив, като едновременно с това за сградата ще се предвидят неотложните мерки, предписани в техническия паспорт. Очакванията са при прилагане на ЕСМ върху площ от 164кв. м да бъдат постигнати спестявания на 40 915.99 kWh първична невъзобновяема енегрия и 8.65 т/г СО2 и клас на енергопотреблние А. За Кметство Черно море административно-деловодна сграда с идентификатор 07079.712.1786.1 по КККР на гр. Бургас, с местонахождение: кв. Черно Море, гр. Бургас: подмяна на дограми, климатици и осветителни тела, топлоизолиране на стени, под и покрив, като едновременно с това за сградата ще се предвидят неотложните мерки, предписани в техническия паспорт. Очакванията са при прилагане на ЕСМ върху площ от 151.8 кв. м да бъдат постигнати спестявания на 26 500,63 kWh първична невъзобновяема енегрия и 5,6 т/г СО2 и клас на енергопотреблние А. 1 359 604.08 0.00
Организация и управление на проекта, информация и комуникация : Дейностите по организация и управление на проекта включват: 1. Сформиране на екип за управление на проекта със заповед на кмета, в състава на който се включват: (1) Ръководител проект; (2) Координатор; (3) Финансов експерт; (4) Инвеститорски контрол; 2. Подготовка на трудови договори/заповеди за възлагане на допълнителни задължения с членовете на екипа с ясно и точно разпределени функции и отговорности на съответния експерт, свързани с управление и изпълнение на проектните дейности; 3. Установяване на система на координация между отделните членове на екипа; 4. Организиране и провеждане на периодични срещи на екипа на проекта за осъществяване на ефективна комуникация между членовете, координация на проектните дейности и навременно разрешаване навъзникнали в процеса на изпълнение проблеми; 5. Мониторинг и отчетност по проекта, включваща финансова и техническа отчетност в съответствие с Указания за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Национален план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). Дейностите, свързани с изпълнение на мерките за информация и публичност по проекта ще бъдат ангажимент на всички членове на екипа за управление на проекта, както и на външни за организацията изпълнители по отношение изработването на предвидените рекламни материали за публичност. Организирането и провеждане на събитията ще се възложи на външни изпълнители. С цел осигуряване на публичност по време на изпълнение на проектните дейности, както и след приключването на проекта, при всички мерки за информация и комуникация ще се използват следните добри практики и методи: 1. Визуализация на приноса на ЕС, чрез: поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, упоменаване на финансирането от ЕС и НПВУ за реализиране на проекта, в пълно съответствие с графичните изисквания и правилата за визуализация и идентичност на ЕС и НПВУ; 2. Информация за проекта ще бъде публикувана на страницата на община Бургас; 3. Регулярно ще се подготвят и разпространяват прессъобщения, отразяващи изпълнението на проектните дейности. Информацията ще бъде изпращана и публикувана в местни, регионални и национални печатни и електронни медии; 19 271.28 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.