Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е отговор на нуждите на жителите на общината. Чрез реализацията на проект „Независим живот за нуждаещите се в Община Раднево” ще се подобри качеството на живот и достъпа до услуги на хората с увреждания и хората над 65 години в невъзможност за самообслужване, с цел преодоляване на последиците от социалното изключване и бедността. За целта проектното предложение ще е в подкрепа на дейността на Звеното за услуги към Домашния социален патронаж , гр.Раднево, създадено по процедура „Помощ в дома” за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 
С изпълнението на проекта нуждаещите се хора ще получат достъп до интегрирани услуги, според специфичните си потребности въз основа на извършена индивидуална социална оценка. За предоставяне на социалните услуги се предвижда в Звеното да бъдат наети служители на следните длъжности: Социален работник, Сътрудник „Социални дейности”, психолог и личен асистент (ЛА). В рамките на дейността, психолога ще осъществява психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите и ще извършва индивидуална супервизия на персонала пряко предоставящ почасовите услуги в домашна среда.
Чрез осигуреният по схемата достъп до интегрирани услуги потребителите ще могат да преодолеят всекидневните ограничения и да получат помощта, от която имат най-голяма нужда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Чрез тази дейност ще се реализира администрирането на проекта. Дейността по организация и управление на проекта ще бъде изпълнена посредством реализацията на 2 под-дейности, съответно сформиране на екип за управление на проекта и управление на проекта и подготовка на документации и провеждане на процедури за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта. Непосредствено след подписване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, при стартиране изпълнението на проекта, ще бъде сформиран екип за управление на проекта (ЕУП). Екипът ще бъде назначен със заповед на кмета на община Раднево, като ще се състои от служители на община Раднево, с които ще бъдат сключени договори в зависимост от вида на правоотношението им с общината. При сключване на договорите с членовете на екипа, както и при отчитане на тяхната работа, стриктно ще бъдат спазвани правилата на Постановление № 119 от 20 май 2014 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, както и с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Екипът ще се състои от следните членове: ръководител, координатор, експерт тръжни процедури, счетоводител и технически асистент и ще е отговорен за успешната реализация на дейностите по проекта и постигане на заложените цели. В тази връзка ясно ще бъдат разпределени отговорностите между членовете и конкретните задачи на всеки един от членовете. За гарантиране постигането на така поставените цели ще бъдат провеждани регулярни срещи във връзка с реализирането на проектните дейности, обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и контрол върху изпълнението на задачите и отчитане на резултатите. Дейността по организация и управление ще бъде съобразена с Ръководство на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M90PO001-2.002 „Независим живот” на ОП РЧР 2014-2020. Дейността ще включва текуща отчетност пред Договарящия орган, както и месечни отчети на членовете на екипа по управление. Възнаграждението на екипа, както и отчитането на извършената работа ще бъде съобразено с Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Подготовката на документации и провеждане на процедури за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта. В рамките на дейността ще се извършат дейностите по подготовка, организация и провеждане на процедурите по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта. Дейността по разработване на документации за провеждане на процедури за обществени поръчки ще бъде възложена за изпълнение на член от екипа по управление, при стриктно спазване на ЗОП и правилника за неговото прилагане. Самите обществени поръчки ще бъдат проведени от Община Раднево. 23 817.00 24 113.53
Информиране и публичност: Дейността по Информиране и публичност е планирана, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на Управляващия орган. При всички мерки за информиране и публичност по проекта изрично ще се оказва съфинансирането на ЕС. На сайта на общината ще бъде публикувано кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, и ще бъде упомената финансовата подкрепа на ЕС. Предвидените две информационни табели ще бъдат поставени на входа на сградата на Общинска администрация Раднево и на входа на сградата, където ще се помещава Звеното за предоставяне на почасови услуги. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че проектът се осъществява с подкрепата на ЕСФ, както и стойността на безвъзмездната финансова помощ. За по-добро популяризиране на проекта на територията на общината ще бъдат разпространени информационни брошури. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните мерки за информация и публичност: провеждане на две пресконференции (за стартиране и приключване на проекта), изготвяне на банер, информационни табели, брошури, химикалки и бележник. Освен това, за популяризиране на резултатите от проекта, регулярно ще бъде публикувана информация на интернет страницата на Община Раднево както и в местното печатно издание на в-к „Марица Изток”. Подготовката на информацията за проекта и представянето му на Интернет страницата на общината ще бъде задължение на екипа по управление. 1 400.00 1 389.60
Разработване на Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда на територията на Община Раднево.: В рамките на тази дейност се предвижда да се разработят и установят Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в община Раднево. Правилата ще регламентират процеса на предоставяне на социалната услуга в общността или в домашна среда в съответствие с изискванията на нормативните документи в тази област. Те ще съдържат описание на устройството, функциите и организацията на дейността на Звеното. Също така Правилата ще включват детайлно описание на предоставяните от Звеното услуги. Предвид това, че предоставянето на услуги трябва да се основава на идентифицираните нужди, проблеми и потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях, в рамките на дейността ще бъде разработена и Формуляр за оценка на потребностите. С изготвянето на документа се цели да се уредят(документират) всички детайли за ефективното и ефикасно функциониране на Звеното. За да се гарантира качествено, навременно и комплексно предоставяне на услугите в Правилата освен Формуляра за оценка на потребностите ще съдържат и конкретните Методики и/или процедури за предоставяне на услугите, процедури за жалби и сигнали и др. както и Програма за обучение на персонала нает да предоставя услугите. 4 000.00 4 000.00
Извършване на оценка на потребностите на лицата, които ще ползват услугите на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Подбор и назначаване на лицата, които ще предоставят услугите.: Дейността предвижда разработване на индивидуална оценка на потребностите на потенциалните потребители за удовлетворяване на конкретните нужди. Към Правилата за работа на Звеното, разработени по предходната Дейност 3 ще бъде изготвен Формуляр за индивидуална оценка на потребностите на всяко лице подало молба за ползване на услугите. Оценките ще се извършват от сътрудника „Социални дейности” и Социален работник, които ще бъдат наети в Звеното.Оценката ще включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; допълнителни потребности; безопасност и рискове и др. Целта на извършените оценки на потребностите ще бъде за всеки потребител да бъдат предложени услуги в зависимост от индивидуалните му нужди, потребности и проблеми. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” (13 бр.) също ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект като за тях ще се направи нова оценка на потребностите и при необходимост те ще бъдат включени в комплекса от услуги, които се представят от Звеното. Към момента на стартиране на настоящия проект дейностите по предоставяне на социалната услуга по операция „Нови алтернативи“ ще бъдат приключили, така че не би било възможно получаването на двойно финансиране за предоставените социални услуги. За недопускане на двойно финансиране при подбора на потребителите ще се направи справка и с Дирекция „Социално подпомагане - Раднево” за лицата получаващи услуги по Националната програма „Асистенти на хора с увреждане”. Изборът на потребители на социалните услуги, предлагани от Звеното ще се извърши от комисия, сформирана от Кмета на общината, в която ще влизат експерти с необходимата квалификация и опит. Процедура за подбор на потребители на социалните услуги, предоставяни в „Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда” ще остане отворена до края на проекта. Всички подадени заявления за ползване на почасовите услуги ще бъдат включени в първоначалният подбор на потребители на услугите, след което заявления ще продължат да бъдат набирани, с цел поддържане на актуален регистър на резервни кандидат-потребители, които при необходимост да бъдат включени в проекта. Паралелно с набирането на заявленията на кандидат-потребителите ще започне и процедурата по подбор на служители за работа в звеното и на кандидатите за предоставяне на социалните услуги. Дейността включва подбор и класиране на кандидатите за работа в Звеното, които ще предоставят услуги на потребителите. Началото на дейността ще бъде поставено с обявяване на период, в който всички кандидати за работа в Звеното подават молби. Назначена комисия ще разглежда подадените молби, кандидатите задължително ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа, след което се извършва окончателен подбор. Предвид целта на проекта да предостави интегрирани услуги за целевата група, екипът на Звеното ще включва експерти, с различен профил на компетентността си. При подбора и назначаването на служителите на Звеното, които ще предоставят услугите е допустимо всеки един от предоставящите услуги да отговаря за различни по вид дейности. Към Звеното ще бъдат назначени персонал за функциониране на услугата, състоящ се от социален работник и сътрудник „Социални дейности”, а за предоставяне на специализирани услуги ще бъде нает психолог. За персонал, предоставящ почасови социални услуги ще бъдат наети приблизително 36 лица, които ще обслужват около 55 потребители от целевите групи. 0.00 0.00
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Дейността предвижда мероприятия за извършване на обучителнa дейност в изпълнение на проекта. Обучението ще бъде насочено към придобиване на основни теоретични познания, необходими за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Ще бъдат придобити основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и възрастни хора над 65г. в невъзможност за самообслужване. Ще се повишат уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво и ще се постигне надграждане на знания и умения на персонала за предоставяне на социални услуги в домашна среда или в общността. Предвижда се провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение. За предоставянето на социалната услуга ще бъдат наети около 36 лица на трудов договор с ясно разписани права и задължения на двете страни. Всички лица, които ще бъдат назначени, ще преминат тридневно обучение - начално, ако липсва такова или поддържащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. В рамките на дейността в интервал от 6 месеца ще се организират и проведат още 2 поддържащи обучения. 1 800.00 1 740.00
Функциониране на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в община Раднево : През четвъртия месец от стартирането на проекта на територията на община Раднево ще стартира ефективното функциониране на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, което ще предоставя интегрирани услуги за представителите на целевите групи по проекта в отговор на комплексните им потребности с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността.Услугата ще се предоставя от подкрепеното по настоящия проект Звено за услуги към Домашен социален патронаж - Раднево, създадено по процедура „Помощ в дома”. В Звеното ще бъдат ангажирани експерти, които ще имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. За обслужване на лицата от целевите групи, ще се наеме и обучи квалифициран персонал, около 36 човека, които ще предоставят услугата "Личен асистент" в домашна среда. Освен лицата, които ще са ангажирани с предоставянето на социалните услуги в Звеното ще бъдат назначени Социален работник, сътрудник „Социални дейности”, медицински специалист и психолог. Назначения по проекта квалифициран персонал за работа с целевите групи ще им гарантира възможност за избор на услуги и ще ги подпомага при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Назначените в Звеното лица ще извършват дейности свързани с предоставяне на услугата ЛА; изготвяне на оценка на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите; изготвяне на индивидуалните планове на потребителите; графиците за работа на наетите лица; ще поддържат връзка с поребителите и техните близки; ще предоставят медицински услуги и събират здравна информация; ще осъществяват вътрешен мониторинг в дома на потребителя; психологическа подкрепа и др. За да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите ще бъде назначен и психолог, който ще работи по 16 часа на месец по предварително определен график. Той ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на потребителите, както и на персонала ангажиран с извършване на услугите. По предварителна информация значителна част от целевата група живее в малките населени места на общината. Предвижда се за лицата, които предоставят интегрираните услуги да бъдат осигурени пътни разходи, при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство (при извършване на текущите им задължения - мониторинг, оценка на индивидуалните потребности на потребителите, разходи свързани с осигуряване на присъствие на лицата предоставящи услугите на предвидените 2 поддържащи обучения по време на изпълнение на проекта и др.). Лицата от целевата група, които ползват услугата „Личен асистент” по процедура 2014ВО05М9ОР001-2.2015.001 „Нови алтернативи” също ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект, като за целта ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. Към настоящия момент по проект „Нови възможности за грижа” се предоставя услугата “Личен асистент” на 13 човека, а общият брой на личните асистенти е 12. От друга страна дейността по техническо и материално обезпечаване на функционирането на специализирано Звено за почасово предоставяне на услуги в община Раднево предвижда и закупуването на необходимите материали и работно облекло за назначените в него лица. 462 747.16 433 553.18
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според индивидуалните им потребности. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. : Дейността по предоставяне на мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите ще се развива според индивидуалните им потребности ще стартира през четвъртия месец от стартирането на проекта. Дейността ще включва подобряване на психическото състояние и стимулиране пълноценното развитие и изява на потребителя. Психологическата подкрепа е насочена към развитие на уменията за общуване, създаване на социални контакти и социално включване. За целта в звеното ще бъде нает психолог, който извършва консултации на място в Звеното за предоставяне на услуги 16 часа месечно по предварително определен график. Дейността включва съвкупност от адекватни мерки, които Звеното ще прилага и предоставя на потребителите по начин, съобразен с конкретните и индивидуалните им нужди. За целта ще бъде ангажиран психолог, който ще работи с потребителите в посока създаване на възможност за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. Реализирането на дейността допълва спектъра на предлаганите, чрез реализирането на проекта подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги, които потребителите ще ползват в зависимост от решението си и на основата на индивидуална оценка на потребностите. Освен към текущо подпомагане, дейността на психолога ще е насочена и към превенция на рисковете по отношение на индивидуалните потребители на услугите на звеното и техните семейства. Наред с това психологът ще извършва психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Супервизиите ще бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с лични емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). Предвид необходимостта супервизията на персонала да съпътства целия период на предоставяне на услугите, психологът ще оказва психологическа подкрепа паралелно с осъществяването на супервизията. С реализирането на дейността се цели подобряване качеството на социалните услуги с акцент преодоляване на социалната изолация; управление на кризисни ситуации; повишаване на компетентността на Личните асистенти, с цел подобряване качеството на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. 6 192.00 1 028.13

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.