Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно приложение следва принципите и прилага основните механизмите за изпълнение на операциите от тип 3 по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, като се фокусира върху лицата, засегнати в най- висока степен от последиците от кризата.
В условията на извънредната пандемична ситуация се наблюдава задълбочаваща се бедност и недостиг на храна, като най-нуждаещите се лица имат и ограничен достъп да си я осигурят.  В рамките на проекта ще бъде предоставена възможност уязвимите групи хора да продължават да имат храна, от една страна и от друга, да могат да я получат в дома си, когато противоепидемичните мерки налагат това. 
Проектното предложение предвижда осигуряването на топъл обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и минимум веднъж седмично десерт за 1600 лица от целевите групи. Храната ще се раздава в предварително разкрити пунктове в 43 населени места на територията на Община Сливен за период от 410 дни, считано от 08.02.2021 г. до 30.09.2022 г. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи : Определянето на потребителите на услугата се извършва съгласно Ръководството по операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. Преди стартиране предоставянето на топъл обяд Община Сливен организира прием на заявления-декларации от кандидатите. Заявленията, заедно с изготвени списъци, се изпращат до Дирекция "Социално подпомагане" за потвърждаване на принадлежност към допустимите целеви групи и проверка за двойно финансиране. Подборът се извършва съгласно Процедура за оценка и подбор на кандидат-потребителите на услугата, утвърдена от Кмета на община Сливен. Механизмът за идентифициране на най-нуждаещите се лица - целева група по операцията се базира на прилагания подход по оперативната програма до момента, като го модифицира, за да отговори в най-пълна степен на нуждите на хората и да отразява обективната пандемична ситуация. В съответствие с целите на проектното предложение целевите групи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. За осигуряване на хранене през всеки работен ден, в 43 населени места на територията на община Сливен, ще бъдат разкрити пунктове с капацитет до 1600 лица. Броят на заложената целева група е на база предишен опит на Община Сливен при реализацията на проект "Осигуряване на топъл обяд в Община Сливен", където тази бройка беше постигната и поддържана при изпълнението на по-голямата част от поректа. До момента, от 14.12.2020 г., когато стартира подаването на документи от потребителите за настоящия проект, има подадени над 2000 заявления, които са изпратени в Дирекция "Социално подпомагане" за определяне принадлежността към целевите групи и проверка за двойно финансиране. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Топлият обяд ще бъде приготвян от външен изпълнител, съгласно чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. За избор на изпълнител към момента на подаване на проектното предложение, с Решение № РД 15 - 99 от 18.01.2021 г. във връзка с чл. 22, ал. 1, т. 6 от ЗОП, е определен класираният на първо място участник - ”Кей Енд Ви” ООД, гр. Сливен. На 03.02.2021 г. има сключен договор с изпълнител, който е със срок до 07.02.2022 г., при осигурено финансиране и допълнително споазумени от 31.01.2022г., като срокът му на действие обхваща периода до 30.06.2022 г. Сключен нов договор от 13.06.2022г. с „Кей Енд Ви“ ООД с подизпълнител „Василев“ ЕООД на база проведена нова обществена поръчка. Избраният изпълнител ”Кей Енд Ви” ООД посочва използването на кухня – майка, която се намира на адрес: в гр. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов“ № 2, с Удостоверение за регистрация по чл.12 от Закона за храните № 2190/25.04.2012, регистрационен № в регистър БАБХ № 20070006. Фирмата удостоверява правното основание за ползване на материалната база до 01.03.2022 чрез Договор за наем от 01.03.2012г. и анекс от 31.03.2015г. към първоначално подписания договор. представен нов Договор за наем за ползваната материална база на „Кей Енд Ви“ ООД м. юли 2031г. В офертата е посочен и подизпълнител - „Василев“ ЕООД“ с кухня – майка на адрес: гр. Сливен, кв. „Индустриален“, с удостоверение по чл. 12 от ЗХ № 3633/28.08.2014, регистрационен № в регистър БАБХ - 20070002. Фирмата удостоверява правното основание за ползване на материалната база до 30.05.2023 г. чрез Договор за наем от 30.05.2007г. и анекс към него от 30.05.2018г. Кухнята на „Кей Енд Ви“ ООД е оборудвана със следните уреди: електрическа пекарна с 3-камери по 2 тави – 8 броя; 2 бр. конвекторни фурни; газов парен казан – 5 броя; 7 бр. професионални хладилни шкафове с различни температурни диапазони; 7 бр. хладилни камери; 2 бр. готварски плотове /с общо 6 газови котлона/; 5 бр. различни по вид везни; планетарен миксер – 2 бр.; машина за формиране на мляно месо; зеленчукорезачка -4 бр.; картофобелачка – 4 бр.; месомелачка– 2 бр; втасална камера – 6 бр.; тестобъркачки - 2 бр.; тесто-отделителна и тестоокръглителна машина; колбасорезачка и др. Кухнята на „Василев“ ЕООД е оборудвана със следните уреди: 4 електрически пекарни; 2 бр. конвекторни фурни; 7 бр. професионални хладилни шкафове с различни температурни диапазони; 2 бр. хладилни камери; 1 бр. готварски плотове /с общо 4 котлона/; 5 бр. различни по вид везни; машина за формиране на мляно месо; зеленчукорезачка; месомелачка; картофобелачка; газов парен казан – 2 бр.; обръщателен тиган; фритюрник – 2бр.; скара – 2бр.; колбасорезачка. Определеният изпълнител посочва, че ще бъдат спазени изискванията за хигиена, качество и енергийна стойност на храната, както и че ще бъде осигурено разнообразие на видовете ястия, съобразно предварително изготвеното седмично меню. Храните ще бъдат приготвени при спазване грамажа на порциите, вкусовите качества, технологичните изисквания за приготвяне на храни и добър външен вид. Ястията ще се приготвят по предварително изготвено седмично меню, което е съобразено максимално с допустимата финансова себестойност на дневната калкулация ­от 2.70 лв. до 28.02.2022г. вкл. и от 01.03.2022г. по 2,90 лв. Ще се спазва изискването за разнообразност на хранителното меню, както и принципите на балансираното хранене. Топлият обяд ще се приготвя в деня на неговото раздаване. Задължение на фирмата доставчик е да осигурява ежедневно по една порция от всички храни, с цел осъществяване контрол по изпълнението и вземане на съответните проби. При отклонения от качеството на приготвената храна, фирмата следва да достави храна, отговаряща на всички изисквания за пълноценност и качество, в срок до 90 минути от констатацията. 1 817 825.50 1 817 825.50
Предоставяне на топъл обяд: Фирмата изпълнител ще отговаря за разноса на храната до предварително определени пунктове в 43 населени места на територията на Община Сливен. Доставката на храна ще се осъществява всеки работен ден от седмицата, от 11.00 ч. до 12.00 ч., за 1600 лица. Топлият обяд ще се приготвя в деня на доставянето, като не се разрешава неговото притопляне. Всяка доставка се приема от длъжностното лице на съответния пункт. Доставяните храни следва да са приготвени с качествени продукти с доказан произход, да отговарят на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители, да отговарят за санитарните, ветеринарно- санитарните, хигиенните и други норми установени от действащото в България законодателство. При приготвянето на храната ще се спазват изискванията за хигиена, качество и енергийна стойност на храната, както и разнообразие на видовете ястия съобразно предварително изготвеното седмично меню. Храните ще бъдат приготвени при спазване грамажа на порциите, вкусовите качества и технологичните изисквания за приготвяне на храни и добър външен вид. Доставените хранителни продукти следва да са безопасни, годни за консумация и не увреждащи здравето на хората. Опаковането на всяка порция храна трябва да отговаря на изискванията на Наредба № 2/23.01.2008 г. за материалите и предметите от пластмаса, предназначена за контакт с храни и Наредба № 1/26.01.2016 г. за хигиената на храните. Храната се издава в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията, с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства, съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 2/ 23.01.2008,.издадена от МЗ и МОСВ. Опаковките на предварително пакетираните храни ще бъдат с ненарушена цялост в торбички за еднократна употреба, в съответствие със Закона за храните. Изпълнителят ще транспортира доставяната храна до пунктовете, спазвайки всички хигиенни изисквания към транспортните средства за превоз на храна. Използваните транспортни средства не трябва да създават възможност за промяна на външния вид, мириса, вкуса и състава на храната, за замърсяване на храната, както и за преминаване на чужди и опасни за здравето на потребителя вещества. Специализираните транспортни средства ще бъдат регистрирани по реда на чл. 246 от Закона за ветеринарномед. дейност и чл. 65 от Регламент (ЕО) №852/2004. При установяване на доставена храна, която не отговаря на предварително поставените условия, включително на приложимите нормативни актове, длъжностното лице, което приема доставката на съответния пункт, има право да направи рекламация, като откаже приемането на доставката и изиска доставяне на храна, напълно отговаряща като съдържание, количество, качество и начин на доставяне на посочените от Община Сливен условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай изпълнителят е задължен незабавно и своевременно, според предложения от него срок за реакция, да достави храна, която напълно съответства на технически спецификации в процедурата по ЗОП и на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай транспортните разходи за неприетата доставка са за сметка на изпълнителя. Лицата, доставящи храната до домовете на потребителите , ще изпълняват всички предписани санитарно-хигиенните мерки, като ще ползват маски, ръкавици и дезинфектанти. Маската и ръкавиците се подменят регулярно и задължително при нарушаване на цялостта им. Това се отнася и за шофьорите транспортиращи и доставящи храни. Транспортното средство ще бъде дезинфекцирано два пъти на ден. При доставката на храна на адрес ще се сведе до минимум възможността за пряк контакт, задължително ще са подсигурени условия и средства за дезинфекция на ръце. При установяване на служители с грипоподобни симтоми незабавно бъдат предприети мерки за отстраняване на същите служители от работа и уведомяване на здравните власти. 90 891.28 90 891.28
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура, се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи, с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Проектът предвижда провеждане на консултации на потребителите от представители на възложителя или служител от съответното кметство за възможностите и реда за ползване и на други социални услуги, предоставяни на територията на община Сливен. Лицата от целевите групи ще бъдат насочвани към Дирекция „Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда” – Сливен и други институции, според установената потребност. Ще се провеждат консултации за ползване на административни общински услуги; попълване и подаване на заявления за ползване на административни услуги; за възможностите за ползване на временен подслон от бездомните лица; за достъп до образователни услуги и насочване към съответните учебни заведения, както и за възможности за ползване на здравни услуги. На потребителите ще бъде предоставена съпътстваща подкрепа, чрез предоставяне на информация за мерките за ограничаване на разпространението на COVID-19. За трудно подвижните лица консултациите ще се извършват на адреса или по телефона от социалния работник/и/или служител от Дирекция "Социални дейности, здравеопазване и спорт"/служители на кметствата по селата. По време на изпълнението на проекта ще бъдат подготвени и публикувани на сайта на Община Сливен 2 публикации за предоставяната услуга. За изпълнението на съпътстващите мерки по проекта ще бъде използван опита на Община Сливен, установените процедури и създадените партньорства при реализирането на проект "Осигуряване на топъл обяд в Община Сливен" /изпълняван в периода 20.10.2016 - 29.02.2020г./. Проектът осигури топла храна на най-нуждаещите се жители на община Сливен. Услугата е предоставена първоначално на 3000 потребителя, а след това на 1600. В последствие предоставянето на обяд беше продължено чрез Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“, финансирана от националния бюджет, за справяне с последиците от възникналата епидемична обстановка от COVID-19. Осигурена беше подкрепа на уязвими граждани /за 250 души на обща стойност 110 925 лв./. 90 891.27 90 891.27

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.