Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Патронажна грижа за нуждаещи се лица в община Стралджа и община Болярово" предвижда предоставяне на мобилни здравно социални услуги на 64 лица/потребители (41 на територията на Община Болярово и 23 на територията на Община Стралджа) - възрастни хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства - за период от 12 месеца.  Реализацията на проекта ще допринесе за подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване, а така също и за превенцията на риска от институционализация на тези хора, чрез изграждането на адекватна мрежа от качествени и устойчиви социални и здравни услуги, предлагани в домовете на потребителите, както и чрез изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им. Планираните мобилни  услуги целят тези лица да бъдат независими и да останат колкото може по-дълго време в тяхната обичайна среда, като те ще са изцяло ориентирани към предотвратяването на самотата и изолацията и адаптирани към основните нужди на потребителите. В рамките на проекта ще се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно – социални услуги, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, включващи медицинска и социална подкрепа, дейности за лична помощ, комунално-битови дейности, психологическа подкрепа и консултиране. За целта планираме сформирането на Екип за управление на услугата, пряко ангажиран с предоставянето на здравно-социалната услуга,  в това число и психологическа подкрепа и консултиране, както и осигуряването на подходящи помещения за обезпечаване  на оперативното изпълнение на проектните дейности на територията и на двете общини, посредством осъществяване на необходимите ремонтни дейности и доставка на оборудване и обзавеждане. А за да бъде обезпечена възможността за предоставяне мобилната услуга и на територията на Община Стралджа, планираме и доставка на транспортно  средство.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Стралджа и община Болярово: В рамките на дейността ще бъдат предоставяни мобилни здравно-социални услуги на 64 лица/потребители (41 на територията на Община Стралджа и 23 на територията на Община Болярово) - възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства, имащи за цел да подпомогнат ежедневието им, за да могат те да останат в семейната си среда и да преодолеят ограниченията пред самостоятелния начин на живот. Дейността ще бъде oсъществена за период от 12 месеца, като услугите, които ще получава едно лице, няма да надвишават 2 часа на ден и в зависимост от индивидуалните потребности ще включват: 1. Здравни (медицински) услуги: измерване на кръвна захар, кръвно налягане, поставяне на инжекции, смяна на превръзки и т.н. 2. Социални услуги-насочени към подкрепа на лицата за осъществяване на ежедневните им дейности и постигане на социално включване, както и неспециализираните услуги (административни услуги; комунално-битови дейности-помощ в домакинството; придружаване до различни институции, до личен лекар, подкрепа в придвижването и разходки и др.) Услугите ще бъдат предоставяни на база оценка на индивидуалните потребности на всяко лице, като за целта ще бъдат изготвени Индивидуални оценки на потребностите. Лицата, които желаят да ползват мобилната услуга, ще подават писмено Заявление по настоящия си адрес до Кмета на общината, с приложени: 1. документ за самоличност (за справка); 2. копие от експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК или медицински протокол на ЛКК, ако има такива.; 3. Други актуални медицински документи, с които се удостоверява актуалното здравословно състояние на лицето; 4. Документ, удостоверяващ представителството /при наличие на такъв/; 5. Декларация за личен доход; 6. Служебна бележка за настоящ адрес (при разлика с постоянен адрес). Подадените Заявления, с приложените документи, ще се входират в нарочно създаден и оформен за целта „Дневник на заявленията от кандидатите“. Ще бъде разработен Формуляр за оценка на потребностите, даващ възможност за дефиниране на индивидуалните потребности на всички потребители и ще включва като минимум следната информация: 1. Обща информация за лицето (име, възраст, информация за контакт и за лица, с които живее и които могат да окажат подкрепа). 2. Информация за жилището (вид на сградата, собственост, други лица, домашни любимци, средства за отопление и готвене, вид на телефонната линия) 3. Информация за здравословното състояние на потребителя. 4. Информация за ползвани други услуги от потребителя. 5. Информация за оценка на рисковете за потребителя. 6. Информация за потребностите от мобилна подкрепа – това е информация за нуждата от подкрепа в основните области на живот на човека (придвижване и разходка, общуване и социално включване, административни дейности, готвене и хранене, почистване на дома, мобилност и други специфични за потребителя области). 7. Информация за комуникативните и когнитивните способности на потребителя – информацията е изключително важна с оглед на това че често ограничения в тези умения водят до допълнителни рискове за потребителите и/ или трудности в предоставянето на услугата. Информацията ще бъде събирана с активното участие на потребителя и, по възможност, с участието на негов близък. За всеки кандидат-потребител ще се създаде и води лично досие, в което ще се съхраняват подадените документи. Въз основа на подаденото Завление и приложените документи, както и Формуляра за оценка на потребностите, ще се извърши Индивидуална оценка (план) на потребностите, включваща: 1. ежедневни потребности; 2. здравни потребности; 3. потребности в свободното време. При стартиране на проекта ще бъде организирана и проведена информационна кампания с цел информиране на обществеността и респ. събиране на необходимата иформация за потенциалните потребители с цел изготвяне на индивидуални оценки. 127 024.00 116 548.31
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране : Тази дейност ще е насочена към осигуряване на професионална и квалифицирана терапевтична помощ с възможност за цялото семейство, целяща възстановяване и поддържане на психическото равновесие на потребителите. В зависимост от психологичната оценка ще се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. Ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др. Ще бъде оказвана психологическа подкрепа и консултиране на потребители, които имат трудности в общуване, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер. Наред с това се предвижда психологическа подкрепа и консултиране да бъдат оказвани и на семействата на потребителите, с оглед развитие на капацитета на семейството за справяне с проблеми, възникващи в резултат на трудностите при справяне с ежедневните задължения, свързани с грижите, които трябва да бъда полагани за лицата с увреждане и/или възрастните близки хора с ограничения или с невъзможност за самообслужване. Подкрепата цели съдействие, насърчаване за включване и поемане, според възможностите на задачи за активност и подкрепа на потребителя в домашна среда. Подкрепата може да бъде информационна, консултативна, практическа, морална, емоционална, образователна (например нови знания за грижи и подкрепа за възрастен и/или възрастен с увреждане) и др. На семейството и близките се гледа като на ресурс, който след съответна подкрепа да може да допълва професионалната помощ и да поддържа постигнатите резултати напред във времето, включително и след прекратяване ползването на услугата, както и да функционира като естествена система за взаимна помощ. Предоставянето на психологическа подкрепа и консултиране ще включва редица дейности, сред които: В случаите, при които липсват доверителни отношения с близките - установяване на такива и работна връзка с тях; Информиране и приобщаване към програмите, дейностите, инициативите на услугата; Информиране (за проблема/болестта, възможностите, услугите, уменията); Емоционална подкрепа и консултиране за понижаване на негативните реакции, прекомерна емоционалност, стрес, напрежение, чувството за безпомощност, отчаяние, за вина във връзка с проблемите на техния близък – потребител на услугата и др.; Изграждане на разбиране у близките за проблемите и нуждите на потребителя; Подкрепа на близките за придобиване на умения за грижа за лицето с увреждане; Привличане на семейството и близките, приобщаване към социални групи и общности; Периодично обсъждане между специалистите и близките на напредъка и трудностите на лицето при поддържането и развиването на уменията за адаптация и независим живот извън услугата и пренасянето в обичайната среда в общността; Консултативна и терапевтична помощ за укрепване на междуличностните връзки в семейството и повишаване на вътрешно семейната толерантност към дисфункционалното поведение, нарушенията, уврежданията на клиента; помощ за поддържане на семейно равновесие, семейни традиции; Консултиране на близките за конструиране и/или възобновяване на отговорности и социални функции, включване в обичайни социални роли, които лицето да поема и изпълнява в семейна и друга среда. 800.00 793.71
Оптимизиране на качеството на предоставяните патронажни грижи чрез повишаване и поддържане на компетентността на персонала и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение : Изпълнението на тази дейност включва: 1. Обучение на персонала - Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажните грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Предоставянето на обучение ще се извършва от външен изпълнител, избран според приложимото законодателство. 2. Супервизия - Супервизията е задължителен компонент и има основна роля за поддържане на компетентността на специалистите от помагащите професии. Тя е насочена към членовете на персонала и се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Супервизията обръща внимание на: състоянието на потребителя, качеството на услугите, професионалните стандарти, професионалната етика, придобиването на знания и умения, професионалното развитие, ценностите и нагласите, които спомагат да се развие партньорско отношение с потребителите, професионалната идентичност, границите и отговорностите на професионалната роля на специалистите, подкрепящата среда на професионалиста и взаимо-влиянието между работата личността му/й. Супервизията е преди всичко подкрепящ и развиващ процес, а не психотерапия. Аспекти от работата на специалиста с клиента/потребителя често се пресъздават под някаква форма в процеса на супервизия. Супервизорът е обучен да работи с динамиката на отношението супервизор-супервизиран, която често хвърля светлина върху работата с клиента. Супервизираният може неосъзнато да цензурира представяният материал и в същото време да предоставя ключа за възловите моменти, които се нуждаят от обратна връзка. В съответствие с наложената практика предвиждаме провеждане супервизия на екипа на периодично по време на цялото изпълнение на проекта, като тя ше бъде: - Екипна супервизия- улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. - Групова супервизия - служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. - Индивидуална супервизия - цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя. Индивидуалната супервизия има същите цели като груповата, насочена е към конкретен член на екипа и е конфиденциална. Индивидуалната супервизия може да се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на ръководителя на екипа. Индивидуалната супервизия трябва да съответства и адаптивно да отговаря на професионално-личностните потребности, както и на етапите на професионално израстване на супервизирания специалист. 1 200.00 1 017.34
Техническо и материално обезпечаване на предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: С цел технически и материално обезпечаване на мобилната патронажна грижа, планираме: 1. Доставка на оборудване и обзавеждане, необходимо за координиране и обезпечаване на здравните изисквания по предоставяне на патронажната грижа. За целта и с оглед спецификата на предоставяната услуга, планираме да бъдат обзаведени и оборудвани помещения на територията и на двете обшини - с необходимите офис мебели, компютърни конфигурации с инсталиран общоупотребим софтуер, вкл. печатащо устройство, с осигурена телефонна връзка. В помещенията ще бъде обособена площ, в която да се съхраняват необходимите за предоставянето на патронажната грижа лекарствени продукти и медицински изделия. Офисите ще бъдат и място организация на работата, за осъществяване на редовни срещи на Екипа за управление и изпълнение на проекта и Екипа за управление на услугата с цел отчет на дейността и планиране на услугите за следващата седмица и/или месец. С цел обособяване на работни места с оглед комлицираното административо и оперативно изпълнение на проекта и предвид спецификата на проектните дейности, както и на тяхното планиране и отчитане, планираме доставка на следното обзавеждане и оборудване, в това число и медицинско оборудване: Оборудване и обзавеждане за помещението на Община Стралджа: 1. Офис бюро - 1 бр. 2. Шкаф за документи метален /архивен/ - 1 бр. 3. Офис стол - 1 бр. 4. Посетителски стол - 4 бр. 5. Телефонен апарат - 1 бр. 6. Компютърна конфигурация- 1 бр. 7. Лазерен чернобял принтер - 1 бр. 8. Климатик- 1 бр. Оборудване и обзавеждане за помещението на Община Болярово: 1. Офис стол - 2 бр. 2. Посетителски стол - 4 бр. 3. Метален шкаф за архивиране- 2 бр. 4. Бюро- 2 бр. 5. Щори- 24 бр. 6. Кош за отпадъци - 3 бр. 7. Климатик - 1 бр. 8. Лазерен чернобял принтер- 2 бр. 9. Лаптоп- 2 бр. 10. Бърз документален скенер- 2 бр. 11. Електрическа кана за вода- 1 бр. 12.Телефон- 1 бр. 2. Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа на територията на Община Стралджа За целите на проекта се предвижда да бъде закупено транспортно средство - автомобил, необходимо за осъществяване на мобилната работа на територията на Община Стралджа. Необходмостта от закупуването му се обуславя от факта, че мобилните здравно-социални услуги ще бъдат предоставяни и на лица, намиращи се в по-труднодостъпни места, каквито има на територията Община Стралджа, поради самия географски район от една страна, а от друга подари факта, че голяма част от междуселищната пътна инфраструктура на територията на общината е силно амортизирана и се нуждае от рехабилитация и ремонти. Технически характеристки: автомобил, конфигурация с 5 места; гориво – бензин; емисионна норма - EURO 6 +; минимален работен обем – 1 500 см3; Максимална мощност на двигателя – 75 kW; Полезен товар при минимално ниво на оборудване – 600 кг; предавателна кутия – механична; брой предавки -5. Ползването на транспортното средство ще се извършва по предварително изготвен седмичен график, според заявените нужди на потребителите. Закупеното транспортно средство ще остане собственост на община Стралджа в рамките на целия му икономически полезен живот. То ще се заприходи към активите на общината по реда на действащата нормативна уредба, като разходите за амортизация ще възникнат за собственика (общината), а не за доставчика на УОИИ (независимо, че доставчик може да бъде административно звено на самата община). Придобитото обзавеждане и оборудване със средства по проекта няма да бъде използвано за икономическата дейност на общините, след приключване на проекта, освен в случаите, когато се предоставя за ползване във връзка с изпълнението на УОИИ, възложена по съответния ред, съгласно правилата по държавни помощи. 40 243.19 41 732.85
Осигуряване на подходящи помещения, необходими за предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи, посредством осъществяване на строително-ремонтни дейности: В рамките на тази дейност и с цел осигуряване на подходящи помещения/офиси, в които да се осъществява цялостното администриране и управление както на самата мобилна услуга, а така също и на проекта като цяло, планираме да осъществим строително ремонтни дейности на помещения, общинска собственост, на територията и на двете общини. Това се налага с оглед необходимостта и двете общини да разполагат с подходящи помещения, където да се осъществява администрирането и оперативното обезпечаване на мобилните услуги, предвид факта, че те ще бъдат предоставяни на територията на две самостоятелни и отделени една от друга общини. А предвид комплицирания и специфичен характер на проекта, неговата реализация, ще бъде свързана с доста, както специализирана работа от страна на социалните и здравни работници, но така също и с доста административна и техническа работа, която ще бъде необходимо да се осъществява на територията и на двете общини. Офисите ще бъдат място за провеждане както на регулярните срещи на Екипа за организация и изпълнение на проекта и Екипите за управление на услугата от страна на двете общини, а така също всеки един офис ще бъде място за провеждане на срещи на конкретния екип за управление на услугата за съответната община с оглед по-голяма оперативност и ефективност при обсъждане на конкретните графици на територията на съответната общината и съобразно спецификата на нуждите на потребителите, находящи се на нейната територия. В рамките на дейността планираме: 1. Осъществяване на ремонт общинска сграда, находяща се на ул. "П.К.Яворов" 36, ет.2 гр.Стралджа", включващ: - Изваждане прозорци от зид - 11 бр. - Доставка и монтаж на PVC дограма, 1/2 отваряемос, вкл. и комарници на отв.части - 15,20 кв.м. - Ремонт и блажно боядисване дървена врата - Обръщане дограма и врати - вътрешно и външно - подмазване и шпакловка с ал. ъгъл - 112,20 м. - Полагане на контактен грунд - 52,60 кв.м. - Гипсова шпакловка стени и тавани - 52,60 кв.м. - Грундиране стени и тавани - 52,60 кв.м. - Боядисване с латекс стени и тавани - 52,60 кв.м. - Первази PVC - 13,80 м. - Преходни лайсни - 1 бр. - Вътрешни PVC подпрозоречни первази - 8,70 м. - Направа нова настилка с ламиниран паркет - 10,50 кв.м. - Очукване мазилка - 42,10 кв.м. - Вароциментова мазилка - 42,10 кв.м. - Предстенна обшивка с гипсокартон на конструкции - 11,30 кв.м. - Окачен таван гипсокартон - 10,50 кв.м. 2. Осъществяване на ремонт общинска сграда, находяща се на територията на Община Болярово, включващ: - Частична шпакловка по стени и тавани при ремонти - 30 кв.м. - Боядисване с латекс по стени и тавани при ремонти - 108 кв.м. - Преработка на ВиК инсталация - Преработка на Ел. инсталация, вкл. доставка на кабели и каб. канали - Доставка и монтаж на тоалетни казанчета- 2 бр. - Доставка и монтаж на осветитекни тела - 8 бр. - Доставка и монтаж на контакти - 3 бр. и ключове - 1 бр. 9 756.81 9 347.94

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.