Подготовка на проектното предложение : Дейност 1 включва подготовка на проектното предложение на община Димитровград за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.003 „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ на ОПОС 2014-2020 г.
В изпълнение на дейността са извършени редица задачи, за да се постигне съответствие с всички изисквания на УО на ОПОС относно проектните предложение. Като начало бяха проучени Насоките за кандидатстване и всички други относими документи, свързани с кандидатстване по процедурата. След това беше изготвен анализ на дейности, които са необходими, за да се отговори на изискванията (вкл. относно задължителни дейности и задължителни резултати и индикатори) и да се постигнат целите и резултатите на проекта, с който ще се кандидатства. Дейностите бяха структурирани и описани съобразно логическата рамка на проекта. След това са планирани разходите за всяка дейност на базата на информация и данни от сходни поръчки, оферти, интернет проучвания за цени и др. Въз основа на събраните данни беше изготвен анализ на остойностяване на дейностите и предложение за бюджет на проекта. Предложени бяха дейностите, които е целесъобразно да бъдат възложени на външен изпълнител, и беше изготвен план за външно възлагане на тези дейности.
Една от задачите в рамките на дейността е и отразяване на коментарите на Експертната работна група в етапа на оценка на проектното предложение - като част от подготовката на проектното предложение до неговото окончателно приемане. |
26 400.00
|
26 400.00
|
Организация и управление на проекта : Организационната структура за управлението на проекта ще бъде Екип за управление на проекта (ЕУП). ЕУП ще отговаря за управление и изпълнение на проекта и ще се отчита пряко на кмета на община Димитровград. Екипът ще се състои от следните експерти:
1. Ръководител на проекта
2. Координатор на проекта
3. Експерт юрист
4. Експерт по финанси
5. Експерт по мониторинг и докладване
6. Експерт по съхранение на документацията
7. Експерт по информация и комуникация
8. Експерт по качество на атмосферния въздух
9. Експерт по отопление, вентилация и климатизация
Структурата на ЕУП е избрана предвид необходимите функции, които ЕУП трябва да осъществява съобразно спецификата на проекта. ЕУП ще изпълнява три ключови групи функции - да контролира изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта, да осъществява мониторинг на напредъка и да отчита изпълнението на проекта пред УО на ОПОС. Включените експерти и тяхната професионалната квалификация гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението и изпълнението на проекта - координация на дейностите по проекта, подготовка на документите, необходими за верификация на разходите, извършване на плащанията, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, участие в провеждане на обществени поръчки, контрол върху изпълнители на дейности по проекта. Спецификата на проекта изисква осъществяване на значителни по обем координация и контрол от квалифицирани експерти със специфична професионална компетентност. Това се отнася особено за Етап 2, във връзка с доставката и монтажа на различни видове нови отоплителни устройства, вкл. проектиране и изграждане на сградни инсталации където е приложимо, и демонтажа на старите отоплителни уреди и предаването им за рециклиране.
Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще включва: -- преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; -- проверки на всички разходооправдателни и други документи, представяни от изпълнителите на договорите; -- проверки на място както в офисите на изпълнителите, така и в жилищата, в които са подменени отоплителните устройства на твърди горива, с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи съответстват на действително извършена работа; -- провеждане на периодични срещи при необходимост.
Мониторингът на напредъка ще се осъществява чрез специфични правила за управление на настоящия проект и изготвяне на периодични справки и технически и финансови доклади.
|
599 998.80
|
599 998.74
|
Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОПОС 2014-2020 г. прилагането на мерки за информация и комуникация е задължителна дейност. Община Димитровград ще изпълнява дейността по осигуряване на мерки за информация и комуникация в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и в „Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“.
Дейността ще включва следните задачи:
1. На интернет страницата на общината ще бъде публикувано описание на проекта – цели, очаквани резултати, основни дейности, бюджет и информация за финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. след подписване на АДБФП и ще се постави банер с линк към сайта на оперативната програма.
2. Ще се проведат две прес-конференции – една при стартиране на проекта за запознаване с неговите цели и ползи и с финансовия принос на ЕС, и една заключителна пресконференция при приключване на проекта за отчитане на резултатите от него.
3. Ще се провеждат брифинги за запознаване на обществеността с напредъка по изпълнение на проекта. Предвижда се да се провеждат по два брифинга годишно – общо осем в периода на физическото изпълнение на проекта.
4. За популяризиране на проекта и информиране на обществеността за финансовия принос на ЕС, ще бъдат подготвени следните материали:
- банер, който ще се използва при провеждане на публични събития по проекта;
- информационен билборд за проекта, монтиран на подходящо видимо място;
- промоционални комплекти, съдържащи химикалка, тефтер и торбичка, които ще бъдат раздавани на участващите домакинства, журналисти и др.;
- информационни листовки, които ще бъдат разпространени сред населението';
- информационни табелки и стикери, които ще бъдат залепени/монтирани на закупените в рамките на проекта отоплителни устройства;
- плакати формат А3 - които ще бъдат поставени в сградата на общината и кметствата и на други подходящи и широко посещавани публични места.
Експертът по информация и комуникация в ЕУП ще отговаря за изпълнение на дейността. Той ще осъществява контрол върху избраните изпълнители по ЗОП за изпълнение на настоящата дейност относно спазване на технически и количествени изисквания, заложените в техническите спецификации. Експертът ще следи също всички останали външни изпълнители да спазват задълженията си относно мерките за информация и комуникация. Ролята на ръководителя на проекта ще е да участва в публични събития. |
33 588.00
|
32 073.60
|
Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Дейност 4 има за цел да подготви изпълнението на Етап 1 от проекта чрез изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки.
Ще бъдат разработени документации за провеждане на процедури и избор на изпълнители за възлагане на следните обществени поръчки:
1. Обществена поръчка за избор на изпълнител на Дейност 2. Организация и управление на проекта
2. Обществена поръчка за избор на изпълнител на Дейности 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 и 13.
Изготвянето на всяка една от документациите ще включва всички необходими документи съобразно изискванията на ЗОП и ППЗОП, вкл. решение за откриване на процедура, технически спецификации, условия за участие, методика за оценка на офертите, образци на документи и указание за подготовката им, проект на договор. При изготвяне на документациите ще се съблюдават и нормативните актове и указанията във връзка с управление на средствата от европейските фондове и специфичните изисквания за изпълнение на проекти, финансирани от ОПОС 2014-2020 г. |
14 400.00
|
14 400.00
|
Организиране и провеждане на разяснителна кампания за населението: Дейност 5 е насочена към повишаване на информираност и разбирането сред населението относно наличните възможности за подмяната на старите отоплителни устройства, както и ползите за хората от тези мерки.
Активното участие на населението е ключова предпоставка за успешното изпълнение на проекта. Община Димитровград ще проведе широка разяснителна кампания, която ще има две основни цели. Първо, да образова населението относно проблемите за човешкото здраве и околната среда, пораждани от замърсяване на въздуха от битовото отопление и необходимостта от мерки, като се има предвид, че приносът на битовото отопление в замърсяването с ФПЧ в Димитровград е изключително голям – 88,43% от основните антропогенни източници. Второ, да стимулира населението да участва в подмяната на старите уреди чрез широко и детайлно разясняване на процедурите за подмяната и ползите от нея. Кампанията ще се провежда сред цялото население, но ще бъде преимуществено насочена към потенциални получатели на безвъзмездни средства за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво (дърва и въглища).
Кампанията ще включва различни инструменти и канали, избрани с оглед различните информационни потребности и познания на населението, както и предпочитаните начини за получаване на информация от различните възрастови групи и социални групи.
- Разяснителна брошура – ще бъде разработено съдържание и ще се извърши предпечат и печат на брошура, която ще представя значението на подмяната на отоплителните устройства, възможните допустими алтернативни варианти на отопление, тяхната приоритетност, действията, които желаещите да подменят устройствата си с нови трябва да предприемат, за да заявят своето желание за участие, и предварителните условия (съобразно изискванията на процедурата по ОПОС), които трябва да спазят. Брошурата ще бъде разпространявана по важни за населението места - магазини, поликлиники, болници, поща, здравни центрове, пенсионерски клубове и др., както и по време на разяснителни и образователни срещи с населението.
- Публикуване на информация на интернет страницата на община Димитровград.
- Организиране и провеждане на образователни срещи. Целта на срещите е предоставяне на информация в пряк контакт с целевите групи по проекта като доказано ефективен метод за повишаване на информираността и разбирането. Срещите ще се провеждат в целевите квартали на гр. Димитровград – срещи с управители на етажни собствености и общи срещи сред жителите на съответния квартал.
- „Горещ телефон“ – ще бъде открит специален телефонен номер, на който интересуващите се граждани могат да получават информация по общи и конкретни въпроси, свързани с възможностите и необходимите действия за подмяна на отоплителните си уреди на твърдо гориво.
- Медийни мероприятия – ще бъде публикувана информация в регионални печатни издания и ще бъде изработен и излъчван кратък радиоклип. |
48 323.17
|
62 820.13
|
Проучване на нагласите на населението: Дейност 6 цели да се съберат директни данни за обхвата и характеристиките на отопляващите се с уреди на твърдо гориво домакинства, нагласите им за подмяна, при какви условия и с какъв алтернативен източник на отопление, както и за географската локация и техническите параметри на жилищата на заявилите желание. Проучването ще включва само към населението, което ползва твърдо гориво за отопление на територията на община Димитровград. Лицата, участващи в проучването, ще бъдат включени в обследването на място, което ще осигури данни за индикативния брой домакинства за Етап 2 от проекта.
Проучването ще се осъществи чрез следните логически последователни действия:
1. Разработване и отпечатване на въпросник за участие в проекта, съдържащ пълен набор от информация, която трябва да бъде попълнена от лицето. Чрез включените въпроси ще се набира информация за вид на използваното твърдо гориво (дърва или въглища), местонахождение, технически параметри на жилището и енергийни подобрения (саниране), доходен статус (вкл. получаване на енергийни помощи), брой лица в домакинството, предпочитана алтернативна форма за отопление и др.
2. Разпространение на въпросника – по пощата и чрез онлайн попълване. Специално ще бъде предоставена възможност за оказване на съдействие на лицата при попълване на въпросника.
3. Обработване и анализиране на получените въпросници. Обработката ще се базира на разработени матрици, които ще дават възможност за ранжиране и анализиране на резултатите в различни разрези. Анализът ще позволи насочване на инвестициите както общо, така и по райони/квартали. Въз основа на получената и анализирана информация ще се прецени необходимостта от центриране на разяснителната кампания, вкл. в определени квартали. Данните за брой членове в домакинството ще послужат за установяване на по-големите емитери на замърсители, вкл. по квартали, и енергийната интензивност. Посочените алтернативни форми за отопление ще бъдат анализирани от гледна точка на налични технически възможности, ефективност, финансов разходи и принос към подобряване на КАВ.
4. Изготвяне на доклад с изводи и препоръки от проучването. Резултатите от проучването ще бъдат използвани при изготвяне на механизъм за приоритетно включване на санирани сгради, при извършване на обследване на място, за анализа на ситуацията по отношение видовете отопление по райони/квартали и техния принос към замърсяването на въздуха, както и на възможностите на домакинствата в тези райони в краткосрочен и средносрочен план за преминаване към алтернативна форма на отопление. |
77 317.08
|
100 512.20
|
Изготвяне на анализи и обща визия за прилагане на мерките за подмяна на отоплителни устройства: Дейност 7 е насочена към изясняване и приемане на общ подход и правила при изпълнение на мерките за подмяна на отоплителните устройства през Етап 2.
За целта ще се съберат данни и информация и ще се извършват редица анализи, необходими за дефиниране на общата визия за прилагане на мерките за подмяна на отоплителните устройства.
Ще се съберат данни за видовете отопление по райони/квартали, приноса на отоплението на твърдо гориво към замърсяване на въздуха в общината, техническите възможности за преминаване към алтернативни форми за отопление по квартали, налична отоплителна инфраструктура и нейното териториално разпределение, и др.
Ще бъдат използвани следните източници: 1) Програма на община Димитровград за качеството на атмосферния въздух за периода 2019-2023 г.; 2) Данни от мониторинговите станции; 3) „Сити газ България“ ЕАД, регион „Тракия“, община Димитровград. Дружеството разполага с актуални данни за дължината на газовата инфраструктура и броя обслужвани клиенти; 4) Данни за лицата, получаващи енергийни помощи, 5) Данни и информация от други дейности (проучване на нагласите на населението, изготвяне на механизъм за приоритетност на санирани сгради и др.
Ще бъде извършен преглед, анализ и оценка на набраните данни от гледна точна на изискванията на Насоките за кандидатстване по отношение на допустимите алтернативи за подмяна на отоплителни устройства, приоритизация на райони/квартали и на приложимите мерки (алтернативи на отопление), отчитайки както наличната отоплителна инфраструктура, така и рентабилността на инвестициите.
В рамките на тази дейност ще бъдат разработени критериите за избор на домакинства, които ще бъдат прилагани. Критериите ще обхващат няколко аспекта:
а) екологичен, напр. принос за намаляване на замърсяването с ФПЧ10 от битовото отопление;
б) икономически, напр. разходи за нови отоплителни устройства, разходи използване на новите отоплителни устройва,
в) технически, напр. технически параметри за алтернативните уреди за отопление, характеристики на жилищата (вкл. относно енергийна ефективност) и
г) социални, напр. доходи, дял на разходите за отопление в общите доходи, получаване на социални помощи за отопление.
След разработване на критериите ще бъдат определени тегла, съгласно които те ще бъдат класифицирани с цел постигане на максимален ефект от изпълнението на проекта при прилагане на хоризонталните политики, особено по отношение на равнопоставеност и недопускане на дискриминация. По този начин ще се постигне и прозрачност, като ще са публично ясни правилата, които ще се прилагат в случай на получени повече заявки от наличния финансов ресурс.
В резултат на всички гореописани задачи ще бъде оформена визията за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, вкл. механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност (допустима съгласно Насоките за кандидатстване). Визията ще бъде оформена в документ, който ще се използва за изпълнение на Етап 2. |
28 993.91
|
37 692.04
|
Изготвяне на механизъм за приоритетност на инвестициите в санирани сгради: Дейността е насочена към разработване на механизъм, който да дава приоритет на санирани сгради при участие в проекта.
Ще бъде набрана информация за санираните жилищни сгради в гр. Димитровград. Част от информацията е налична в общината, тъй като община Димитровград администрира дейността по саниране на многофамилни жилищни сгради по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради.
Що се отнася до санирани еднофамилни жилищни сгради, използващи за отопление твърдо гориво, данни за тях ще бъдат набрани чрез провежданото проучване на нагласите на населението (Дейност 6) и обследванията на място в домакинствата (Дейност 10). При проучване на нагласите на населението ще бъде включена информация дали е санирана жилищната сграда, в която живее лицето, а при обследванията на място посещаващите експерти ще извършват визуален оглед на съответната сграда/къща.
Всички събрани данни ще бъдат систематизирани и анализирани от гледна точка на разположението на санираните сгради спрямо районите с най-високо замърсяване на въздуха с фини прахови частици. Резултатите ще бъдат визуализирани чрез изработване на карта.
Ще бъде разработен механизъм, който ще дава приоритет на санирани сгради за участие в схемата за подмяна на старите отоплителни устройства, като районите ще се ранжират по приоритет спрямо резултатите от изготвените анализи. |
7 731.71
|
10 051.21
|
Разработване на механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства съгласно изискванията на ЗУО: Дейността има за цел да подготви механизъм, по който ще се отчитат приходите от предадените за последващо третиране стари отоплителни устройства в Етап 2 от проекта.
Съобразно посочените изисквания в Насоките за кандидатстване, при подмяна на отоплителните устройства старите устройства ще бъдат демонтирани и ще бъдат предавани за последващо третиране на лица, регистрирани за третиране на отпадъци от черни и цветни метали съгласно Закона за управление на отпадъците, по реда на чл. 39, ал. 3 от ЗУО. Предаването на заменените отоплителни устройства ще генерира приходи.
В рамките на настоящата дейност ще бъде изготвен механизъм, които ще включва ясно описана процедура за демонтаж, транспортиране и предаване за последващо третиране на заменените устройства, подробни инструкции за отчитане и докладване на приходите и процедура за тяхното изразходване. Ще бъдат включени типови образци за различните етапи от изпълнение на процедурата.
За изготвяне на механизма ще се верифицира списъкът на площадките за дейности с отпадъци от черни и цветни метали на територията на община Димитровград, ще се извърши проучване на цените на пазара на този вид отпадъци и ще се използват резултатите от други дейности от Етап 1.
При изготвяне на механизма ще се вземат предвид и следните обстоятелства:
1. Община Димитровград планира да възложи дейността по демонтаж и предаване за последващо третиране на старите отоплителни устройства през Етап 2 на външни изпълнители. Ако в процеса на изпълнение на подготвителния етап на проекта се окаже, че друг подход е по-ефективен за общината, той ще бъде възприет в хода на изпълнение на тази дейност.
2. Община Димитровград възнамерява да използва получените приходи от предаването на заменените отоплителни устройства за неикономически дейности, насочени към изпълнение на мерки за подобряване на жизнената среда чрез облагородителни мероприятия с екологична насоченост. |
11 597.56
|
15 076.84
|
Обследване на място чрез посещения в домакинствата : Дейността има са цел да се съберат конкретни данни за лицата/домакинствата и за жилищата, в които ще се изпълняват мерките за подмяна на отоплителните устойства.
Обследването на място ще бъде направено във всички места, за които са получени попълнени въпросници в рамките на проучването в Дейност 5.
За обследването на място ще бъде разработено подробно заявление за участие и отделен чеклист за събиране на данни. Обследванията ще се извършват от експерти, които ще посещават домовете в предварително уговорено време. Експертите ще правят външен оглед на характеристиките на жилищната сграда и вътрешен оглед на дома по различни показатели, посочени в разработения чеклист. Целта е да се събере максимално подробна информация относно конструкция, саниране, етажност, използван вид отоплителен уред, технически възможности за заявения вид алтернативно отоплително устройство и др.
Вторият метод в обследването ще бъдат разговорите с домакинствата. По време на разговорите представителите на домакинствата ще имат възможност да се информират и за предстоящите действия по подмяна на устройствата, вкл. техните отговорности. Експертите ще извършат проверка на данните, посочени във въпросниците за участие, ще обсъждат техническата приложимост на заявената предпочитана форма на отопление и ще подпомагат лицата да попълват заявления за участие при нужда.
Получените данни и документи от обследванията на място ще бъдат обработени и обобщени.
Ще бъде изготвен доклад с резултатите от дейността, който ще включва информация за индикативния брой домакинства и обхвата на приложимите алтернативни форми за отопление по видове. |
96 646.35
|
125 640.26
|
Определяне на средни/пределни цени за различните алтернативни форми за отопление: Разработването на средни/пределни цени за единица продукт (подмяна с инсталация на пелети, газифициране и пр.) или за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройство на дърва и въглища, съгл. допустимите дейности по раздел „13.3. Втори етап: Изпълнение на инвестиционни мерки – допустими дейности“ от Насоки за кандидатстване е важна част при последваща процедура за избор на изпълнител в рамките на Етап 2.
Средни/пределни цени за единица продукт или за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми за отопление ще бъдат изчислени след провеждане на проучване на доставчици на уредите за отопление, които са допустими съгласно Насоките за кандидатстване и са приложими съобразно специфичните особености и потребности в община Димитровград.
За същинското изчисление на цените ще бъде разработен модел, като негови основни параметри ще бъдат: 1) информация от проучването на доставчиците; 2) наличния финансов ресурс; 3) брой домакинства, които ще участват; 5) брой отоплителни устройства на твърдо гориво (дърва и въглища), които ще бъдат подменени.
Средни/пределни цени за единица продукт или за отопление на кубичен метър ще бъдат разработени са всяка от алтернативни форми за отопление, която ще се прилага. |
14 496.95
|
18 846.05
|
Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на Етап 2 : Дейност 12 има за цел да подготви документации за избор на изпълнители за дейности в Етап 2. Изпълнението на тази дейност още в подготвителния първи етап ще скъси времето за стартиране на инвестиционните дейности през Етап 2, като ще даде възможност още в началото на втория етап да се пристъпи към провеждане на процедурите за избор на изпълнител.
Община Димитровград планира да възложи основните дейности от Етап 2 на външни изпълнители. За тях ще бъдат изготвени следните документации за обществени поръчки, съгласно изискванията на ЗОП и ППЗОП:
-Обществена поръчка за избор на външни изпълнители чрез открита процедура по чл. 18(1)1 от ЗОП за изпълнение на обществена поръчка с обект услуга и предмет „Демонтаж на отоплителни устройства на твърдо гориво и предаването им за последващо третиране“. Демонтажът на старите отоплителни уреди е задължителна дейност от Етап 2. Изготвянето на документацията за възлагане на обществена поръчка ще се базира на резултатите от предходни дейности, които ще генерират необходими данни за изготвяне на документацията, вкл. технически спецификации, прогнозни стойности на поръчката, изготвен механизъм за отчитане на приходи от предаване на демонтираните устройства.
-Обществени поръчки за избор на външни изпълнители чрез открита процедура по чл. 18(1)1 от ЗОП за изпълнение на обществени поръчки за проектиране/доставка/монтаж на нови отоплителни устройства. При изготвянето на документациите ще се използват резултати от предходни дейности - Дейност 7. Изготвяне на анализи и обща визия за прилагане на мерките за подмяна на отоплителни устройства и Дейност 11. Изготвяне на средни/пределни цени за различните алтернативни форми за отопление. Изготвянето на документации за доставка/монтаж/проектиране ще се базира на приетия подход за начин на доставка, като ще бъдат конкретизирани видът и броят на обществените поръчки. На настоящия етап се допуска, че ще бъдат изготвени три документации за алтернативни методи за осигуряване на нови отоплителни устройства – присъединяване към газоразпределителна система, отоплителни устройства на електричество, устройства на пелети/газ. Ако в подготвителния етап се прецени за по-целесъобразно и законосъобразно, възможно е да се подготви документация с няколко обособени позиции. |
23 195.12
|
30 153.66
|
Предложение за определяне на параметрите на Етап 2: Дейност 13 има за цел да определи и подготви предложение за параметрите на Етап 2 от проекта.
При изпълнение на дейността ще бъдат използвани резултатите от изпълнението на Етап 1 и ще бъдат спазени всички изискванията, посочени в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Съобразно тези изисквания, подготовката на проектното предложение за Етап 2 ще включва:
Първо, ще бъдат изчислени целевите стойности за общото количество намалени емисии ФПЧ10, получени в резултат на изпълнение на проекта, което ще послужи за изчисляване на индикатора за резултат от изпълнение на проекта. Базовата стойност на индикатора за община Димитровград е посочена в „Указания за изчисление на целевата стойност на индикатора за резултат за втория етап от изпълнението на проект по процедура „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ по ОПОС 2014-2020 г.“, Приложение № 7 към Насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. Целевата стойност ще бъде изчислена въз основа на изчисленията за подменени отоплителни устройства от всички жилища със съответния вид алтернативен отоплителен метод за всяка година от изпълнението на проекта, като ще се следват насоките в гореспоменатите „Указания...“.
Второ, ще бъде подготвен План за изпълнение на Етап 2, включващ идентификация и описание на дейностите. За изготвяне на Плана ще бъдат използвани резултатите от първия етап. При описание на съответните дейности ще се реферира към съответния документ, изготвен през първия етап, в който се намират съответните данни и аргументи. Допустимите дейности ще бъдат съобразени с указанията, посочени в Насоки за кандидатстване както по отношение на допустимост/недопустимост на дейностите (т.13), така и по отношение на допустимост/недопустимост на разходите (т. 14).
Трето, ще бъде разработен анализ на остойностяване на дейностите през втори етап съгласно указанията, посочени в раздел 13.6. Допълнителни изисквания към Насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. Анализът на остойностяването ще се извърши за всички предвидени дейности през втори етап. За дейности, за които е релевантно, като база за остойностяване ще се използва изготвеният през първия етап документ със средни/пределни цени.
Четвърто, ще се изготви детайлизиран бюджет за Етап 2 на проекта, отчитащ всички указания за допустимост на разходите и отчетените разходи от Етап 1.
Пето, ще се изготви график за провеждане на обществени поръчки за възлагане на дейности от Етап 2, като ще се ползват данни от документациите, изготвени в рамките на Дейност 12 от Етап 1. |
14 496.95
|
18 846.05
|
Демонтаж и предаване за последващо третиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища: Преди доставка и монтаж на новите отоплителни устройства, община Димитровград ще извърши събиране на отоплителните устройства на дърва и въглища и предаването им за последващо третиране и рециклиране.
Дейността ще се осъществи съобразно разработения през Етап 1 документ Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. Съгласно данните от подадените формуляри за кандидатстване по обявените от общината две покани за кандидатстване, ще бъдат демонтирани 2019 броя отоплителни устройства на твърдо гориво.
Ще бъдат изпълнени следните последователни действия:
1. Демонтиране, изнасяне и натоварване на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях от имотите, в които ще бъдат подменяни отоплителните устройства;
2. Транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи от лице, притежаващо Регистрационен документ с разрешение за транспорт на отпадъци с битов характер от група 20-а, в т.ч. с код 20 01 40 Метали от Наредба № 2/23.07.2014 за класификация на отпадъците, до площадка с необходимите документи по ЗУО за временно съхраняване и оползотворяване с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО;
3. Претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката;
4. Последващо третиране – разкомплектоване, отстраняване на вредни вещества, разделяне на доставените отоплителни устройства на съставните им части и сортиране на получените метални отпадъци по вид, наименование и код съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците, като се отделят по видове черни метали (желязо тънко, желязо дебело, чугун) и други отпадъци (включително смеси от материали);
5. Претегляне и предаване на сортираните метални отпадъци с цел последващо оползотворяване от лице, притежаващо Комплексно разрешително (по ЗООС) или Разрешително за дейности с отпадъци (по ЗУО) за дейност с код R4 „Рециклиране/ възстановяване на метали и метални съединения“ от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО;
6. Превеждане на получените приходи от предадените за рециклиране метални отпадъци в банкова сметка на община Димитровград.
При изпълнението ще се спазват стриктно всички изисквания на нормативната уредба във връзка със събиране и предаване за последващо третиране и рециклиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища. Ще бъдат попълвани и подписвани всички изисквани документи в целия процес на изпълнение, в т.ч. декларации за произход на отпадъка по чл. 39, ал. 4 от ЗУО, декларации по Закона за защита на личните данни, приемо-предавателни протоколи, удостоверения и кантарни бележки, отчетни документи по образци съгласно Наредба № 1 от 4 юни 2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри, удостоверения и други.
ЕУП ще изготвя и предава на изпълнителя списъци с лицата и адресите, в които ще се демонтират устройствата, и графици за демонтажа, така че устройствата да бъдат демонтирани преди доставката на новите уреди. Графикът ще бъде съобразен с графика за доставка на новите отоплителни устройства, така че да се осигури синхронизация между дейността по демонтаж на уредите на твърдо гориво и тази по доставка на новите отоплителни устройства. |
53 274.00
|
47 562.00
|
Доставка и монтаж на отоплителни устройства за битово отопление: В Етап 1 от проекта община Димитровград изготви визия за изпълнение на Етап 2 от проекта, която (наред с друго) включва допустими отоплителни устройства, които да бъдат предоставени на крайните получатели. В съответствие с визията, дейността включва доставка и монтаж на отоплителни устройства за битово отопление. Броят им на база на подадените формуляри за кандидатстване от лица, желаещи подмяна на устройствата на твърдо гориво по двете обявени от общината покани за кандидатстване, са:
- Климатици - 2815
- Отоплителни устройства на пелети - 287
- Отоплителни устройства на природен газ – 387
- Радиатори - 1610
В случай на отказ от страна на вече одобрени крайни получатели, общината ще набере и определи нови крайни получатели.
Дейността ще се извършва в жилищните имоти на физически лица, които са одобрени за участие в проекта.
В рамките на дейността ще бъде извършено следното:
- Доставка и монтаж на отоплителни устройства на електричество (климатици);
- Доставка и монтаж на отоплителни устройства на пелети
- Доставка и монтаж на отоплителни устройства на газ
- Доставка и монтаж на радиатори
Във връзка с променени желания на домакинствата се наложи промяна на предвидените за доставка и монтаж климатици, пелети и устройствата на газ, съответно и броя на радиаторите.
Всички доставяни отоплителни устройства ще отговарят на специфични технически параметри съгласно европейското и националното законодателство.
След доставката на отоплителните устройства в жилищните имоти на одобрените крайни получатели ще се извършва монтаж, тестване и пускане в експлоатация на устройството, и доставчикът ще предаде на крайния получател всички документи, съпътстващи доставката (гаранционна карта, инструкции за експлоатация и поддържа и др.). След това ще се подписва приемно-предавателен протокол между крайния получател и доставчика. |
6 975 371.77
|
6 815 948.79
|
Доставка и монтаж на допълнително количество отоплителни устройства за битово отопление; демонтаж и предаване за последващо третиране на заменяните допълнителни отоплителни устройства на дърва и въглища и съпътстващи мерки: След покана от УО на ОПОС за промяна на проекта с цел постигане на по-добри резултати по отношение на подобряване качеството на атмосферния въздух в община Димитровград чрез намаляване на емисиите на ФПЧ10 бяха включени за подмяна на отоплителни уреди още домакинства,чиито заявки не бяха удовлетворени поради липса на финансов ресурс. Дейност 16 включва следните задачи:
1. Съпътстващи мерки, включващи обследване на място чрез посещения в домакинствата, организация и контрол по класиране на кандидатите и подписване на договори с крайни получатели. Съпътстващите мерки имат за цел да се съберат конкретни данни за допълнителните лица/домакинства и за жилищата, в които ще се изпълняват мерките за подмяна на отоплителните устройства, както и да се сключват договори с крайните получатели.Обследването на място ще бъде направено във всички обекти, за които са подадени формуляри за кандидатстване,но не са били включени и обходени в рамките на двете покани в първи етап на проекта. За обследването на място ще се използва разработеното подробно заявление за участие и отделен чек-лист за събиране на данни. Обследванията ще се извършват от експерти, които ще посещават домовете в предварително уговорено време. По време на посещенията на място ще се събира информация и данни за домакинствата и за жилището чрез разговор/интервю с представител/и на домакинството и чрез физически оглед на обекта. След това ще се извърши класиране на кандидатите и ще се подготвят и подпишат договори с всички крайни получатели.
2. Демонтаж на отоплителни устройства на твърдо гориво.Ще бъде извършен демонтаж, транспортиране и предаване за последващо третиране на уредите на твърдо гориво на крайните получатели на допълнителни отоплителни устройства. Дейността ще се осъществи съобразно разработения в Етап 1 Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства, вкл.:
- Демонтиране, изнасяне и натоварване на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях от имотите, в които ще бъдат подменяни отоплителните устройства;
- Транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи от лице, притежаващо Регистрационен документ с разрешение за транспорт на отпадъци с битов характер от група 20-а, в т.ч. с код 20 01 40 Метали от Наредба № 2/23.07.2014 за класификация на отпадъците, до площадка с необходимите документи по ЗУО за временно съхраняване и оползотворяване с код R12 и R13 от Приложение № 2 към amp; 1, т. 13 от ЗУО;
- Претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката;
- Последващо третиране-разкомплектоване, отстраняване на вредни вещества, разделяне на доставените отоплителни устройства на съставните им части и сортиране на получените метални отпадъци по вид, наименование и код, съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците, като се отделят по видове черни метали ( желязо тънко, желязо дебело, чугун) и други отпадъци (включително смеси от материали);
- Претегляне и предаване на сортираните метални отпадъци с цел последващо оползотворяване от лице, притежаващо Комплексно разрешително (по ЗООС) или Разрешително за дейности с отпадъци (по ЗУО) за дейност с код R4 "Рециклиране/възстановяване на метали и метални съединения" от Приложение № 2 към amp; 1, т. 13 от ЗУО;
- Превеждане на получените приходи от предадените за рециклиране метални отпадъци в банковата сметка на община Димитровград. Получените приходи от предадените за рециклиране метални отпадъци ще бъдат преведени в банкова сметка на община Димитровград, която ще ги използва за благоустройствени дейности на територията на общината (озеленяване и др.).
3. Доставка и монтаж на отоплителни устройства на пелети, газ и климатици.Тази задача ще се извършва в жилищните имоти на физически лица, които са одобрени за участие в проекта и с които са подписани договори.
Продължението на текста е налично в поле "Начин на изпълнение", поради ограничение в броя на символите в настоящето поле. |
3 419 472.00
|
3 429 711.60
|