Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи по проекта ще бъде извършено на база на официални списъци от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Стамболийски. Предвижда се крайните бенефициенти да бъдат подбрани от две основни групи - лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане на територията на общината и самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност и допълнителна група - лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД/07-5 от 2008 г. за условията и реда отпускане на целева помощ за отопление за отоплителния сезон 2015/2016 г. В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Перущица, отговарящи на критериите за подбор. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и съгласно критериите за подбор ще бъдат разгледани, оценени и класирани. Списъкът на класираните ще се постави на общо достъпно място в сградата на общината и на други места в града. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 100 лица, прогнозно. В случай, че някой от потребителите не е в състояние да продължи участието си в проекта поради временен отказ или прекратяване на услугата ,топлия обяд ще бъде предоставен на следващия класиран кандидат -потребител. В случай, че няма такъв ще се вземат в предвид класирани потребители от допълнителната целева група. С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на Община Перущица, като допълнение към действащия към момента Социален патронаж. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на хранителни продукти: Поради изчерпания капацитет на действащото на територията на общината Общинско предприятие "Социален патронаж" , е предвидено закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд да бъде възложено на външен изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Основни критерии при избирането му ще бъдат : документи удостоверяващи, че въпросния изпълнител е сертифициран за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство, референции от клиенти и предложения относно осигуряването на здравословно и балансирано меню. За да се осигури закупуването по прозрачен начин на хранителните продукти, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост, веднъж месечно представител на Община Перущица ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на проверка на местата за съхранение. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Предвидено е тази дейност да стартира от 01.08.2016 г. и да приключи на 30.04.2020 г., като през първия месец се предвижда да се направи избор на изпълнител, а от 07 септември 2016 г. да се предоставя топлия обяд. Топъл обяд в община Перущица ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 44 месеца, като общо работните дни за периода до 30.04.2017 г. са както следва /м.септември - 18; м. октомври - 21; м. ноември - 22 и м.декември - 21/ , а за 2017 г. - 82 / м. януари - 22; м. февруари - 20; м. март - 22 и м. април - 18/ - 164 р.дни
от 01.05.2017 г
.м. май 2017 -20 дни;м юни 2017 г - 22 дни; м. юли 2017 г- 21 дни;м. август 2017 г- 23 дни;м. септеври 2017 г- 19 дни;м. октомври 2017 г - 22 дним- ноември 2017 г - 22 дни; декември -18 работни дни
2018 г- 249 работни дни
2019 - 249 работни дни ,
2020 г - 84 работни дни или общо 749 работни дни
Общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 916 дни. За по-добра нагледност ще бъдат изготвяни ежемесечни графици за работните дни, в които ще се предоставя топлия обяд. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 100 души от общината, които да се възползват от Операция топъл обяд, определени по дейност "Определяне на целевите групи". С изпълнението на тази дейност ще бъде избран изпълнител за закупуване на хранителни продукти и приготвяне на топъл обяд за класираните бенефициенти, като тези поддейности ще бъдат съгласувани с националното законодателство и въз основа на принципите за здравословно и разнообразно хранене.
Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –00448-2017-0002 и № на договор с избран изпълнител № 156 от 24.10.2017г. |
224 025.00
|
182 287.50
|
Осигуряване на топъл обяд: За изпълнението на тази дейност е предвидено използването на материалната база и наличното оборудване за съхранение на готовия обяд на Общинско предприятие "Социален патронаж" като място за раздаване на топъл обяд . Сградата е двуетажно масивно училище с изба, строено преди 1945 г., с предназначение УПИ || - обслужващи дейности съгласно АОС публична № 17/21.07.1999 г. , както следва : Първи етаж - кухня 2 бр., тоалетна , умивалник, фоайе, офис - застроена площ - 247 кв.м. Точният адрес на Общинско предприятие "Социален патронаж" е : Пловдивска област, община Перущица, гр. Перущица, ул. "Иван Кепов" № 16.
Приготвянето на готовия обяд, който ежедневно получават потребителите по проекта е възложено на външен изпълнител – „РОНГО 1“ ЕООД с управител : Теодора Ясенова Василева. Същият е избран в съответствие с процедурите за определяне на изпълнители съгласно Закона за обществените поръчки и свързаната нормативна уредба. С външния изпълнител е сключен договор № 156/24.10.2017 г. Предоставено е пълномощно от изпълнителя.
РОНГО 1 ЕООД съгласно Договор за наем ползува обект за обществено хранене - метален павилион с площ 72 кв. м. и пълно кухненско оборудване, намиращ се в УПИ – IV – 42740 по плана на Стопански двор № 1, гр. Перущица.
В обекта са оформени помещения както следват: топла кухня с обособен топлинен блок; подготвителен кът за месо, за риба, подготвителен кът за зеленчуци/яйца, подготвителен кът за млечни; склад за продукти - сух и хладилен; умивалник за външен инвентар, умивалник за контейнери за съхранение на храната; битов и санитарен възел за кухненския персонал.
РОНГО 1 ЕООД разполага с достатъчно оборудване за подготовка и приготвяне на топлия обяд за потребителите – зеленчукорезачка, картофобелачка, машина за мелене на месо, машина за омесване на кайма, 6 броя професионални котлони, 2 фурни с 3 и 4 тави, фритюрници, пасатори. Разполага с 4 хладилника и 2 фризера. В обекта има работеща аспирационна система. Монтирани са и работят 8 професионални мивки и 2 маси големи за работа. Предвидено е място за пакетиране на готовия обяд разпределен на порции.
Ангажираните в тази дейност са готвача, помощник-готвача и работник кухня, чието основно задължение е подготовката, приготвянето и пакетирането на храната.
Обектът за обществено хранене притежава и прилага система за управление безопасността на храните, основана на принципите и методите на НАССР.
|
11 201.25
|
11 201.88
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставен топъл обяд по настоящата процедура. За изпълнението на тази дейност е предвидено да бъде нает специалист социални дейности от общинското предприятие, който ще консултира потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост. Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието. Ролята на специалист социални дейности ще бъде да се запознае с потребностите на целевата група и да организира групови или индивидуални консултации, но също и да бъде връзка между нуждаещите се и държавните и общински институции. Извършеното специалиста ще документира под формата на протоколи и графици за посещения на потребителите, които са трудно подвижни. |
11 201.25
|
11 201.88
|