Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0395-C02
Наименование на проекта Инвестиция в човешки капитал за нови перспективи
Бенефициент 118036019 КАМЪШИТ-98 АД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.07.2016
Дата на стартиране 19.07.2016
Дата на приключване 19.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Силистра, Силистра, гр.Силистра

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение представлява инициатива за създаване на нови работни места в гр. Силистра чрез финансовата подкрепа на ОП РЧР, процедура "Ново работно място" в размер на 101 700лв. за срок от 15 месеца.  Проектът предвижда разкриване на нови работни позиции в производството на "Камъшит-98" АД,  както и оборудване на новообособените работните места. 
Според нуждите и възможностите на предприятието са предвидени за разкриване 10 нови работни позиции в производствения цикъл на "Камъшит-98" АД - подробно описани в Дейност 2, които ще доведат до нетно увеличаване на броя на персонала на предприятието. Предвид факта, че работните позиции ще са новосъздадени и във връзка с естеството на дейност на фирмата, с разкриването на работните места е необходимо и те да бъдат оборудвани според специфичната потребност на длъжността и за целта ще бъде закупено ново, модерно и съответстващо на нуждите оборудване.
Проектното предложение включва още дейности , способстващи администрирането и отчитането на проекта, които ще бъдат делегирани на Екип за управление, както и дейности за популяризиране изпълнението, целите и резултатите на проекта.
Всички предвидени за изпълнение в проектното предложение дейности са съобразени и напълно кореспондират на заложените в процедурата приоритети и специфични цели, а именно устойчиво интегриране на пазара на труда на млади хора и такива, трайно отдалечени от същия, като  целевата група ще бъде всеобхватна, включвайки и  ниско образовани, продължително неактивни или безработни и други, маргинализирани от пазарната среда социални групи.
Реализирането на дейностите по проектното предложение ще допринесе до намаляване на безработицата сред представителите на целевата група и ще даде възможност за по-нататъшно развитие на кадрите. Проектът създава предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на предприятието на основата на повишаване качеството на труда на заетите и стимулиране личностната им реализация.
Дейности
  • Дейност: Сформиране на екип за управление на проекта: За постигане целите на проекта са необходими стройни организация и методика за изпълнение на дейностите, включващи следване на плана за извършване на дейностите, протоколиране и отчитане на етапите на изпълнение, провеждане на процедури за избор на изпълнители, както и изготвяне на технически и финансови отчети при приключването на отделни дейности или етапи от тях. За целта ще бъде сформиран и назначен Екип за управление на проекта, на кого ще бъдат делегирани гореописаните задължения. Предвижда се екипът да включва трима специалисти с доказан опит в управлението на сроден тип проекти, както и със солидни знания, свързани с изпълнението на включените в проекта дейности. Тримата експерти следва да познават стратегията и целите на ОП РЧР, както и да са наясно с механизмите и подходите за успешно реализиране и финансиране на проекти по същата. Основните функции на Екипа са свързани с организация на работата, осъществяване на контрол и мониторинг, навременно изпълнение на графика на дейностите, отговорност за изготвянето и предаването на междинните и окончателния технически отчет по проекта. Съобразно нуждите и спецификата на текущото проекто-предложение Кандидатът планира Екипът за управление да се състои от следните три типа специалисти: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Техните задължения ще бъдат стриктно формулирани в договорите им за изпълнение, като същите ще включват следнитите основни компетентности и дейности: 1. Ръководител проект - цялостна организация по реализиране на проекта - мониторинг върху постигането на общите и конкретните цели на проекта - разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта - предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители - организира процедурите за избор на изпълнител - участва в комисиите за избор на изпълнители - участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети - ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; 2. Координатор проект - Отчита се пред ръкoводителя на проекта - Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта - Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети - Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118 - Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите - Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта - Осъществява комуникацията с представителите на УО - Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и инфомация на УО 3. Счетоводител проект - Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации - Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента - Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители - Съдейства при изготвянето на финансовите отчети - Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта - Участва в срещите на екипа за управление - Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения Предвидените за обезпечаване разходите на тази дейност средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Те включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени за месеца часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. Общата предвидена за финансиране на дейността сума възлиза на 9500лв., Договорена стойност: 9 500.00 , Отчетена стойност: 9 401.52
  • Дейност: Подбор и назначаване на безработни и неактивни лица на новоразкрити работни места за период от 12 месеца: Камъшит-98 АД ще осигури 8-часова заетост и пълно социално и данъчно осигуряване на 10 лица, назначени на следните работни позиции: 43212008 – Магазинер на склад - 1 бр. 75432007 - Окачествител продукти / без храни и напитки -1 бр. 81532001 - Машинен оператор кроене 1 бр. 81552001 - Машинен оператор ,боядисване /оцветяване на кожи – 1 бр. 93290010 - Зареждач материали и полуфабрикати – 1 бр. 93290013 - Манипулант ,промишлеността - 1 бр. 93290008 - Работник сглобяване детайли - 2 бр. 93290012 - Лепач - 1 бр. 93210006 - Опаковач - 1 бр. Очакваните разходи за тази дейност са остойностени на 60 000лв. - сума, включваща средства за работни заплати и осигуровки на новонаетите лица. Подборът и назначаването на новите кадри ще бъдат съобразени със специфичните цели на Инвестиционните приоритети 1 и 3 на Процедурата. Фирмените нужди и практика на Камъшит-98 АД позволяват назначаването на служители от най-уязвимите групи от пазара на труда, включващи: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни лица на възраст над 54 г.; - Безработни младежи до 29 г. вкл. Профилът и подробната идентификация на представителите на целевата група, които ще бъдат включени в проекта, са представени в т.4 на Допълнителната информация, необходима за оценка на проектното предложение - Описание на целевите групи. С всички представители на целевата група ще бъдат сключени индивидуални договори по трудово правоотношение с продължителност 12 месеца, като целта е най-малко от половината новоназначени да продължат договорите си и след приключване на програмата. С оглед изменението на пазара на труда в региона и след съгласуване с УО, ще бъдат подбрани и наети: - 3 лица до 29 годишна възраст включително - те ще бъдат ангажирани в разнообразни сфери от дейността на фирмата. Минималният образователен ценз, който ще бъде изискван е Основно образование. Младите служители са лесно адаптивни към новата работна среда и без оглед на образование и опит бързо усвояват същността на задачите си. Обучението, придобитите умения и натрупания опит на тези служители ще ги направи търсени и предпочитани в бранша на шивашките услуги, които са силно застъпени в леката промишленост на страната. Рутината и трупането на ежедневен опит в рамките на изпълнение на проекта, както и евентуалната им енергичност с оглед на младостта им, ще им даде възможност да надграждат знанията и възможностите си и при наличност на мотивация и амбиция да получат шанса да израснат в длъжностната йерархия и да повишат доходите си. Тази целева група ще бъде обхваната от област на интервенция 103 и ще съставлява 30% от цялата целева група по проекта, във връзка с което бюджетът ще бъде разпределен по кодове в съотношение 70% към 30% в полза на ОИ 102. - 4 лица със статут на трайно безработни и неактивни - тези лица са част от обезсърчени социални групи, които не са имали възможност в продължителен период от време да имат работа и доходи. Обикновено това са кандидати с голяма мотивация за включване в работните процеси и полагат големи услилия да се интегрират в средата и да усвоят задълженията си бързо. Въпреки че продължителната липса на заетост ги е отдалечила от работния ритъм, те са привлекателна таргет група за Камъшит-98 АД заради сериозното отношение, с което подхождат към предложената им възможност за започване на работа. В ролята си на работодател Ръководството на Камъшит-98 АД цени високо лоялното и съвестно отношение на служителите си и с готовност ще наеме хора с такива качества. В предприятието те ще имат всички предпоставки да възстановят трудовите си навици, да придобият отново самочувствието си на пълноправни членове на обществото и на работната сила на страната и не на последно място - да се сдобият със знания и професионални компетенции в занаят с голямо разпространение и търсене на работна ръка в страната. -3 лица със статут на безработни и/или неактивни към момента на включването им в проектните дейности., Договорена стойност: 60 000.00 , Отчетена стойност: 59 994.54
  • Дейност: Закупуване на оборудване за новоразкритите работни места: По проекта ще бъдат разкрити 10 нови за производството на Камъшит-98 АД работни места, на които ще бъдат наети служители, назначени с нови за предприятието професии. За постигането на заложените цели и съгласно Насоките за кандидатстване и предвидените в тях допустими дейности и разходи, предприятието планира да закупи оборудване за новообособените позиции, което да бъде ползвано спрямо необходимостта и спецификата на всяка една разкрита по проекта работна позиция. Камъшит-98 АД развива дейност в сферата на изработка на кожено-галантерийни изделия и в частност - производството на дамски чанти. В тази връзка и в съответствие с посочените в Дейност 3 предвидени за създаване нови работни позиции, кандидатът възнамерява да закупи следните машини и оборудване: - Машина за оформяне на ушити готови чанти - тази машина ще бъде предоставена за ползване на работник, назначен като Окачествител продукти - една от най-важните за производството на предприятието позиция. Съоръжението позволява да се избегне 70 % от ръчния труд, който полага служителя, и придава завършен вид на чантите, подготвяйки ги до качество, позволяващо опаковането им. Ориентировъчната стойност на машината е 3600лв без ДДС. - Машина за боядисване на детайли - с нея ще бъдат боядисвани и дооформяни детайлите на ушитите чанти. Машината е необходима и ще бъде предоставена на оператора, зает с боядисване и оцветяване на детайли. Според проучването на пазара, предвидената за нея стойност е в рамките на 1200лв. без ДДС. - Машина за рязане на ципове и ленти по зададени размери - съоръжението, както и работната позиция са нови за предприятието. Към текущия момент няма назначен служител, който да е ангажиран с тази дейност, и тя се извършва според текущите потребности и моментното разположение на някой от работниците - на ръка. Закупуването на тази машина ще позволи въвеждането на професията в производството на Камъшит-98 АД и ще създаде устойчива работна позиция с наименование (според НКПД) Зареждач материали и полуфабрикати, за която ще има пряко ангажиран конкретен служител на фирмата. Приблизителна стойност на оборудването: 8 800лв. без ДДС. - Машина за топъл печат - служи за нанасяне на персонализирана маркировка, както и за оформяне на различни детайли по чантите. На еднопозиционното съоръжение ще оперира лице на длъжност Манипулант в промишлеността. Новата позиция и придобитото за нея оборудване ще разгърнат нов за дружеството фрагмент от производството, който от своя страна ще осигури продължителна устойчивост на работната позиция. Машината е на стойност 6400лв. без ДДС. - Машина за впръскване на водоразтворими лепила - използва се при дублиране на детайли, преди повторно кроене, както и за монтажно лепене преди конфекциониране на детайлите. Служителят, назначен да оперира на това съоръжение, ще бъде идентифициран според НКПД като Лепач. Със закупуването на тази машина ще се позволи обособяването на специална работна позиция, която ще улесни като цяло работния процес и ще доведе до ясно структуриране на етапите за обработка на продукцията. Прогнозната стойност на оборудването е 9600лв. без ДДС. Предвидени разходи за оборудване: 29 600лв. без ДДС Заложеното оборудване напълно съответства на характеристиката на длъжностите и ще обезпечи работата на работниците. То е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, енергономичност, опазване околната среда и изискванията за безопасен труд. Закупеното по проекта оборудването и дълготрайните активи ще да бъде застраховано за периода на изпълнение на договора, като стойността на застрахователните полици ще бъде в размер на 1000лв. - дейност, която ще способства функцията, предназначението и собствеността на придобитите оборудване и обзавеждане да бъдат запазени от кандидата за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване. Общ прогнозен бюджет за дейността: 30 600лв. без ДДС , Договорена стойност: 30 600.00 , Отчетена стойност: 30 596.33
  • Дейност: Публичност и визуализация: Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на Европейския социален фонд на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и процедура "Ново работно място 2015". Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта и бюджета му; изработка на информационни стикери за маркиране на новозакупеното оборудване, свидетелстващи за финансовата подкрепа на ЕСФ на ЕС при добиването му; цялостна маркировка на документацията и досието по проекта. Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР и също така ще утвърди сред обществото и по-конкретно сред работодателитеидеята, че повишаване ефективността и производителността се постига чрез икономика основана на знанието, социалните ценности и инвестициите в човешкия капитал. Предвиденият за реализирането на тази дейност финансов ресурс е 1600лв., Договорена стойност: 1 600.00 , Отчетена стойност: 1 600.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 3 400.00 , Отчетена стойност**: 3 439.83
  • Изпълнител: Антица, Договорена стойност по проекта*: 3 768.00 , Отчетена стойност**: 3 768.00
  • Изпълнител: Георги, Договорена стойност по проекта*: 1 960.00 , Отчетена стойност**: 1 769.96
  • Изпълнител: НЕМАТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 29 600.00
  • Изпълнител: ДИАГАЛПРИНТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 600.00
  • Изпълнител: ЗАСТРАХОВАТЕЛНО АКЦИОНЕРНО ДРУЖЕСТВО АРМЕЕЦ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 996.33
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 6.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 18.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 101 700.00 BGN
БФП 101 700.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 101 442.26 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на информационни материали за осигуряване на публичност по проекта, Прогнозна стойност: 1 600.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на информационни материали за осигуряване на публичност по проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване за новосъздадените работни места, Прогнозна стойност: 29 600.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Машина за оформяне на ушити готови чанти
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на машина за боядисване на детайли
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Доставка на машина за рязане на ципове и ленти по зададени размери
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Доставка на машина за топъл печат
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Доставка на Машина за впръскване на водоразтворими лепила
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуга по застраховане на новопридобитото по проекта оборудване, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Застраховане на новопридобитото по проекта оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуга по управление на проекта – наемане на координатор по проекта, Прогнозна стойност: 3 770.00
  • Обособена позиция 1: Наемане на координатор по проекта
    Изпълнител: Антица
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 768.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Услуга по управление на проекта – наемане на счетоводител по проекта, Прогнозна стойност: 1 960.00
  • Обособена позиция 1: Наемане на счетоводител по проекта
    Изпълнител: Георги
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 960.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN