Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0132-C03
Наименование на проекта Разработване на "Системата за управление ресурсите и проектите в проектанска и инженерингова компании".
Бенефициент 121627612 СМ КОНСУЛТА ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 30.05.2018
Дата на стартиране 30.05.2018
Дата на приключване 27.07.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Системата за управление ресурсите и проектите в проектанска и инженерингова компании, ще бъде разработена на модулен принцип и ще обединява характерни функционалности на различни по предназначение и обхват други софтуерни системи.
Основните функционални модули на системата ще обхванат и автоматизират следните бизнес процеси в проектантските и инженерингови компании: управление на търговските процеси; управление на документооборота; управление на проектите; управление на ресурсите; управление на  вътрешнофирмената комуникация, обучения и обмен на документи.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация - ще бъде извършена, чрез наемане на екип от 10 човека.: Наемане на екип от 10 човека за извършване на разработката. Наемането на екипа е ноебходимо за извършването на следните дейности: TRL 1: Системата за управление ресурсите и проектите в проектантска и инженерингова компании, ще бъде разработена на базата на облачните технологии. Потребителите на системата ще разполагат със собствено облачно пространство със съответните ресурси и права на достъп. TRL 2: Формулиране на концепция, функционален обхват, какви технологии ще се използват, Концептуално описание, архитекурна схема, модел на базата данни, функционален обхват, data flow, потребителски роли. TRL 3: Да проведат тестове в среда, която ще бъде близка до реалната. Архитекурата на системата позволява, системата да бъде инсталирана в cloud. По време на тестването ще се анализрат различните видове клауд услги, които се предлагат от различни доставичци, влкючително и на частни клауд базирани сървъри. Тестването ще обхване основните компонени на клауд услугите, а именно: процесорно време, дисково пространство,оперативна памет, мрежови трафик, сигурност и надежност. TRL 4: Тестове на ниво програмна единица (Unit testing), Тестове на ниво програмна единица (Unit testing), Системни тестове, Системни тестове, Системни тестове, Функционално тестване (Functional), Тестване на потребителския интерфейс (User Interface), Тестове за работоспособност (Performance), Стрес тестове (Stress), Тестове на стабилността на системата (Stability), Тестване на използваемостта на системата (Usability), Тестване на сигурността (Security), TRL 5: След приключване на разработката и съответните тестове доказващи добрата работоспособност на системата ще започне следващия етап, който трявба да покаже пълната й функционалност в реална среда. За целта в системата ще бъдат заредени данни пилотни данни във всеки един от модулите. Основните тестове, които ще се изпълнават са Тестове за работоспособност (Performance). TRL 6: След приключване на етапа по валидиране на системата ще бъдете напавена демонстрация на целия проектен процес на базата на пилотен клиент. За целата посредством средствата на система ще бъдат заредени всички необходими данни. Системата ще бъде инсталирана на частен клауд, който ще служи за демонстрация и в последствие ще се използва при реалната работа със системата. Ще бъдат създадени потребителите на системата и ще бъдат настроени техните права за достъп. TRL 7: В процеса на подготовка на проектното предложение и направените предварителни проучвания за реализация на софтуерното решение в пазарната ниша, към която сме насочили разработката, като носители на идейния проект, сме установили контакт с пилотна организация. Основната дейност на тази пилотна организация е проектиране и всички дейности, обхващащи проектантскиата дейност и бизнес процеси. TRL 8: Успешното и документирано приемане на прототипа на системата по отношение на работоспособност и функционален обхват, ще прерастне в етап на реална експлоатация. Тук ще се премине от етап прототип, до изграждане на реална система. Системата ще бъде тествана за работоспособност и функционален обхват с реални данни на пилотната организация. Резултатите от това ще бъдат документирани и потвърдени от пилотната организация TRL 9: След като системата бъде потвърдена по отношение на нейната работоспособност и функционален обхват с реални данни на пилотната организация, ще се премине към пълно внедряване в избраната организация. Този процес ще обхване всички бизнес процеси на проектантската организация в пълния им обхват и взаимовръзки. При необходимост ще бъдат направени финни настройки на същата, за прецизиране на разработената система по отношение на нейтата насоченост към спецификата на този пазарен дял. Ще бъде разработена и утвърдена документация за работа със системата- Ръководство на администратора, както и ръководство на потребителя. , Договорена стойност: 367 077.00 , Отчетена стойност: 348 883.80
  • Дейност: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация - ще бъде извършена чрез придобиването на: Сървър за разработка - 1 бр., СТОРИДЖ - 1 бр., Преносим компютър - 5 бр., РАБОТНИ СТАНЦИИ - 2 бр., РУТЕРИ И СУИЧОВЕ - 1 бр., Непрекъсваемо захранване - 1 бр.. : Придобиване на: 1. Сървър за разработка - 1 бр., 2. СТОРИДЖ - 1 бр., 3. Преносим компютър - 5 бр., 4. РАБОТНИ СТАНЦИИ - 2 бр., 5. РУТЕРИ И СУИЧОВЕ - 1 бр., 6. Непрекъсваемо захранване - 1 бр. Активите са необходими за извършването на разработката, тестването и осуряването на работата на системата обект на разработката. Необходимите стъпки за осъществяване на дейността са: 1. Сформиране на екип: Ще бъде сформиран екип от управителя на компанията, финансовия мениджър и външен консултант по тръжни процедури; 2. Подготовка на детайлна техническа документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 3. Подготовка на тръжна документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 4. Избор на изпълнител: (от 2-ри до 3-ти месец от изпълнението на проекта); 5. Сключване на договор: (3-ти месец от изпълнението на проекта); 6. Доставка на актива и подписване на приемо предавателния протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта); 8. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта) 9. Визуализация с оглед изпълнение на задълженията им по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация: (от 1-ви до 12-ти месец от изпълнението на проекта)., Договорена стойност: 69 595.00 , Отчетена стойност: 68 995.00
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация - ще бъде извършена, чрез възлагането на външни услуги по по анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност Германия и Скандинавия - 1 бр. и външни услуги по анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност България - 1 бр.: Възлагане на външни услуги по: - Анализ на бизнес процесите и нормативна уредба при управление на проектантска дейност Германия и Скандинавия - 1 бр. - Анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност България - 1 бр. За реализацията на проекта – създаване на софтуерна система за управление на дейността на проектантските бюра, както и насочеността на реализация на продукта на три основни пазара: България, Германия, Скандинавски страни, е необходимо ползването на консултантски специализирани услуги, а именно: 1. За изграждането на софтуерния продукт в България – 20 хил. Лв. Обосновка на разхода: Необходимост от активно участие на специалисти от работещо проектнатско бюро, които да съдействат в разработването на продукта, като предоставят информация и консултират софтуерните разработчици относно бизнес процесите при управление на проектантска дейност, детайлите при изпълнение на проектантски проект, взаимовръзки, управление на документи, управление на сертификационния статус на участниците в изпълнението на проектантски проект 2. За реализацията на софтуерния продукт, съобразно целите на проекта – да съответства на бизнес процесите в Германия и Скандинавия – 50 хил. Лв. Обосновка за разхода: Необходимост от активно участие на специалисти за изучаване на специфичните бизнес процеси за съответните региони. Спецификата на работа на проектантски бюра, работещи под нормативната уредба на тези страни, разработка и описание на типичните процеси на работа в регионите, необходим документооборот, наличие на специфични изисквания за регионите, които трябва да бъдат реализирани при разработката на софтуерния продукт и , консултации относно нормативната уредба действаща в Германия и Скандинавия и свързаност с Регламентите, поставени от Европейския съюз. Необходимите стъпки за осъществяване на дейността са: 1. Сформиране на екип: Ще бъде сформиран екип от управителя на компанията, финансовия мениджър и външен консултант по тръжни процедури; 2. Подготовка на детайлна техническа документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 3. Подготовка на тръжна документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 4. Избор на изпълнител: (от 2-ри до 3-ти месец от изпълнението на проекта); 5. Сключване на договор: (3-ти месец от изпълнението на проекта); 6. Подписване на приемо предавателния протокол: (8-ти месец от изпълнението на проекта); 9. Визуализация с оглед изпълнение на задълженията им по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация: (от 1-ви до 18-ти месец от изпълнението на проекта)., Договорена стойност: 70 000.00 , Отчетена стойност: 69 080.00
  • Дейност: Придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване на софтуер и лицензи за срока на изпълнение на проекта), представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация ще бъде извършена чрез придобиването на: Операционна система Server 1 бр., База данни - 2 бр.: Придобиване на: 1. Операционна система Server 1 бр., 2. База данни - 2 бр. Придобиването на активите е необходимо за работата на сървъра за разработка и обработка на данните по разработката. Необходимите стъпки за осъществяване на дейността са: 1. Сформиране на екип: Ще бъде сформиран екип от управителя на компанията, финансовия мениджър и външен консултант по тръжни процедури; 2. Подготовка на детайлна техническа документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 3. Подготовка на тръжна документация: (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); 4. Избор на изпълнител: (от 2-ри до 3-ти месец от изпълнението на проекта); 5. Сключване на договор: (3-ти месец от изпълнението на проекта); 6. Доставка на актива и подписване на приемо предавателния протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта); 8. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол: (4-ти месец от изпълнението на проекта) 9. Визуализация с оглед изпълнение на задълженията им по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация: (от 1-ви до 18-ти месец от изпълнението на проекта). , Договорена стойност: 21 355.00 , Отчетена стойност: 21 329.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ВИСШЕ СТРОИТЕЛНО УЧИЛИЩЕ "ЛЮБЕН КАРАВЕЛОВ", Договорена стойност по проекта*: 19 391.40 , Отчетена стойност: 52 251.34
Изпълнители
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ КОНСУЛТИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 63 226.80 , Отчетена стойност**: 90 324.00
  • Изпълнител: СТЕМО ООД, Договорена стойност по проекта*: 55 264.00 , Отчетена стойност**: 69 080.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 62 894.53 , Достигната стойност: 68 042.14
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 528 027.00 BGN
БФП 405 016.00 BGN
Собствено финансиране 123 011.00 BGN
Общо реално изплатени суми 396 463.65 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на външни услуги по: - Анализ на бизнес процесите и нормативна уредба при управление на проектантска дейност Германия и Скандинавия - 1 бр. - Анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност България - 1 бр., Прогнозна стойност: 70 000.00
  • Обособена позиция 1: Възлагане на външни услуги по анализ на бизнес процесите и нормативна уредба при управление на проектантска дейност в Германия и Скандинавия
    Изпълнител: СТЕМО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 39 696.00
  • Обособена позиция 2: Възлагане на външни услуги по анализ на бизнес процесите при управление на проектантска дейност в България
    Изпълнител: СТЕМО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 568.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) и дълготрайни нематериални активи (ДНА), Прогнозна стойност: 90 950.00
  • Обособена позиция 1: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА)
    Изпълнител: ГЛОБАЛ КОНСУЛТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 296.50
  • Обособена позиция 2: Придобиване на дълготрайни нематериални активи (ДНА)
    Изпълнител: ГЛОБАЛ КОНСУЛТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 930.30

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN