Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1830-C01
Наименование на проекта По-добри и безопасни условия на труд за служителите на „Димитров“ ООД
Бенефициент 824125034 ДИМИТРОВ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 16.06.2017
Дата на стартиране 16.06.2017
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Основната цел на настоящото проектно предложение е осигуряване на условия за подобряване на здравето и безопасността на служителите на Димитров ООД и подобряване на работната среда в предприятието. Посочената цел ще бъде постигната чрез изпълнението на комплекс от дейности, предвидени по проекта: 
+ формиране на екип по организация и управление за успешното изпълнение на заложените дейности;
+ осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения чрез следните конкретни мерки:
1. Прилагане на колективни предпазни средства за модернизация на климатичната система в производ. сграда М1 за защита от неблагоприятен микроклимат;
2. Прилагане на колективни предпазни средства чрез поставяне на локално осветление на работни места за шивачи в производ.сгради М1 и М3 за подобряване количествените и качествените показатели на осветеността;
3. Осигуряване на ергономията при работа в производствени сгради М1 и М3, чрез прилагане на колективни предпазни средства за ограничаване рисковете от статичното натоварване и негативното влияние на продължителната седяща поза при шивачите;
+ осигуряване на публичност на реализираните по проекта дейности;
+ въвеждане на гъвкави форми за заетост и практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, както и удължаване на трудовия живот на по-възрастните служители 

Успешната реализация на заложените дейности ще доведе до следните резултати:
+ подобрени фактори на работната среда и конкретно:
+ осигурена ергономия при работа (включително и на работници с увреждания) в производ. сгради М1 и М3;
+ осигурена защита от неблагоприятен микроклимат в производствена сграда М3;
+ подобрени количествени и качествени показатели на осветеността в производ. сгради М1 и М3.

Съвкупният ефект от реализацията на настоящото проектно предложение ще гарантира осигуряване на необходимите условия за подобряване здравето и безопасността на работниците.
Дейности
  • Дейност: Дейности за организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проектните дейности ще се осъществява от екипа по проекта. Дейността има за цел осигуряване на прозрачно изпълнение на заложените дейности в съответствие с времевия график и правилата за финансово управление на ОП „Развитие на човешките ресурси“. Началото на дейността ще съвпадне с началната дата на изпълнение на проектните дейности и ще продължи през целия период на проекта, като включи и месеците, необходими за неговото отчитане. Екипът на проекта включва следните експерти: Ръководител проект, експерт „Технически сътрудник“ и експерт „Финансов контрол“. Квалификацията и конкретните отговорности на ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип. Функцията и отговорностите на останалите членове на екипа са както следва: Експерт „Финансов контрол“: Изисквания към длъжността: - квалификация – икономическо образование - предишен опит в работа с първични и вторични счетоводни документи Отговорности - отговаря за целесъобразността на извършваните разходи по проекта; - извършва наблюдение на плащания, справки и финансови отчети по проекта; - подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители от гледна точка на финансовото изпълнение и спазване на одобрените стойности в бюджета на проекта; - осъществява хронологично, двустранно счетоводно записване, обобщаване и осчетоводяване на финансовите документи на проекта, както и съставя отчети в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството и ги представя по изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси“; - организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата документация, свързана с проекта. Експерт „Технически сътрудник“: Изисквания към длъжността - квалификация – средно/висше образование релевантно за длъжността образования - отлично познаване и предишен опит на производствените процеси при текстила и облеклото Отговорности: - създава и поддържа изискващата се от нормативните актове документация; - въвежда оборудването и инфраструктурата за колективна защита; - координира работата на длъжностните лица и на звената за управление на предприятието при реализиране на задълженията им по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд; - отговаря за въвеждането в експлоатация на предвидените активи съобразно нормите за безопасност; - подпомага ръководителя и останалите членовете на екипа при контрола върху техническото изпълнение на проекта; - участва при разрешаване на проблеми от техническо естество и да предлага възможни решения по такива въпроси на ръководителя, останалите членове на екипа, както и на всички участници в изпълнението на проекта; - да подпомага екипа при избор на изпълнители, организиране и доставка на оборудване - изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта Освен специфичните отговорности всеки член от екипа, ще споделя следните задължения: - следене за изпълнението на всяка една дейност съгласно изискванията за техническо и финансово управление на ОП „Развитие на човешките ресурси“; - ранно идентифициране на възможни рискове при изпълнението на заложените дейности, комуникирането им до останалите членове на екипа и предприемане на своевременни мерки за минимизиране на рисковете; - следене за спазване на хоризонталните политики при изпълнение на дейностите и недопускане на всякакъв вид дискриминация въз основа на пол, раса, възраст, вероизповедание или увреждане; - осигуряване на мерки за публичност и визуализация на програмата и оповестяване на финансовия принос на ОП „Развитие на човешките ресурси“., Договорена стойност: 37 536.00 , Отчетена стойност: 35 538.20
  • Дейност: Дейности за осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Тази дейност включва описаните по-долу мерки, които имат за цел да създадат необходимите предпоставки за осигуряване на една по-безопасна, здравословна и благоприятна среда на труд и да отговорят на нуждите на представителите на целевите групи, описани в т. 11 от настоящия формуляр. Риск: неблагоприятно въздействие на микроклимата в производ. сграда М1 Към настоящия момент за осигуряване на благоприятен микроклимат в сграда М1 се използва съществуваща централизирана климатична система /таванна/ от 2006г., на която не е правен основен ремонт и е амортизирана. Наличните климатични съоръжения трудно достигат нормените стойности за температура през летния сезон. Характерната за шивашката промишленост седяща или права работна поза при по-нисък енергоразход за тялото и долни крайници и по-изразена физическа активност за горни крайници прави организма изключително чувствителен към неподходящи температури в работните помещения. Това веднага провокира бърза изява на мускулно-скелетни смущения. Мярка за минимизиране: с цел осигуряване на благоприятен микроклимат и подобряване на топлообмена в сграда М1 ще се модернизира изцяло съществуващата климатична система. Модернизацията ще включва демонтаж на наличните компресори, събиране на хладилен агент, надуване с азот за проба на плътност, вакуумиране и монтаж на нови компресори; монтаж на дехидраторен филтър и зареждане с фреон. Модернизацията на климатична система в сграда М1 ще осигури оптимална температура, както и бързо и ефективно регулиране съгласно желанията и нуждите на работниците. Риск: недостатъчно и неправилно осветление на работните места за шивачи в производ. сгради М1 и М3 Към настоящия момент осветлението в помещенията на производ. сгради М1 и М3 се осъществява с луминесцентни и светодиодни лампи, разположени на тавана, средно на височина 10м. от работните места на шивачите. В сграда М3 са обособени общо 175 работни места за шивачи, като нито едно от тях не е снабдено с локално осветление. В сграда М1, от общо 390 работни места за шивачи, 85 не са осигурени с локално осветление. Производството на шивашки изделия е свързано с голямо зрително напрежение. Неправилното разположение на осветителните тела и липсата на локално осветление, създава среда с недостатъчното общо осветление, което води до увреждане зрението на работещите, преумора и неудобна поза при работа. Мярка за минимизиране: с цел да се осигури подходящо ниво на осветеност на всички работни места за шивачи в производствени сгради М1 и М3, ще бъде поставено локално осветление с възможност за насочване на светлината. Това ще допринесе за намаляване на опасността от трудно или невъзстановими увреждания свързани с лошите количествени и качествени показатели на осветеността - натоварване и умора на очите, акомодационни и др. зрителни нарушения. Риск: неосигурена ергономия при работа на работни места за шивачи в производ. сгради М1 и М3 Принудителната седяща работна поза при шивачите води до предимно статично пренапрежение на опорно-двигателния апарат и периферната нервна система, а несъответствието на наличните работните места, в производствени сгради М1 и М3, с биологичните възможности често резултира в претоварване, умора и болки в гърба, сухожилни, мускулни пренапрежения, периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб и др. Мярка за минимизиране: за намаляване на ергономичните рискови фактори се предвижда обзавеждането на работните места според ергономичните изисквания. За рационализиране на работните движения, намаляване на статичното натоварване и привеждане на работните зони към ергономичните изисквания, работните места на шивачите в сгради М1 и М3, ще бъдат оборудвани с ергономично съобразени работни масички за работни материали и ергономични работни столове, които могат да се регулират според индивидуалните особености на работещия /като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта им ще бъдат съобразени с ръста на работника, работната височина и работната поза/., Договорена стойност: 379 180.00 , Отчетена стойност: 379 100.80
  • Дейност: Дейности по информиране и публичност: Тази дейност има за цел осигуряване на публичност относно подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 - 2020 г. за осъществяването на проекта. В рамките на дейността ще бъдат изработени следните информационни материали: 1) Информационна табела (2 броя) - изработката на тези материали ще бъде извършена от външен изпълнител. Едната табела ще бъде поставена в производствена сграда М1, а втората в производствена сграда М3, където ще се реализират дейностите по проекта. По този начин всички настоящи и бъдещи служители, клиенти и контрагенти на фирмата, както и други заинтересовани страни, посещаващи сградите ще бъдат информирани за дейностите по проекта. 2) Информационни плакати (2 броя) – изработката на тези материали ще бъде извършена от външен изпълнител. Плакатите ще бъдат в размер А3 и ще съдържат информация за проекта, включително за финансовия принос от Европейския съюз. Те ще бъдат поставени на видни за обществеността места: на входа на предприятието и в административната сграда на фирмата. 3) Брошури (200 броя) – Брошурите ще бъдат изработени в края на проекта и ще включват подробна информация за постигнатите резултати. 4) Визуализационни стикери (1 390 броя) – Стикерите ще бъдат поставени върху закупеното в рамките на проекта оборудване и материали. Предвидено е поставяне на 1 бр. стикер върху актив/матриал. 5) Публикация на официалния уеб сайт на предприятието – при стартиране на дейностите „Димитров“ ООД ще публикува информационно съобщение на корпоративния си уеб сайт, с което ще информира обществеността за проекта, неговите цели и очаквани резултати, включително и за приноса на ОП „Развитие на човешките ресурси“ за осъществяването на проекта. 6) Осигуряване на визуализация върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. 7) Публикация в печатна медия – публикацията ще бъде реализирана в края на проекта, като ще цели запознаване на широката общественост и всички заинтересовани страни за постигнатите по проекта резултати и полученото европейско финансиране. , Договорена стойност: 2 548.00 , Отчетена стойност: 2 438.00
  • Дейност: Оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на гъвкаво работно време и практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители: Управлението и развитието на човешките ресурси заема важно място в Стратегията за развитие на "Димитров" ООД. Към настоящия момент във фирмата е въведен съвременнен софтуер за управление на човешките ресурси - Омекс® 2000. Омекс® 2000 е иновативен интегриран софтуер за автоматизиране на дейностите по управление на човешките ресурси и трудовите възнаграждения. Омекс® 2000 е съвременна уеб-базирана система за цялостно управление на човешките ресурси, която работи на иновативен модулен принцип, който предоставя възможност на потребителите да модифицират своя собствена инфраструктура за работа с продукт. Той е иновативно софтуерно решение, което се адаптира изцяло към фирмения бизнес модел чрез мощен механизъм за дизайн на екрани и процеси, използвайки изпитани и утвърдени практики за подбор, обучения, атестации и използвате вече доказани техники, като всичко се реализира, променя и съхранява по желание. Уеб-базираната система осигурява бърз и лесен достъп от всяка точка, без допълнителни ресурси за инсталиране и поддръжка на специални клиентски машини, като гарантира гъвкавост и мобилност при ежедневната работа на служителите. Освен това, програмата предвижда периодични обновления, които гарантират прилагането на най-новите утвърдени и съвременни мерки за управление на човешките ресурси. Независимо от закупеното съвременно технологично решения за управление на ровешките ресурси, ръководството на "Димитров" ООД идентифицира нуждите на персонала, свързани с необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и съчетаване на професионалния и личния живот, а за служителите над 54-годишна възраст и гарантиране и удължаване на професионалния им живот. В тази връзка ръководството на предприятието ясно идентифицира потребността от нови мерки и добри практики за оптимизация на работните процеси и поставя необходимостта от общо преосмисляне на действащия социален модел, от намиране на решения за най-острите проблеми на пазара на труда, трудовите и осигурителни отношения, ученето през целия живот и подобряване на адаптивността и компетенциите на работната сила. Приемането на цели, политики и мерки за въвеждане на гъвкавата заетост ще се основава на адекватен баланс между интересите на работодатели и работници. Прилагането на подход за гъвкавост и сигурност е от съществено значение за намаляване на сегментацията и насърчаване на социалното включване, запазването и създаването на заетост не само за по-възрастните, но за всички служители. Гъвкавите форми на заетост ще включват въвеждане на система за гъвкаво работно време, която ще позволи на целевата група в по-висока степен да управлява личното си и професионално време. Предвидената система представлява 40-часова работна седмица, при която служителите решават кога да изработят (избират начален и краен час на работния ден според техните индивидуални нужди). В конкретния случай с машинните оператори, които имат фиксирани оперативни часове, се предвижда и ротация на смените, която ще позволи по-добра координация между служителите от една стана и между служители и ръководство от друга. Практиките за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители в "Димитров" ООД се изразяват в: + Повишаване на общото образователно равнище и пригодност за заетост - предвиждане на обучения за работа с нови технологии; + Развитие на дългосрочните грижи за възрастните и на солидарност между поколенията; + Недопускане на дискриминация и създаване на условия за равни възможности за всички; + Развитие на „сребърна икономика” и на социалното предприемачество По този начин фирмата ще осигури максимална сигурност на 125-те лица над 54-годишна възраст, създавайки устойчива заетост и спокойствие на работното място, което ще рефлектира положително върху производителността на служителите и тяхната мотивация., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: НЕО АРТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 758.40 , Отчетена стойност**: 2 198.00
  • Изпълнител: 168 ЧАСА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 240.00
  • Изпълнител: Граждански, Договорена стойност по проекта*: 8 064.00 , Отчетена стойност**: 10 080.00
  • Изпълнител: ШАНС 65 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 39 640.40 , Отчетена стойност**: 49 550.50
  • Изпълнител: РИЛМАН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 196 880.00 , Отчетена стойност**: 246 100.00
  • Изпълнител: Мундус Сървисиз АД, Договорена стойност по проекта*: 66 760.24 , Отчетена стойност**: 83 450.30
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 835.00 , Достигната стойност: 1 006.00
Индикатор 4 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 419 264.00 BGN
БФП 335 411.20 BGN
Собствено финансиране 83 852.80 BGN
Общо реално изплатени суми 333 661.55 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на средства за колективна защита по обособени позиции: Обособена позиция 1: Специализирано осветително LED тяло - 260бр. Обособена позиция 2: Специализирана ергономично съобразена работна масичка – 565бр. Обособена позиция 3: Специализиран ергономичен работен стол – 565бр. , Прогнозна стойност: 295 680.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Специализирано осветително LED тяло - 260бр.
    Изпълнител: РИЛМАН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 88 400.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Специализирана ергономично съобразена работна масичка – 565бр.
    Изпълнител: ШАНС 65 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 39 640.40
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Специализиран ергономичен работен стол – 565бр.
    Изпълнител: РИЛМАН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 108 480.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на СМР по дейност „Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“, които включват модернизация на съществуваща климатична инсталация в производствена сграда М1 в „Димитров“ ООД, съгласно изготвена Количествена сметка (КС), Прогнозна стойност: 83 500.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на СМР по дейност „Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“, които включват модернизация на съществуваща климатична инсталация в производствена сграда М1 в „Димитров“ ООД, съгласно изготвена Количествена сметка (КС)
    Изпълнител: Мундус Сървисиз АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 66 760.24

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN