Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.009-0049-C02
Наименование на проекта Подкрепа за Е.П.И.К - за администрация, популяризация и интернационализация
Бенефициент 204428057 ЕКОПРОДУКТ ИНВЕСТ КЛЪСТЕР
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2018
Дата на стартиране 13.03.2018
Дата на приключване 12.05.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик, гр.Пазарджик

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към предоставянето на подкрепа за създаване и ресурсно обезпечаване на организационно-административen капацитет на "Екопродукт Инвест Клъстер". Съгласно катергоризацията, извършена от страна на ИАНМСП при спазване на одобрената по настоящата процедура методология, обединението-кандидат е клъстер в начален етап на развитие. Предлаганият проект включва изпълнението на дейности по Компонент 1 и Компонент 2 на процедура "Развитие на клъстери в България", както следва:
По компонент 1: Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера чрез осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности (5-ма експерти), дейности за ресурсно обезпечаване - на административното тяло на клъстера.
По компонент 2: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове, чрез организиране на двудневен семинар-работна група; Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез разработване на маркетингова стратегия за интернационализация и осъществяване на рекламна кампания за популяризиране на клъстера и неговите продукти; Насърчаване на клъстерния маркетинг посока интернационализация, чрез разработване на проучване и анализ на европейските и азиатските пазари и посещение на четири международни и едно национално изложения за представяне на клъстерните продукти.
Очакваните резултати от изпълнението на посочените дейности са: осигурен необходимия персонал за управление и координация на дейността на клъстера; организиран семинар за привличане на нови членове, разработена маркетингова стратегия за интернационализация на клъстерните дейности; осъществена рекламна кампания за популяризация на клъстерните дейности и продукти, разработен анализ за възможните външни пазари и осигурено представянето на клъстерните продукти пред потенциални клиенти и партньори в чужбина.
Дейности
  • Дейност: Създаване и ресурсно обезпечаване на административно тяло на "Екопродукт Инвест Клъстер".: Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на административен персонал 5 служителя, наемане на работно помещение в град Пазарджик и закупуване на офис оборудване. -За осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности ще бъдат наети един управител, един координатор, един експерт маркетинг, един инженер химик, един финансов експерт. За ресурсно обезпечаване работата на офиса ще бъде наето работно помещение за период от 17 месеца в гр.Пазарджик и ще бъдат закупуне 5 броя лаптопи, необходими за работата на новоназначените служители/ ДМА 1/ и 1 брой многофункционално устройство за офис нуждите на клъстера /ДМА 2/. Наетият административен персонал ще има основна задача да планира, организира, координира, анализира и отчита всички дейности извършвани от клъстера и неговите членове в посока изпълнение и целите по настоящия проект във връзка с популяризация и развитие на клъстера и неговите продукти, реализиране на планираните дейности във връзка с разработената маркетингова стратегия за интернационализация. Освен реализацията на дейностите по този проект, административното тяло на клъстера ще работи и в насока за създаване на единна лаборатория за изследване на клъстерните продукти, с цел повишаване на качеството им и подготовката за последващото им сертифициране според изискванията на евопейските стандарти. Финансовият експерт, управителя и работна група от членовете на клъстера ще започнат обсъждания и проектиране на единна система за управление и отчетност за осигуряване на оптимална ресурсна ефективност и достигане на по-висока добавена стойност. Инженер-химикът като ръководител на работна група за иновации, състояща се от членове на клъстера ще работи към осъществяване на започнати и създаване на разработки за нови продукти, произведени от рециклирани материали. В тази насока са идеите за разработване на строителен продукт, с добавка на отпадъчно стъкло, разработка на комбиниран продукт за изолация и настилки, произведен от комбинацията на рециклирани пластмаса и дърво, произвеждане на производствени опаковки, изплетени от рециклиран РЕТ. Дейността ще бъде изпълнена в следната последователност - подбор на персонала 1-ви месец от изпълнение на проекта. - период на заетост на персонала - 2 -18 месец от изпълнение на проекта - сключване на договор и наемане на работно помещения - 2 -18 месец от изпълнение на проекта - избор на изпълнител за доставка на оборудването ( ДМА 1 и ДМА 2) - 1 и 2 месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването - 3-ти месец от изпълнение на проекта. , Договорена стойност: 267 299.86 , Отчетена стойност: 73 467.10
  • Дейност: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове.: Подпомагане развитието и укрепване на връзките между членовете на клъстера и привличане на нови членове, посредством организиране и провеждане на двудневен семинар-работна грипа.Изпълнението на дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, фирма, специализирана за организиране на конференции, хепънинги и обучения. В задълженията на изпълнителя ще бъдат включени разработката пакет за реализиране на семинара, който да включва наем на зала и необходима техника, отпечатване на рекламни и информационни материали, храна и престой. Дейността отговаря на общата цел за развитие на клъстера. Изпълнението й ще заздрави връзката между екипите на настоящите членове и ще им създаде чувство на принадлежност в клъстера. Темите на семинара ще бъдат носочени към популяризиране на клъстера, неговите дейности и продукти, както и оповестяване на заложените бъдещи дейности според разработената в Дейност 3 маркетингова стратегия за развитие и интернационализация и Дейност 4 анализ на европейските и азиатските пазари на продуктите от рециклирани материали. Ще бъдат обсъждани възможностите за създаване на единна система за управление на дейностите на членовете на клъстера, създаването на единна лаборатория за нови разработки и изследване на качеството, възможностите за създаване и внедряване в производство на нови продукти от рециклирани материали, най-новите технологии в областта на преработката на отпадъци и превръщането им в нов ресурс. На събитието ще бъдат поканени представители на екипите на членовете на клъстера, както и фирми, произвеждащи продукти от рециклирани материали, в т.ч. отпадъци от полиетилен, хартия, дърво, стъкло или комбинация от тях. Етапи за изпълнение на дейността. - обявяване и избор на изпълнител - 6 проектен месец; - сключване на договор - 7 проектен месец; - организация на семинара, изработка на информационни и презентационни материали - 7-8 проектен месец - покани до заинтересовани страни - 8 проектен месец; - провеждане - 9 проектен месец, Договорена стойност: 8 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез популяризиране на продуктите/услугите на клъстера: Дейността планира в първата си част избор на изпълнител за разработване на маркетингова стратегия за интернационализация за изготвяне на стратегически, краткосрочен и средносрочен план за действие на клъстера. Изготвената стратегия ще определи план за изпълнението на целите, обединяващ членовете на клъстера. В стратегията ще бъдат обхванати и цели във връзка със създаване на единна лаборатория за анализ на съществуващите продукти с цел по-доброто им позициониране на пазара, дейности по бъдещи разработки на нови продукти, създаване на единна система за управление, популяризация на клъстерните продукти. Във втората част дейността ще бъде реализиране чрез избор на изпълнител за изработване и осъществяване на комплексна рекламна кампания за популяризиране на името на клъстера, неговите цели, неговите продукти, с цел привличане на нови членове. Изпълнението на дейността ще подпомогне клъстера в насока развитие на продуктите,тяхното осъвършенстване и повишаване на конкурентноспособността.Ще даде насока за разширяване на асортимента, увеличаване на производителността и по-ефективното използване на ресурсите. Дейността ще премине през следните етапи: - избор на изпълнител за изработване на маркетингова стратегия - 2 проектен месец - изработване на маркетингова стратегия - 3 проектен месец - избор на изпълнител за разработване на рекламна кампания 4 проектен месец - разработване на рекламна кампания съгласно целите, заложени в маркетинговата стратегия 5 проектен месец; - изработване на интернет страница на клъстера - 6 проектен месец - изработване и отпечатване на рекламни материали 7 проектен месец - участие с рекламен материал в поне едно печатно издание 8 проектен месец. , Договорена стойност: 28 000.00 , Отчетена стойност: 26 500.00
  • Дейност: Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез интернационализация: Дейността планира избор на изпълнител за изработване на анализ на продуктите от рециклирани материали на пазарите в Европа и Азия, идентифициране на целевите пазари, потенциални клиенти, избор на изложения за посещение и участие. Към настоящият момент основните клъстерни продукти са пластмасови материали и изделия от рециклирани отпадъци,а именно пластмасови опаковки, фолиа за селкото стопанство, пластмасови вторични гранулати. Ето защо акцентът при избор на изложения ще падне върху пазарът на пластмасови изделия, рециклирани материали, фолиа за селското стопанство. Целта е да се направи задълбочен анализ на силните и слабите страни на продуктите на клъстера и да се планира възможно най-правилния начин на презентиране, да се определят най-подходящите международни изложения за участие. Сред тези, които ще бъдат разглеждани ще са изложения в Европа и България за пластмаси и опаковки, за рециклиране и оползотворяване на отпадъци, за аграрни продукти. За изложенията в Азия, приоритет ще са тези, които предлагат нови решения за оползотворяване на пластмасови изделия. След избор на изложенията ще бъде направен график за заявяване на участие и организацията на пътуванията. Осъществяване на дейността ше доведе до изпълнение на общата цел по проекта за интернационализация н продуктите, чрез представянето има по най-добрия начин на възможно най-подходящите международни панаири. Ще подсигури изключително важна подкрепа за излизане на нови пазари. Дейността ще премине през следните етапи: -обявяване на процедурата и избор на изпълнител за извършване на анализа - 2 проектен месец - изработен анализ - 4 проектен месец месец - избор на изложения и изработен график за посещения и участия - 5 проектен месец - организация на пътуванията, в т.ч. заявяване на участие, договаряне на наемни площи, закупуване на самолетни билети 5-17 проектен месец - участие и посещение на 5 международни и 1 национално изложение - 5-17 проектен месец , Договорена стойност: 184 662.00 , Отчетена стойност: 28 517.20
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: Дейността включва осигуряване на необходимите мерки за визуализация и публичност на проекта. Стъпки, необходими за изпълнение на дейността. - избор на изпълнител - 1 проектен месец - изработка на 6 броя стикера и 2 информационни табели - 2 проектен месец - поставяне на стикери на закупеното оборудване - 3 проектен месец - поставяне на временна табела в офиса на клъстера - 3 проектен месец - материали, създадени по проекта - оповестяване на приноса на ОП - оповестяване на приноса на ОП на интернет страницата на клъстера - поставяне на постоянна табела в офиса на клъстера - след приключване на проекта Формиране на бюджетна стойност: - разходи за 6 бр. стикери - 6 х 25 - 150 лв, БП 12.2 - разходи за 2 бр. табели - 2 х 250 - 500 лв., БП 12.2. , Договорена стойност: 650.00 , Отчетена стойност: 650.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРИМЕДИЯ КОМПЮТЪР ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 120.00 , Отчетена стойност**: 8 900.00
  • Изпълнител: ОГРА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 37 200.00 , Отчетена стойност**: 46 500.00
  • Изпълнител: БРАТЯ ПАШЕВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕКОИНВЕСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 900.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЖИ ДИ ЕМ 2017 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 520.00 , Отчетена стойност**: 650.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 49 964.65 , Достигната стойност: 43 717.31

Финансова информация

Обща стойност на проекта 198 050.00 BGN
БФП 158 440.00 BGN
Собствено финансиране 39 610.00 BGN
Общо реално изплатени суми 103 307.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Конфликт на интереси 100.00 720.00 180.00 900.00 Финансова корекция на ниво проект
Конфликт на интереси 100.00 18 000.00 4 500.00 22 500.00 БРАТЯ ПАШЕВ ООД
Конфликт на интереси 100.00 20 000.00 5 000.00 25 000.00 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Наем на офис, Прогнозна стойност: 25 500.00
  • Обособена позиция 1: Наем на офис, включително режийни разходи (Дейност 1), 1 бр.
    Изпълнител: БРАТЯ ПАШЕВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Организиране и участие в семинар, европейски и международни изложения, Прогнозна стойност: 165 562.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти (Дейност 2), 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Услуги за организиране и участие в европейски и международни изложения (Дейност 4), 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 1: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти, 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 2: Услуги за организиране и участие в европейски и международни изложения, 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Придобиване на компютърно оборудване, Прогнозна стойност: 9 000.00
  • Обособена позиция 1: Придобиване на компютърно оборудване - 5 лаптопа (Дейност 1), 1 бр.
    Изпълнител: ТРИМЕДИЯ КОМПЮТЪР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 120.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 650.00
  • Обособена позиция 1: Услуга по провеждане на публичност и визуализация на проекта, 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Разработка на маркетинг стратегия, проучване на пазара от рециклирани материали и провеждане на комбинирана рекламно-информационна кампания, Прогнозна стойност: 46 500.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Разработка на маркетинг стратегия (Дейност 3), 1 бр.
    Изпълнител: ОГРА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 400.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Проучване на пазара от рециклирани материали (Дейност 4), 1 бр.
    Изпълнител: ОГРА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 000.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Провеждане на комбинирана рекламно-информационна кампания (Дейност 3), 1 бр.
    Изпълнител: ОГРА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 800.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти (Дейност 2), 1 бр., Прогнозна стойност: 900.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за организиране и участие в събитие - двудневен семинар-работна група за представяне на клъстера и неговите продукти (Дейност 2), 1 бр.
    Изпълнител: ЕКОИНВЕСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 900.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN